Saabista Sitikkaan
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
- Paikkakunta: Turku
itse ajelen kanssa -97 vuosimallisella xantialla nyt talvella kun saabi on talviunilla.. Jousitus on erikoinen, nousee ja laskee usein liikennevaloissa. Ja jousitus on muuten miellyttävän pehmeä ajossa. Kone (1.8 16v) on alakierroksilla laiska, herää henkiin 4000 rpm jälkeen ja sen huomaa.. mittaripolttimoita on kanssa palanut. Kiva homma vaihtaa, täytyy kuulema ratti irroittaa..
Saab 9-3 Aero V6 Cab -08
#2439
#2439
Ei tarvi irrottaa, tuossa olis ohjeita, toivottavasti on apua, itse aion noita käyttää http://tinyurl.com/yykh54f.pentti88 kirjoitti:mittaripolttimoita on kanssa palanut. Kiva homma vaihtaa, täytyy kuulema ratti irroittaa..
Markus boy tuossa kyseli mistä päin ostin, Tampereelta päin ostin tämän.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Minulla oli edellinen omistaja pyöritellyt pari kierrosta jotain solumuovia (mallia retkipatjan pohja) letkun ympärille. Tilasin siihen jo tehdastekoisen lämmitysvastuksella olevankin (n.100emua), mutta kerkesin vaihtaa auton ennen letkua. Tuossa tehdasvalmisteisessa oli vastaavan solumuovin ja putken väliin ujutettu se vastuselementti, varmaan toimii tuolla jo ihan ok.
Onnea vaan uudelle Sitikan omistajalle
Yks kaveri näytti Ducatoonsa asennettua huohotinletkun lämmtintä, joka oli merkkiliikkeessä laitettu katkaistun letkun väliin, ja oli maksanut parin kympin verran. Vastuksessa pikaliitin, joka on kesäksi helppo irrottaa. Tuo kaveri kauppasi autoansa, joten tuon lämmittimen hinnan oikeellisuutta en pysty varmistamaan, mutta nätti systeemi, ja helppo laittaa.
Onnea vaan uudelle Sitikan omistajalle
Yks kaveri näytti Ducatoonsa asennettua huohotinletkun lämmtintä, joka oli merkkiliikkeessä laitettu katkaistun letkun väliin, ja oli maksanut parin kympin verran. Vastuksessa pikaliitin, joka on kesäksi helppo irrottaa. Tuo kaveri kauppasi autoansa, joten tuon lämmittimen hinnan oikeellisuutta en pysty varmistamaan, mutta nätti systeemi, ja helppo laittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Älä kuule kaveri ala sekottamaan noita GM-yök-yrjö-hirveetä-kauheeta-katastrofi-ooppeleita OIKEISIIN Saabeihin. OIKEISSA Saabeissa ei ole huohotin- eikä mitään muitakaan ongelmiatevisu kirjoitti:Viitataten noihin huohotinongelmiin: onneksi nämä Saabit on niin hemmetin paljon parempia ja niissä huohotinsysteemit toimii moitteetta....
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Ruisku"
- Viestit: 147
- Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 08:00
sitikka
Markus boy tuossa kyseli mistä päin ostin, Tampereelta päin ostin tämän.[/quote]
Joo no kun luin näitä uusia viestejä niin eipä se mun vanha voinut ollakkaan (ei vikoja luovutus hetkellä noin paljoa) ja onhan noita aika paljon Suomenmaassa. Mulla oli sama vika tuon perän kanssa varsinkin valoissa putosi välillä perä yhtäkkiä.
Silloin kuin auto toimi niin uskallan väittää, että mukavampaa autoa ajaa saa etsiä . Käyttäytyi hiekka tiellä taikka talvella todella hyvin.
Mua vain rupesi vit...... ainaiset pikkuviat ja se kun lopulta tuli öljyt kone huoneeseen niin riitti.
Joo no kun luin näitä uusia viestejä niin eipä se mun vanha voinut ollakkaan (ei vikoja luovutus hetkellä noin paljoa) ja onhan noita aika paljon Suomenmaassa. Mulla oli sama vika tuon perän kanssa varsinkin valoissa putosi välillä perä yhtäkkiä.
Silloin kuin auto toimi niin uskallan väittää, että mukavampaa autoa ajaa saa etsiä . Käyttäytyi hiekka tiellä taikka talvella todella hyvin.
Mua vain rupesi vit...... ainaiset pikkuviat ja se kun lopulta tuli öljyt kone huoneeseen niin riitti.
Joo, meinasinkin huomauttaa tuosta mutta ehdit ensin..tevisu kirjoitti:Viitataten noihin huohotinongelmiin: onneksi nämä Saabit on niin hemmetin paljon parempia ja niissä huohotinsysteemit toimii moitteetta....
Onnea kuitenkin merkin vaihdon johdosta.
Kiitosta vaan, ja jos ajelet Marjatiellä 16 päin, älä roiskuta rapaa Sitikan kylkeen aion sen tänään pestä ja vahata.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Yleisesti en viitsi ranskalaisia autoja moittia, kun perheestäkin löytyy yksi Pökötti (toiminut loistavasti ) , mutta yksi huvittava piirre on tullut huomattua vuosituhannen vaihteen ympäristön Renault Meganeiden takavaloissa. Vilkun ollessa päällä, vilkkuu suunnilleen kaikki muut valot, vilkku itse palaa kokoajan, tai sitten ei ollenkaan. Myös muita normaalista poikkeavia variaatioita näkee. Tässä pääkaupunkiseudulla pyöriessä tollaisen bongaa vähintään muutaman viikossa, välillä useamman päivässä . Uusimmat eivät tainneet olla edes kolmea vuotta vanhoja...
