Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Käyttöauto:
Saab 9000 2l turbo (175hv) ahdot tasoittuu 0,8-0,9bar
3.vaihteella n. 4,8s
Projektiauto:
Volvo 242 vm. -78 ahdot 0,6 bar
3.vaihteella n. 3,11s
Tekis niin mieli ruuvata tuota saabbia, mutta taitaa käydä niin, että molemmat autot seisoo kohta tallissa pelti auki...
Saab 9000 2l turbo (175hv) ahdot tasoittuu 0,8-0,9bar
3.vaihteella n. 4,8s
Projektiauto:
Volvo 242 vm. -78 ahdot 0,6 bar
3.vaihteella n. 3,11s
Tekis niin mieli ruuvata tuota saabbia, mutta taitaa käydä niin, että molemmat autot seisoo kohta tallissa pelti auki...
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Aika makeasti näyttää kiihtyvän nuo tonnarit. Vaikuttaaneeko asiaan tehon ja painon suhde.
Omalla Saab OG9-3 T5 vm. 2000 Maptun Stage-1 n. 245 hv / n. 400 Nm päästelee seuraavasti:
3. vaihde 80-120 km/h n. 3,8 s
4. vaihde 60-100 km/h n. 5,6 s
5. vaihde 80-120 km/h n. 8,8 s
Omani painanee kuskin kyydissä ollessa plus muuta tavaraa noin 1600 kg.
Omalla Saab OG9-3 T5 vm. 2000 Maptun Stage-1 n. 245 hv / n. 400 Nm päästelee seuraavasti:
3. vaihde 80-120 km/h n. 3,8 s
4. vaihde 60-100 km/h n. 5,6 s
5. vaihde 80-120 km/h n. 8,8 s
Omani painanee kuskin kyydissä ollessa plus muuta tavaraa noin 1600 kg.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Mun T5 lpt vm.-00 kolkki kiihtyy 80-120 kolmosella n. 4,2 s (täysin modaamattomana muistaakseni 6,5). Softa on vakio, muuta pikkuista on kyllä tehty. Kahtotaan mitä tulevaisuus tuo tullessa, palaan tähän kun on kesätossut alla...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Saab 9000 2.0t Automaatti
80-120km/h 3.1s (mitattu 0-120km/h [KD] 1-2vaihteilla sadekelillä 205/65/15, noin 10'C)
Sitten lisää mittauksia saksan bahnalta:
100-150km/h 6.8s (3s.vaihde)
paras 0-100km/h n6.5s (pitovaikeuksia 1:llä automaatista huolimatta)
epäonnistunut varttiveto 15.2s
80-120km/h 3.1s (mitattu 0-120km/h [KD] 1-2vaihteilla sadekelillä 205/65/15, noin 10'C)
Sitten lisää mittauksia saksan bahnalta:
100-150km/h 6.8s (3s.vaihde)
paras 0-100km/h n6.5s (pitovaikeuksia 1:llä automaatista huolimatta)
epäonnistunut varttiveto 15.2s
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
80-120 vajaa 5sek, tosin mitä ilmeisimmin imunokan ajoitus on ns. persiillään eli pykälän liian aikaisella.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
OG900 T8 -89, vakio
7.06.2006 22:12
0-100 km/h: 9,9 s (paras ollut 9,5 )
0-400 m: 16,7 s
0-400 m: 135,2 km/h
0-10 km/h: 1,1 s
0-20 km/h: 2,2 s
0-30 km/h: 3,0 s
0-40 km/h: 3,8 s
0-50 km/h: 4,6 s
0-60 km/h: 5,6 s
0-70 km/h: 6,5 s
0-80 km/h: 7,7 s
0-90 km/h: 8,8 s
0-100 km/h: 9,9 s
0-110 km/h: 11,4 s
0-120 km/h: 13,9 s
0-130 km/h: 15,5 s
0-140 km/h: 18,1 s
0-150 km/h: 21,0 s
0-160 km/h: 24,6 s
