Skoda Octavia RS

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

tevisu kirjoitti: Skoda 580 / 1620
9-3 SC 450 / ei löytynyt
9-3SC 421/1273
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Niin, millä normilla Skoda nuo ilmoittaa? Saabilla 421 litraa VDA ja 450 litraa SAE...
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Monesti ihmetellyt, kun monet tuntuu vertaavan Octaviaa jopa Passatiin ja muihin isompiin autoihin.
Todellisuudessa Octavia on tehty Golfin pohjalevylle, joka taas on aikalailla pienempi auto.

Kylkilinjasta näkee, että akseliväli on aika lyhyt nykypäivän autoksi.
Sisätilat on Golfista, ainoastaan peräkontti taitaa olla pikkuisen isompi.

Hinnatkaan ei enää ole halpoja , jos vertaa tuossa valossa asiaa.
900S(T5.5) M1991(KR)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Sukellusvene kirjoitti:Hinnatkaan ei enää ole halpoja , jos vertaa tuossa valossa asiaa.
Totta.

Skoda Octavia RS:n ovh on 34990 euroa.

Saab 9-3SS 1.8t Turbo Pilot -mallin ovh on 29990 euroa. Parhaimmillaan noita Turbo "tiesmikänimi" -malleja on saanut Metro-Autosta toimituskuluineen 30600 euroon. Siihen päälle Hirschin tai Nordicin stage 1 ja ollaan suurin piirtein samoissa teholukemissa Skodan kanssa, tosin vääntöä on enemmän. Virityssetti kustantaa noin 1300-1500 euroa.

Eli: Skoda Octavia RS 34990 euroa, Saab 9-3SS 1.8t Turbo Pilot 32100 euroa.

No ehkä "mutkia oikoen" tehty laskutoimitus, mutta antaa edes jotain kuvaa siitä, että kun Octavian malli uudistui, niin uudistuivat myös hinnatkin...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Sukellusvene kirjoitti:Hinnatkaan ei enää ole halpoja , jos vertaa tuossa valossa asiaa.
Saab 9-3SS 1.8t Turbo Pilot -mallin ovh on 29990 euroa. Parhaimmillaan noita Turbo "tiesmikänimi" -malleja on saanut Metro-Autosta toimituskuluineen 30600 euroon. Siihen päälle Hirschin tai Nordicin stage 1 ja ollaan suurin piirtein samoissa teholukemissa Skodan kanssa, tosin vääntöä on enemmän. Virityssetti kustantaa noin 1300-1500 euroa.
Miten mahtaa moottoritakuulle käydä jos tuohon tuon ensimmäisen stagen laittaa?
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

En ole ajanut RS Octaviaa, mutta aika paljon on tullut ajettua perus 2.0TDI automaatti-Octaviaa vm.-05. Se on ollut omalla tavallaan kyllä ihan hyvä ajettava, joskin todella uraherkkä. Mutta sekin voi johtua tietysti renkaista. Kolme edellistä viikkoa sillä kyllä ihan hyvin pääsi ja luulen ainakin tuon RS:n kiihtyvän ihan mukavasti, koska mielestäni tuo turbodiisselikin lähti aikas kivasti. :oops: Mutta olihan se mukava palata taas oman tonnarin rattiin, en henk.koht. pidä uusista autoista koska ne ovat liian hiljaisia, enkä luota niiden tekniikkaan. Kaikinpuolin omakohtaiset kokemukseni Skodasta ovat olleet hyviä, ihan varteenotettava vaihtoehto ja varmasti hinta-laatu suhteeltaan hyvä, vaikkakin olemukseltaan aika muovinen. Kyllä mullekin tommoinen kauppakassiksi kelpais. :wink: Ja jonkin verran on tullut ajettua uusia Saabeja (9-3 sport-, sedan ja combi sekä ed. mallin ysivitosia) Enemmän näiden kokemusten jälkeen kallistuisin Skodan puoleen, Saabeissa paremmaksi pisti vaan istuimet ja ihana uuden nahan tuoksu, eivät muuten kummoisiakaan ja kuka haluaisikaan maksaa Saabin hinnan Opelista.. (Ei herneitä nenään, se on vaan mun mielipide asiasta) ...Niin ja hyvin mahtui sedan Octaviaan lähemmäs kaksimetrisiä miehiä takapenkille, vaikka ihmettelen skodan sisätilojen ahtautta verrattuna esim. omaan tonnariini joka tuntuu paljon suuremmalta ja vetää enemmän tavaraa kyytiin.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pakinen kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:
Sukellusvene kirjoitti:Hinnatkaan ei enää ole halpoja , jos vertaa tuossa valossa asiaa.
Saab 9-3SS 1.8t Turbo Pilot -mallin ovh on 29990 euroa. Parhaimmillaan noita Turbo "tiesmikänimi" -malleja on saanut Metro-Autosta toimituskuluineen 30600 euroon. Siihen päälle Hirschin tai Nordicin stage 1 ja ollaan suurin piirtein samoissa teholukemissa Skodan kanssa, tosin vääntöä on enemmän. Virityssetti kustantaa noin 1300-1500 euroa.
Miten mahtaa moottoritakuulle käydä jos tuohon tuon ensimmäisen stagen laittaa?
Ainakin Hirschin kohdalla moottoritakuu säilyy muuttumattomana.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

