OG vs GM *muoks*

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Julli kirjoitti:
kristian kirjoitti:
saapasjalkakissa kirjoitti:
Pramean, miten kukin asian näkee, musta noissa vanhemmissa on paljon enemmän tunnelmaa ja ajamisen iloa, kuin näissä uusissa. Eihän niistä lähde kunnolla ääntäkään ja ahtopainemittaritkin uupuu... Siinä samaa mieltä kanssas, et vanhalla saabismin alkuun.
Noh, jos henkilökohtaista mielipidettäni kysyttäisiin niin en koskisi pitkällä tikullakaan GM-Saabeihin mutta tarkoitin nyt noin niinkuin yleisellä tasolla 8)
Onneksi kenenkään ei ole pakko, jos ei halua. :)
Joo, en minkäkään halua, että og-miehet tulee lääppimään saatika kepillä tökkimään mun signaturen Fiatia ja GM-Opelia.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Olisko mitään pistää tonne Offtopic puolelle semmonen topikki kun OG vs. GM, siellä sitten kaikki voi käydä haukkumassa toisten saabeja ja kehumassa omaansa. Siitä se vasta hyvä tiimihenki saatas aikaseks :wink:
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Pugman kirjoitti:Olisko mitään pistää tonne Offtopic puolelle semmonen topikki kun OG vs. GM, siellä sitten kaikki voi käydä haukkumassa toisten saabeja ja kehumassa omaansa. Siitä se vasta hyvä tiimihenki saatas aikaseks :wink:
Oikein hyvä idea. Sitte vielä samaan virit ja kikkelin mitta.
Aki Peltola #1132
SAAB-vilho
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 00:14
Paikkakunta: Siikajoki/Möhkö

Viesti Kirjoittaja SAAB-vilho »

Vuoden paras teko ois ampua kuuhun koko foorumi.
Saab 90 -85 "marsutarha" **100hp**vakio**
Tällä kepattu myös naapurin ämmä ja sen bokseri.
ROSAMUNDA - MAHAN TÄYTTYMINEN ALKAA ENSIMMÄISESTÄ SUUPALASTA.
http://www.rehupiikles.com/
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Aksu900 kirjoitti:
Pugman kirjoitti:Olisko mitään pistää tonne Offtopic puolelle semmonen topikki kun OG vs. GM, siellä sitten kaikki voi käydä haukkumassa toisten saabeja ja kehumassa omaansa. Siitä se vasta hyvä tiimihenki saatas aikaseks :wink:
Oikein hyvä idea. Sitte vielä samaan virit ja kikkelin mitta.
No tottakai, melkein pääs unohtumaan.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Pugman kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:
Pugman kirjoitti:Olisko mitään pistää tonne Offtopic puolelle semmonen topikki kun OG vs. GM, siellä sitten kaikki voi käydä haukkumassa toisten saabeja ja kehumassa omaansa. Siitä se vasta hyvä tiimihenki saatas aikaseks :wink:
Oikein hyvä idea. Sitte vielä samaan virit ja kikkelin mitta.
No tottakai, melkein pääs unohtumaan.
:lol:
Aki Peltola #1132
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tuli ajeltua muutama kk tuolla http://mypage.1g.fi/kuvat/OG900_punainen/ ja hyvin meni 5000km, mutta pakko sanoa että ikävä tuli tuota http://www.maptun.com/cars.php?id=16 ja oli se helpotus kun sain tän GM tekeleen koneen kasaan :)
Mutta tunnelmaa tossa OG: ssa on, ja kesällä jees, talvella absit + ajettavuus muutenkin tuntuu pikkasen turvallisemmalta.

PS. Nythän GM-tekele on vakio että vanhaa tietoa tuolla, "määräykset on määräyksiä" 8)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Rusakko
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 14:12
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Rusakko »

Aksu900 kirjoitti:
Pugman kirjoitti:Olisko mitään pistää tonne Offtopic puolelle semmonen topikki kun OG vs. GM, siellä sitten kaikki voi käydä haukkumassa toisten saabeja ja kehumassa omaansa. Siitä se vasta hyvä tiimihenki saatas aikaseks :wink:
Oikein hyvä idea. Sitte vielä samaan virit ja kikkelin mitta.
Tonnarit on perseestä. OG900 on ainut oikea auto minulle.
NG900 S -94.
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Tosi mahtava topikki joka yhdistää kaikkia saabisteja... En kyllä yhtään tajua, että mitä järkeä on tulla saab -foorumille dissaamaan oikeita saabeja (eli GM saabeja). No, samaan hengenvetoon annetaan palaa ja kerrotaan nyt vannoutuneen 15v og saabeilla ajaneen mielipidekin:

-Lada 1200 ja saab 99 on kyllä karseimpia autoja, millä ikinä on tullut ajettua.
-OG900 oli 96:n ohella eka vähän autoa muistuttava esitys. Paljon on kyllä satkussakin asioita perseestä, mutta noin yleisesti ihan mukiinmenevä auto.

NG saabit on sitten jo täyttä juhlaa näihin pula-ajan saabeihin verrattuna. Koko saab -brandille oli pelastus, että pääsi isomman firman suojiin. Tosin vieläkin OG satkulla ajelen, mutta johtuu vain ihan kroonisesta rahapulasta. Persaukisten autojahan nämä ovat tyyliin pohjoiskarjalasta päivää...

kikkelin mitta nyt kyllä jäi... Tosin T16 OG satkumiehellä täytyy olla kohtalainen kikkeli, kun mummot vetää potkurilla ohi valoissa..
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Rusakko kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:
Pugman kirjoitti:Olisko mitään pistää tonne Offtopic puolelle semmonen topikki kun OG vs. GM, siellä sitten kaikki voi käydä haukkumassa toisten saabeja ja kehumassa omaansa. Siitä se vasta hyvä tiimihenki saatas aikaseks :wink:
Oikein hyvä idea. Sitte vielä samaan virit ja kikkelin mitta.
Tonnarit on perseestä. OG900 on ainut oikea auto minulle.
Onnea kovasti.
Aki Peltola #1132
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Sami kirjoitti: kikkelin mitta nyt kyllä jäi... Tosin T16 OG satkumiehellä täytyy olla kohtalainen kikkeli, kun mummot vetää potkurilla ohi valoissa..
Oonki mieleltäni OGsatkumies. En kyllä oo ogllakaan valotappioita kärsiny? Seuraukset nähtävissa myös -> Kuva

Tää saattaa nyt yllättää porukan mutta vanhat autot on erilaisia ko uuet. Uskokaa pois.
Aki Peltola #1132
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Täytyypä osallistua tähän tiimihengen kohotukseen, itsellä on NG900 ja OG900, ja NG on maannut liki vuoden tallin perällä. Ei siinä mitään sen kummempaa vikaa ole, se on vaan moninverroin mukavampi ajaa OG:llä kun sillä. Ei se silti tee NG:stä yhtään sen vähemmän Saabia.
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Samaa peltii ne kaikki on...... Hankkikaa v***o ettei tarvii kinastella, ai mut siihenki tuli rellu mukaan kuvioihin.prkl 8) :twisted:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

93t sport kirjoitti:Tuli ajeltua muutama kk tuolla http://mypage.1g.fi/kuvat/OG900_punainen/
Oho, on siinä turbo-satku sitten hienossa kunnossa ! Hyvältä näyttää. 8O
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sami kirjoitti: kikkelin mitta nyt kyllä jäi... Tosin T16 OG satkumiehellä täytyy olla kohtalainen kikkeli, kun mummot vetää potkurilla ohi valoissa..
Kikkelin mitta on riittävä, mutta suosittelen kuskin vaihtoa jos ei vakio T16 sinne reilun 8 sekunnin pintaan kiihdy 0-100. :lol: Tästähän on kyllä aiemminkin ollut keskustelua. Ei muuten jää jalkoihin tuolla vaparillakaan, kun vain tajuaa että OG:ssa se kaasu pitää oikeasti painaa pohjaan jos haluaa läpän täysin auki vrt. suuri osa muunmerkkisistä autoista joissa kaasupolkimen liikkeestä puolet on tarpeetonta kaasuläpän ollessa selällään kun poljinta kevyesti painaa. Tuntuuhan se äkäseltä kun "pintakaasulla" lähtee pirteästi, mutta karu totuus paljastuu kun joskus uskaltaa painaa kaasun ihan pohjaankin ja huomaa ettei sillä olekaan enää mitään vaikutusta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Lukittu