Ajoneuvovero
Voi nenä noita AKEN sekoiluja, nyt ovat näköjään keksineet etteivät voi enää lähettää maksulappua jossa on valmiiksi ilmoitettu eri maksuerät, pitäisi muka ilmoittaa ennen eräpäivää että haluaa muuttaa maksutapaa useampaan erään, ja vero on mukamas maksettava vaikka palauttaa rekisterikilvet jne.
Näköjään on eräpäivät jo ehtineet mennä, mitäs lähettelevät kaiken aikaa noita lappuja.
Minikin on vaihtanut omistajaa ajat sitten ja nyt AKE kinuaa siitä veroa helmikuuhun 2007 asti, hitsi mitä touhua, miksei siitä sitten menekään veroa vuoden verran?
Edit: pitäisi tietysti lukea pienellä präntättykin.
Kuitenkin jos joku muu pähkäilee saman asian kanssa niin todellisuudessa AKElle soitettaessa saa korjattua maksuerähomman eräpäivän jälkeenkin, ainakin meidän autojen osalta onnnistui. Minin osalta oli käynyt jokin kämmi ja lippu oli lähetetty myynnin jälkeen, ja sen sai kuulemma heittää roskikseen.
Eli sama järjestelmä käytössä kuin ennenkin, erona ainoastaan se että pitää soittaa Akelle ja ilmoittaa monessako erässä haluaa maksaa verot.
Minullakin noita väliaikaisia kulkuneuvoja kun on niin ei ole mitään järkeä maksaa kerralla vuoden veroja, vaikkakin kuulemma ne hyvitettään seuraavien ajoneuvojen veroissa.
No selvispä tuokin asia.
Näköjään on eräpäivät jo ehtineet mennä, mitäs lähettelevät kaiken aikaa noita lappuja.
Minikin on vaihtanut omistajaa ajat sitten ja nyt AKE kinuaa siitä veroa helmikuuhun 2007 asti, hitsi mitä touhua, miksei siitä sitten menekään veroa vuoden verran?
Edit: pitäisi tietysti lukea pienellä präntättykin.
Kuitenkin jos joku muu pähkäilee saman asian kanssa niin todellisuudessa AKElle soitettaessa saa korjattua maksuerähomman eräpäivän jälkeenkin, ainakin meidän autojen osalta onnnistui. Minin osalta oli käynyt jokin kämmi ja lippu oli lähetetty myynnin jälkeen, ja sen sai kuulemma heittää roskikseen.
Eli sama järjestelmä käytössä kuin ennenkin, erona ainoastaan se että pitää soittaa Akelle ja ilmoittaa monessako erässä haluaa maksaa verot.
Minullakin noita väliaikaisia kulkuneuvoja kun on niin ei ole mitään järkeä maksaa kerralla vuoden veroja, vaikkakin kuulemma ne hyvitettään seuraavien ajoneuvojen veroissa.
No selvispä tuokin asia.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Historian siivet havisee..Gouldenwind kirjoitti:Kysyin aiheesta ajoneuvo.keskuk.ja siellä vastattiin kysymykseeni: "-Se oli median luoma harha!!!!!!se93tbo kirjoitti:Mä kun muistelin että sen piti olla vain väliaikainen noin 2vuoden kestävä kokeilu
Nyt puhutaan ilmeisesti tästä vuosittaisesta verosta joka oli alunperin 500 tai 700mk? Se oli alunperin "väliaikainen autonkäyttömaksu" Sitten se muuttui pysyväksi vaivihkaa niinkuin noilla on tapana.
Jotkut voivat muistaa sellaisenkin hupaisan yksityiskohdan että tämä maksu oli IHAN aluksi 300mk tai 500mk uudemmilta autoilta. Sen aikainen valtiovarainministeri Iiro Viinanen laittoi kaikki voimansa peliin saadakseen ammattiyhdistysjäsenmaksujen verovähennysoikeuden poistettua. Kun tämä ei onnistunut, hän ajoi budjettineuvotteluissa itkuraivarin saaneen näköisenä korotuksen ja veroksi tuli 500/700mk.
Myös autovero "lanseerattiin" alunperin väliaikaisena ja jatkonhan me tiedämme.
9000CS 2,3
Miten muuten verottaja vois toimia? Jos ne ilmoittaisi, että veroja nostetaan/keksitään uusi pysyvästi niin kait muuten niin rauhalliset suomalaisetkin nousis kapinaan. Mutta kun se on väliaikainen, niin "pitäähän valtiota auttaa kriisissä", ja kukaan ei valita. Sitten kun se myöhemmin muuttuu kiinteäksi osaksi järjestelmää niin ei kukaan jaksa isosti elämöidä. Se on sitä taktiikkaa.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
tamtami kirjoitti:Miten muuten verottaja vois toimia? Jos ne ilmoittaisi, että veroja nostetaan/keksitään uusi pysyvästi niin kait muuten niin rauhalliset suomalaisetkin nousis kapinaan. Mutta kun se on väliaikainen, niin "pitäähän valtiota auttaa kriisissä", ja kukaan ei valita. Sitten kun se myöhemmin muuttuu kiinteäksi osaksi järjestelmää niin ei kukaan jaksa isosti elämöidä. Se on sitä taktiikkaa.
Hihii...vai kapinaan? Ootko joskus kuullu,et edes joku suomalainen olis kapinoinu valtioo vastaan...ehei,kyllä tää kansa vaan nielee kaiken paskan minkä valtiovalta sille säälistä suoltaa!