saapasjalkakissa kirjoitti:...Niin ja hyvin mahtui sedan Octaviaan lähemmäs kaksimetrisiä miehiä takapenkille
Niin. Takatilan mitat aikalailla identtiset 9-3:n kanssa, tosin Saabissa (tai ooppelissa ihan miten vaan *niisk* ) leveys-suunnassa taisi olla jopa hieman enemmän tilaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Marko A kirjoitti:...tosin Saabissa (tai ooppelissa ihan miten vaan *niisk* )...
Offtopicia, mutta tuota "merkkileikkiä" voi leikkiä melkein minkä tahansa autokonsernin merkillä:

Opel -> Saab -> Cadillac
Seat -> Skoda -> VW -> Audi
Ford -> Mazda -> Volvo

Vaikka meikäläinenkään ei suhtaudu innolla siihen, että Saabiin laitetaan yhä enemmän Opelin osia, niin ilman GM:ää Saabia ei välttämättä enää olisi olemassakaan. Eräs sukulaiseni sanoi Sport Sedanini nähtyään, että jos joku autotehdas valmistaisi auton tyhjästä aivan yksinään, niin auton kohderyhmän potentiaalisista ostajista suurimmalla osalla tuskin olisi enää rahaa ostaa kyseistä autoa, ellei kyseessä sitten olisi joku rahakas pohatta ja Aston Martin tms.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
arskar
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Heinä 08, 2006 19:09
Paikkakunta: TURKU

Viesti Kirjoittaja arskar »

Eihän noi RS Octaviat sovi urheilulliseen ajoon ollenkaan, sillä niissä ei onnistu vasemman jalan jarrutus, koska jarruun koskiessa loppuu polttoaineen syöttö..
Eli eipä sillä kunnolla räpätä mutkaisella tiellä..tai sitten odotellaan ahtojen nousua...
Turbo tekee iloiseksi.. 9-3 aero vm 2004
veccu
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Touko 27, 2005 22:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja veccu »

