Yleinen avautuminen automerkeistä
Opettaja sanoi torstaina:
-"muuten mulla ei oo autoista mielipiteitä, mutta ooppelia ei tuu minun taloon enää koskaan"
Ei kai ne ooppelit silti kovin pahoja autoja ole, ei ainakaan syö palijo löpöä joku 1.2 corsa (onkohan corsia edes 1,2 litrasena?!).
fiat, petojen sukua; susi jo syntyessään.
OPEL =onnettoman pojan ensimmäinen lelu
volvo=valitamme ostostasi, lähetämme varaosia.
...ja onhan näitä. Ladaa ei niinkään luokkakaveritkaan hauku, mutta tätä saabbia ne jaksaa aina "mollata", tietävät että aion joskus ostaa saabin.
-"muuten mulla ei oo autoista mielipiteitä, mutta ooppelia ei tuu minun taloon enää koskaan"
Ei kai ne ooppelit silti kovin pahoja autoja ole, ei ainakaan syö palijo löpöä joku 1.2 corsa (onkohan corsia edes 1,2 litrasena?!).
fiat, petojen sukua; susi jo syntyessään.
OPEL =onnettoman pojan ensimmäinen lelu
volvo=valitamme ostostasi, lähetämme varaosia.
...ja onhan näitä. Ladaa ei niinkään luokkakaveritkaan hauku, mutta tätä saabbia ne jaksaa aina "mollata", tietävät että aion joskus ostaa saabin.
Saab 9000 CD -96
joo mulla oli edellinen auto vm-96 omega, josta tuli ihan kelpo kulkuneuvo kun vaihdoin siihen urheilualustan. Talvella se oli suorastaan hauska.
Eikä vian vikaa koko 200tkm aikana minkä sen omistin.
(toi hymiö on ihan vaan hymiökammoisten kiusaksi, ei tässä postauksessa mitään hauskaa ole.)
Eikä vian vikaa koko 200tkm aikana minkä sen omistin.

