Eiköhän tuo ole siellä poliisilla jo tiedossa. Eihän tälläisessä tapauksessa voi kuin katsoa peiliin.Ahtopaine kirjoitti:...kannattanee vedota myös siihen, että on tosiaan suorittanut sen kakkosvaiheen, mutta että kortti vain erehdyksessä jäänyt hakematta. Eli että vaadittu ajotaito on ollut hallussa ja koulu käytynnä, mutta käynyt sitten epähuomiossa tälläinen käpy. Rangaistushan sieltä tulee, mutta tosiaan voi helposti vaikuttaa sen ankaruuteen tällaiset asiat.
Ajo-oikeuden säilyttämisen perustelut
Rikoslaki muuten rinnastaa lievän rattijuopumuksen ja ajo-oikeudetta ajamisen samanarvoisiksi:
Rikoslaki, 23 luku (30.4.1999/545) Liikennerikoksista kirjoitti:3§ (20.12.2002/1198)
Rattijuopumus
Joka kuljettaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa tai raitiovaunua nautittuaan alkoholia niin, että hänen verensä alkoholipitoisuus ajon aikana tai sen jälkeen on vähintään 0,5 promillea tai että hänellä tällöin on vähintään 0,22 milligrammaa alkoholia litrassa uloshengitysilmaa, on tuomittava rattijuopumuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
10 § (30.4.1999/545)
Kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta
Joka kuljettaa, ohjailee tai ohjaa moottorikäyttöistä ajoneuvoa, raitiovaunua, junaa, alusta tai ilma-alusta ajo-oikeudetta tai ilman vaadittavaa pätevyyttä osoittavaa lupakirjaa, on tuomittava kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Mielestäni valitus ja epätoivo auttaa noissa asioissa. Ei kai komisario sentään lisää ajokieltosi pituutta, jos vähän yrittää selittää..katuvan oloinen tarvitsee ainakin osata olla
Vähän OT, mutta aihettä viistäen..
Ainkin, jos ylinopeuden takia korttinsa menettää niin kaikki lieventävät asiat kannattaa ilman muuta sanoa julki. Hyvä on mainita ainakin, hyvä ajokeli, tyhjä tie, ei suojateitä, ei pieniä risteyksiä ja jne..
Pikkuveli ei tajunnut sanoa mitään kun ajoi 60 alueella 110, tuomio käräjiltä oli suurinpiiretein seuraava:
xxxxx xxxxx on aiheuttanut piittaamattomuudellaan välittömän hengenvaaran itselle ja kanssakulkijoille ajamalla 110km/h alueella, jossa salllittu noepus on 60km/h.
Kortti lähti ja pitkäksi aikaa, siitä sit voi olla monta mieltä oliko oikein vai ei, mutta ei kai nyt tyhjällä tiellä missä ei ole muita tai edes risteyksiä aiheuteta välitöntä hengenvaaraa..
Vähän OT, mutta aihettä viistäen..
Ainkin, jos ylinopeuden takia korttinsa menettää niin kaikki lieventävät asiat kannattaa ilman muuta sanoa julki. Hyvä on mainita ainakin, hyvä ajokeli, tyhjä tie, ei suojateitä, ei pieniä risteyksiä ja jne..
Pikkuveli ei tajunnut sanoa mitään kun ajoi 60 alueella 110, tuomio käräjiltä oli suurinpiiretein seuraava:
xxxxx xxxxx on aiheuttanut piittaamattomuudellaan välittömän hengenvaaran itselle ja kanssakulkijoille ajamalla 110km/h alueella, jossa salllittu noepus on 60km/h.
Kortti lähti ja pitkäksi aikaa, siitä sit voi olla monta mieltä oliko oikein vai ei, mutta ei kai nyt tyhjällä tiellä missä ei ole muita tai edes risteyksiä aiheuteta välitöntä hengenvaaraa..
Saab 900S Combicoupe
Ei se ole selittelyä jos kertoo millaiset olosuhteet kyseisellä hetkellä oli. Syytäjähän sentää pyrkii lautamiehille antamaan kuvan, että kaahasi kesken päiväkodin pyöräilyharjoitusten kun keke konsanaan.9-5T kirjoitti:Ei nopeusrajoituksen ylityksessä voi olla lieventäviä asioita. Kyllä aikuisen on pystyttävä kärsimään tekonsa seuraukset selittämättä.pakinen kirjoitti: Ainkin, jos ylinopeuden takia korttinsa menettää niin kaikki lieventävät asiat kannattaa ilman muuta sanoa julki. Hyvä on mainita ainakin, hyvä ajokeli, tyhjä tie, ei suojateitä, ei pieniä risteyksiä ja jne..
Saab 900S Combicoupe
Se on hienoa, että meillä on toiset huomioon ottavia kuskeja liikenteessä. Sen tienhän tietää aina etukäteen tyhjäksi. Eihän sieltä metsästäkään tai ojanpohjalta tule koskaan ketään. Harvoin ainakaan hirveä isompaa. Saati sitten sivuteiltä tai metsäteiden risteyksistä. Eikä siellä ennenkään ole tähän aikaan ollut muita liikkeellä.pakinen kirjoitti:Kortti lähti ja pitkäksi aikaa, siitä sit voi olla monta mieltä oliko oikein vai ei, mutta ei kai nyt tyhjällä tiellä missä ei ole muita tai edes risteyksiä aiheuteta välitöntä hengenvaaraa..
60 km/h aluetta tuskin määrätään tienkäyttäjien huviksi ihan suoralle risteyksettömälle tielle, jossa näkyvyyttä on useampi sata metriä. Sanoisin kolmen lapsen isänä, että se kortin lähtö 50 km/h ylityksestä pitkäksi aikaa on IHAN oikein. Mietipä itse: 110 km/h vauhdissa auto kulkee 30 m/s ja pelkkä reaktioaika on vähintään yksi sekunti.
