Kuolonkolarista Stålarminkadun suojatiellä 10 kk
Kuolonkolarista Stålarminkadun suojatiellä 10 kk
http://www.turunsanomat.fi/kotimaa/?ts= ... 0:0:0:0:0:
Tämäkin on kyllä ainakin suhteessa liian lievä, saihan juuri jokin aika sitten joku saabinvirittäjä 7 kuukautta pelkästä ylinopeudesta (n.170) moottoritiellä.
Uskomatonta että syytetty vielä väittää ettei tiennyt suojatiesääntöä asuttuaan jo 7 vuotta suomessa ! Tuon vuoksi olisi kyllä saanut rangaitusta korottaa tuntuvasti jos kerran samaan tapaan ajellut jo vuosikausia.
Tämäkin on kyllä ainakin suhteessa liian lievä, saihan juuri jokin aika sitten joku saabinvirittäjä 7 kuukautta pelkästä ylinopeudesta (n.170) moottoritiellä.
Uskomatonta että syytetty vielä väittää ettei tiennyt suojatiesääntöä asuttuaan jo 7 vuotta suomessa ! Tuon vuoksi olisi kyllä saanut rangaitusta korottaa tuntuvasti jos kerran samaan tapaan ajellut jo vuosikausia.
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Vaikka tuo suojatiesääntö opetetaankin autokoulussa, niin sen kirjallinen ja käytännön osaaminen (huomaaminen) onkin sitten kaksi ihan eri asiaa.
Mä oon tästä jo täällä "aiemmin" avautunut, ja varmasti avaudun jatkossakin.
Mä en oo nyt viimesen puolen vuoden aikana nähnyt yhdenkään auton pysähtyvän tollasessa tilanteessa, ja noita on tullut vastaan yllättävän monta. Ei vaikka itse ajaa edellä ja perässä roikkuu toinen auto, kun itse pysähtyy, niin takanatulija tuskin tietää miksi. Ykskään niistä ei ole pysähtynyt! (Eilen viimeksi näin. Näistä vielä melko moni tapaus paikoissa joissa 2 kaistaa yhteen suuntaan).
prkl! saisivat täällä ratsata noita urakalla.
Nää oikeuden lievennykset on tosiaan joskus melko outoja, kuten tässäkin tapauksessa...(eikös täälläkin joskus ollut linkki johonkin rattijuopumustapaukseen, jossa kyseinen juopumus todettiin jotenkin asiaa lieventäväksi
)
Mä oon tästä jo täällä "aiemmin" avautunut, ja varmasti avaudun jatkossakin.
Mä en oo nyt viimesen puolen vuoden aikana nähnyt yhdenkään auton pysähtyvän tollasessa tilanteessa, ja noita on tullut vastaan yllättävän monta. Ei vaikka itse ajaa edellä ja perässä roikkuu toinen auto, kun itse pysähtyy, niin takanatulija tuskin tietää miksi. Ykskään niistä ei ole pysähtynyt! (Eilen viimeksi näin. Näistä vielä melko moni tapaus paikoissa joissa 2 kaistaa yhteen suuntaan).
prkl! saisivat täällä ratsata noita urakalla.
Nää oikeuden lievennykset on tosiaan joskus melko outoja, kuten tässäkin tapauksessa...(eikös täälläkin joskus ollut linkki johonkin rattijuopumustapaukseen, jossa kyseinen juopumus todettiin jotenkin asiaa lieventäväksi

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Itse jäin elokuussa pyörällä ajaessani pyörätiellä kärkikolmion takaa tulleen auton alle. Onneks oli kypärä ja armottoman hyvä säkä. Pääsin aivotärähdyksellä, muutamalla tikillä ja runsaalla asfaltti-ihottumalla. Tajusin lopettaa pyöräilyn lopullisesti, mutta olen kyllä "avautunu" täällä Hämeenlinnassa muutaman kerran niin, että on tohelokuskin niska on punottanu pitkään
.
Se ei taida kuitenkaan olla se rakentavin ja opettavin keino valistaa, mutta minkäs luonnolleen voi kun jäi henkiin. Nyt ajan vain Saapilla
.
Nämä lievät tuomiot kyllä hieman jurppii, kun niitä yrittää suhteuttaa koko rikosskaalaan. Vaan minkäs voit. Oikeudessa ei saa oikeutta vaan lain tulkintaa ja soveltamista
.

Se ei taida kuitenkaan olla se rakentavin ja opettavin keino valistaa, mutta minkäs luonnolleen voi kun jäi henkiin. Nyt ajan vain Saapilla

Nämä lievät tuomiot kyllä hieman jurppii, kun niitä yrittää suhteuttaa koko rikosskaalaan. Vaan minkäs voit. Oikeudessa ei saa oikeutta vaan lain tulkintaa ja soveltamista

# 3109
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
Joo samaan kiinnitin itsekin huomiota.walderama kirjoitti:Mitään sen enempää kommentoimatta, niin leskimiehellä on aika tapaturmia kunnioittava asenne " emme ole täällä vaatimassa kostoa", vaikka on juuri menettänyt vaimonsa.. Mies selkeästi ymmärsi, että vahinkoja voi sattua, eikä niitä millään takaisin saa..
Eikä itse yliajajakaan varmasti helpolla asiasta pääse, oli tuomio mikä hyvänsä.
Vaan jos hypätään ulos tästä nimenomaisesta tapauksesta ja mietitään tulisiko oikeuden päätöksen antaa kuva rikkeen vakavuudesta. Yleensähän liikennesäännöt on tehty nimenomaan korostamaan kaikkien liikkujien tasavertaisuutta ja sitä, että sääntöjä noudattamalla, kun vahinkoja kuitenkin sattuu, säilyisi mahdollisimman moni ihmishenki.
Eli kolmannen osapuolen (käräjätuomari) näkökulma voisi olla: eipä ole taas helppoa tehdä oikeudenmukaista tuomitsemispäätöstä
.
Neljännen osapuolen kannalta: mitäköhän tämänkin tuomion pitäisi meille tavallisille tallaajille viestiä käyttäytymisestä liikenteestä
.
Ja sitten hypätään takaisin. Niin mitä tämä päätös sitten oikein viestii tai kertoo?
Eli kolmannen osapuolen (käräjätuomari) näkökulma voisi olla: eipä ole taas helppoa tehdä oikeudenmukaista tuomitsemispäätöstä

Neljännen osapuolen kannalta: mitäköhän tämänkin tuomion pitäisi meille tavallisille tallaajille viestiä käyttäytymisestä liikenteestä

Ja sitten hypätään takaisin. Niin mitä tämä päätös sitten oikein viestii tai kertoo?
# 3109