Mistä merkistä edullinen Diesel työautoksi?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vakari »

ehdottomattomasti mersu 123korinen 200diesel ei tunnu miljoona missään!kulutus n.6l
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

vakari kirjoitti:ehdottomattomasti mersu 123korinen 200diesel ei tunnu miljoona missään!kulutus n.6l
Mersumiehetkin sanovat että kannattaa välttää tuon korimallista 200D:tä, 240D:ssä ja 300D:ssä vähän parempi kulutus/teho-hyötysuhde... :)

200D:n suoritusarvoja: teho 44 kw (60 hv), huippunopeus 135 km/h, kiihtyvyys 0-100 km/h n. 27 sek, kulutus 7,1-10,2-9,5

Itse päätyisin kuitenkin 300D (Turbo) Automaattiin tai sitten johonkin uudempaan 124-koriseen :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Komppaan tuota. 200 diisselimersulla saa vain ittensä hengiltä. Muutama turhan läheltäpiti -tilanne ollu, joten turbo se olla pitää. Olipa kyseessä sitten diesel tai bensa kulkine. :wink: :D
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Vähän epäilen tuota että W123 200D:n saa polettua 6 litran kulutuksille... Saapi olla tosiaan pitkää matkaa mitä ajaa. Ainakin se 300D pannu syö ihan järjettömästi soppaa ja kyllä lämpeekin melkein nopeammin kun 2 litran bensapata :D
Ystonnari
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 21:09
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Ystonnari »

Ostat vanhan Pajeron, sehän hötäsee vähemmän kuin Harrin Pemari, eli kulutus 2,5tdic:llä oli n.15l/100km :P
9000CSE, 9000CS, 9000CC, 99GL *kaek on myyty*
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Ostat vanhan Pajeron, sehän hötäsee vähemmän kuin Harrin Pemari, eli kulutus 2,5tdic:llä oli n.15l/100km Razz
Onkohan sillä ajettu käsijarru päällä ja varmuuden vuoksi kesäkelillä nelivedolla. Parina vuotena tuli 2,5td cooleritonta Pajeroa ajettua ja ei sitä hevillä saanut edes kymppiä viemään. Talvella toki hörppää enemmän, mutta ei varmasti 15 litraa.
Ystonnari
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 21:09
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Ystonnari »

Jusau kirjoitti:
Ostat vanhan Pajeron, sehän hötäsee vähemmän kuin Harrin Pemari, eli kulutus 2,5tdic:llä oli n.15l/100km Razz
Onkohan sillä ajettu käsijarru päällä ja varmuuden vuoksi kesäkelillä nelivedolla. Parina vuotena tuli 2,5td cooleritonta Pajeroa ajettua ja ei sitä hevillä saanut edes kymppiä viemään. Talvella toki hörppää enemmän, mutta ei varmasti 15 litraa.
Omani oli lähes puoli miljoonaa ajettu ja ihan lopuillaan kone + raskas kaasujalka + välillä kuormaakin, ikinä ei mennyt alle 11litran satasta vaikka miten nätisti ajeli.
9000CSE, 9000CS, 9000CC, 99GL *kaek on myyty*
Vastaa Viestiin