Prisman Car-S tuotesarja
Prisman Car-S tuotesarja
Näkyypi Prismalla olevan oma autotuotesarja, Car-S, joka käsittää autonpesuaineita, pakkasnestettä ja öljyjä.
Onko kellään kokemusta näistä?
Öljyt ainakin näyttävät olevan Valvolinen käsialaa, eli tuskin ihan sotkua?
Ajattelin tuota moniaste 10W-40 öljyä kokeilla Saabiin, kun Mobil Super 10W-40 mineraaliöljy on kadonnut ja tilalle on tullut Super S 10W-40 osasynteettinen.
Mineraaliöljy kuitenkin pysyy vanhassa Saabissa paremmin sisällä.
Onko kellään kokemusta näistä?
Öljyt ainakin näyttävät olevan Valvolinen käsialaa, eli tuskin ihan sotkua?
Ajattelin tuota moniaste 10W-40 öljyä kokeilla Saabiin, kun Mobil Super 10W-40 mineraaliöljy on kadonnut ja tilalle on tullut Super S 10W-40 osasynteettinen.
Mineraaliöljy kuitenkin pysyy vanhassa Saabissa paremmin sisällä.
^ Prisman öljyistä en sano mitään, mutta kannattaa piruuttaan kokeilla sitä Super S:kin jos falskaa jostain. Itsellä alkanu keulan puoleinen kammen stefa vuotamaan jo ajat sitten, erehdyin kerran laittamaan 5W-40 täyssynteettistä ja puski läpi, sen jälkeen eri sortteja mineraali-10W40:siä, vuoto väheni mutta ei lähellekään loppunut, nyt viimeksi laitoin tuota Super S:ää ja ei vuoda enää. Jouduin kaverille pullakahvitkin tarjoamaan kun en skeptisyydeltäni moista uskonut ennen kun kokeilin.
Tuskin kai pahinta kuraakaan on, Valvolinen omistuksessa taisi kanssa aikanaan olla öjymerkki Pyroil, jota myytiin huomattavasti halvemmalla kuin 'merkkiöljyä' ja ihan hyvää tavaraa sekin taisi olla.
OT: Muutaman vuoden tuossa tupliksessa käytin pelkästään Mobilin mineraali 10w40 superia, jonka taannoin vaihdatin liikkeessä täyssynteettiseen Mobilin 5w40 Higher mileage Formulaan tmv. (hieno nimi kuitenkin). Sormet ristissä ajanut, ettei vaan stefa ala taasen vuodella, nyt pari tonnia onneksi mennyt ilman öljyn häviämistä. On kyllä julma ero jo vajaan 10 asteen pakkasessa, miten startti pyörittää (mineraalilla hidastuu). Pari kertaa ollut liki 15 pakkasia ja siinä huomaa eron vielä paremmin, synteettisellä lähtee kuin palmun alta. Ei tule kyllä enää yhtään mineraaliöljyä mihinkään autoon, vaikka tuota 10w40 superia tuli suosittua aikanaan.
OT: Muutaman vuoden tuossa tupliksessa käytin pelkästään Mobilin mineraali 10w40 superia, jonka taannoin vaihdatin liikkeessä täyssynteettiseen Mobilin 5w40 Higher mileage Formulaan tmv. (hieno nimi kuitenkin). Sormet ristissä ajanut, ettei vaan stefa ala taasen vuodella, nyt pari tonnia onneksi mennyt ilman öljyn häviämistä. On kyllä julma ero jo vajaan 10 asteen pakkasessa, miten startti pyörittää (mineraalilla hidastuu). Pari kertaa ollut liki 15 pakkasia ja siinä huomaa eron vielä paremmin, synteettisellä lähtee kuin palmun alta. Ei tule kyllä enää yhtään mineraaliöljyä mihinkään autoon, vaikka tuota 10w40 superia tuli suosittua aikanaan.
Ostinpa kannun tuota Car-s moniaste 10w-40 -öjyä. Kokkeillaan, millaista on.
Voisi toki myös kokeilla tuota Car-s täyssynteettistä 5w-40 öljyä. Auton ollessa vielä äidin käytössä pari vuotta takaperin, taidettiin siihen aina Länsi-autossa ottaa Mobil 1 5w-40 täyssynteettistä, joka kyllä pysyi sisällä.
Puolisynteettistä en tuonne enää pistä, kun tuo Mobilin Super S tuntuu katoavan mystisesti. Ei tuo mun auto edes vuotavan näyttäisi nyt kuitenkaan muualta kuin ohjausvaihteesta ja sehän ei moottoriöljyä kuluta. Pari litraa on kumminkin 10tkm aikana kulunut, kun aiemmin Mobil Super 10w-40 mineraalia ei kulunut edes koko tikun väliä 15tkm aikana.
