Saabista Sitikkaan

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

itse ajelen kanssa -97 vuosimallisella xantialla nyt talvella kun saabi on talviunilla.. Jousitus on erikoinen, nousee ja laskee usein liikennevaloissa. Ja jousitus on muuten miellyttävän pehmeä ajossa. Kone (1.8 16v) on alakierroksilla laiska, herää henkiin 4000 rpm jälkeen ja sen huomaa.. :lol: mittaripolttimoita on kanssa palanut. Kiva homma vaihtaa, täytyy kuulema ratti irroittaa..
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

f.pentti88 kirjoitti:mittaripolttimoita on kanssa palanut. Kiva homma vaihtaa, täytyy kuulema ratti irroittaa..
Ei tarvi irrottaa, tuossa olis ohjeita, toivottavasti on apua, itse aion noita käyttää http://tinyurl.com/yykh54

Markus boy tuossa kyseli mistä päin ostin, Tampereelta päin ostin tämän.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Minulla oli edellinen omistaja pyöritellyt pari kierrosta jotain solumuovia (mallia retkipatjan pohja) letkun ympärille. Tilasin siihen jo tehdastekoisen lämmitysvastuksella olevankin (n.100emua), mutta kerkesin vaihtaa auton ennen letkua. Tuossa tehdasvalmisteisessa oli vastaavan solumuovin ja putken väliin ujutettu se vastuselementti, varmaan toimii tuolla jo ihan ok.
Onnea vaan uudelle Sitikan omistajalle


Yks kaveri näytti Ducatoonsa asennettua huohotinletkun lämmtintä, joka oli merkkiliikkeessä laitettu katkaistun letkun väliin, ja oli maksanut parin kympin verran. Vastuksessa pikaliitin, joka on kesäksi helppo irrottaa. Tuo kaveri kauppasi autoansa, joten tuon lämmittimen hinnan oikeellisuutta en pysty varmistamaan, mutta nätti systeemi, ja helppo laittaa.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Viitataten noihin huohotinongelmiin: onneksi nämä Saabit on niin hemmetin paljon parempia ja niissä huohotinsysteemit toimii moitteetta.... ;)

Onnea kuitenkin merkin vaihdon johdosta.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tevisu kirjoitti:Viitataten noihin huohotinongelmiin: onneksi nämä Saabit on niin hemmetin paljon parempia ja niissä huohotinsysteemit toimii moitteetta.... ;)
Älä kuule kaveri ala sekottamaan noita GM-yök-yrjö-hirveetä-kauheeta-katastrofi-ooppeleita OIKEISIIN Saabeihin. OIKEISSA Saabeissa ei ole huohotin- eikä mitään muitakaan ongelmia :P :wink:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Markus boy
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00

sitikka

Viesti Kirjoittaja Markus boy »

Markus boy tuossa kyseli mistä päin ostin, Tampereelta päin ostin tämän.[/quote]

Joo no kun luin näitä uusia viestejä niin eipä se mun vanha voinut ollakkaan (ei vikoja luovutus hetkellä noin paljoa) ja onhan noita aika paljon Suomenmaassa. Mulla oli sama vika tuon perän kanssa varsinkin valoissa putosi välillä perä yhtäkkiä.
Silloin kuin auto toimi niin uskallan väittää, että mukavampaa autoa ajaa saa etsiä :D . Käyttäytyi hiekka tiellä taikka talvella todella hyvin.
Mua vain rupesi vit...... :evil: ainaiset pikkuviat ja se kun lopulta tuli öljyt kone huoneeseen niin riitti.
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

tevisu kirjoitti:Viitataten noihin huohotinongelmiin: onneksi nämä Saabit on niin hemmetin paljon parempia ja niissä huohotinsysteemit toimii moitteetta.... ;)

Onnea kuitenkin merkin vaihdon johdosta.
Joo, meinasinkin huomauttaa tuosta mutta ehdit ensin.. :P

Kiitosta vaan, ja jos ajelet Marjatiellä 16 päin, älä roiskuta rapaa Sitikan kylkeen aion sen tänään pestä ja vahata. :wink:
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Yleisesti en viitsi ranskalaisia autoja moittia, kun perheestäkin löytyy yksi Pökötti (toiminut loistavasti :D ) , mutta yksi huvittava piirre on tullut huomattua vuosituhannen vaihteen ympäristön Renault Meganeiden takavaloissa. Vilkun ollessa päällä, vilkkuu suunnilleen kaikki muut valot, vilkku itse palaa kokoajan, tai sitten ei ollenkaan. Myös muita normaalista poikkeavia variaatioita näkee. Tässä pääkaupunkiseudulla pyöriessä tollaisen bongaa vähintään muutaman viikossa, välillä useamman päivässä :lol:. Uusimmat eivät tainneet olla edes kolmea vuotta vanhoja...
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, CSE 2.3T -94, OG9-3 -99
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Sitikkamiehille (ja miksei -naisillekin) sopiva paikka on http://www.sitronen.fi/

