Täytyy kyllä ihmetellä tuota RS v2:n suorituskykyä. Volkkari/skodistien mielestä esim. "Aero-viritykset" sekä "Viggenit" jää ramppikiihdytyksissä kuin seisomaan. No, otappa tuohon nyt kantaa sitten...Ei se ainakaan omalla koeajolenkillä hirveän räyhäkkäältä tuntunut, pikemminkin olin hieman pettynyt koko autoon koska siitä kaavailtiin perheen Skodan seuraajaa. Varmaan täytyy katella joku "aero-viritys", ainakin 9-5 aeroA tuntui huomattavasti kotoisammalta
EDIT: Ja tuossa kun oli urheiluajosta puhe, mielestäni esim. octavia rs ei haluakaan olla urheiluauto. Enkä usko että kukaan löytää aero-farkustakaan isommin urheilullisuutta.
sun4m kirjoitti:Täytyy kyllä ihmetellä tuota RS v2:n suorituskykyä. Volkkari/skodistien mielestä esim. "Aero-viritykset" sekä "Viggenit" jää ramppikiihdytyksissä kuin seisomaan.
Maksimivääntö/autonpaino kertoo hetkellisen maksimi kiihtyvyyden. Saabit (Aero/Viggen) vie ja Skodat vikisee. Nimenomaan VAKIOT. Virityksissä vielä kahta kauheammin... Ainoastaan 0-100 lukemissa Skodalla RSII:llä voi olla mahkuja. Paitsi että vakio 9000 Aero Bilsport lehdessä 6,5sek 0-100kmh. Siihen saa mennä RäSällä kokeilemaan.
sun4m kirjoitti:EDIT: Ja tuossa kun oli urheiluajosta puhe, mielestäni esim. octavia rs ei haluakaan olla urheiluauto. Enkä usko että kukaan löytää aero-farkustakaan isommin urheilullisuutta.
Samaa mieltä. Hieman Sporttihenkisiä perheautoja ovat. Urheiluautot erikseen. Mitsun EVO vaikkapa asettuu siihen kategoriaan. Tuskin urheiluautolla monikaan viitsisi päivittäisiä perheen kauppareissuja/lomamatkoja pahemmin ajella. Top Gearin pojat ne osaa kertoa mikä on urheiluauto ja mikä perheauto jos asia kiinnostaa;)
Hieman tätä aihetta ikäänkuin sivuten. Viimeviikonloppuna pääsin tekemään kunnon koeajolenkin uudella Focus ST:llä. Ei voi kun ihmetellä TM:n kavereiden kommentteja kun vertailivat RS:ä ja ST:ä keskenään. Kyllä oli mielestäni niin hieno ajettava että oli oikein Kokemus isolla koolla päästä vetämään omat suosikkitiet kuivalla kelillä. Hieno moottori ja hieno alusta + todella topakat penkit. Kyllä sporttisuudessa vie voiton minun asteikolla RS:stä. Meluisa ja hieman ahdashan se ST oli, mutta tämmöset seikat jäänee tois-sijaiseksi mahdolliselle ostajalle. Moottorin äänet oli tosi hienot ja vääntöä piisaa kyllä kaikille vaihteille. Saabisteille tuttu Torque Steer kyllä ilmoitteli itsestään kun hieman kuluneella asfaltilla kiihdytti mutkasta 2:lla tai 3:lla. Ei voinut pitää jalkaa lattiassa kokoaikaa. Mutta kuten sanottua, mielestäni todellinen kuljettajan auto. Ihan oikeat sporttipenkit (isommalla miehellä tekee kyllä tiukkaa sopia) ja hieno napakka ajotuntuma sekä selkeä, hyvin "kommunikoiva" ohjaus. Ajoin heti perään vertailun vuoksi saman lenkin omalla SC:llä ja kyllä siinä sporttisuutta sitten on huomattavasti vähemmän. Penkit antaa luistaa sivuille jos kanttaa, vaikka alusta pitääkin auton hienosti tassuillaan. Samaten huomattava hiljaisuus ja puuttuvat moottorin murinat (sekä tehot!) aiheuttaa semmoset perhefarkku fiilikset. Eikä siinä mitään, eihän tuo SC mikään urheiluauto olekaan. Mutta tosiaan jos joku RS:ä harkitsee perhesportiksi, niin kannattaa tsekata myös tuo ST, ihan vain vertailukohtaa hakiakseen.