#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Avaudutaanpa nyt sitten, kun kerran muutkin...
Hieman kokemuksia kansanautosta, tarkemmin sanottuna Jetta cl '89 1.6. Olen tullut siihen tulokseen asiaa tarkasteltuani, että kyseinen kulkine ei ansaitse tulla kutsutuksi autoksi. "Muovikippo" on lähempänä totuutta. Tuollainen kapistus nimittäin on äitini käyttöautona.
Esimerkiksi tänään yritin saada sen takaovien lukkoja toimimaan, niinkuin ne toimivat oikeissa autoissa. Toisen takaoven kahva juuttui alas, sen sain tippakannu aseenani toimimaan jotenkuten, mutta toista takaovea täytyy edelleen työntää kohtuullisella voimalla, jos sen haluaa avata. Pikkuvikoja, voisi joku sanoa, mutta kun k.o. vehje on näitä täynnä.
Kerran onnistuin vääntämään kierteet hajalle renkaita vaihtaessani takajarrurummusta. Saabista en ole koskaan saanut jenkoja hajalle, vaikka olen käyttänyt aivan liian pitkää jatkovartta.
Enpä haluaisi joutua kolaritilanteeseen kyseisellä vehkeellä, sillä se tuntuu melkoisen heppoiselta, koko "auto" helisee, kun oven paiskaa liian kovaa kiinni.
Jotain hyvääkin: Kippo ei ole kertaakaan jättänyt tielle, eikä siinä toistaiseksi ole ollut juuri varsinaisia vikojakaan, lukuunottamatta erinäisiä "ominaisuuksia".
Hieman kokemuksia kansanautosta, tarkemmin sanottuna Jetta cl '89 1.6. Olen tullut siihen tulokseen asiaa tarkasteltuani, että kyseinen kulkine ei ansaitse tulla kutsutuksi autoksi. "Muovikippo" on lähempänä totuutta. Tuollainen kapistus nimittäin on äitini käyttöautona.
Esimerkiksi tänään yritin saada sen takaovien lukkoja toimimaan, niinkuin ne toimivat oikeissa autoissa. Toisen takaoven kahva juuttui alas, sen sain tippakannu aseenani toimimaan jotenkuten, mutta toista takaovea täytyy edelleen työntää kohtuullisella voimalla, jos sen haluaa avata. Pikkuvikoja, voisi joku sanoa, mutta kun k.o. vehje on näitä täynnä.
Kerran onnistuin vääntämään kierteet hajalle renkaita vaihtaessani takajarrurummusta. Saabista en ole koskaan saanut jenkoja hajalle, vaikka olen käyttänyt aivan liian pitkää jatkovartta.
Enpä haluaisi joutua kolaritilanteeseen kyseisellä vehkeellä, sillä se tuntuu melkoisen heppoiselta, koko "auto" helisee, kun oven paiskaa liian kovaa kiinni.
Jotain hyvääkin: Kippo ei ole kertaakaan jättänyt tielle, eikä siinä toistaiseksi ole ollut juuri varsinaisia vikojakaan, lukuunottamatta erinäisiä "ominaisuuksia".
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
mollaus
Mollataan nyt vähän mutta vain kyseistä yksilöä eli edesmennyttä E mallin kadettiani. Siinä autossa ei neljän vuoden aikana ollut ehjää kuukautta ainoa mikä ei kertakaan lauennut/lahonnut oli kone, ja nyt täytyy kunnioittaa ooppelin kone insinöörejä nimittäin ne koneet on ihan oikeasti kestäviä. Sen verran kuitenkin tästä autosta olen ooppeli kammon saanut etten toista kertaa sellaista tule omistamaan.
#1890
Kommentoidaan vaan sen verran että olishan se kiva ajaa yhä Saabilla, mutta kun ei sattunut juuri nyt olemaan varaa uuteen Saabiin (joskus tulevaisuudessa sitten...) niin jouduin tyytymään uuteen Skoda Octaviaan. Muitakin vaihtoehtoja oli tarjolla, mutta tuosta syntyi loppujen lopuksi kauppa.
Mutta Saabista piti kirjoittamani, tarjosin nimittäin Saabia (900i, vm -90, reilu 320tkm, juuri katsastettu ja suht.asiallisessa kunnossa) vaihdossa useammallekin eri merkkejä edustaneelle liikkeelle ja lopulta tuli tunne kuin olisin yrittänyt myydä pernaruttoa kun yksikään liike ei suostunut ottamaan Saabia vaihdossa uuteen edes ilmaiseksi. Ei edes Saabin merkkiliike.
Tällä hetkellä Saab seisoo parkkipaikallamme ja ellei sille kohta löydy tarvitsijaa on siitä pakko hankkiutua eroon jollakin tavalla sillä mulla ei ole varaa maksaa kahden auton käyttömaksuja ja vakuutuksia kovin pitkään kun ei kuitenkaan ole tarvetta kakkosautolle.
Pari renkaanpotkijaa tuota on käynyt ihmettelemässä ja kovasti ovat hämmästelleet ja paheksuneet kun 14 vuotta vanhassa ja yli 300tkm ajetussa autossa on muutamia kiveniskemiä maalipinnassa... Ihme sakkia nää saabistit, ainakin kovasti ovat merkin erikoisasiantuntijoina esiintyneet vaikka omien havaintojeni mukaan sen asiantuntemuksen laita on ollut vähän niin ja näin...
Mutta Saabista piti kirjoittamani, tarjosin nimittäin Saabia (900i, vm -90, reilu 320tkm, juuri katsastettu ja suht.asiallisessa kunnossa) vaihdossa useammallekin eri merkkejä edustaneelle liikkeelle ja lopulta tuli tunne kuin olisin yrittänyt myydä pernaruttoa kun yksikään liike ei suostunut ottamaan Saabia vaihdossa uuteen edes ilmaiseksi. Ei edes Saabin merkkiliike.
Tällä hetkellä Saab seisoo parkkipaikallamme ja ellei sille kohta löydy tarvitsijaa on siitä pakko hankkiutua eroon jollakin tavalla sillä mulla ei ole varaa maksaa kahden auton käyttömaksuja ja vakuutuksia kovin pitkään kun ei kuitenkaan ole tarvetta kakkosautolle.
Pari renkaanpotkijaa tuota on käynyt ihmettelemässä ja kovasti ovat hämmästelleet ja paheksuneet kun 14 vuotta vanhassa ja yli 300tkm ajetussa autossa on muutamia kiveniskemiä maalipinnassa... Ihme sakkia nää saabistit, ainakin kovasti ovat merkin erikoisasiantuntijoina esiintyneet vaikka omien havaintojeni mukaan sen asiantuntemuksen laita on ollut vähän niin ja näin...