Sieltä löytyy lähes mitä vain sitikoihin :D
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Mawerick kirjoitti:Sitikkamiehille (ja miksei -naisillekin) sopiva paikka on http://www.sitronen.fi/

Sieltä löytyy lähes mitä vain sitikoihin :D
Tuossa pari hyvää sitikka-sivustoa jotka on kyllä vanhoissa keskusteluissa täällä mainuttuna.
sitruunapatonki
citroën-foorumi
Saattaa löytyä "yllättäen" tuttuja nimimerkkejä tälläkin foorumilla kirjottavista nimimerkeistä.
#1430
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

MP kirjoitti: Korjauspäivitystä:
-Vaihdoin tänään koiranluun oikealle eteen, kolinat loppui.
-Korjasin klonksottavan takakontin lukon.
-Yrittänyt herkistellä takapään korkeudensäätöventtiiliä, tuloksetta.
Eli jäljellä olevat viat: Kuskin oven lukko pyörii tyhjää, mittarivalot pitää uusia käytännössä kaikki, sekä saada tuo perän korkeuden säätö toimimaan, eli se on jumahtanut siihen normaaliin ajoasentoon, eikä sitä saa laskettua huoltoasentoon alas, eikä nostettua täysin ylös. Vain keula liikkuu toistaiseksi.
Tervetuloa kerhoon. Ostin vaimolle keväällä -95 Xantun ja ihan samoja vikoja olen ihmetellyt itsekin.
Tähän mennessä olen ollut tyytyväinen. Kyyti on pehmeää ja hiljaista, sekä tarvittaessa enemmän kuin rivakkaa.

Ainoa ongelma normaalien huoltojen lisäksi on minullakin ollut tähän mennessä tuo takapään korkeussäätimen takertelu.
Nyt pakkasten alkaessa tuli toinen: Auto ei lämpiä. 8O
Moottori on kyllä 90 asteinen ja kennossakin vesi kiertää, mutta kabiiniin asti lämpö ei päädy.

Noilla make206:n mainitsemilta foorumeilta kyllä löytyy aika hyvin apua
Samanlaisia propellihattuja sieltäkin löytyy.

:wink:

Yksi isäntä tuolla patonkisivuilla kehui ostaneensa juuri og-satkun talviautoksi, ettei vaan sairauden luultaisi parantuneen.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

peinu kirjoitti:no, toi on vielä tuota alkurakkautta...odotellaan vielä jatkoraporttia. :roll: :lol:
EISS :lol: :lol: :lol: :lol:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

V.J.S kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Viitataten noihin huohotinongelmiin: onneksi nämä Saabit on niin hemmetin paljon parempia ja niissä huohotinsysteemit toimii moitteetta.... ;)
Älä kuule kaveri ala sekottamaan noita GM-yök-yrjö-hirveetä-kauheeta-katastrofi-ooppeleita OIKEISIIN Saabeihin. OIKEISSA Saabeissa ei ole huohotin- eikä mitään muitakaan ongelmia :P :wink:
Hitto... sorry. Mä lähden mökille mököttämään tolla mun FIAT-9000:lla.... :lol: ...onneksi isäukko sentään ajaa oikealla Saabilla - -86 nopalla.
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Vastatkaahan, ah niin tarpeelliseen galluppiin: :wink:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=373114
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Remppapäivitystä:

Tyypillisiä Sitikkavikoja korjailtu, eli kaikki mittarivalot vaihdettu, myös lämmönsäätimiin.

Takakorkeudensäädin purettu, putsattu ja kasattu, sekä sitä liikuttava vivusto pesty liuottimella sekä rasvattu huolella. Tuloksena, korkeudensäätö alkoi toimimaan myös ohjaamosta käsin. makuulleen se ei vielä mene, asia korjaantuu varmaan kun pääsen hallinosturille niin pääsee säätämään tuota vivustoa. Jälkeenpäin tuumailtuna pelkkä vivuston pesu ja rasvaus olisi ajanut saman asian..

Pitäis vielä toi kuskin oven lukko korjata ja taustapeili liimata takaisin tuulilasiin.. :P

Tällähetkellä eniten Saabista kaipaan automaattivaihteita, tosin aika mukavan kipakasti lähtee tällainen 5 vaihteinen manuaali joissain tilanteissa. :twisted:

Hieman yllättävää nippelitietoa, tämä 16V malli on näköjään vaan vajaat 100 kiloa kevyempi kun vanha CD-tonnarini 8O
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Vastaa Viestiin