Kokemuksia Volvo 850 2.5 TDi ja T5/T5R malleista?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Kokemuksia Volvo 850 2.5 TDi ja T5/T5R malleista?

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Jep elikkä auton vaihto alkaa olemaan pian ajankohtaista ja kiinnostaisi kuulla kokemuksia kyseisistä automalleista. Mutu jutut voi jättää kirjoittamatta
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5671
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Velipoika osti noin vuosi sitten -93 850 T5, jolla on ajettu jo melkein ellei peräti yli 300 tkm. Alustana autossa on vakiota jäykempi joku sporttialusta ja ainakin T5 on saanut viisiin löysemmällä alustallakin. Ainakin me koeajettiin muutamaa joista osassa oli löysä normaalin oloinen alusta. Veljen auto on tuotu saksasta ja siinä ei ainakaan vielä ruostetta juuri löytynyt ja muutenkin oli siistissä ja napakassa kunnossa. Hyvin varustettu myös. Mustat nahkat jotka auton ikään nähden hyvässä kunnossa ja toimiva ilmastointi. Erona suomi autoon on että ei ole penkinlämmittimiä joten penkit on vähän kylmät talvella. Hyvin se liikkuu vieläkin kun sillä pari viikkoa sitten pienen reissun tein ja mukava ajaa. Myytävät autot on kyllä sitten yksilöitä joten kannattaa tietysti koeajaa useampia eikä ne korkeat kilometrit vielä sano auton kunnosta välttämättä paljoa. Veljen apuna toimi sen kaveri, joka on töissä biliassa jolle aina ehdokkaat kiikutettiin tutkittavaksi jolloin sai tarkan kuvan siitä mitä autoissa mahdollisesti oli rikki tai hajoamassa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Tuttavilla 2kpl 850: Toinen T5, toinen 2.5... molemmissa n. 300tkm, automaattilaatikot menneet molemmilla vaihtoon... muusta nyt en tiedä, eivät ole ainakaan haukkuneet (ruostetta löytyy myös ainakin toisesta noista, vaan löytyy vastaavan ikäsistä saabeistakin :? )
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Veljellä oli jonkun aikaa 850 2.3 T5 (225hp) jonka sitten lastutti (a'la 400e) 280heppaiseksi. Yleensä ottaen aika samantyylinen auto kuin tonnari, tilaa on ja kuskin paikalla viihtyy pidemmänkin matkan. Lastutuksen jälkeen kytkin alkoi välillä luistaa mutta tämä on voinut johtua myös normaalista kulumisesta. Lisäpisteitä ko. auto saa moottoriäänistään, en usko että ne jättävät ketään kylmäksi :)
#2633
Tomaatti9000
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

V70 vanhalla kopalla ja 2,5 tdi -koneella on ollut nelisen vuotta. Ei pahaa sanottavaa. Jäyhempi ajettava kuin Saab, mutta jos mahdollista vieläkin paremmat penkit. Ei ainakaan erotu massasta :wink: = Espoon Lada
# 419 Vesa Pohjalainen
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Kaverilla on 95" amerikan malli kaikilla varusteilla 850 2.3 T5 Lastulla (~260hp). Ja siinä on muuten äkänen peli. 8)
Kiva vehe liikennevaloista lähtiessä kun on bemu vieres... :twisted: Niin ja on siinä aika jämäkän tuntunen alusta, ja tilaakin on tarpeeksi...