Re: jallulle
Menee jo äärettömän pahasti offtopiciksi, mutta ottaen huomioon että olen parin kuukauden aikana upottanut tuohon Saabiin rahaa noin 800e uusien osien ja merkkihuollon työveloituksen muodossa niin tuollaiset 500e:n tarjoukset kuulostavat lähinnä henkilökohtaiselta loukkaukselta.YKÄ kirjoitti:jallu sulla on hinta metässä siinä saabissa, paa max 500e hintaa
kyllä se menee kaupaksi.ja jos ei mene sillä ja vielä ahistaa
niin minä annan 250e laita yv millon voi hakee sen pois.
Varsinkin kun 500e:lla taitaa olla aika vaikea löytää katsastettua ja ajokuntoista 90 -luvun ysisatasta...
Jos on aihetta kommentoida enemmän niin laita YV, mutta alle tonnilla tuo ei lähde mihinkään. Ennemmin annan sen siskonpojille peltoautoksi, tulisipahan ainakin tämän vuoden synttärilahjat kuitattua kerralla

Itse en ihan allekirjoittaisi tuota, neljän Opeliskin kokemuksella. Jokaisessa autossa on vikoja, ja niitä on sitä enemmän mitä huolettomammin suhtautuu ylläpitoon (huollot, korjaukset). Omalla kohdallani raivostuttavin (=vikaisin) on ollut Volvo (340GL), ja temppuilevin Mazda (tosin siitäkin oppi ne metkut). Opeliskit ja rellu on olleet minulla autot joissa on ollut vähiten vikoja.Classic 900 kirjoitti:Jos haluan viettää aikaa pajalla auton kanssa, ostan Opelin tai Fordin. Ei mitään legendaa vaan totista totta.
Oma autohistoriani: Toyota Corolla -73, BMW 1502 -77, Peugeot 205 -88, Volvo 340 -86, Mazda 323 -89, Ford Escort -87, Nissan Micra -86, Renault 19 -89, Ford Focus -99, Opel Astra -95, Opel Astra -96, Opel Astra -01, Opel Astra -03, Saab 900 -95
Saab 900SE 2.3i -95 
Nissan Primera farkku -05
Opel Astra GLS 1.8i -95

Nissan Primera farkku -05
Opel Astra GLS 1.8i -95
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
...
Mites mä tälläsen topicin oon missannu
Kyllä tuttujen ooppelit on pelannu todella hyvin, vaikka on jo reilusti yli 100tkm ajettuja. Löytyy B-vectraa, Vanhaa astraa ja jotain muuta.
Esimerkiksi kaverin 10 vuotta vanha astra tuntuu jämäkältä ja hyvältä peliltä, eikä ole koskaan tielle jättänyt, vaikka kilometrejä on kertynyt aikas paljon.
Saabiin laatu ei kyllä ole vakuuttanut. Natisee ja nitisee koko auto joka paikasta
Enemmän on ollut ongelmia Saabin kanssa kun kaverilla on ollut 16vuotta vanhalla escolla joka makso 700e

Kyllä tuttujen ooppelit on pelannu todella hyvin, vaikka on jo reilusti yli 100tkm ajettuja. Löytyy B-vectraa, Vanhaa astraa ja jotain muuta.
Esimerkiksi kaverin 10 vuotta vanha astra tuntuu jämäkältä ja hyvältä peliltä, eikä ole koskaan tielle jättänyt, vaikka kilometrejä on kertynyt aikas paljon.
Saabiin laatu ei kyllä ole vakuuttanut. Natisee ja nitisee koko auto joka paikasta

Enemmän on ollut ongelmia Saabin kanssa kun kaverilla on ollut 16vuotta vanhalla escolla joka makso 700e

