9-5T kirjoitti:Mikä olisi oikea järjästys sinusta, sitä on moni miettinyt työkseenkin.
Järjestys on oikea, sitä en tuolla viestillä yrittänyt kyseenalaistaa vaan sen ehkäpä arvasitkin. Lähinnä ihmetyttää tuo rekrytoinnin ja irtisanomisten lyhyt aikaväli, vaan kaipa sekin oli jossain loppuun saakka mietitty ennen päätöstä rekrytoida, toivottavasti.
Olikos näin, että Porsche osti Volkkarista 30% osuuden ja jos ostaa enemmän niin joutuu Saksan lakien mukaan ostamaan koko hoidon pois. Ukin tehdas kaipaa sitä toista automerkkiä tuotantoon, jotta homma olisi kannattavaa, vaikka tänäkin vuonna taidetaan tehdä lähes ennätysmäärä autoja maailmalle.
samanlaisia selkäänpuukottajia kaikki ulkomaiset lafkat. "Älä luota vieraan apuun " , sanoi joku fiksu jannu.
Voisi valtio ottaa vaihteeksi järjen "takataskusta" käteen, aletaan tekemään suomalaisia VEROTTOMIA pienitehoisia ekoautoja, siis vain taajamaliikenteeseen, moottoritielle ei asiaa. toimivat sähköllä ja kaasugeneraattorilla. Päästöillä voivat pyyhkiä perää. Tää olis uusi Nokia, SAAPPAAN sukua nääs.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Raimo Miettinen kirjoitti:Ukin tehdas kaipaa sitä toista automerkkiä tuotantoon, jotta homma olisi kannattavaa
Autotehtaalla työskentelee nyt noin 1060 henkilöä. Valmet Automotiven liikevaihto
oli kuluvan vuoden 9 ensimmäisen kuukauden aikana 81 miljoonaa euroa ja
liikevoitto 10,7 miljoonaa euroa
Tarkoitin kannattavuudella sitä, että tuotanto olisi selvästi vankemmalla pohjalla eikä yhtä riippuvainen erikoisautojen heiluvista markkinoista. En siis pelkkää plussapuolista eurosummaa kassassa. Toivottavasti noilla euroilla pystytään kehittämään osaamista ja markkinoimaan ukilaista ammattitaitoa autonäyttelyissä. Mitähän vastaavanlaisia automerkkejä maailmalla olisi edes potentiaalisina vaihtoehtoina Ukissa valmistettavaksi?