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, CSE 2.3T -94, OG9-3 -99
Sitikkamiehille (ja miksei -naisillekin) sopiva paikka on http://www.sitronen.fi/
Sieltä löytyy lähes mitä vain sitikoihin
Sieltä löytyy lähes mitä vain sitikoihin
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Tuossa pari hyvää sitikka-sivustoa jotka on kyllä vanhoissa keskusteluissa täällä mainuttuna.Mawerick kirjoitti:Sitikkamiehille (ja miksei -naisillekin) sopiva paikka on http://www.sitronen.fi/
Sieltä löytyy lähes mitä vain sitikoihin
sitruunapatonki
citroën-foorumi
Saattaa löytyä "yllättäen" tuttuja nimimerkkejä tälläkin foorumilla kirjottavista nimimerkeistä.
#1430
Tervetuloa kerhoon. Ostin vaimolle keväällä -95 Xantun ja ihan samoja vikoja olen ihmetellyt itsekin.MP kirjoitti: Korjauspäivitystä:
-Vaihdoin tänään koiranluun oikealle eteen, kolinat loppui.
-Korjasin klonksottavan takakontin lukon.
-Yrittänyt herkistellä takapään korkeudensäätöventtiiliä, tuloksetta.
Eli jäljellä olevat viat: Kuskin oven lukko pyörii tyhjää, mittarivalot pitää uusia käytännössä kaikki, sekä saada tuo perän korkeuden säätö toimimaan, eli se on jumahtanut siihen normaaliin ajoasentoon, eikä sitä saa laskettua huoltoasentoon alas, eikä nostettua täysin ylös. Vain keula liikkuu toistaiseksi.
Tähän mennessä olen ollut tyytyväinen. Kyyti on pehmeää ja hiljaista, sekä tarvittaessa enemmän kuin rivakkaa.
Ainoa ongelma normaalien huoltojen lisäksi on minullakin ollut tähän mennessä tuo takapään korkeussäätimen takertelu.
Nyt pakkasten alkaessa tuli toinen: Auto ei lämpiä.
Moottori on kyllä 90 asteinen ja kennossakin vesi kiertää, mutta kabiiniin asti lämpö ei päädy.
Noilla make206:n mainitsemilta foorumeilta kyllä löytyy aika hyvin apua
Samanlaisia propellihattuja sieltäkin löytyy.
Yksi isäntä tuolla patonkisivuilla kehui ostaneensa juuri og-satkun talviautoksi, ettei vaan sairauden luultaisi parantuneen.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Hitto... sorry. Mä lähden mökille mököttämään tolla mun FIAT-9000:lla.... ...onneksi isäukko sentään ajaa oikealla Saabilla - -86 nopalla.V.J.S kirjoitti:Älä kuule kaveri ala sekottamaan noita GM-yök-yrjö-hirveetä-kauheeta-katastrofi-ooppeleita OIKEISIIN Saabeihin. OIKEISSA Saabeissa ei ole huohotin- eikä mitään muitakaan ongelmiatevisu kirjoitti:Viitataten noihin huohotinongelmiin: onneksi nämä Saabit on niin hemmetin paljon parempia ja niissä huohotinsysteemit toimii moitteetta....
Vastatkaahan, ah niin tarpeelliseen galluppiin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=373114
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=373114
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Remppapäivitystä:
Tyypillisiä Sitikkavikoja korjailtu, eli kaikki mittarivalot vaihdettu, myös lämmönsäätimiin.
Takakorkeudensäädin purettu, putsattu ja kasattu, sekä sitä liikuttava vivusto pesty liuottimella sekä rasvattu huolella. Tuloksena, korkeudensäätö alkoi toimimaan myös ohjaamosta käsin. makuulleen se ei vielä mene, asia korjaantuu varmaan kun pääsen hallinosturille niin pääsee säätämään tuota vivustoa. Jälkeenpäin tuumailtuna pelkkä vivuston pesu ja rasvaus olisi ajanut saman asian..
Pitäis vielä toi kuskin oven lukko korjata ja taustapeili liimata takaisin tuulilasiin..
Tällähetkellä eniten Saabista kaipaan automaattivaihteita, tosin aika mukavan kipakasti lähtee tällainen 5 vaihteinen manuaali joissain tilanteissa.
Hieman yllättävää nippelitietoa, tämä 16V malli on näköjään vaan vajaat 100 kiloa kevyempi kun vanha CD-tonnarini
Tyypillisiä Sitikkavikoja korjailtu, eli kaikki mittarivalot vaihdettu, myös lämmönsäätimiin.
Takakorkeudensäädin purettu, putsattu ja kasattu, sekä sitä liikuttava vivusto pesty liuottimella sekä rasvattu huolella. Tuloksena, korkeudensäätö alkoi toimimaan myös ohjaamosta käsin. makuulleen se ei vielä mene, asia korjaantuu varmaan kun pääsen hallinosturille niin pääsee säätämään tuota vivustoa. Jälkeenpäin tuumailtuna pelkkä vivuston pesu ja rasvaus olisi ajanut saman asian..
Pitäis vielä toi kuskin oven lukko korjata ja taustapeili liimata takaisin tuulilasiin..
Tällähetkellä eniten Saabista kaipaan automaattivaihteita, tosin aika mukavan kipakasti lähtee tällainen 5 vaihteinen manuaali joissain tilanteissa.
Hieman yllättävää nippelitietoa, tämä 16V malli on näköjään vaan vajaat 100 kiloa kevyempi kun vanha CD-tonnarini
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006