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Auton voi laittaa seisontavakuutukseen jolloin jäljelle jää käyttömaksu.Jallu kirjoitti:mulla ei ole varaa maksaa kahden auton käyttömaksuja ja vakuutuksia kovin pitkään
Vaikea kommentoida kun en ollut paikalla, mutta olen tavannut automyyjiä jotka paheksuu sitä että vanhaa autoa tiirataan tarkasti. "Eihän se mikään uusi ole kun ei ole hintakaan" sanotaan hetikohta. Ei tietenkään, mutta kai sitä saa silti läheltä katsoa. Ei kukaan viitsi sikaa säkissä ostaa, vaikka olisi kuinka halpa sika. Voitko kuvailla paremmin miten renkaanpotkijat olivat PAHEKSUNEET kiveniskemiä? Ja oletko varma että olivat saabisteja?Jallu kirjoitti: Pari renkaanpotkijaa tuota on käynyt ihmettelemässä ja kovasti ovat hämmästelleet ja paheksuneet kun 14 vuotta vanhassa ja yli 300tkm ajetussa autossa on muutamia kiveniskemiä maalipinnassa...
Yleistyksiä kannattaa viljellä harkiten. Syy miksi satkua on vaikea myydä arvoisensa hintaan saabistille on kuitenkin aika selkeä. 900 mallia on liikenteessä tungokseen asti, inflaatio on hurja.Jallu kirjoitti: Ihme sakkia nää saabistit, ainakin kovasti ovat merkin erikoisasiantuntijoina esiintyneet vaikka omien havaintojeni mukaan sen asiantuntemuksen laita on ollut vähän niin ja näin...
Rekisterissä olevien satkujen lkm vuosimalleittain: 1988-1992
4 633
4 472
2 415
1 322
1 430
vuonna 2003 rekisteristä poistetut satkut vuosimalleittain 1988-1992
-182
-88
-32
-12
-9
Eli lähes joka päivä yksi tuohon vuosimallihaarukkaan osuva satku poistuu rekisteristä. Saabistiharrastajat on tee-se itse miehiä, ja projekteja on siis tarjolla enemmän kuin mitä ehtii vastaanottaa. Jokaisella saab-harrastajalla on noita nurkissa. Parhaan hinnan luultavasti saat autostasi kun myyt sen non-saabistille, hinta-laatu suhde autossasi lienee kuitenkin erittäin kilpailukykyinen verrattuna muihin automalleihin.
Luca
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
Monenlaisia autoja on ehtinyt olla alla, ja yleensä on tullut siinä vaiheessa alettua kattelemaan uutta peliä alle, kun vanha on kohtuuttoman paljon alkanut käydä pajalla.
Muutama ensimmäisistä autoista teetti työtä eniten, kun ei ollut varaa muuhun. (Rekord/helmat, Capri/mylly ja alusta, Amazon/ohjaus ja tukivarret). Loppujen lopuksi paikasta A on päästy aina perille.Capri jättänyt ainoastaan tielle, kun mylly pamahti (kiertokangen kiristysmomentti liian pieni
)
Takana kilsoja auton ratissa noin 1.2 miljoonaa, tosin puolet vähemmän kuin eräällä toisella vehkeellä.
Autohistoria seuraavanlainen: Amazon -64, Rekord 1900-78, Senator -70 Capri GTXLR -69, Escort Mexico -70, Escort 16LX-84, Sierra TBO -85, Audi80- 87, Taunus -81, Volvo340D-86, Peugeot 504D Familiale-81, Saab9000CS-92.
Farkkuja on olleet Rekord,Taunus ja Pökötti.
Huolettomin auto ylivoimaisesti on ollu Pökötti isoine maavaroineen ja hienokin? candy/flake-maalauksineen. Tilaa 7:lle, joten rojut sai heittää sisään mökille mennessä, eikä ollut ahdas. Melu hirveä!.
Siinä ei ollu niskatukia takana ja lapset kuitenkin kyydissä, joten piti vaihtaa turvallisempaan.
Silmää miellyttävä ulkonäkö ja mielikuva turvallisuudesta olikin isoimmat perusteet Saabin valinnalle, farkku-Omega oli toisena vaihtoehtona mielessä.
Saabbi on ollut 5 vuotta, ja vaimo sanoo, että seuraavakin auto on Saab
Tällä hetkellä Aerotonttua Saksanmaalta katsastellaan

Huh! Nyt vasta huomasin, kuinka vanhoilla autoilla oon ajanu ikäni. No, eipä ole tarvinnut maksaa "kalliita kilsoja" mistään autosta. Haave olisi joskus ajaa uudella farkku 9-5:llä

