Saabin/Valmetin V8
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Nuo Uudenkaupungin museossa olleet tiedot saattavat hyvinkin olla väärässä. Ainakin monen muun lapun/auton kohdalla erinäisiä korjauksia oli tehty jälkikäteen ihan post-it -lapuille. En itse ainakaan aivan 100% luottaisi tietoihin.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
http://kotisivu.dnainternet.net/reijol/ ... peksit.jpgpakinen kirjoitti:Mistä toi 300nm mahtaa olla peräisin? Tuolla Linnavuoren museossa ei ollut mitään merkintää väännöstä.![]()
Monta nm se uudenkaupungin kone lupaa?
Tollaisen jutun löysin viimekesältä kuvattuna.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Edit: otin kuvat pois, jätin linkin spekseihin, tekstiin muutos.
Viimeksi muokannut tUrpoEinari, Ma Loka 30, 2006 00:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Tämä teoria toimii osittain, kun B201 on yksi nokka-akseli ja B202 on kaksi. B203 ei ole olemassa. B204 ja B234 on nokkakeppien lisäksi kaksi tasapainoakselia, mutta sitten GM900:n tasapainoakseliton vaparikone olikin B206. Ja sitten tuli vielä B205 ja B235...Mimmi kirjoitti: Viimeinen numero tarkoittaa akselien lukumäärää (poisluettuna kampiakseli), ainakin alunperin. B2x5 eteenpäin sitten taitaa tarkoittaa kehitysversiota.
Eski
Ja tietenkin vielä tontun B308. Milläs sen selität...Eski kirjoitti:Tämä teoria toimii osittain, kun B201 on yksi nokka-akseli ja B202 on kaksi. B203 ei ole olemassa. B204 ja B234 on nokkakeppien lisäksi kaksi tasapainoakselia, mutta sitten GM900:n tasapainoakseliton vaparikone olikin B206. Ja sitten tuli vielä B205 ja B235...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Eikös ne kaks ensimmäistä numeroa siinä moottorin tyypissä tarkota iskutilavuutta. Eli B201=2.0l 8v, B202=2.0l 16v, B212=2.1l 16v jne. Näin ainakin johonki vuoteen/malliin asti. Lisäksi on vielä niitä kirjaimia joila ilmastaan viritystasoa, lähinnä kait turboja eri viritystasoila. Haulla löytynee lisätietoa.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Erään Ukin inssin mukaan toi V8 oli täysi raakile ja tehty ilmaan saabin siunausta, ihan ukin omana projektina. Tuotantosuunnitelmia sille ei ollut eikä GM sitä kuopannut, tai kuoppas tavalaan kun kehitys rahaa ei tutkielmalle lisää löytynyt. Lähelläkään tuotantokuntoa se ei kuitenkaan ollut.DIggItaLLr kirjoitti:...sitten tuli GM ja loppu onkin histariaa (ooppelia)