Roadstereista kyselisin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Moukarimies
Matalapaineturbo

Roadstereista kyselisin

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Hei kaikki!

Olisiko kenelläkään kokemusta yleisistä roadstereista kuten BMW Z3:sta. Mercedes SLK:sta tai Mazda MX-5:sta? Ihan vain yleisestä käytettävyydestä, ajettavuudesta ja kestävyydestä kaipailisin kommentteja. 0-100 km/h ajoilla tai bensankulutuksella nyt ei niin merkitystä näiden kanssa ole. Kyllä noilla kaikilla varmasti on hauska ajella, mutta jos jollakin olis jotain oikeaa tietoa niin mielelläni ottaisin vastaan. Ajattelin, että täältä saisin puolueetonta tietoa, kun Saabilla ei tähän ryhmään ole tarjolla mitään. BMW:stä tai Mazdasta saisi samalla rahalla uudemman kuin Mersusta. Onko Mersu hintansa väärti?
Jussi
"Hölösuu"

Re: Roadstereista kyselisin

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Moukarimies kirjoitti:Onko Mersu hintansa väärti?
Karmea kikotin ja jos Mersu on karmea kikotin niin kukin varmaan pystyy itse päättelemään millaisia muut ovat :)

Jos haluaisin pienen ja nopean auton, jolla on hyvä ajaa niin ennemmin suuntaisiin katseeni vaikka VW Golfin tehomalleihin... ei niissä tietysti ole fjongaa yhtä paljon.

Kannattanee käydä kokeilemassa ja kokeilla samalla reissulla vastaavan hintaisia matalamman fjongan vaihtoehtoja.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Moukarimies
Matalapaineturbo

Roadster on tavoitteena. Pystytkö tarkentamaan, mitä "karmea kikotin" tarkoittaa? Mulle tuo on ihan uusi sana, mutta jotenkin kuulostaa negatiiviselta. Täällä Saksassa ainakin SLK:t ja Z3:t ovat kysyttyjä käytettyinä. Myös Mazdalla on hyvä maine, joten tuo kikotinjuttu vaikuttaa hassulta. Vielä kysyisin, mitä "fjonga" tarkoittaa? Täällä Ingolstadtissa näkee joka päivä Audin TT roadstereita, Porsche Boxstereita ja Z3:ia ihan tavallisten ihmisten autoina. Tekisi hyvää suomalaiselle autoilukulttuurille, että tuo pelleily autoverotuksen kanssa loppuisi niin ihmiset osaisivat suhtautua rennommin hauskoihin autoihin.
Make5
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Uuden mx-5sen kävin koeajamassa ja ajotuntuma oli kyllä erittäin mukava, mutkapätkällä katto auki ja hanaa. Ainoa mikä mx-5ssa häiritsi oli sen pienuus, kyllä kuskin paikalle istumaan mahtui mutta kaiken kaikkiaan fiilis oli ahdas (takapenkkien puutos mazdassa mahd. tekee tämän, esim Audi TT:ssä ei tätä ahtauden tunnetta tullut).
Tomaatti9000
Moukarimies
Matalapaineturbo

Itse olen nyt hieman tutkiskellut keskustelupalstoja ja saanut sellaisen käsityksen, että Mersu on ihan ok, kunhan vain katsoo että katto ei pidä ylimääräisiä ääniä. Itse en ainakaan nettikuvien perusteella tykkää sisustasta ja sellaistakin sanotaan, että pyöränkulmat menevät herkästi päin prinkkalaa. Mazdoja on tuotu Suomeen niin vähän ja niin vanhoja, että verojen kanssa menee arvailuksi. Olisi varmaan melko varmatoiminen ajopeli. BMW:ssä takalasi on muovia, mutta muuten auto on kai ihan ok. Itselleni en ole autoa valitsemassa (olen opiskelija), vaan sain eräältä sukulaiselta tehtäväksi hieman selvitellä näitä juttuja.
Jussi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Moukarimies kirjoitti:Roadster on tavoitteena. Pystytkö tarkentamaan, mitä "karmea kikotin" tarkoittaa? Mulle tuo on ihan uusi sana, mutta jotenkin kuulostaa negatiiviselta.
Pieni auto, kohtuullisen tehottomat moottorit halvemman pään malleissa, alusta samaa tasoa 20 k€ kauppakassien kanssa, mutta ulkonäkö on ihan kiva.... toisaalta, eiköhän tuollainen auto osteta ulkonäön vuoksi, ei ominaisuuksien.

Mielipiteitähän kysyit :)

Itselläni on SLK:sta kokemusta vain jokunen sata kilometria ajalta jolloin vaimo kauppasi sellasia. En missään nimessä harkitsisi sellaisen ostamista, hauskuus katoaa hyvin nopeasti ja käteen jää auto, jolla ei oikein ole kiva tai hyvä tehdä yhtikäs mitään.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
TuuSaR
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Kaveri päätyi loppupelissä käytettyyn Pörssen böxyyn. Merkkihuolto tosin maksaa hupaisasti ja siellä on vähän pakko käydä jälleenmyyntihinnan takia.

Alunperin kävin kaikki 2-paikkaiset avot perusteellisesti läpi(netissä) ja päädyin siihen että uusi MX5 olisi paras mutta eräs böxy vaan oli myynnissä niin halvalla, ettei sitä tarjousta voinut ohittaa.
Moukarimies
Matalapaineturbo

Pieni auto, kohtuullisen tehottomat moottorit halvemman pään malleissa, alusta samaa tasoa 20 k€ kauppakassien kanssa, mutta ulkonäkö on ihan kiva.... toisaalta, eiköhän tuollainen auto osteta ulkonäön vuoksi, ei ominaisuuksien.
Joo, no eiköhän roadsterien pidäkin olla pieniä, takavetoisia ja järjettömiä jo ihan luonnostaankin. Kyllä noilla pitäis ihan keritä, koska ovat kevyempiä kuin isot autot. Tällaiset vehkeet ostetaan kaiketi kakkos- tai kolmosautoksi eikä ihan viimeisillä rahoilla niin ei ole niin tärkeää kuinka suuri tavaratila tai minkälaiset vakuutusmaksut.

Olen itsekin saanut selville jotain sen suuntaista, että SLK:n ajettavuus ei ole kovin urheilullinen. BMW:n ajettavuutta on ainakin saksalaisissa julkaisuissa kehuttu ja se lisättynä MB:n lisähintaan nostaa BMW:n ykkösvaihtoehdoksi. Kaverini kokemuksen perusteella ainakin BMW:n alusta toimii autobahnilla ja vaihteet napsahtelevat hienosti pesään. BMW:stä kannattanee katsella faceliftattua mallia ja 2.0-litraista suoraa kuutoskonetta. 150hv luulisi riittävän tuollaiseen autoon.

Jokaisella autotyypillä on omat ominaisuutensa, en lähtisi roadsterilla Lappiin, mutta ajelisin kyllä kesäkaudet taajamassa ja lähitaajamissa. Pidempiä matkoja ja talvea varten tuollaisten autojen omistajilla varmaankin keskimäärin löytyy sitten esim. uusi 5-sarjalainen tai vastaava. Isojen poikien leluja, sanon minä

:D
Jamppa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

hommaa tuommonen camaro mikä mulla on :D siinä tilaa vähä enempi, ja voimaa omiksi tarpeiksi. Ja ainakin täällä suomessa tuntuu kiinnittävän hyvin huomiota
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
mz3m
"Tuplakaasari"

z3

Viesti Kirjoittaja mz3m »

Z3 on ok jos on kutos kone eli 2.0 , 2.2, 2.8 tai 3.0 l z4 on myös 2.5. Itse pidin tietyllä tavalla z3 enemmän kuin z4 sta. Käsikäyttönen katto on mukavampi ja varmempi ratkaisu vanhemmiten. Katto on nopea laittaa käsikäyttöisenä. Ei muuta kuin ajelemaan tosin itse olen sen verran ajellut noilla että + 20 astetta pitää olla ja tuuli ohjain penkkien väliin. Olisi muuten halvalla myynnissö käyttämätön BMW williams f1 takki koko L t. M
Defeat
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Kyllä minulle ainakin kelpaisi Mersun Roadster, vaikkapa kakkosautoksi kesäiseen kaupunkipyörittelyyn. 8)
Ainakin minusta tuossa on ihan mukavasti tehoakin.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
pakinen
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Jos mielipidettä kysytään niin tässä sellainen:
Uusista roadstereista ei saa hienoja tekemälläkään. Katto auki olisi mielestäni sangen noloa hidastella pitkin kaupukia, joko näyttäisi urpolta tai rehvakkaalta jupilta. Ainoa asia mihin keksisin tuollaiselle käyttöä, jos olisi kaunis muija ja jos olisi liikaa rahaa, niin laittaisin sen ihan vaan naapureiden kiusaksi ajeleen pitkin raittia :wink:

Z3 on mielestäni noista ehdottomasti hienoin, en teidä kyllä miksi :P

Kaupungille cruisailuun suosittelsin vanhempaa muskelia esim. mustang/charger/vanha 911. Noissa ei ehkä ole sitä akkulaturia communicaattorille, mutta asennetta hieman enemmän kuin noissa muovikotteroissa 8)
Moukarimies
Matalapaineturbo

Kaupungille cruisailuun suosittelsin vanhempaa muskelia esim. mustang/charger/vanha 911. Noissa ei ehkä ole sitä akkulaturia communicaattorille, mutta asennetta hieman enemmän kuin noissa muovikotteroissa
Noihin autoihin tarvittaisiin hovikorjaaja. Onhan vanhoissa autoissa omaa hohtoa, mutta ne ovat vanhoja. Eräällä sukulaisella oli muutaman vuoden ajan vanha Jaguar ja aikansa säädettyään hän vaihtoi sen 2000-luvun malliin. Samoin yhden kaverini kotona hyväkuntoinen Alfa 75 2.0TS lähti kiertoon, kun oli vähä liikaakin harrastamista sen kunnossapidossa. Mielestäni vapaa-ajan auton täytyy olla varmatoiminen ja tarpeeksi uusi.
Olli Kinaret
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Onko käynnyt mielessä og900 cabbe?? 8) Mielestäni tilat, tyyli ja katu-uskottavuus kohdallaan.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Moukarimies
Matalapaineturbo

Onko käynnyt mielessä og900 cabbe?? Cool Mielestäni tilat, tyyli ja katu-uskottavuus kohdallaan.
Onhan se klassikko, ei sen puoleen mitään. Sukulaiseni, jonka puolesta näitä juttuja selvittelen, on kiinnostunut pienemmistä takavetoisista roadster-tyypin autoista. Lisäksi tuollaisia autoja alkaa jo ikä painaa verrattuna 5 vuotta vanhoihin.
Vastaa Viestiin