Itse tykkäsin bensa RS:stä, mut oma Saba ei, kun levisi Skoda liikkeen pihaan... Oottelenkin nyt et pääsis riisseli versiota ajamaan (ja Saabin pajalta pois) ni sais oikeamman kuvan, bensaversio oli pitkästä aikaa puhutteleva ajokokemus. Miinuksena hiukan SS:ää kovempi melu, tosin ajoin vasta myös -04 SS Aeron, jossa aivan järkyttävä rengasmelu omaani verrattuna!? (koko molemmissa 225/45-17)! Jos Diesel RS yhtä hyvä kuin bensa, niin tiukka harkinta alkaa, ja tietenkin taistelu hyvityshinnasta :? Tietysti miinusta on myös ettei RS:ään taida saada webastoa ollenkaan..?
Veccu #5034
9-3 SC 2.0TS XWD A 2009
Exät
9-3 SC 1.9TidS Vector A 2009
9-5 2.3t Vector Wagon A 2006
9-3 SS 2.2TiD Vector 2004
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Marko A kirjoitti:
saapasjalkakissa kirjoitti:...Niin ja hyvin mahtui sedan Octaviaan lähemmäs kaksimetrisiä miehiä takapenkille
Niin. Takatilan mitat aikalailla identtiset 9-3:n kanssa, tosin Saabissa (tai ooppelissa ihan miten vaan *niisk* ) leveys-suunnassa taisi olla jopa hieman enemmän tilaa.
'
Kyllä minä sain ainakin levitellä jalkoväliä mahtuakseni takapenkille (178cm), kun muutoin etupenkki tuli syliin ei edes kovin isokokoisen poliisin istuessa etupenkillä... Onko mulle sitten pitkät jalat :roll:
Saab 900 2.0t Cab -97
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

9-5T kirjoitti:
arskar kirjoitti:Eihän noi RS Octaviat sovi urheilulliseen ajoon ollenkaan, sillä niissä ei onnistu vasemman jalan jarrutus, koska jarruun koskiessa loppuu polttoaineen syöttö..
Tuo kertoo kaiken Skodasta :lol:
Taitaa olla kova oppiminen ettei jarruta liikennevaloissa tai saisko käsijarrulla auton pysymään paikoillaan ja koneen käymässä?
Ei se sentään ihan noin rajusti toimi, kyllä auto käynnissä pysyy.
Se ei vaan ota kierroksia.

Eikös tuossa mahda jo espikin joten vasemman jalan jarrutus ole aika turhaa...

Vaan joka testissähän noita vag:ja moititaan tuosta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Puistokemisti
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Puistokemisti »

tetammi kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
arskar kirjoitti:Eihän noi RS Octaviat sovi urheilulliseen ajoon ollenkaan, sillä niissä ei onnistu vasemman jalan jarrutus, koska jarruun koskiessa loppuu polttoaineen syöttö..
Tuo kertoo kaiken Skodasta :lol:
Taitaa olla kova oppiminen ettei jarruta liikennevaloissa tai saisko käsijarrulla auton pysymään paikoillaan ja koneen käymässä?
Ei se sentään ihan noin rajusti toimi, kyllä auto käynnissä pysyy.
Se ei vaan ota kierroksia.

Eikös tuossa mahda jo espikin joten vasemman jalan jarrutus ole aika turhaa...

Vaan joka testissähän noita vag:ja moititaan tuosta.

...nii vaikka VAGit saa testeissä kaikenmaailman moitteita,niin silti voittavat aina testit... esim. viimetalven (vag)tekniikanmaailman talvitestin voitti auto,joka ei lämpiä kunnolla :roll: ,ja muutenkin tuntuu oudolta kun aina testeissä on monta vag-tuotetta (esim. Audi vw skodillak) ja muilta konserneilta, gm,psa....ym on vain yksi edustaja...se ot:stä


Tuo skoda menis perheautosta,mutta ei sportista....eiköhän toho hintaan sais jo hieman sporttisemmankin vehkeen...
Ei se mitn!
sun4m
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 09:24
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja sun4m »

Täytyy kyllä ihmetellä tuota RS v2:n suorituskykyä. Volkkari/skodistien mielestä esim. "Aero-viritykset" sekä "Viggenit" jää ramppikiihdytyksissä kuin seisomaan. No, otappa tuohon nyt kantaa sitten...Ei se ainakaan omalla koeajolenkillä hirveän räyhäkkäältä tuntunut, pikemminkin olin hieman pettynyt koko autoon koska siitä kaavailtiin perheen Skodan seuraajaa. Varmaan täytyy katella joku "aero-viritys", ainakin 9-5 aeroA tuntui huomattavasti kotoisammalta :D

EDIT: Ja tuossa kun oli urheiluajosta puhe, mielestäni esim. octavia rs ei haluakaan olla urheiluauto. Enkä usko että kukaan löytää aero-farkustakaan isommin urheilullisuutta.
Vastaa Viestiin