Duunireissuuille kuittaan autohalllilta autoja käyttöön ja voi tulla alle,mikä merkki sattuu. Farkku-C¤#ollissa loppuu joustot,kun konttiin laitetaan 100 kg tavaraa, tai takapenkillä on väkeä. Mutta on siellä parempiakin kulkineita. Ajelin työreissun vastikään farkku-Avensiksella, jossa oli parin litran turbodiesel. Ei ihan huono auto sekään. Vääntöä oli ihan kiitettävästi, mutta perhe moitti sisätiloja pieniksi verrattuna Tonttuun.(kuten kaikissa muissakin autoissa, esim. E-M#¤su)
Muutama ensimmäisistä autoista teetti työtä eniten, kun ei ollut varaa muuhun. (Rekord/helmat, Capri/mylly ja alusta, Amazon/ohjaus ja tukivarret). Loppujen lopuksi paikasta A on päästy aina perille.Capri jättänyt ainoastaan tielle, kun mylly pamahti (kiertokangen kiristysmomentti liian pieni

Takana kilsoja auton ratissa noin 1.2 miljoonaa, tosin puolet vähemmän kuin eräällä toisella vehkeellä.
Autohistoria seuraavanlainen: Amazon -64, Rekord 1900-78, Senator -70 Capri GTXLR -69, Escort Mexico -70, Escort 16LX-84, Sierra TBO -85, Audi80- 87, Taunus -81, Volvo340D-86, Peugeot 504D Familiale-81, Saab9000CS-92.
Farkkuja on olleet Rekord,Taunus ja Pökötti.
Huolettomin auto ylivoimaisesti on ollu Pökötti isoine maavaroineen ja hienokin? candy/flake-maalauksineen. Tilaa 7:lle, joten rojut sai heittää sisään mökille mennessä, eikä ollut ahdas. Melu hirveä!.
Siinä ei ollu niskatukia takana ja lapset kuitenkin kyydissä, joten piti vaihtaa turvallisempaan.
Silmää miellyttävä ulkonäkö ja mielikuva turvallisuudesta olikin isoimmat perusteet Saabin valinnalle, farkku-Omega oli toisena vaihtoehtona mielessä.
Saabbi on ollut 5 vuotta, ja vaimo sanoo, että seuraavakin auto on Saab

Tällä hetkellä Aerotonttua Saksanmaalta katsastellaan


Huh! Nyt vasta huomasin, kuinka vanhoilla autoilla oon ajanu ikäni. No, eipä ole tarvinnut maksaa "kalliita kilsoja" mistään autosta. Haave olisi joskus ajaa uudella farkku 9-5:llä

