![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Valtion menot ja tulot tieliikenteessä 1984 - 2007
Vaalit tulossa keväällä...hmmm.... taitaa vain kaikki puolueet kannattaa nykyistä systeemiä joten ei ole asialle apuja tulossa vaikka kuinka äänestäisi.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Mä en kyllä ymmärrä mistä huijauksesta tässä on kyse? Miksi tieliikenteeseen pitäisi käyttää sama summa kuin siitä on kerätty verotuloja?Tyny kirjoitti:Huijarit!
Valtion budjetti on julkinen ja tiedotusvälineitä seuraavat kai suunnilleen tietävät, mihin rahat käytetään.rälläkkä kirjoitti:Olisi se perkele mielenkiintoista tietää mihin tuo 5 miljardia katoaa tuosta välistä
Yhteiskunnassa on aika paljon toimintoja, joita yleisesti pidetään tärkeinä ja joissa tarvitaan yhteiskunnan panostusta. Kaikesta ei voine kerätä samaa määrää veroja kuin niiden ylläpitämiseksi tarvitaan. Vai voisiko esim. terveydenhuollosta, vanhustenhoidosta, maanpuolustuksesta ja poliisin toiminnasta periä veroa, joka kattaisi ko. laitosten kulut? Vai pitäisikö tuloveroja nostaa vielä nykyisestäänkin?
Eiköhän tieliikenteen verotuksella ole kahtalaiset tavoitteet: toisaalta fiskaaliset, toisaalta kulutusta ohjaavat.
Olisihan se toki minustakin mukavaa, jos bensaa saisi vaikka 40 sentin litrahinnalla, mutta kyllä turhan ja saastuttavan ajon määrä varmasti lisääntyisi nykyisestäänkin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Jumankekka... ensimmäisen kerran näen jossakin autofoorumissa että joku ihan oikeasti ymmärtää ja uskaltaa jopa sanoa sen ääneenJuha96 kirjoitti:Mä en kyllä ymmärrä mistä huijauksesta tässä on kyse? Miksi tieliikenteeseen pitäisi käyttää sama summa kuin siitä on kerätty verotuloja?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ajatus siitä että autoiluista kerättävien verotulojen pitäisi suoraan lyhentämättöminä mennä autoilun hyväksi on tavattoman naivi. Yhtälailla voisi vaatia että tuloverosta kertyvä verotuotto käytettäisiin lyhentämättömänä tuloveroa maksaneiden kansalaisten hyväksi.
Joskus tuntuu että peruskoulussa opetetaan aivan liian vähän yhteiskuntaoppia
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
No tuskin tässä tarkoitettiin sitä, että kaikki tulot pitäisi investoida takaisin liikenteeseen mutta minua ainakin ihmetyttää se, että nuo kulut ovat pysyneet lähes samana kokoajan eikä voi ainakaan sanoa, etteikö liikenteeseen ja esim. teiden kuntoon voisi panostaa edes hieman enemmänJussi kirjoitti:Jumankekka... ensimmäisen kerran näen jossakin autofoorumissa että joku ihan oikeasti ymmärtää ja uskaltaa jopa sanoa sen ääneenJuha96 kirjoitti:Mä en kyllä ymmärrä mistä huijauksesta tässä on kyse? Miksi tieliikenteeseen pitäisi käyttää sama summa kuin siitä on kerätty verotuloja?
Ajatus siitä että autoiluista kerättävien verotulojen pitäisi suoraan lyhentämättöminä mennä autoilun hyväksi on tavattoman naivi. Yhtälailla voisi vaatia että tuloverosta kertyvä verotuotto käytettäisiin lyhentämättömänä tuloveroa maksaneiden kansalaisten hyväksi.
Joskus tuntuu että peruskoulussa opetetaan aivan liian vähän yhteiskuntaoppia
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Kyllä tuossa itselläni ainakin heti iskee sellainen pieni "kusetuksen" maku
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ohos, ei tullutkaan ihan täysilaidallista vastaan.