Mikä meihin fiksuihin suomalaisiin menee liikenteessä?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Alkuperäiseen kysymykseen:
A: jätä se mummokohta pois (Kuulostaa _lievästi_ selittelyltä) ja vie selvitys itse henkilökohtaisesti kirjalliesti päättävälle paikalle. Lakki kourassa ja kravatti suorassa. Saattaa auttaa asiaa. Yrittänyttä ei laiteta.
B: mitäs läksit! Kannattaisi pysyä Arvi Lindin linjoilla:"Välttämättömät asiat hoidetaan ja muuten ollaan kuin Ellun kanat".
A: jätä se mummokohta pois (Kuulostaa _lievästi_ selittelyltä) ja vie selvitys itse henkilökohtaisesti kirjalliesti päättävälle paikalle. Lakki kourassa ja kravatti suorassa. Saattaa auttaa asiaa. Yrittänyttä ei laiteta.
B: mitäs läksit! Kannattaisi pysyä Arvi Lindin linjoilla:"Välttämättömät asiat hoidetaan ja muuten ollaan kuin Ellun kanat".
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Joo kyllä vain se on. Tutttavallani oli 1 peltipolliisisakko, 1 ylikuorma ja 1 stop-merkin noudattamatta jättäminen.dq kirjoitti:Asian vierestä, onkos ammattiautoilijoille ylikuorma ylinopeuteen rinnastettava rikkomus, siis että vaikuttaa samalla tavalla korttiin?
Eli aika turhistakin sakoista tulee pakkoloma.
Ei Saabia enää...
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
lakki kourassa nimismiehelle, ja sitten vaan myöntämään erhe, ei tullut haettua ajoissa. aika nolo virhehän tuo kyllä on, mutta joskus se pääsee noinkin sitten käymään.. nim. itekki ajelin sillä väliaikaisella kuukauden...
kyllähän tuosta sanktio tulee, mutta kannattaa sekin mainita, että olisinhan minä tietenkin tuon maksanut, jos olisin muistanut... ja kortin tarve kannattaa mainita, jos sellainen on.. auttaa se kuitenkin aina. valehdella vaan ei kauheesti kannata.. ne on nimittäin nimismiehet päteviä haistamaan paskapuheet.
kyllähän tuosta sanktio tulee, mutta kannattaa sekin mainita, että olisinhan minä tietenkin tuon maksanut, jos olisin muistanut... ja kortin tarve kannattaa mainita, jos sellainen on.. auttaa se kuitenkin aina. valehdella vaan ei kauheesti kannata.. ne on nimittäin nimismiehet päteviä haistamaan paskapuheet.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Itselläni oli kahden vuoden sisään neljä sakkoa ja kortti oli lähdössä hyllylle. Tein vain poliisille selvityksen rangaistuksen vaikutuksista ansiotuloihin.
Minulle määrättiin vuoden koeaika, jos teen liikennerikkeen, korttilähtee vähintään kuukaudeksi. Kyllä niille kannattaa antaa selvitys, etenkin kun kyse on noin lievästä rikkeestä. Näin armeliaita jepareita on siis Oulussa.
PS. Koeaika päättyi kuukausi sitten. On se näköjään mahdollista ajaa vuosi ilman sakkoja.
Minulle määrättiin vuoden koeaika, jos teen liikennerikkeen, korttilähtee vähintään kuukaudeksi. Kyllä niille kannattaa antaa selvitys, etenkin kun kyse on noin lievästä rikkeestä. Näin armeliaita jepareita on siis Oulussa.
PS. Koeaika päättyi kuukausi sitten. On se näköjään mahdollista ajaa vuosi ilman sakkoja.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
13 vuotta autolla tullut kurvailtua. Sinä aikana kaksi sakkoa saatuna. Toinen ilman 80-lätkää ajamisesta ja toinen rikesakko pienestä yli nopeudesta. Parkkisakot onkin sitten tarina erikseen. Että on tosiaankin mahdollista ajaa monta vuotta ilman sakkojaOlli Kinaret kirjoitti:Itselläni oli kahden vuoden sisään neljä sakkoa ja kortti oli lähdössä hyllylle. Tein vain poliisille selvityksen rangaistuksen vaikutuksista ansiotuloihin.
Minulle määrättiin vuoden koeaika, jos teen liikennerikkeen, korttilähtee vähintään kuukaudeksi. Kyllä niille kannattaa antaa selvitys, etenkin kun kyse on noin lievästä rikkeestä. Näin armeliaita jepareita on siis Oulussa.
PS. Koeaika päättyi kuukausi sitten. On se näköjään mahdollista ajaa vuosi ilman sakkoja.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Joo tohon minimiin ei auta enää nykyään mikään, mutta siihen voi auttaa mitä siihen lisäksi lyödään.Svc kirjoitti:Ei auttanut kesällä työkaverille mitkään todistukset, kun kortti oli katkolla 24 km/h ylinopeudesta. 1 kk ajokielto on minimi.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Ja jenkeissä tosta ois saanut elinkautisen.Beagle kirjoitti:Joo kyllä vain se on. Tutttavallani oli 1 peltipolliisisakko, 1 ylikuorma ja 1 stop-merkin noudattamatta jättäminen.dq kirjoitti:Asian vierestä, onkos ammattiautoilijoille ylikuorma ylinopeuteen rinnastettava rikkomus, siis että vaikuttaa samalla tavalla korttiin?
Eli aika turhistakin sakoista tulee pakkoloma.
99T-museopeli