Passattinsa sankari / Aut. nopeusvalvontakam. Länsiväylällä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Henkka #2283 kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:Missä stadissa on nopeudenvalvontakameroita? Jos meinaat niitä joita on risteysalueilla niin ne jahtaa vain punaisia päin ajavia. Muuten olisi jo sakkoja tullut manskulla useasti :oops:
Juuh, itsellekin olisi napsahtanut, jos vaikkapa Manskulla moisia oisi... :oops:

Tänä aamuna mentiin Länsiväylää, ja siinä on kameratolppa Lapinlahden sillalla. Oikeasti aika petollinen paikka, se kun on jollain tapaa viritetty katuvaloon tai pusikkoon (tunnistettavan kuvan se kuitenkin ottaa :oops: :oops: ) :)
Hiljanen päivä töissä, tullut luettua forumia oikein urakalla 8)

Siis mitä! Mä oon aina elänyt siinä uskossa että Helsinskijassa ja Esboossa ei ole kiinteitä nopeusvalvontapönttöjä?! 8O
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

>>Tänä aamuna mentiin Länsiväylää, ja siinä on kameratolppa Lapinlahden >>sillalla. Oikeasti aika petollinen paikka, se kun on jollain tapaa viritetty >>katuvaloon tai pusikkoon (tunnistettavan kuvan se kuitenkin ottaa >>Embarassed Embarassed ) Smile

>Siis mitä! Mä oon aina elänyt siinä uskossa että Helsinskijassa ja Esboossa >ei ole kiinteitä nopeusvalvontapönttöjä

Käsittääkeseni siinä länsiväylällä on vain kelikameroita tmv., eivät ainakaan miltään nopeuskameroilta näytä.

http://alk.tiehallinto.fi/alk/kelikamer ... ra-BW.html
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

wesku kirjoitti:>>Tänä aamuna mentiin Länsiväylää, ja siinä on kameratolppa Lapinlahden >>sillalla. Oikeasti aika petollinen paikka, se kun on jollain tapaa viritetty >>katuvaloon tai pusikkoon (tunnistettavan kuvan se kuitenkin ottaa >>Embarassed Embarassed ) Smile

>Siis mitä! Mä oon aina elänyt siinä uskossa että Helsinskijassa ja Esboossa >ei ole kiinteitä nopeusvalvontapönttöjä

Käsittääkeseni siinä länsiväylällä on vain kelikameroita tmv., eivät ainakaan miltään nopeuskameroilta näytä.

http://alk.tiehallinto.fi/alk/kelikamer ... ra-BW.html
Osaa kaupungista päin tullessa ennen ensimmäistä poikittaista siltaa oleva kamera ottaa kasvokuvia. Se ei ole se sillan päällä oleva, joka on kelikamera, vaan ennen sitä. Länskärin alussahan on kyltti kameravalvonnasta ja eka kamera on tosiaan tuossa Lapinlahden sillalla.

Nimimerkillä itsekin aikoinaan kallista kuvapostia saanut
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Henkka #2283 kirjoitti:
Osaa kaupungista päin tullessa ennen ensimmäistä poikittaista siltaa oleva kamera ottaa kasvokuvia. Se ei ole se sillan päällä oleva, joka on kelikamera, vaan ennen sitä. Länskärin alussahan on kyltti kameravalvonnasta ja eka kamera on tosiaan tuossa Lapinlahden sillalla.

Nimimerkillä itsekin aikoinaan kallista kuvapostia saanut
Katos vaan, pakko kai se on sitten uskoa 8O

Mä olen ollut siinä uskossa että pääkaupunkiseudulla ei olisi kiinteitä nopeustutkia.

Hölmöläisen hommaa, muuten... Jos tarkoitus olisi aidosti parantaa turvallisuutta, pömpeli olisi reilusti esillä ja maalattuna vielä kelta-mustilla raidoilla että varmasti näkyisi kaikille.

Silloinhan ihmiset tietäisivät valvonnasta ja ajaisivat varovaisemmin.

Mutta tää on tätä kyttäysmentaliteettia :roll:

Pitää koittaa ajaa seuraavan kerran siitä silmät auki ohi. Onko siinä vielä 60 rajoitus vai onko se vaihtunut jo 80:iin? Eikös rajoitus vaihdu siinä sillan alussa...
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

nipa kirjoitti:Katos vaan, pakko kai se on sitten uskoa 8O

Mä olen ollut siinä uskossa että pääkaupunkiseudulla ei olisi kiinteitä nopeustutkia.

Hölmöläisen hommaa, muuten... Jos tarkoitus olisi aidosti parantaa turvallisuutta, pömpeli olisi reilusti esillä ja maalattuna vielä kelta-mustilla raidoilla että varmasti näkyisi kaikille.

Silloinhan ihmiset tietäisivät valvonnasta ja ajaisivat varovaisemmin.