Duunireissuuille kuittaan autohalllilta autoja käyttöön ja voi tulla alle,mikä merkki sattuu. Farkku-C¤#ollissa loppuu joustot,kun konttiin laitetaan 100 kg tavaraa, tai takapenkillä on väkeä. Mutta on siellä parempiakin kulkineita. Ajelin työreissun vastikään farkku-Avensiksella, jossa oli parin litran turbodiesel. Ei ihan huono auto sekään. Vääntöä oli ihan kiitettävästi, mutta perhe moitti sisätiloja pieniksi verrattuna Tonttuun.(kuten kaikissa muissakin autoissa, esim. E-M#¤su)
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Antakaas, kun setä vähän kertoo... (Tai oikeastaan luennoi narisevalla äänellä ja yrittää pilata väittelystä kaiken hauskuuden :)
Eli nämä automerkkifanien väliset kiistat ovat kyllä melko turhauttavia seurata, koska:
1) Osanottajien näkemykset perustuvat usein mutu-tietoihin ja huhuihin.
2) Silloinkin kun havainnot ovat kohtalaisen luotettavia, ne perustuvat tilastotieteellisesti aika pieniin otantoihin - tyyliin "mulla on ollu kymmenessä vuodessa kolme xxx-merkkistä autoa, eikä yhteenkään oo ikinä tarvinnu vaihtaa takapyörän laakereita". Tai "mun isällä oli kaks zzz:aa, ja kumpaankin piti vaihtaa vesipumppu jo kuuden vuoden ikäsenä".
3) Automerkit muuttuvat valmistajan omistussuhteiden tai muiden strategisten syiden myötä. Esim. tämän päivän Saab 9-3 ja 9-5 suunnitellaan ja valmistetaan erilaisista lähtökohdista kuin OG900 ja 9000. Samoin markkinointityyliä ja brändiä on muutettu. Siten ne syyt, joiden perusteella joku ostaa esim. juuri Saabin, ovat muuttuneet. Usein siis ei ole mielekästä sanoa kokonaisesta merkistä, että "ne ruostuu", "ne on hyvän näköisiä", "ne on hyviä ajaa" tms.
4) Automerkkien tai -mallien arvioinnissa vaikuttavat aina subjektiiviset painotukset, jotka voivat johtaa aivan päinvastaisiin lopputuloksiin. Toinen sanoo, että sitikat ruostuvat, eikä pidä niitä siksi arvossa - toinen voi taas ajatella, että sitikka edustaa yksilöllisyyttä ja esteettisyyttä.
Lopuksi: Jaa mää vai? No, kun itse arvostan omaperäistä ja jotenkin hmm... "äijämiehekästä" kulmikasta muotoilua, teknistä innovatiivisuutta, sitä, ettei asioita muutella vain muuttamisen vuoksi, ja myös rentoa ja mukavaa ajettavuutta sekä luotettavuutta (hyvin) pitkillä reissuilla, niin olen miettinyt, että olen _saabisti_ ja ylpeä siitä - vielä niin kauan kuin nykyinen tonnarini kulkee.
Nimim. 96 vm.-74 -> 900GL vm.-85 -> 9000CS vm.-98
Eli nämä automerkkifanien väliset kiistat ovat kyllä melko turhauttavia seurata, koska:
1) Osanottajien näkemykset perustuvat usein mutu-tietoihin ja huhuihin.
2) Silloinkin kun havainnot ovat kohtalaisen luotettavia, ne perustuvat tilastotieteellisesti aika pieniin otantoihin - tyyliin "mulla on ollu kymmenessä vuodessa kolme xxx-merkkistä autoa, eikä yhteenkään oo ikinä tarvinnu vaihtaa takapyörän laakereita". Tai "mun isällä oli kaks zzz:aa, ja kumpaankin piti vaihtaa vesipumppu jo kuuden vuoden ikäsenä".
3) Automerkit muuttuvat valmistajan omistussuhteiden tai muiden strategisten syiden myötä. Esim. tämän päivän Saab 9-3 ja 9-5 suunnitellaan ja valmistetaan erilaisista lähtökohdista kuin OG900 ja 9000. Samoin markkinointityyliä ja brändiä on muutettu. Siten ne syyt, joiden perusteella joku ostaa esim. juuri Saabin, ovat muuttuneet. Usein siis ei ole mielekästä sanoa kokonaisesta merkistä, että "ne ruostuu", "ne on hyvän näköisiä", "ne on hyviä ajaa" tms.
4) Automerkkien tai -mallien arvioinnissa vaikuttavat aina subjektiiviset painotukset, jotka voivat johtaa aivan päinvastaisiin lopputuloksiin. Toinen sanoo, että sitikat ruostuvat, eikä pidä niitä siksi arvossa - toinen voi taas ajatella, että sitikka edustaa yksilöllisyyttä ja esteettisyyttä.
Lopuksi: Jaa mää vai? No, kun itse arvostan omaperäistä ja jotenkin hmm... "äijämiehekästä" kulmikasta muotoilua, teknistä innovatiivisuutta, sitä, ettei asioita muutella vain muuttamisen vuoksi, ja myös rentoa ja mukavaa ajettavuutta sekä luotettavuutta (hyvin) pitkillä reissuilla, niin olen miettinyt, että olen _saabisti_ ja ylpeä siitä - vielä niin kauan kuin nykyinen tonnarini kulkee.
Nimim. 96 vm.-74 -> 900GL vm.-85 -> 9000CS vm.-98
Automerkeistä
Itse en kyllä välttämättä pitäisi autoani tietystikkään parhaampana ja jos vikoja tulee, niin olen reilusti niistä sanonut muille ja muut ovat sitten tehneet 'viisaita' päätöksiä niistä. Mutta onhan niitä muitakin hyviä merkkejä. Ja ehdottomasti minun mielipiteeni mukaan, joka on jokaisen makuasia, parempia ovat nämä ökymerkit; kuten Ferrari, Porsche ja jne. Mutta niilläpä on sitä hintaakin aivan tuhottomasti. Kotonani on autoina ollut isällä ensimmäisenä Toyota Corolla ja sitten loput
Saabbeja.
Isännällä nyt taitaa olla menossa neljäs yksilö. Ja kaikki 3 kolme entistä Saabbia ovat olleet yli 200 000 km ajettua muistaakseni ja ei niissä isompia vikoja tainnut kyllä olla.
Mielipiteeni Opelista on se, että uutena ja vähän ajettuna ne pelaa moitteettomasti - ainakin melkein- ja pärjää testeissä tosi hyvin, mutta kun laitetaan kilometrejä yli 200 000 km:n, niin alkaahan tulla vikoja luultavasti. Mitä suvussani on ollut näitä Opeleita ja mitä olen keskustellut harvojen sukulaisteni kanssa, niin eivät ole oikein kehuskelleet niitä. Yleensä olen kuullut sellaisenkin sanoman, että 'Se oli ensimmäinen ja viimeinen Opeli'.