0-170 km/h: 30,6 s
0-100 m: 7,5 s
0-200 m: 11,0 s
0-300 m: 14,0 s
0-400 m: 16,7 s
0-500 m: 19,2 s
0-600 m: 21,6 s
0-700 m: 23,9 s
0-800 m: 26,2 s
0-900 m: 28,3 s
0-1000 m: 30,5 s
0-1100 m: 32,6 s
0-10 km/h: 2 m
0-20 km/h: 8 m
0-30 km/h: 17 m
0-40 km/h: 27 m
0-50 km/h: 39 m
0-60 km/h: 57 m
0-70 km/h: 77 m
0-80 km/h: 106 m
0-90 km/h: 135 m
0-100 km/h: 167 m
0-110 km/h: 212 m
0-120 km/h: 294 m
0-130 km/h: 353 m
0-140 km/h: 452 m
0-150 km/h: 570 m
0-160 km/h: 730 m
0-170 km/h: 1007 m
0-100 m: 77,9 km/h
0-200 m: 107,8 km/h
0-300 m: 121,3 km/h
0-400 m: 135,2 km/h
0-500 m: 144,3 km/h
0-600 m: 152,0 km/h
0-700 m: 159,0 km/h
0-800 m: 162,7 km/h
0-900 m: 166,7 km/h
0-1000 m: 169,7 km/h
0-1100 m: 172,4 km/h
Peak: 173 km/h
0-60 mph: 9,5 s
0-1/4 mi: 16,8 s
0-1/4 mi: 135,4 km/h
0-1/4 mi: 84,1 mph
7.06.2006 22:12
0-100 km/h: 9,9 s (paras ollut 9,5 )
0-400 m: 16,7 s
0-400 m: 135,2 km/h
0-10 km/h: 1,1 s
0-20 km/h: 2,2 s
0-30 km/h: 3,0 s
0-40 km/h: 3,8 s
0-50 km/h: 4,6 s
0-60 km/h: 5,6 s
0-70 km/h: 6,5 s
0-80 km/h: 7,7 s
0-90 km/h: 8,8 s
0-100 km/h: 9,9 s
0-110 km/h: 11,4 s
0-120 km/h: 13,9 s
0-130 km/h: 15,5 s
0-140 km/h: 18,1 s
0-150 km/h: 21,0 s
0-160 km/h: 24,6 s
0-170 km/h: 30,6 s
0-100 m: 7,5 s
0-200 m: 11,0 s
0-300 m: 14,0 s
0-400 m: 16,7 s
0-500 m: 19,2 s
0-600 m: 21,6 s
0-700 m: 23,9 s
0-800 m: 26,2 s
0-900 m: 28,3 s
0-1000 m: 30,5 s
0-1100 m: 32,6 s
0-10 km/h: 2 m
0-20 km/h: 8 m
0-30 km/h: 17 m
0-40 km/h: 27 m
0-50 km/h: 39 m
0-60 km/h: 57 m
0-70 km/h: 77 m
0-80 km/h: 106 m
0-90 km/h: 135 m
0-100 km/h: 167 m
0-110 km/h: 212 m
0-120 km/h: 294 m
0-130 km/h: 353 m
0-140 km/h: 452 m
0-150 km/h: 570 m
0-160 km/h: 730 m
0-170 km/h: 1007 m
0-100 m: 77,9 km/h
0-200 m: 107,8 km/h
0-300 m: 121,3 km/h
0-400 m: 135,2 km/h
0-500 m: 144,3 km/h
0-600 m: 152,0 km/h
0-700 m: 159,0 km/h
0-800 m: 162,7 km/h
0-900 m: 166,7 km/h
0-1000 m: 169,7 km/h
0-1100 m: 172,4 km/h
Peak: 173 km/h
0-60 mph: 9,5 s
0-1/4 mi: 16,8 s
0-1/4 mi: 135,4 km/h
0-1/4 mi: 84,1 mph
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Tuo sigun 900T16, modattu apc... Olisikohan 7-ensiövälityksellä, huiput 3:lla ~130km/h.
EDIT: Uusia aikoja...
80-120km/h:
3-vaihteella - 4,3s
4-vaihteella - 4,8s
5-vaihteella - 7,1s
Tällä hetkellä boksia ronklittu siten että nostaa helvetin hitaasti paineita, nelosellakin paineet tapissa vasta hieman yli yhdeksänkympin kohdilla. Yläkierroksilla veto kateissa, vielä liikkuu...
EDIT: Uusia aikoja...
80-120km/h:
3-vaihteella - 4,3s
4-vaihteella - 4,8s
5-vaihteella - 7,1s
Tällä hetkellä boksia ronklittu siten että nostaa helvetin hitaasti paineita, nelosellakin paineet tapissa vasta hieman yli yhdeksänkympin kohdilla. Yläkierroksilla veto kateissa, vielä liikkuu...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti