bemaristi

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

saab87 kirjoitti:ohjekirjahan ei ole lukemista varten? :roll:
Lukeeko miehet ohjekirjoja? 8O

On kyllä OG ihan arkikäytössäkin, eipä vaan ole moista hokannut kun korkeussäätö tuntuu useimmissa autoissa olevan sellaisella pyöritettävällä kammella, niinku NG900:ssa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ai ngsatkussa on pyöritettävä kampi? :lol: :lol: :lol:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Saab OG900 sisältää kaiken, mitä autolta voi ikinä toivoa.

Ai niin, ostan hyväkuntoisen combi-satkun, pitää olla 16v tai turrrbo. Avopuolisolle (eli itselleni) käyttöautoksi, pitää siis olla hyvä!
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

dq kirjoitti:
saab87 kirjoitti:ohjekirjahan ei ole lukemista varten? :roll:
Lukeeko miehet ohjekirjoja? 8O

On kyllä OG ihan arkikäytössäkin, eipä vaan ole moista hokannut kun korkeussäätö tuntuu useimmissa autoissa olevan sellaisella pyöritettävällä kammella, niinku NG900:ssa.
kampi? Voe elämä
:lol:

ilmeisesti eivät lue ohjekirjoja. En miekää oo lukenu ku vaa sen verta et penkin sain ylös että näkee jotain. Tuommosissa luxusautoissa kun sattuu olemaan moinen vemputin. On se iha näppärä, ku joutuu sit taas pistää alemmas et menee sit penkki ihan taakse (ei mene kun ylhäällä) kun JuAn ajaa.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Onko tuo pitkä kytkin sitten ihan normaalia bemuissa?

Ajoin kaverin saksantuonti 91" M5:sta ja siinä oli elämää pitempi kytkimen liikerata. :?

Muuten ihan asiallinen...

En kuitenkaan vaihtais saabejani siihen...
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Meidän Opel Vectrassa(A) on todella lyhyt kytkimen liikerata, ainakin verrattuna saabin tai peugeotin kytkimeen. Antaa urheilullisen vaikutelman mutta eihän se mikään tykki ole. :lol:
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Nyt oot ANaloGGr kyllä syönyt liian monta P-78:a valintalevyllä kun tuommoista hourit. Osta intin jälkeen (TJ 20) joku "satku satasella", käyt sillä duunissa pari kuukautta ja sitten käydään ostaan länsinaapurista parit tonnikeijut.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

puu kirjoitti:Nyt oot ANaloGGr kyllä syönyt liian monta P-78:a valintalevyllä kun tuommoista hourit.
Hetkisen kesti ennenku tajusin tuon.. Sitä hauskempaa se oli kun vihdoin muistin että mikä on kyseessä :lol:
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Doomrider kirjoitti:Onko tuo pitkä kytkin sitten ihan normaalia bemuissa?

Ajoin kaverin saksantuonti 91" M5:sta ja siinä oli elämää pitempi kytkimen liikerata. :?

Muuten ihan asiallinen...

En kuitenkaan vaihtais saabejani siihen...
Jep, taisivat parantaa asian vuosimalliksi -93. Oma on tietenkin -92.. Ei tuo nyt niin haittaa, 400Nm vääntöä helpottaa ajamista. Tämä 400Nm siis 3.8-litraisesta kuutosesta tai uudemmasta 4-litraisesta V8:sta.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Doomrider kirjoitti:Onko tuo pitkä kytkin sitten ihan normaalia bemuissa?
On. Aina.
STCF #3
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

Speedou kirjoitti:
Doomrider kirjoitti:Onko tuo pitkä kytkin sitten ihan normaalia bemuissa?
On. Aina.
No siihen nyt joutu vaan totuttelemaan tonnarin ratista juuri poistuneena.