Mulla on skoda Octaavia (2006) ja OG900 3d(2001) Sinne skodaan kun ei mahdu mitenkään kahta lasta turvaistuimissa, siten että aikuinen istuisi edessä. Takakontti on kyllä iso kun mikä, lähes 9000 ruuman kokoinen!
Joten jos lisääntyä aijotte niin pitäkää Saab
Skoda RS on luokassaan halpis peli ja niitä on myyty suht paljon, minkä vuoksi juttua riittää. Viime kesältä omakohtainen kokemus, jossa mentiin uuden skeidan kanssa ripi rinnan enkä saanut vector wagonilla eroa (n.215hv) mutta en myöskään jäänyt. Mulla oli autossa 4 hemmoa + omapainoero jotain 200 kg. Skeidassa joku teini pipo vinossa. Eli uskoisin että Aero vie ja skeida jää, kun loppuun asti painetaan. 2,3T viritonnarilla peittoaa skeidan helposti uskoisin.
Skoda on verrattuna kamppanja SC:hen ja SS:n kalliimpi. Saabin ostaessasi saat Saabin. Skodan ostaessasi saat kyllä perustella aika pitkään, miksi ostat tsekkiläisen Klonksvagenin. Kun menet Skoda-liikkeeseen sinulle myydään se auto VW:nä ja jopa Audina, ja sitten kun päätät vaihtaa esim. uudempaan auton jälleenmyyntiarvo on jotain aivan muuta, koska kyseessä on vain Skoda(!). Tämän kuulet samalta myyjältä, joka sinulle möi Skodan Audina.
^Ylläri pylläri Sehän on tsekki VW se skoda. Ja tottakai niiden arvo on vähemmän käytettynä kuin klonksvagenin. Mutta mun mielestä noista vag konsernin autoista ehdottomasti mielenkiintoisin merkki, hinta/laatusuhteeltaan.
En ole tosiaankaan uutta Skodaa ostamassa, enkä kyllä Saabiakaan - tai muutakaan pirssiä ihan lähiaikoina. Mutta se täytyy sanoa, että ainakin meikäläiselle ajatus siirtymisestä SS kolkkiin oli ihan mahdottomuus silloin kun noita ajatuksia auton vaihtamisesta oli. Korimalliltaan mikä tahansa sedan on täysin hyödytön kapine minun arkeeni. Skodassa hyvää nimenomaan tuo takakontti. Ja nyt puhun siis ss vs. octavia -vertailusta takakontin osalta.
Nyt on jo Saabilla (onneksi) jo farmarikin, mutta mielestäni tuo sedani on outo muutos kun vuodesta -93? oli yhtiön linjana tehdä 900/9-3 mallia monikäyttökorimallina (3d ja 5d). Mielestäni kauppa kävisi paremmin jos ss ei olisi sedan.
villero kirjoitti:Skoda on verrattuna kamppanja SC:hen ja SS:n kalliimpi. Saabin ostaessasi saat Saabin. Skodan ostaessasi saat kyllä perustella aika pitkään, miksi ostat tsekkiläisen Klonksvagenin. Kun menet Skoda-liikkeeseen sinulle myydään se auto VW:nä ja jopa Audina, ja sitten kun päätät vaihtaa esim. uudempaan auton jälleenmyyntiarvo on jotain aivan muuta, koska kyseessä on vain Skoda(!). Tämän kuulet samalta myyjältä, joka sinulle möi Skodan Audina.