Tietty farmari :D
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Juu farkkuapa hyvinkin olen kattellut. Ruotsissa nuo on vissiin 855 nimellä? Ja tuohon sopii vissiin aika hyvin nuo vanhemman V70:sen valot tms jos haluaa vähän nätimmäksi, vaikkakin tuo 850 farkku miellyttää silmää vakionakin. Sopiva sleeperi juuri noiden bmw & audi kuskien nolaamiseen :roll:
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Tuohon bmw ja audi kuskien nolaamiseen sopii vielä paremmin hirsch saabi. Ne joko eivät tiedä tai eivät voi käsittää, että saabbi voi kiihtyä 6 pintaan ja voi jokuiselle volvollekkin näytää kaapin paikkaa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Kaverin isällä oli ensin pari vuotta 850 farkku 2.4 10v automaatilla ja sitten vaihtoi vanhemman mallin V70, TDI ja manuaali joka ollut vajaa pari vuotta. Ei mitään ihmeellisempää vikaa ollut.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tilaston perusteella ei olisi kovin korkealla.. *klik*..nuo joitakin vuosia vanhat volvot, mutta useiden tuttujen/kavereiden kokemukset osoittavat ihan toista(jollei lasketa yhtä ammattiajossa ollutta V70 kulkinetta josta poiki automaattilaatikko alle 150tkm).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
GameOver
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 14:48
Paikkakunta: Area -09

Viesti Kirjoittaja GameOver »

SledgeHammer kirjoitti:Juu farkkuapa hyvinkin olen kattellut. Ruotsissa nuo on vissiin 855 nimellä? Ja tuohon sopii vissiin aika hyvin nuo vanhemman V70:sen valot tms jos haluaa vähän nätimmäksi, vaikkakin tuo 850 farkku miellyttää silmää vakionakin. Sopiva sleeperi juuri noiden bmw & audi kuskien nolaamiseen :roll:

Farkku kulkee "virallisesti" 855-merkinnällä. Kuten myös 245, 745, 945 jne.

Autosta. T5 on suhteessa fiksuin vaihtoehto. Lastulla saa äkäsen pelin ja on ostossa paljon edullisempi kuin T5-R.

T5-R:ää sai ainoastaan keltasena tai mustana,(saatto olla vielä harmaa joukossa) helpottaa valintaa :D

850/855 R:ää sai punasena tai mustana. edelleenkään en siitä harmaasta muista. Se on kallis auto ostaa. Toki erottuu muista penkeiltä, vanteilta tms.

Järki ja tunne ei aina kulje käsi kädessä, nimittäin itellä on perversiona ostaa 850 T5-R sedan keltasena ja mahdollisimman originaalissa kunnossa.
kulkuneuvoja.....
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Paikallinen autokorjaamolla oli yks tai useampi sellainen keltainen 850 T5R viime talvena kun toivat niitä saksasta. Tyylikäs peli se on keltaisena
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

on kyllä yksi tyylikkäimmistä autoista tuo keltainen t5-r, sedanina tietysti ja niillä harmailla 17" vanteilla, nimeä en nyt vanteille muista mutta ne 5-puolaiset. ovat vaan vielä niin paljon kalliimpia kuin saabit niin saabissa sitten pysyin ja ostin tuon tonnarin.

porukoilla on -95 2,5 20v automaatti, ei ole kyllä muistaakseni mitään vikaa ollut tässä 6-7v aikana, nyt ajettu ~300tkm. voi ruosteettomaksi sanoa, että on kai sinkitty. tiloiltaan ja varustelultaan aika lailla tonnaria vastaava. keski kulutus on ollut siinä kahdeksan paikkeilla kokonaisuudessaan, ajo kyllä on aika rauhallista ollut... vakio alusta paljon jämäkämpi kuin tonnarin vakio.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Ihan ok autohan tuo isännän 850tdi -97 on ollut. Kilometrejä taitaa olla lasissa hieman reilut 420tkm eikä mitään suurempia vikoja ole tähän saakka ollut. Tosin nyt pari viikkoa sitten oli sammunut kesken ajon, onneksi vain kilometrin päähän kotoa. Ei enään käyntiin millään.

Aluksi epäiltiin pa-pumppua, mutta ei. Viaksi selvisi sekaisin mennyt pumpun jako.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

joukolainen kirjoitti:Tuohon bmw ja audi kuskien nolaamiseen sopii vielä paremmin hirsch saabi. Ne joko eivät tiedä tai eivät voi käsittää, että saabbi voi kiihtyä 6 pintaan ja voi jokuiselle volvollekkin näytää kaapin paikkaa.
Mutta tällaisesta Saabista luopuminen on tuskaista tai jopa mahdotonta :cry:
Vastaa Viestiin