Tää valtio on sitten näköjään aina kriisissä.
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Saab 9000 2.3t jubilee -97
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
käyttö maksu
eli eiköhän se alunperin ollut käyttövero tai jotain semmoista eli eli eihän nyt autosta moninkertaisia veroja voi ottaa (tai voi näin)
eli periaatteessa olen koko veroa vastaan ollut alunperin toteutuksen osalta.
eli näin harraste autoja harrastavana kaverina monet verot maksaneena ja noin yhdellähän sitä yleensä ajetaan. loput seisonnassa
eli periaatteessa olen koko veroa vastaan ollut alunperin toteutuksen osalta.
eli näin harraste autoja harrastavana kaverina monet verot maksaneena ja noin yhdellähän sitä yleensä ajetaan. loput seisonnassa
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Aasinsillankautta puoliluontevasti uutta treadia aloittamatta Dieselveroon...
Oon jostain kuullut, että Dieselveron kertyminen muutettaisiin niin, ettei sitä tarvitsisi maksaa, mikäli auto on ilmoitettu seisontaan? Onko perää?
Koskahan muutos tulee ja onko jollain tarkempaa tietoa taikka valaisevaa linkkiä asiasta?
Näppärää varmasti esimerkiksi sellaisille ihmisille, joilla pukkaa keikkahommaa esim. vain osan vuodesta. Nokivasara seisomaan ja vähät ajot pensalla sen aikaa
Nykyverotuksella ei kannata dieseliä hommata jos ei ole paljo ajoa ja se ei ole ympärivuotista.
Oon jostain kuullut, että Dieselveron kertyminen muutettaisiin niin, ettei sitä tarvitsisi maksaa, mikäli auto on ilmoitettu seisontaan? Onko perää?
Koskahan muutos tulee ja onko jollain tarkempaa tietoa taikka valaisevaa linkkiä asiasta?
Näppärää varmasti esimerkiksi sellaisille ihmisille, joilla pukkaa keikkahommaa esim. vain osan vuodesta. Nokivasara seisomaan ja vähät ajot pensalla sen aikaa
Nykyverotuksella ei kannata dieseliä hommata jos ei ole paljo ajoa ja se ei ole ympärivuotista.
Seisonta nimike päättyy kokonaan ens huhtikuus.
Dieselvero ja käyttövero tulee samalla laskulla muistaakseni. Jos tuo pitää paikkansa niin ajattele mikä säästö esim jossain rekkafirmas kun "jostain syystä" pari autoa seisoo parkis muutaman kuukauden ilman töitä. Tai jos asuntoauto parkis talven...
En tiedä asiasta mut mielenkiintoiselta kuullostaa.
Dieselvero ja käyttövero tulee samalla laskulla muistaakseni. Jos tuo pitää paikkansa niin ajattele mikä säästö esim jossain rekkafirmas kun "jostain syystä" pari autoa seisoo parkis muutaman kuukauden ilman töitä. Tai jos asuntoauto parkis talven...
En tiedä asiasta mut mielenkiintoiselta kuullostaa.
niin ja TÄYTYY MUISTAA ETTÄ KÄYTTÖMAKSU oli "väliaikainen" kun oli MUKA rahapulaaSaappi Kuski kirjoitti:Historian siivet havisee..Gouldenwind kirjoitti:Kysyin aiheesta ajoneuvo.keskuk.ja siellä vastattiin kysymykseeni: "-Se oli median luoma harha!!!!!!se93tbo kirjoitti:Mä kun muistelin että sen piti olla vain väliaikainen noin 2vuoden kestävä kokeilu
Nyt puhutaan ilmeisesti tästä vuosittaisesta verosta joka oli alunperin 500 tai 700mk? Se oli alunperin "väliaikainen autonkäyttömaksu" Sitten se muuttui pysyväksi vaivihkaa niinkuin noilla on tapana.
Jotkut voivat muistaa sellaisenkin hupaisan yksityiskohdan että tämä maksu oli IHAN aluksi 300mk tai 500mk uudemmilta autoilta. Sen aikainen valtiovarainministeri Iiro Viinanen laittoi kaikki voimansa peliin saadakseen ammattiyhdistysjäsenmaksujen verovähennysoikeuden poistettua. Kun tämä ei onnistunut, hän ajoi budjettineuvotteluissa itkuraivarin saaneen näköisenä korotuksen ja veroksi tuli 500/700mk.
Myös autovero "lanseerattiin" alunperin väliaikaisena ja jatkonhan me tiedämme.
Valtion tilapäistä rahapulaa lievitettiin auton käyttömaksulla ensimmäisen kerran jo -73. Sillon maksu määräytyi auton painon mukaan ja taisi tupliksessa olla 150 silloista markkaa. Nykyään kutakuinkin saman verran euroina.
Silloinkin liimattiin tarra tuulilasin oikeaan yläkulmaan. Jossain autoissa noita näkyy vieläkin. Tämä maksu oli tosiaan silläkertaa tilapäinen.
EDIT: ei se -73 tainnut ensimmäinen kerta olla mutta on vaan jäänyt mieleen, kun isän autoon tarraa jupinan myötäilemänä liimattiin.
Silloinkin liimattiin tarra tuulilasin oikeaan yläkulmaan. Jossain autoissa noita näkyy vieläkin. Tämä maksu oli tosiaan silläkertaa tilapäinen.
EDIT: ei se -73 tainnut ensimmäinen kerta olla mutta on vaan jäänyt mieleen, kun isän autoon tarraa jupinan myötäilemänä liimattiin.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11