(Jussi, mä muuten olen opettanut yhteiskuntaoppia peruskoulun yläasteella ja oon tuosta opetuksen määrästä ihan samaa mieltä)
Joo, tottakai siitä saa ja pitääkin olla eri mielipiteitä, että mikä on verotuksen ja investointien oikea taso. Itseänikin yllätti noissa käyrissä tuo kulujen muuttumattomuus. Toisaalta teiden kunnossapitoon käytetyille varoille varmaankin saa nykyään urakoiden kilpailutuksen ansiosta hieman paremmin vastinetta kuin TVH-aikaan vuonna 1984.
Takavuosikymmeninä teiden kunnossapitoon korvamerkityillä varoilla kun on harjoitettu myös työllistämistä, nykyään jako on selkeä: työllistämiskustannukset hoidetaan työministeriön budjetista ja tierahoilla kunnostetaan teitä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Joo, tottakai siitä saa ja pitääkin olla eri mielipiteitä, että mikä on verotuksen ja investointien oikea taso. Itseänikin yllätti noissa käyrissä tuo kulujen muuttumattomuus. Toisaalta teiden kunnossapitoon käytetyille varoille varmaankin saa nykyään urakoiden kilpailutuksen ansiosta hieman paremmin vastinetta kuin TVH-aikaan vuonna 1984.
Takavuosikymmeninä teiden kunnossapitoon korvamerkityillä varoilla kun on harjoitettu myös työllistämistä, nykyään jako on selkeä: työllistämiskustannukset hoidetaan työministeriön budjetista ja tierahoilla kunnostetaan teitä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
"Hyvinvointivaltion" ylläpitämiseenrälläkkä kirjoitti:Olisi se perkele mielenkiintoista tietää mihin tuo 5 miljardia katoaa tuosta välistä![]()
![]()
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pohjoismaat ovat niin sosiaalidemokraattisia maita, että autoilijoilla maksatetaan yhteiskunnan sossukuluja. Ja jos rahaa puuttuu jostain, niin autoilijoilta se on yleensä kaikista helpointa nyhtää
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
No miten noita em. kuluja voisi sitten vähentää?
Ehdotuksia:
-terveyskeskusmaksut 30-50 euroa joka käyntikerta.
-sosiaalietuuksien maksamista pidettävä silmällä ja kiristettävä ehtoja.
-katsottava, ketä tänne otetaan pakolaisena. Yhteiskuntaan sopeutumattomia on turha ottaa, jos niillä ei ole aikeitakaan tehdä töitä ansaitakseen oma elantonsa.
Ja tämä oli sitten toooosi pelkistetty mustanvalkoinen kuvaelma Suomen yhteiskunnasta, joten ei sitten vedetä nerneitä nenukkiin tästä
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
P.S. Tämän päivän Hesarissa oli juttu siitä, että ruotsalaista nuorisoa on jäämässä sairaseläkkeelle, koska heille on tullut niin kova stressi ja mielenterveysongelmia etsiessä työpaikkaa opiskelun jälkeen. No voi nun nun nuu
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Noh, kunhan tosiaan pitäisi nuo valtaväylät edes hyvässä kunnossa olisin huomattavasti tyytyväisempi, mutta ei kun ei. Sitten ihmetyttää tää muoti tehdä hidastetöyssyjä joka vidun väliin ja kun niistä tehdään liian jyrkkiä ja korkeita tullaan parin viikon päästä vähän loiventelemaan...tuskin se halvin tapa.
STCF #3
Suurin ongelma tuossa on se että koko maan talous nojaa siihen että tavara liikkuu mutta tieverkkoa ei pidetä kunnossa vaan päästetään rappeutumaan. Siinä syödään koko maan infastruktuuria eikä ymmärretä miten kalliiksi se pidemmän päälle tuleekaan ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Karjalan (pohjois ja eteläkarjala) vois antaa takaisin venäjälle. Päästäisiin eroon rekkajonoista (rekkajonot kuskeineen annetaan samassa kaupassa), työttömistä ja alkoholiongelmista. Kaiken lisäksi karjalan asukkaat olis näin enemmän kotonaan. Ei tarvitse valittaa, kadehtia rikkaita ja saisivat rauhassa touhuta pelloilla. Autokannan keski-ikäkin pienenisi. Ehkäpä näistä autoilun verorahoistakin sitten jäisi jotain..
Citroen C5, OG900t16