M5 kyllä piti hienompaa murinaa kun tonnari... :D

Ja käynti Kouvolan keskustassa perjantai iltana oli ikimuistoinen. Lähdettiin valoista lipumaan etiä päin kun viereen iskee vanhahko nissan sunny täynnä porukkaa, joista apukuskin paikalla istuva hemmo katsahti ämmän keulaan ja vissiin pelästy tai jotain... Ilme oli ihan suoraan: 8O Ja huulilta pystyin lukemaan: **ttu toi on Ämmä!! :lol:

Oli se ihan siisti kokemus. :)
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Doomrider kirjoitti:joista apukuskin paikalla istuva hemmo katsahti ämmän keulaan ja vissiin pelästy tai jotain... Ilme oli ihan suoraan: 8O
Noi on huvittavan näkösiä. Joskus yritti e30 porukkaa täynnä uida rinnalle, appari näytti kattelevan eturengasta... oli hauskan näkönen ilme sillä kun "lisäsin eturenkaaseen vauhtia" :D
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jooh, kyllähän nuo ämmät aika hyvin katseita kääntää. Tosin omissa silmissä e34 ja pikkuhiljaa e39 M5:set alkaa olla aika mitäänsanomattomia, kuten myös e36 M3:set.
STCF #3
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Speedou kirjoitti:Jooh, kyllähän nuo ämmät aika hyvin katseita kääntää. Tosin omissa silmissä e34 ja pikkuhiljaa e39 M5:set alkaa olla aika mitäänsanomattomia, kuten myös e36 M3:set.
No, omalla kohdalla tuo ei pidä aivan täysin paikkaansa, siitä puuttuu M5-kyltti takaa ja edestäkin se on kulunut. Tosin kun vaimo (blondi) ajeli sillä yksin kesällä, niin sitten kuulemma herätti hiukan ihmetystä. Jos ei ole niin kiinnostunut autoista, niin tuo omakin saksanrauta on taas yksi bemari, jossa on kohtuuleveät renkaat, medium-viemäriputki takana jne. Ainiin, on niissä yksi ero normi-E34:iin; takaluukun rekisterikilven tausta on muovia ja normiautoissa se on peltiä = muun korin värinen.

Noita ///Motorsport-autoja on Suomeen tuotu jo muutamakin kappale, Nettiautossakin E34 M5 3.6 / 3.8 -vekottimia on myynnissä 9kpl vaikka nyt on surkein mahdollinen myyntiaika - kohtuullisen voi saada kohtuuhintaan. On mielenkiintoista nähdä, mitä E39 M5:lle tapahtuu kun aikaa kuluu, tuleeko niistäkin yhtä "lukuisia"? Nyt ne ainakin ovat kovasti kalliita..
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

petteri75 kirjoitti:
Speedou kirjoitti:Jooh, kyllähän nuo ämmät aika hyvin katseita kääntää. Tosin omissa silmissä e34 ja pikkuhiljaa e39 M5:set alkaa olla aika mitäänsanomattomia, kuten myös e36 M3:set.
No, omalla kohdalla tuo ei pidä aivan täysin paikkaansa, siitä puuttuu M5-kyltti takaa ja edestäkin se on kulunut. Tosin kun vaimo (blondi) ajeli sillä yksin kesällä, niin sitten kuulemma herätti hiukan ihmetystä. Jos ei ole niin kiinnostunut autoista, niin tuo omakin saksanrauta on taas yksi bemari, jossa on kohtuuleveät renkaat, medium-viemäriputki takana jne. Ainiin, on niissä yksi ero normi-E34:iin; takaluukun rekisterikilven tausta on muovia ja normiautoissa se on peltiä = muun korin värinen.

Noita ///Motorsport-autoja on Suomeen tuotu jo muutamakin kappale, Nettiautossakin E34 M5 3.6 / 3.8 -vekottimia on myynnissä 9kpl vaikka nyt on surkein mahdollinen myyntiaika - kohtuullisen voi saada kohtuuhintaan. On mielenkiintoista nähdä, mitä E39 M5:lle tapahtuu kun aikaa kuluu, tuleeko niistäkin yhtä "lukuisia"? Nyt ne ainakin ovat kovasti kalliita..
Menee kyllä offtopicina...Tarkoitin lähinnä, että noita mainitsemiani malleja vain näkee nykyään niin usein (päivittäin), ettei ne sinänsä säväytä, vaikka autoina hienoja ovatkin. Nuo e39:sthän alkaa olemaan jo puoli-ilmaisia, parhaillaan alle 40ke. Ei enää paha hinta sellaisesta autosta.
STCF #3
Vastaa Viestiin