Millä puhdistan kattoverhoilun?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Saabanan
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 12:51

Millä puhdistan kattoverhoilun?

Viesti Kirjoittaja Saabanan »

Mulla kävi vahingossa niin, että sotkin kattoverhoiluun läntin ruostesuoja ainetta ja nyt pähkäilen, että millä sen läntin sais puhdistettua pois.

Verhoilu on vaaliaa ja siinä näkyy selvästi tämä tumma läiskä. Tohtiiko tärpätillä, tai lakkapensalla varovasti puhdistaa, vai haalistaako se kattoverhoilua siitä kohtaa mistä pyyhkii. Tavallisella pesuaineella kuvittelis sen vain leviävän entisestään. Onko tietoa millä onnistuus turvallisesti puhdistus.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5670
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

Et kertonu minkä auton kattoverhoilun sotkit mutta jos on vanha noppa, satku tai ysiysi niin ei kannata mekaanisesti paljoakaan ruveta hieromalla putsaamaan tai sulla on riippuva kattoverhoilu. Itse edellisessä satkussa ei kattoverhoilu roikkunut kun sen ostin. Kun auton sisustaa pesin vaahtopesuaineella niin huomasin että katto oli likainen ja muutama läikkäkin löytyi. Eikös sitäkin pitänyt ruveta sitten pesemään ja en paljoa kerenny putsata kun jo yksi kulma rupesi roikkumaan. Ei tarvinu kummosesti pesusienellä hangata.

Joten malttia puhdistukseen jos auto on vanhahko, tonnareista ja ng kauden tuotteista en osaa sanoa ovatko kattoverhoilut arkoja. Aineisiin en osaa ottaa kantaa
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Mulla oli kattoverhoilussa öljyisiä ja rasvaisia mustia sormenjälkiä. Putsasin ne matto/sohva-Vanishillä ja hyvin lähti, eikä jäänyt vaaleita länttejä. Tuosta ruostesuoja-aineen poistamisesta en osaa sanoa mitään, mutta yleensä Vanish toimii aina. (taidan olla pahasti mainoksen uhri, mutta se on uskomatonta, kuinka lika katoaa hujauksessa. :wink: ) Toimii melkein kaikkeen, eikä vahingoita pintaa saatika tarvitse kovaa hankausta...
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Ihan raa'alla liuottimella ja puuvillarievulla kevyesti (ei liikaa painamalla) pyyhkii yhteen suuntaan niin ettei suttaa enempää. Ruostesuoja-aineet on niin kovaa kamaa että ihan turha sohrata jollain muulla kuin liuottavalla aineella.

Itse sain litran pullon liuotinainetta ruostesuojafirmasta mukaan sitä varten jos tahroja löytyy jälkeenpäin tai pääsee tuoreen ruostesuojauksen jälkeen kulkeutumaan verhoiluihin. Näillä eväillä sainkin massatahrat putsattua 100% pois verhoilusta mitä niitä on ollut. Toimii NG900/9-3 verhoilumateriaaliin.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
agios
"Aero"
Viestit: 381
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 00:36
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja agios »

Pelkkä tuulilasin pesuaine on ainakin erittäin hyvä tuollaisiin korjaamo käynnin jälkeisiin sormenjälkiin verhoilussa. Itse olen käyttänyt vuosia ja toimii 100%.
Toinen juttu on sitten nuo ruostesuoja aineet. Niihin en uskalla sanoa mitään.
Kerran korjaamolla putsasivat nuo sormenjäljet heidän omilla aineilla mutta en tiedä millä. Voisitko kysellä korjaamoilta sillä sellaista jälkeä ei olekaan ettei pois saisi.
Vastaa Viestiin