ranskan ihmeen käynti ongelmat

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

ranskan ihmeen käynti ongelmat

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

elikkäs kyseessä 405 1.9gri pösö
elikkäs vaidettuja osia: -tulpat
-vir.kansi
- saarnaaja
-s.yksikkö
-puola
-polttoaine pumpun rele
-polttoaine suodatin
-toista polttoaine pumppua kokeiltu

ja polttoaineen syöttö letkun ollessa irti sykäyksittäistä polttoaineen tulemista
eli tuntuis olevan vika tossa bensa puolessa muuta mikä tankkiin lisätty bensaa siltä varalta ettei ole tyhjä tankki ????mittariviasta???
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: ranskan ihmeen käynti ongelmat

Viesti Kirjoittaja V-M »

ahdinmoppe kirjoitti: ja polttoaineen syöttö letkun ollessa irti sykäyksittäistä polttoaineen tulemista
eli tuntuis olevan vika tossa bensa puolessa muuta mikä tankkiin lisätty bensaa siltä varalta ettei ole tyhjä tankki ????mittariviasta???
Tätä osaa en ymmärrä vaikka luin monta kertaa? :roll:

Siis mikä on vika ja miten se ilmenee? Näistä löytyy paremmin tietäviä tuolta

http://www.sportpug.com

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Täältäkin löytyy joitakin noiden vanhempien Pösöjen kanssa painivia:

http://late.nwps.ws/smf/
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

jeps

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

eliikkas kiitoksia paljon vinkista tonne asiaan kuuluvalle foorumille :wink:
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

no kokeiles mittailla noi tulpan johdot. Naapurilla on ransakan rapeassa johdot päässet vanhaksi niin pösö yski niiden takia.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

jani kirjoitti:no kokeiles mittailla noi tulpan johdot. Naapurilla on ransakan rapeassa johdot päässet vanhaksi niin pösö yski niiden takia.
Nehän on maailman parhaat ja ainoat oikeat johdot: Bougicordit :)

Pösö kuulemma vaihtoi Bougicordeihin kun varaosabisnes sytytysosien alueella ei pyörinyt riittävän hyvin :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

elikkäs

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

ainaskin yritetty mittailla noita piuhoja samaa tasoa kaikki mutta aikas rapeen näköiset ovat mutta isäni nuukana ei tommoiseen syty ja kipinää kyllä testatessa antoi kyllä niin pirusti etten oikeen usko sytkään.
kuinkas ton sähköpumpun pitäis ruikkia tota löpöä, kokeiltaessa sylki niin ihmeesti(ei siis hyvin) kokeiltu on virtaus tasaajan molemmin puolin ei eroa.
KELES OON KOITTANU SANOO ET PAALIIN JA UUS TILALLE
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: elikkäs

Viesti Kirjoittaja V-M »

ahdinmoppe kirjoitti:ainaskin yritetty mittailla noita piuhoja samaa tasoa kaikki mutta aikas rapeen näköiset ovat mutta isäni nuukana ei tommoiseen syty ja kipinää kyllä testatessa antoi kyllä niin pirusti etten oikeen usko sytkään.
kuinkas ton sähköpumpun pitäis ruikkia tota löpöä, kokeiltaessa sylki niin ihmeesti(ei siis hyvin) kokeiltu on virtaus tasaajan molemmin puolin ei eroa.
KELES OON KOITTANU SANOO ET PAALIIN JA UUS TILALLE
Suodatin tukossa. Kokeileppas kuinka tulee siitä letkusta ennen suodatinta.

Mutta että löpöä? eikös se ollukkaan bensa vai onko tankissa väärät polttoaineet ja siitä huono käynnistyvyys 8)

405:a ei saa uusia :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

elikkäs

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

405:a ei saa uusia Wink
onneks :lol:
suodatin uusi tosin epäilynä putket tukossa tai imupuoli vuotaa ilmaa eli ei jaksa vettää löpöä tankista ---)eli tarkistuskohde huomiseksi.
ompa tossa ollut kivoja sähkövikojakin jota ammattimiehetkin ovat yrittäneet etsiä melko hyvällä onnella eli vikaa ei löydy. kuskin lattia täynnä palaneita sulakkeita.
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re: ranskan ihmeen käynti ongelmat

Viesti Kirjoittaja Svc »

ahdinmoppe kirjoitti: ja polttoaineen syöttö letkun ollessa irti sykäyksittäistä polttoaineen tulemista
eli tuntuis olevan vika tossa bensa puolessa muuta mikä tankkiin lisätty bensaa siltä varalta ettei ole tyhjä tankki ????mittariviasta???
Höm. Onkos tuo nyt ruisku vai kaasari? (gri)
Ruiskussa bensan pitäisi tulla jatkuvana tasaisena virtana. Ei sykäyksittäin.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: elikkäs

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ahdinmoppe kirjoitti:KELES OON KOITTANU SANOO ET PAALIIN JA UUS TILALLE
Siis tarkoitus oli ilmeisesti sanoa:

KELES OON KOITTANU SANOO ET PAALIIN JA SAAB TILALLE :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Re: elikkäs

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

ahdinmoppe kirjoitti:405:a ei saa uusia Wink
onneks :lol:
Etteivätkö muka tätä enää tee? :roll:
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

heps rallaa

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

Höm. Onkos tuo nyt ruisku vai kaasari? (gri)
Ruiskussa bensan pitäisi tulla jatkuvana tasaisena virtana. Ei sykäyksittäin.
totahan olen hakenut eli ruiskuhan kyseessä eli jossain vikaa kun ei tasaisena virtana tule.,
niin ja olikohan tuo oikein sri malli (saat......nen romu ruisku)
no joo jos vain toteaisin että pösön jos väkisin haluaa niin silloin se pitää olla uusi ja vaihto max 5vuoden päästä ennen ongelmia tai ongelmahan on että ennään ei voi vaihtaa kuin uuteen pösöön ku muihin vaihtoarvo romahtanut.
no jos totta puhun pösö mukava auto mutta ei suomen oloihin vaan lämpösiin maihin eli todennäköisesti monet ongelmat johtuvat sää vaihteluista korjatkaa mielipiteeni jos olette eri mieltä. :wink:
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: heps rallaa

Viesti Kirjoittaja V-M »

ahdinmoppe kirjoitti:Höm. Onkos tuo nyt ruisku vai kaasari? (gri)
Ruiskussa bensan pitäisi tulla jatkuvana tasaisena virtana. Ei sykäyksittäin.
totahan olen hakenut eli ruiskuhan kyseessä eli jossain vikaa kun ei tasaisena virtana tule.,
niin ja olikohan tuo oikein sri malli (saat......nen romu ruisku)
no joo jos vain toteaisin että pösön jos väkisin haluaa niin silloin se pitää olla uusi ja vaihto max 5vuoden päästä ennen ongelmia tai ongelmahan on että ennään ei voi vaihtaa kuin uuteen pösöön ku muihin vaihtoarvo romahtanut.
no jos totta puhun pösö mukava auto mutta ei suomen oloihin vaan lämpösiin maihin eli todennäköisesti monet ongelmat johtuvat sää vaihteluista korjatkaa mielipiteeni jos olette eri mieltä. :wink:
Nooh jos sähköissäkin on ongelmaa niin kantsii kokeilla sähköt suoraan pumpulle. Tuohon muuhun tekstiin en edes viitsi ottaa kantaa mutta miksi sitä mielipidettä pitäisi edes korjata? Jokaisella omansa.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ahdinmoppe
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
Paikkakunta: pietarsaari

niin joo

Viesti Kirjoittaja ahdinmoppe »

eli vikahan oli että auto rupesi nykimään ruiskun hälytys valon kera ja sammui ja nyt ei oikei edes halua käynnistyä. eli tän asian näemmä unohdin kertoa :oops:
niin ja todettakoon nyt että auto melkein 400t ajettu että olisihan se kumma ettei mitään olisi vikaa ollut. eli onhan toi kiitettävästi palvellut :wink:
vian ollessa päällä yleensä nämä kitkerät mielipiteet pulpahtaa esiin varsinkin kun omat konstit meinaavat loppua.
onhan sitä saabastaki tullu moitittua joskus kun ei vielä omistanut semmoista
ja ikäänhän ei saabissani ollut vikaa vain muuten vain vaihtanut osia silmittömästi
:wink:
ilmoittelen sit kun vika saatu paikallistettua, haasteellisuus herättää mielenkiinnon :twisted:
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Vastaa Viestiin