Mutta tää on tätä kyttäysmentaliteettia :roll:

Pitää koittaa ajaa seuraavan kerran siitä silmät auki ohi. Onko siinä vielä 60 rajoitus vai onko se vaihtunut jo 80:iin? Eikös rajoitus vaihdu siinä sillan alussa...
Joo, en suosittele ottamaan asiasta lähemmin selvää :D

Mullakaan ei ole tiedossa, että täällä olisi muita. Ja ennen tuota räpsäystä uskoin, ettei tuotakaan olisi... Kyllä just tosta kamerasta paistaa aika vahva kyttäys, kuten sanoit, vielä kun se on ulkonäöltään erilainen, mitä on "maakunnissa" totuttu näkemään. Itse asiassa luulen, että se kamera on se tolppa, joka on Lapinlahden sillan loppuvaiheilla (kuitenkin reilusti ennen Lauttasaarta), ja näyttää harmittomalta kelimittarilta. Kelikamerahan on sitten Lauttasaaren "mantereella", ensimmäisen Länskärin ylittävän sillan päällä. Vaikka kovin koitin syynätä kuvaa, niin en saanut tarkkaan selvää, että missä kohassa se nopeusvalvontakamera oli, lopultahan vaihtoehtoja ei ole kovin montaa. Ja kuvaakaan ei tietty saanu pitää.

Se on vielä 80:n rajoitusalueella, mikä alkaa Ruoholahden päästä heti väylän alussa. Tuosta Lapinlahden sillaltahan on vielä jonkun matkaa, ennen kuin vaihtuu 60:iin.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Sori, että varmasti ymmärrän: kamera kyttää siis kaupungista poistuvia? Vai sinne tulevia? :oops:
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

nipa kirjoitti:Sori, että varmasti ymmärrän: kamera kyttää siis kaupungista poistuvia? Vai sinne tulevia? :oops:
Sori, oon kirjottanu taas vaikeeselkosesti :oops: Kamera kyttää Kaupungista Espooseen poistuvia :D

Jossain kohtaa tuossa kartalle merkityllä alueella:
Kuva

8)
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Jossain se siellä kyllä on :lol:

Kuva
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Henkka #2283 kirjoitti:Jossain se siellä kyllä on :lol:
No hö, pitikö tuo mitattu nopeuskin sitten sensuroida pois tuosta... :roll:
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

vtp9k kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti:Jossain se siellä kyllä on :lol:
No hö, pitikö tuo mitattu nopeuskin sitten sensuroida pois tuosta... :roll:
Joo, niin surkeen pieni ylitys, ettei semmosia kehtaa jättää ku saattas joku tulla kyseenalaistamaa kulkupuolen :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
jakki
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 17:50
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jakki »

Ootko varma ettei kuvaa ottanut semmonen poliisin kamera-auto?
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

jakki kirjoitti:Ootko varma ettei kuvaa ottanut semmonen poliisin kamera-auto?
Melkeempä satavarma. Ja kuten karttakuva näyttää, on tien sivussa melkoisen vähän tilaa kamera-autolle. Kuva oli otettu sangen jyrkästi viistosti oikealta hiukan katutason yläpuolelta ja siinä näkyivät selvästi kummatkin samansuuntaiset kaistat.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Henkka #2283 kirjoitti:
jakki kirjoitti:Ootko varma ettei kuvaa ottanut semmonen poliisin kamera-auto?
Melkeempä satavarma. Ja kuten karttakuva näyttää, on tien sivussa melkoisen vähän tilaa kamera-autolle. Kuva oli otettu sangen jyrkästi viistosti oikealta hiukan katutason yläpuolelta ja siinä näkyivät selvästi kummatkin samansuuntaiset kaistat.
Ja se ei siis voinut olla auto Larun sillalla tai jotenkin siinä Larun puolen penkalla???

Tässä oli ihan joku aika sitten Iltiksen tai Iltalehden lööpeissä juttu että lehdessä on Suomen kaikkien kameroiden sijainnit. Witsin witsi kun ei tullut ostettua. Mutta ihan kun mä oisin joskus ihan just niinikään lukenut että täällä nopeusvalvonta tehdään pelkästään (paketti)autoista käsin.

Enkä oo kuullut keneltäkään muultakaan tästä... Ja sitten jos olet vielä onnistunut saaman kasarin alueella sakon lievästä ylityksestä :?

Mutta sakko vaikuttaa kyllä ihan aidolta :cry:
9-5W 2.0t Aut. vm.-01 + Biopower
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Viesti Kirjoittaja wesku »

Henkka #2283 kirjoitti:Jossain se siellä kyllä on :lol:
Mistä päättelet että kyseessä olisi kiinteä kamera ?

Tulin tuosta juuri äsken, sillan puolivälissä on kyllä jotain mutta ei lainkaan tyypillisen linnunpöntön näköinen.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

wesku kirjoitti: Mistä päättelet että kyseessä olisi kiinteä kamera ?

Tulin tuosta juuri äsken, sillan puolivälissä on kyllä jotain mutta ei lainkaan tyypillisen linnunpöntön näköinen.
Siitä, että ainakaan auton kyydissä kulkeva se ei ahtaan tilan/kuvakulman vuoksi voi olla. Jos niitä on olemassa myös kannettavaa etäkäyttömallia, mitä epäilen suuresti jo käyttötarkoitukseen sopivan kuvan aikaansaamiseksi vaadittavasta tarkasta kohdistuksesta johtuen, käytännössä ainoa paikka sille olisi ollut poikittaisen sillan juurella, siinä parin metrin levyisellä takkuisella pusikkokaistaleella. Lisäksi Länsiväylän alussa on tuosta valvonnasta varoittava merkki, olisi kummallista, jos siellä ei jossain kohdin olisi kameraa, noita merkkejä kun en tiedä "tyhjille" teille laitettavan. Mun epäilys on, että sinunkin näkemäsi kamera on tuo kysyinen valvonta-aparaatti, tuskin niiden muotoa on laissa sidottu olemaan linnunpönttö.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin