talvi tulee oletko valmis!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

talvi tulee oletko valmis!

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kellään kokemusta:
http://www.leevi.org/

motonetissä oli tarjouksessa nettisivujen perusteella. aika pätevältä aparaatilta vaikuttaa. mutta miten lyhentää lohkolämppärin elin aikaa olemalla päällä,pois päällä..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Ei ole kokemusta, mutta silti kommentti. Mitäs nuo lohkolämmittimet on teholtaan, 300 - 500 W ? Ei oo ihan vertailukelpoinen 1 - 2 kW:n sisätilalämppärin kanssa.

"Se mahdollistaa sisätilanlämmittimen käytön paikoissa, joissa sen käyttö on kielletty, tai sitä on rajoitettu"

Ehkä se just tuon tehon takia on sittenkin kielletty, aivan sama oliko lohkolämmitin päällä ...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

JKen kirjoitti:Ei ole kokemusta, mutta silti kommentti. Mitäs nuo lohkolämmittimet on teholtaan, 300 - 500 W ? Ei oo ihan vertailukelpoinen 1 - 2 kW:n sisätilalämppärin kanssa.
Mutta sisätilanlämppäreissäkin on monesti teho säädettävissä, esim. 600-1500W, joko portaittain tai portaattomasti. Harvemmin kuitenkaan maximitehoa tarvitaan ellei sitten haluta 15 minuutissa -30 asteen pakkasella koko autoa saunaksi. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

Tobbana kirjoitti:Harvemmin kuitenkaan maximitehoa tarvitaan ellei sitten haluta 15 minuutissa -30 asteen pakkasella koko autoa saunaksi. :)
Juu, onhan niissä useimmissa sellainen systeemi, että sisälämpötilan noustessa ottoteho laskee automaattisesti. Alussa on kuitenkin täysillä jonkin aikaa. Itsellä on aina sisälämppäri maksimiasennossa. Mitä lämpimämpi, sen parempi.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Re: talvi tulee oletko valmis!

Viesti Kirjoittaja moksu »

nalleolut kirjoitti: talvi tulee oletko valmis!
Autojen puolesta kyllä,
Itse en.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Jooh, kävin tarkastamassa naulakon ja pipo on siellä valmiudessa.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Kesärenkaat alla, lumiharja 100km päässä, sentään skrapa hanskikses ja käynnistyskaapelit kontissa :D

Huomenissa olis kyllä tarkoitus vaihtaa nastat alle, sais vaan aikaseen ostaa momenttivarren niin vois mutterimopolla paukauttaa kiinni.
BMW 320dA Coupe LCI
Rusakko
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Syys 05, 2006 14:12
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Rusakko »

NG900 S -94.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Kivaahan noilla kesänakeilla oli ajella lumihangessa. :D
Onneksi ei tarvinnut sentään maantielle lähteä tientukkeeksi, mutta kaupungissa oli sitäkin hauskempaa.
Ja ei se ei yllättänyt, säätiedotushan siitä varotti jo aikoja sitten, tais olla peräti 3-4 päivää ennen kuin ekan kerran lunta tiputti. :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

eipä tuo päässy yllättämään :D jos olis yllättäny olisin ollu moottoripyörällä tuolla liikenteessä :D
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Ainii talvi.. Hiace seisontaan ja satku tulille :D
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Money For Nothing kirjoitti:Kivaahan noilla kesänakeilla oli ajella lumihangessa. :D
Joo. Ja toisilla autoilijoilla varsinkin tosi kivaa. Älä tykkää huonoa, mutta itse näen punaista kun näillä eka liukkailla "laiskat" jatkaa kesänakeilla ajamista. Liukuu joka risteyksessä vähän pitkäksi. Ajaa koko ajan liian keskellä, liian hiljaa muuhun liikenteeseen nähden jne. On prkl, kun ei voi laittaa niitä talvirenkaita hyvissä ajoin alle. Niillä kuitenkin ajetaan pääasiassa paljasta asfalttia suurin osa, joten renkaiden säästämiseksi ei kannata viivytellä.
Toinen ärsytystä aiheuttava on nuo vanhat takavetoiset. Poikaset kaivautuu koloistaan vetämään takavetosierroilla yms. pirsseillä iloista ympyrää perät sladissa. Ei se mitään kun menisivät leikkimään jonnekkin muualle kuin tuonne liikenteen sekään. Siellä sitten pyörivät toisten autoilijoiden riesana ja aiheuttaa vaaratilanteita milloin mitenkin. "/#&%¤

No. Vahinkojahan aina sattuu, eikä niille usein voi mitään vaikka miten yrittää. Mutta järki mukaan talviautoiluun. Ikkunat puhtaaksi, rengashommat kuntoon ja reilut turvavälit. Kyllä Suomalaisen pitäis nämä jutut hallita jo äidinmaidon perinteenä. Turvallista matkaa!

Edit: meni pahasti ohi alkuperäisen aiheen. Pahoittelut. Tuo Leevihän vaikuttaa ihan fiksulta idealta. Useilla suuremmilla paikoitusalueillahan sisälämmittimen käyttö on rajattua/kiellettyä jo sulakekoon vuoksi. Eli ei ole mahdollista käyttää molempia yhtä aikaa, eli käytännössä sisälämppärit on kiellettävä. Tuolla Leevillähän homma voi onnistua kohtuullisesti. Ainakin jos ei mitään hirmupakkasia ole.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Vielä yksi OT: Juu en ota henkilökohtaisesti, koska en liukunut yhtään risteystä pitkäksi, ajoin omalla kaistalla, en ollut kenellekkään hidasteena enkä aiheuttanut muille sydämentykytyksiä :wink: :lol:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

kannattakohan vielä vaihtaa talvirenkaita, aurinko paistaa ja muutenkin kesäkelit?
Huomisaamuksi on luvattu mukamas lumisadetta, mutta ainahan nuo ensimmäiset lumet sulavat samantien pois, eli ei kannattaisi varmaankaan pienen lumihippusten kanssa hötkyillä?
Turhaan vaan kuluvat nuo nastarenkaat, jos vanhat merkit pitävät paikkansa nin tulee pientä lumihippusta nyt muutamana päivänä ja sitten seuraavan kerran lunta näkyy jouluaattona (jos silloinkaan).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

ng900aero kirjoitti:kannattakohan vielä vaihtaa talvirenkaita, aurinko paistaa ja muutenkin kesäkelit?
En tiedä siellä teilläpäin, mutta muistan lukeneeni kerran Kalevasta että esim. Oulunläänissä ajetaan yli 75% talverengaskaudesta sulalla, paljaalla asfaltilla. Joten säästöä nyt ei juuri pääse tapahtumaan vaikka vaihtaakin ne renkaat pari viikkoa myöhemmin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin