Suurimmat kilometrimäärät?
Ainakin mun edellisessä panssarivaunussa (9000 2.0 T -88) ahdin on kestänyt hyvin 450 tkm ilman mitään korjauksia. Ja tuona aikana ahdin taatusti vihelsi pääosan ajasta, koska mulla oli cruisausaika pahimmillaan....siis ikävuodet 19-30 v. ; )
Vastaavasti kaverin Subaru Legacyssä (80-luvun lopun versio) ahdin oli paukahtanut 3 kertaa 220 tkm:n aikana.
Joten kyl noi saabin moottorit vissiin kestää....
kapsu
Vastaavasti kaverin Subaru Legacyssä (80-luvun lopun versio) ahdin oli paukahtanut 3 kertaa 220 tkm:n aikana.
Joten kyl noi saabin moottorit vissiin kestää....
kapsu
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
9000 CD -90 ajettu 452000 ja rapiat. Laatikko ja kone on orkkis kunnossa(ainakaan näyttää huoltokirja aika täydelliseltä ja tuollaisia ei siinä mainittu). raidetangon pää vaihdettu sekä ilmastoinnin kompura vaihdettu(nämä omasta toimesta)ja sitten vähän ruosteita paikkailtu. Porskuttaa viel komiasti, harmi vain että se kori silti on niin huonossa kunnossa jo(edelliset omistajat ajanu lähinnä matkaa kilometreistä päätellen ja suolateillä)..
99:ssä mittarissa 383000, eli vähän Saabin koneelle (B-mallia). Mittarin näyttäessä 323000 kone aukaistiin. Kaikki koneen laakerit todettiin hyviksi, joten ne tais olla ainoat joita ei korjattu vesipumppu mukaan lukien. Kansi, v-jakaja, b-pumppu, laturi, startti ja kaikki tiivisteet uusittiin. Kanteen tehtiin remontti, ei uusittu. Hyvin pelittää ja rokkaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Suurimmat kilometrimäärät?
Yhellä 1800 -sarjan Volvolla on ajettu yli 2,5 miljoonaa. Se on pensa.juhokare kirjoitti:
Yhellä farmari Volvolla oli kuulemma ajettu yli miljoonan. Oliko jopa 1 800 000 km. Ja se oli dieseli.
Kerran olisin ostanu yheltä vanhemmalta mieheltä tonnarin millä oli 610tkm lasissa ja kone kävi kuin unelma (Orkkis kone) auto oli 85`:nen ja olisin ostanut sen sähköisten nahkapekkien takia ja olis sieltä automaatti ilmastoinninkin saanut... osto kariutui meihen haluamaan yli silloiseen yli 10 Tuhannen markan hintoihin... vaikka auto oli niin laho että sisälle ei tohtinut astua. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Eiköhän nuo koneet kestä, alkavat vaan nämä klassikot hiljakseen rapistua pois alta.
Omassa pyörähtää vasta 337 000 km täyteen. Kone on orkkis ja kukkuu ihan ok, venttiilinnostajat naputtaa ehkä vähän enemmän kuin on tarpeen, mutta saattaa mennä vielä monta vuotta. Hyvät öljyt vaan koneessa niin kyllä se siitä.
Starttia on ronkittu, samoin ohjausta, alusta on muuten kunnossa, mutta "normaaleja" paikkoja on hitsailtu ja oikea etulokari alkaa kohta kaivata vaihtoa. Alle 100 euron hitsauksilla selviää kyllä seuraavastakin katsastuksesta. Automaattiloota toimii niin hyvin kuin tämä kolmilovinen voi toimia ja muutenkin meno on vakuuttavaa ja sisäsiistiä.
Tästä saa joku ensi kesänä vielä auton muutamaksi vuodeksi kun vaihdan tämän pois. 500 000 tavoitteeksi![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Omassa pyörähtää vasta 337 000 km täyteen. Kone on orkkis ja kukkuu ihan ok, venttiilinnostajat naputtaa ehkä vähän enemmän kuin on tarpeen, mutta saattaa mennä vielä monta vuotta. Hyvät öljyt vaan koneessa niin kyllä se siitä.
Starttia on ronkittu, samoin ohjausta, alusta on muuten kunnossa, mutta "normaaleja" paikkoja on hitsailtu ja oikea etulokari alkaa kohta kaivata vaihtoa. Alle 100 euron hitsauksilla selviää kyllä seuraavastakin katsastuksesta. Automaattiloota toimii niin hyvin kuin tämä kolmilovinen voi toimia ja muutenkin meno on vakuuttavaa ja sisäsiistiä.
Tästä saa joku ensi kesänä vielä auton muutamaksi vuodeksi kun vaihdan tämän pois. 500 000 tavoitteeksi
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Kannuksessa Jaft Oy:llä Saab 99 GL Petro.Mittarissa 589251km, hintaa 250€
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=40541370
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... g=40541370
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
2.8miljoonaa on ajettu jonkun pastorin mersulla, ja tämä on faktaaMilli kirjoitti:Sillä oulussa pyörivällä limusiini-mersu taksillakinhan on ajettu kuulemma jotain 1,5 miltsiä..Ja se on yksityinen.
On siinä saanu rullailla pitkin kyliä.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ja jos vaikka Suomen TOP 20- henkilöautojen ajomäärä ranking tehtäisiin rohkenen väittää että vähintään 15 olisi Mercedes-Benzejä
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Nykyisen kulkineen koneella taitaa olla loppu lähellä, käy ja kukkuu mutta kevään ensimmäinen ahtopaineiden ruuvaamistapahtuma(tm) taisi päättyä sitten joko kansipahvin tai kannen pettämiseen.
On se ny helev*** jollei 360tkm ajettu saabin kone kestä 1.3bar paineita..
Vesihöyrypölläkkä pakoputkesta on kuitenkin väliaikaiskorjattu vanhalla kunnon jokkismiesten suosimalla keinolla: pussillinen kanelijauhoa vesikiertoon. Toimii mutta ei ikuisesti, joten sen virikoneen rakentamiseen tuli nyt vauhtia.
Edit: Pihapiiri haisi vastapaistetulle pullalle kotvasen aikaa ennenkuin vuoto tukkentui..![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Vesihöyrypölläkkä pakoputkesta on kuitenkin väliaikaiskorjattu vanhalla kunnon jokkismiesten suosimalla keinolla: pussillinen kanelijauhoa vesikiertoon. Toimii mutta ei ikuisesti, joten sen virikoneen rakentamiseen tuli nyt vauhtia.
Edit: Pihapiiri haisi vastapaistetulle pullalle kotvasen aikaa ennenkuin vuoto tukkentui..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)