9-3SC 421/1273tevisu kirjoitti: Skoda 580 / 1620
9-3 SC 450 / ei löytynyt
Skoda Octavia RS
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Monesti ihmetellyt, kun monet tuntuu vertaavan Octaviaa jopa Passatiin ja muihin isompiin autoihin.
Todellisuudessa Octavia on tehty Golfin pohjalevylle, joka taas on aikalailla pienempi auto.
Kylkilinjasta näkee, että akseliväli on aika lyhyt nykypäivän autoksi.
Sisätilat on Golfista, ainoastaan peräkontti taitaa olla pikkuisen isompi.
Hinnatkaan ei enää ole halpoja , jos vertaa tuossa valossa asiaa.
Todellisuudessa Octavia on tehty Golfin pohjalevylle, joka taas on aikalailla pienempi auto.
Kylkilinjasta näkee, että akseliväli on aika lyhyt nykypäivän autoksi.
Sisätilat on Golfista, ainoastaan peräkontti taitaa olla pikkuisen isompi.
Hinnatkaan ei enää ole halpoja , jos vertaa tuossa valossa asiaa.
900S(T5.5) M1991(KR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Totta.Sukellusvene kirjoitti:Hinnatkaan ei enää ole halpoja , jos vertaa tuossa valossa asiaa.
Skoda Octavia RS:n ovh on 34990 euroa.
Saab 9-3SS 1.8t Turbo Pilot -mallin ovh on 29990 euroa. Parhaimmillaan noita Turbo "tiesmikänimi" -malleja on saanut Metro-Autosta toimituskuluineen 30600 euroon. Siihen päälle Hirschin tai Nordicin stage 1 ja ollaan suurin piirtein samoissa teholukemissa Skodan kanssa, tosin vääntöä on enemmän. Virityssetti kustantaa noin 1300-1500 euroa.
Eli: Skoda Octavia RS 34990 euroa, Saab 9-3SS 1.8t Turbo Pilot 32100 euroa.
No ehkä "mutkia oikoen" tehty laskutoimitus, mutta antaa edes jotain kuvaa siitä, että kun Octavian malli uudistui, niin uudistuivat myös hinnatkin...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Miten mahtaa moottoritakuulle käydä jos tuohon tuon ensimmäisen stagen laittaa?Turbo Sensonic kirjoitti:Saab 9-3SS 1.8t Turbo Pilot -mallin ovh on 29990 euroa. Parhaimmillaan noita Turbo "tiesmikänimi" -malleja on saanut Metro-Autosta toimituskuluineen 30600 euroon. Siihen päälle Hirschin tai Nordicin stage 1 ja ollaan suurin piirtein samoissa teholukemissa Skodan kanssa, tosin vääntöä on enemmän. Virityssetti kustantaa noin 1300-1500 euroa.Sukellusvene kirjoitti:Hinnatkaan ei enää ole halpoja , jos vertaa tuossa valossa asiaa.
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
En ole ajanut RS Octaviaa, mutta aika paljon on tullut ajettua perus 2.0TDI automaatti-Octaviaa vm.-05. Se on ollut omalla tavallaan kyllä ihan hyvä ajettava, joskin todella uraherkkä. Mutta sekin voi johtua tietysti renkaista. Kolme edellistä viikkoa sillä kyllä ihan hyvin pääsi ja luulen ainakin tuon RS:n kiihtyvän ihan mukavasti, koska mielestäni tuo turbodiisselikin lähti aikas kivasti.
Mutta olihan se mukava palata taas oman tonnarin rattiin, en henk.koht. pidä uusista autoista koska ne ovat liian hiljaisia, enkä luota niiden tekniikkaan. Kaikinpuolin omakohtaiset kokemukseni Skodasta ovat olleet hyviä, ihan varteenotettava vaihtoehto ja varmasti hinta-laatu suhteeltaan hyvä, vaikkakin olemukseltaan aika muovinen. Kyllä mullekin tommoinen kauppakassiksi kelpais.