Vanhemmalle satkulle voisi vaikka tämän mineraalitavaran syöttää, se kun alkoi ruikkia öljyä vähän joka raosta ulos kun parivuotta takaperin kokeilin Eurol-merkkistä öljyä. Iso kasa tiivisteitä tosin siitä on menossa nyt öljynvaihdon yhteydessä vaihtoon, joten kai sielläkin sen jälkeen pysyisi synteettiset sisällä..
Vaan paljon vuotavaan koneeseen on turha mitään hienoja ja kalliita öljyjä kaataa, sehän on fakta.
Raportoinpa taas, kun saan Car-s öljyt testattua!
Voisi toki myös kokeilla tuota Car-s täyssynteettistä 5w-40 öljyä. Auton ollessa vielä äidin käytössä pari vuotta takaperin, taidettiin siihen aina Länsi-autossa ottaa Mobil 1 5w-40 täyssynteettistä, joka kyllä pysyi sisällä.
Puolisynteettistä en tuonne enää pistä, kun tuo Mobilin Super S tuntuu katoavan mystisesti. Ei tuo mun auto edes vuotavan näyttäisi nyt kuitenkaan muualta kuin ohjausvaihteesta ja sehän ei moottoriöljyä kuluta. Pari litraa on kumminkin 10tkm aikana kulunut, kun aiemmin Mobil Super 10w-40 mineraalia ei kulunut edes koko tikun väliä 15tkm aikana.
Vanhemmalle satkulle voisi vaikka tämän mineraalitavaran syöttää, se kun alkoi ruikkia öljyä vähän joka raosta ulos kun parivuotta takaperin kokeilin Eurol-merkkistä öljyä. Iso kasa tiivisteitä tosin siitä on menossa nyt öljynvaihdon yhteydessä vaihtoon, joten kai sielläkin sen jälkeen pysyisi synteettiset sisällä..
Vaan paljon vuotavaan koneeseen on turha mitään hienoja ja kalliita öljyjä kaataa, sehän on fakta.
Raportoinpa taas, kun saan Car-s öljyt testattua!
Asiasta sivuten, oli marraskuun lopun Tekniikan Maailmassa öljytesti, joka kannattaa lukea
Esim minä en ainakaan ostaisi Mobilin Super S:sää niin hirveeseen hintaan, mitä se on myynnissä, kun 3 kertaa halvemmat litkut pesi sen mennen tullen. Tosin Mobilin ykkönenhän voitti tuon testin tasapistein jonkun Teboilin öljyn kanssa muistaakseni, siinäkin tosin nousi esiin se seikka että onko järkrä maksaa öljystä moninkertainen hinta kun samalla rahalla saa aivan yhtä hyvän öljyn
Esim minä en ainakaan ostaisi Mobilin Super S:sää niin hirveeseen hintaan, mitä se on myynnissä, kun 3 kertaa halvemmat litkut pesi sen mennen tullen. Tosin Mobilin ykkönenhän voitti tuon testin tasapistein jonkun Teboilin öljyn kanssa muistaakseni, siinäkin tosin nousi esiin se seikka että onko järkrä maksaa öljystä moninkertainen hinta kun samalla rahalla saa aivan yhtä hyvän öljyn
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Tutkiskelinpa tuossa muuten Car-S ja Valvoline -dokumentaatioita, joita netistä löysin. No eipähän niitä paljon ollut, mutta turvatiedotteet löysin.
Car-S ja Valvoline Durablend öljyillä näyttävät olevan "Fysikaaliset ja kemialliset ominaisuudet" samat.
Mahtaakohan olla sama tavara eri purkissa, Valvolinehän tuon Car-S litkun tosiaankin valmistaa..
Voi olla toiveajattelua, kun mitään tarkempaa infoa en litkuista löytänyt.
Car-S ja Valvoline Durablend öljyillä näyttävät olevan "Fysikaaliset ja kemialliset ominaisuudet" samat.
Mahtaakohan olla sama tavara eri purkissa, Valvolinehän tuon Car-S litkun tosiaankin valmistaa..
Voi olla toiveajattelua, kun mitään tarkempaa infoa en litkuista löytänyt.
Nytpä on pari tuhatta tullut ajettua Car-s täyssynteettisellä 5w-40 öljyillä. Eipä tuo ainakaan kulu/valu niin paljon kuin Mobilin Super S 10w-40. Kylmäkäynnistys on myös parantunut, mutta se johtunee vain viskositeettierosta eikä öljymerkistä.
Ainakin tähän asti on ollut hintansa arvoista, vajaa 17eur 4 litrasta täyssynteettistä ei ole mielestäni paha.
Ainakin tähän asti on ollut hintansa arvoista, vajaa 17eur 4 litrasta täyssynteettistä ei ole mielestäni paha.