Mielipiteeni Opelista on se, että uutena ja vähän ajettuna ne pelaa moitteettomasti - ainakin melkein- ja pärjää testeissä tosi hyvin, mutta kun laitetaan kilometrejä yli 200 000 km:n, niin alkaahan tulla vikoja luultavasti. Mitä suvussani on ollut näitä Opeleita ja mitä olen keskustellut harvojen sukulaisteni kanssa, niin eivät ole oikein kehuskelleet niitä. Yleensä olen kuullut sellaisenkin sanoman, että 'Se oli ensimmäinen ja viimeinen Opeli'.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
...
Lanzarotella kyllä vähän pisti mietityttämään meninköhän ihan puhumaan pehmoisia, kun kehuin Ooppelia.
8tkm ajettu Vectra GTS 1.8 16V ja oikeasta takaikkunasta vuoti vettä sisään!! (tietenkin sattui satamaan siellä kun mä meen sinne prkl
)
Kahtena viimeisenä päivänä ilmastointi ei jostain syystä lähtenyt ollenkaan käyntiin kuin n. joka kymmenennellä käynnistyksellä, ei edes valoja syttynyt ilmastoinnin kohdalle.
Sisävalojen kytkimet oli kytketty ihan päin helvettiä.
Tämä kaikki 500km aikana ja noin uudessa autossa!!! Sirä mä en kyllä ymmärrä miten uudessa autossa voi tulla vettä sisään
Ilmastoinnin viat nyt on ihan tuttuja Volvosta
Voi kuvitella mitä olis jos tollasella pitäs ajella 50000km vuodes
Lopuksi pitää vielä sanoa, että on sitä käyny tuuri kun oma Saab ei oo maanantaikappale
8tkm ajettu Vectra GTS 1.8 16V ja oikeasta takaikkunasta vuoti vettä sisään!! (tietenkin sattui satamaan siellä kun mä meen sinne prkl

Kahtena viimeisenä päivänä ilmastointi ei jostain syystä lähtenyt ollenkaan käyntiin kuin n. joka kymmenennellä käynnistyksellä, ei edes valoja syttynyt ilmastoinnin kohdalle.
Sisävalojen kytkimet oli kytketty ihan päin helvettiä.
Tämä kaikki 500km aikana ja noin uudessa autossa!!! Sirä mä en kyllä ymmärrä miten uudessa autossa voi tulla vettä sisään

Ilmastoinnin viat nyt on ihan tuttuja Volvosta

Voi kuvitella mitä olis jos tollasella pitäs ajella 50000km vuodes

Lopuksi pitää vielä sanoa, että on sitä käyny tuuri kun oma Saab ei oo maanantaikappale