Ja jonkin verran on tullut ajettua uusia Saabeja (9-3 sport-, sedan ja combi sekä ed. mallin ysivitosia) Enemmän näiden kokemusten jälkeen kallistuisin Skodan puoleen, Saabeissa paremmaksi pisti vaan istuimet ja ihana uuden nahan tuoksu, eivät muuten kummoisiakaan ja kuka haluaisikaan maksaa Saabin hinnan Opelista.. (Ei herneitä nenään, se on vaan mun mielipide asiasta) ...Niin ja hyvin mahtui sedan Octaviaan lähemmäs kaksimetrisiä miehiä takapenkille, vaikka ihmettelen skodan sisätilojen ahtautta verrattuna esim. omaan tonnariini joka tuntuu paljon suuremmalta ja vetää enemmän tavaraa kyytiin.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ainakin Hirschin kohdalla moottoritakuu säilyy muuttumattomana.pakinen kirjoitti:Miten mahtaa moottoritakuulle käydä jos tuohon tuon ensimmäisen stagen laittaa?Turbo Sensonic kirjoitti:Saab 9-3SS 1.8t Turbo Pilot -mallin ovh on 29990 euroa. Parhaimmillaan noita Turbo "tiesmikänimi" -malleja on saanut Metro-Autosta toimituskuluineen 30600 euroon. Siihen päälle Hirschin tai Nordicin stage 1 ja ollaan suurin piirtein samoissa teholukemissa Skodan kanssa, tosin vääntöä on enemmän. Virityssetti kustantaa noin 1300-1500 euroa.Sukellusvene kirjoitti:Hinnatkaan ei enää ole halpoja , jos vertaa tuossa valossa asiaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Niin. Takatilan mitat aikalailla identtiset 9-3:n kanssa, tosin Saabissa (tai ooppelissa ihan miten vaan *niisk* ) leveys-suunnassa taisi olla jopa hieman enemmän tilaa.saapasjalkakissa kirjoitti:...Niin ja hyvin mahtui sedan Octaviaan lähemmäs kaksimetrisiä miehiä takapenkille
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Offtopicia, mutta tuota "merkkileikkiä" voi leikkiä melkein minkä tahansa autokonsernin merkillä:Marko A kirjoitti:...tosin Saabissa (tai ooppelissa ihan miten vaan *niisk* )...
Opel -> Saab -> Cadillac
Seat -> Skoda -> VW -> Audi
Ford -> Mazda -> Volvo
Vaikka meikäläinenkään ei suhtaudu innolla siihen, että Saabiin laitetaan yhä enemmän Opelin osia, niin ilman GM:ää Saabia ei välttämättä enää olisi olemassakaan. Eräs sukulaiseni sanoi Sport Sedanini nähtyään, että jos joku autotehdas valmistaisi auton tyhjästä aivan yksinään, niin auton kohderyhmän potentiaalisista ostajista suurimmalla osalla tuskin olisi enää rahaa ostaa kyseistä autoa, ellei kyseessä sitten olisi joku rahakas pohatta ja Aston Martin tms.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Itse tykkäsin bensa RS:stä, mut oma Saba ei, kun levisi Skoda liikkeen pihaan... Oottelenkin nyt et pääsis riisseli versiota ajamaan (ja Saabin pajalta pois) ni sais oikeamman kuvan, bensaversio oli pitkästä aikaa puhutteleva ajokokemus. Miinuksena hiukan SS:ää kovempi melu, tosin ajoin vasta myös -04 SS Aeron, jossa aivan järkyttävä rengasmelu omaani verrattuna!? (koko molemmissa 225/45-17)! Jos Diesel RS yhtä hyvä kuin bensa, niin tiukka harkinta alkaa, ja tietenkin taistelu hyvityshinnasta
Tietysti miinusta on myös ettei RS:ään taida saada webastoa ollenkaan..?
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Veccu #5034
9-3 SC 2.0TS XWD A 2009
Exät
9-3 SC 1.9TidS Vector A 2009
9-5 2.3t Vector Wagon A 2006
9-3 SS 2.2TiD Vector 2004
9-3 SC 2.0TS XWD A 2009
Exät
9-3 SC 1.9TidS Vector A 2009
9-5 2.3t Vector Wagon A 2006
9-3 SS 2.2TiD Vector 2004
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
'Marko A kirjoitti:Niin. Takatilan mitat aikalailla identtiset 9-3:n kanssa, tosin Saabissa (tai ooppelissa ihan miten vaan *niisk* ) leveys-suunnassa taisi olla jopa hieman enemmän tilaa.saapasjalkakissa kirjoitti:...Niin ja hyvin mahtui sedan Octaviaan lähemmäs kaksimetrisiä miehiä takapenkille
Kyllä minä sain ainakin levitellä jalkoväliä mahtuakseni takapenkille (178cm), kun muutoin etupenkki tuli syliin ei edes kovin isokokoisen poliisin istuessa etupenkillä... Onko mulle sitten pitkät jalat
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Saab 900 2.0t Cab -97
Ei se sentään ihan noin rajusti toimi, kyllä auto käynnissä pysyy.9-5T kirjoitti:Tuo kertoo kaiken Skodastaarskar kirjoitti:Eihän noi RS Octaviat sovi urheilulliseen ajoon ollenkaan, sillä niissä ei onnistu vasemman jalan jarrutus, koska jarruun koskiessa loppuu polttoaineen syöttö..![]()
Taitaa olla kova oppiminen ettei jarruta liikennevaloissa tai saisko käsijarrulla auton pysymään paikoillaan ja koneen käymässä?
Se ei vaan ota kierroksia.
Eikös tuossa mahda jo espikin joten vasemman jalan jarrutus ole aika turhaa...
Vaan joka testissähän noita vag:ja moititaan tuosta.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
tetammi kirjoitti:Ei se sentään ihan noin rajusti toimi, kyllä auto käynnissä pysyy.9-5T kirjoitti:Tuo kertoo kaiken Skodastaarskar kirjoitti:Eihän noi RS Octaviat sovi urheilulliseen ajoon ollenkaan, sillä niissä ei onnistu vasemman jalan jarrutus, koska jarruun koskiessa loppuu polttoaineen syöttö..![]()
Taitaa olla kova oppiminen ettei jarruta liikennevaloissa tai saisko käsijarrulla auton pysymään paikoillaan ja koneen käymässä?
Se ei vaan ota kierroksia.
Eikös tuossa mahda jo espikin joten vasemman jalan jarrutus ole aika turhaa...
Vaan joka testissähän noita vag:ja moititaan tuosta.
...nii vaikka VAGit saa testeissä kaikenmaailman moitteita,niin silti voittavat aina testit... esim. viimetalven (vag)tekniikanmaailman talvitestin voitti auto,joka ei lämpiä kunnolla
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tuo skoda menis perheautosta,mutta ei sportista....eiköhän toho hintaan sais jo hieman sporttisemmankin vehkeen...
Ei se mitn!
Täytyy kyllä ihmetellä tuota RS v2:n suorituskykyä. Volkkari/skodistien mielestä esim. "Aero-viritykset" sekä "Viggenit" jää ramppikiihdytyksissä kuin seisomaan. No, otappa tuohon nyt kantaa sitten...Ei se ainakaan omalla koeajolenkillä hirveän räyhäkkäältä tuntunut, pikemminkin olin hieman pettynyt koko autoon koska siitä kaavailtiin perheen Skodan seuraajaa. Varmaan täytyy katella joku "aero-viritys", ainakin 9-5 aeroA tuntui huomattavasti kotoisammalta ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
EDIT: Ja tuossa kun oli urheiluajosta puhe, mielestäni esim. octavia rs ei haluakaan olla urheiluauto. Enkä usko että kukaan löytää aero-farkustakaan isommin urheilullisuutta.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
EDIT: Ja tuossa kun oli urheiluajosta puhe, mielestäni esim. octavia rs ei haluakaan olla urheiluauto. Enkä usko että kukaan löytää aero-farkustakaan isommin urheilullisuutta.