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Netistä silmään sattunutta, joku on näemmä oikein keräillyt noita...eoea
SAAB Sämsta av alla bilar
Several Autos Are Better
VOLVO Valitamme Ostostanne. Lahetamme Varaosia Ohessa.
Vilkuttaa Oudosti, Liikenteessa Vaarallinen Ohittaa
Vieta Oivat Lomapaivasi Varaosia Ostellen
Austin Mini Koirankoppi
Austin Mini Kuoppatutka
Citroën 2CV Apinakeinu
Citroën 2CV Apinakiikku
Citroën 2CV Keikkumarallallei
Citroën 2CV Nuhakiikku
Citroën 2CV Rättäri
Citroën 2CV Sätkäkone
Citroën 2CV Sätkärulla
Citroën 2CV Tupla-WC
Citroën 2CV Vaappu
Citroën ID, DS Mahasitruuna
Fiat Fiude
Fiat Hiivatti
Fiat 600 Kuoppatutka
Fiat 600 Kusiainen
Fiat 600 Lypsyjakkara
Fiat 600 Maantiepaise
Fiat 600 Munuainen
Fiat 600 Näppy
Fiat 600 Pompannappi
Fiat 600 Postilaatikko
Fiat 600 Sittiäinen
Saab 95 Pakettipäkätti
Saab 96 Hinttipulkka
Saab 96 Homopulkka
Saab 96 Kajakki
Saab 96 Kajakkikaksikko
Saab 96 Kuurakyttyrä
Saab 96 Kyrpäjyrä
Saab 96 Monse
Saab 96 Mutakiila
Saab 96 Ojahauki
Saab 96 Peräpuikko
Saab 96 Porkkanasorvi
Saab 96 Pyhäkenkä
Saab 96 Päkätti
Saab 96 Päärynänpuolikas
Saab 96 Rynnäkkösämpylä
Saab 96 Seksisukkula
Saab 96 Sukellusvene
Saab 96 Syöksysämpylä
Saab 96 U96
Saab 96 Vahtisämpylä
Saab 96 Viidakkorumpu
Saab 96 Ysikuukka
Saab 96 2-T Noitarumpu
Saab 99 Aikapommi
Saab 99 Läpiveto
Saab 99 Turboruuvi
Saab 99 Täyslaho
Saab 99 Ysisusi
....tosta Vahtisämpylä:stä on tainnut jäädä u-kirjain pois... ja 96:n nimityksiähän on kerätty joskus vuosia sitten Saabisti-lehdessäkin.
terv. jt
SAAB Sämsta av alla bilar
Several Autos Are Better
VOLVO Valitamme Ostostanne. Lahetamme Varaosia Ohessa.
Vilkuttaa Oudosti, Liikenteessa Vaarallinen Ohittaa
Vieta Oivat Lomapaivasi Varaosia Ostellen
Austin Mini Koirankoppi
Austin Mini Kuoppatutka
Citroën 2CV Apinakeinu
Citroën 2CV Apinakiikku
Citroën 2CV Keikkumarallallei
Citroën 2CV Nuhakiikku
Citroën 2CV Rättäri
Citroën 2CV Sätkäkone
Citroën 2CV Sätkärulla
Citroën 2CV Tupla-WC
Citroën 2CV Vaappu
Citroën ID, DS Mahasitruuna
Fiat Fiude
Fiat Hiivatti
Fiat 600 Kuoppatutka
Fiat 600 Kusiainen
Fiat 600 Lypsyjakkara
Fiat 600 Maantiepaise
Fiat 600 Munuainen
Fiat 600 Näppy
Fiat 600 Pompannappi
Fiat 600 Postilaatikko
Fiat 600 Sittiäinen
Saab 95 Pakettipäkätti
Saab 96 Hinttipulkka
Saab 96 Homopulkka
Saab 96 Kajakki
Saab 96 Kajakkikaksikko
Saab 96 Kuurakyttyrä
Saab 96 Kyrpäjyrä
Saab 96 Monse
Saab 96 Mutakiila
Saab 96 Ojahauki
Saab 96 Peräpuikko
Saab 96 Porkkanasorvi
Saab 96 Pyhäkenkä
Saab 96 Päkätti
Saab 96 Päärynänpuolikas
Saab 96 Rynnäkkösämpylä
Saab 96 Seksisukkula
Saab 96 Sukellusvene
Saab 96 Syöksysämpylä
Saab 96 U96
Saab 96 Vahtisämpylä
Saab 96 Viidakkorumpu
Saab 96 Ysikuukka
Saab 96 2-T Noitarumpu
Saab 99 Aikapommi
Saab 99 Läpiveto
Saab 99 Turboruuvi
Saab 99 Täyslaho
Saab 99 Ysisusi
....tosta Vahtisämpylä:stä on tainnut jäädä u-kirjain pois... ja 96:n nimityksiähän on kerätty joskus vuosia sitten Saabisti-lehdessäkin.
terv. jt