Hesarin päivitetty autojen vikalista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Juu, tarkkuudella tuntuu lista olevan tehty :lol: Tuossa leksuksen jarrujenkin kohdalla oikein varsinainen vika: http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1066
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Ei jumankauta :lol: minkälainenhan tampio tuonkin listan on pykännyt. 8O :?:
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

V.J.S kirjoitti:Tää oli paras:

Saab 9000 (1984-1997):
Takavalojen "lasit" ovat heikkorakenteiset. Kannattaa tarkastaa, sillä usein ainakin toisen puolen "lasi" on rikki. Uusimiseen hupenee äkkiä tonni.



Millä helevetillä saa tonnin tuhlattua takavalojen lasiin? Onkohan lista vielä markka-ajassa? :lol:
Oli muuten jossain muistaakseni '96 vuoden TM:ssa tutkimusta eri automallien varaosien hinnoista. 9000:ssa oli kaikkein kalleimmat. 8) Mutta on toi tonni silti aika :lol:
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Viesti Kirjoittaja Bob »

-
Viimeksi muokannut Bob, Ti Maalis 15, 2011 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuonne HS:lle voisi varmaankin yrittää avata keskusteluyhteyttä ja tiedustella mahdollisuutta kommentoida noita listoja. Ehkä jopa esittää ehdotukset uudelle listan sisällölle.

Varmaahan ainakin on, että ei nuo listat muutu yhtään paremmaksi täällä foorumillä niitä hämmästelemällä ja haukkumalla.

Porukalla koottujen listojen aikaansaaminen ei pitäisi täällä olla ongelma.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
V6Saab
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 19:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja V6Saab »

"Vikalistan lähteenä on käytetty lukuisia julkaisuja kuten saksalaisia ADAC Gebrauchtwagen ja TUV Auto Report. Ruotsin Autokatsastuksen ja Kuluttajaviraston yhteisesti julkaiseman kirjasen Bilar-starka sidor&svaga punkter sisältämiä autojen vikatietoja on otettu mukaan. Tietoja on kerätty myös seuraavista lehdistä: Auto Motor und Sport, Autobild, Teknikens Värld, Vi bilägare, Tuulilasi ja Tekniikan Maailma"

Se "tampio"joka autolistan on kyhännyt on-->Vikalistan tarkistuksessa on käytetty hyväksi kirjoittajan, autoinsinööri Antero Puukan, tekemiä tarkastuksia, jotka on julkaistu Helsingin Sanomissa käytettyjen autojen kuntotesteinä. Listan laadinnassa ovat avustaneet myös Helsingin Hakuninmaan Autotohtoriaseman henkilökunta sekä eräiden automaahantuojien edustajat. HS.fi:n lukijoilta on tullut erinomaista apua listan kehittämisessä.

Eli kaikella kunnioituksella HS kohtaan.. 8O
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

En oikeastaan edes ymmärrä mitkä on HS:n intressit tuon listan julkaisemisessa... kovin riippumattomalta journalismilta se ei vaikuta.

Lista sisältää esimerkiksi autoja, joista ei yksinkertaisesta vielä voi olla kokemusta riittävästi tuollaisen listan aikaansaamiseksi... katsokaapa vaikka kuinka hyvä auto Kia on HS:n listan mukaan :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

TOPPAHOUSU kirjoitti:
Eski kirjoitti:Huomautan vielä uudestaan, että turvavöiden takaisinkutsu koskee SportSedania valmistenumerovälitä 31000001-41015059.

Eski
Juu huomattu on...

Harmi vaan, kun tuntuu olevan näissä vanhemmisakin samaa vikaa.:cry:
Sanos muuta :?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Kyllähän monet tossa luetellut viat piti omassa autossa aika pitkälti paikkaansa.

http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne ... sp?id=1128
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

9000 Jakoketjun kiristinpyörävikoja

...ja mää kun kuvittelin että siellä on ihan oikea ketjunkiristin laahaimineen tuota kettingiä tiukalla pitämässä. :roll:
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

NG900:n V6:sen jakohihnan vaihto ???????

Onko Hesarin keksimä malli :wink:
Viimeksi muokannut Firges9000, Ke Tammi 24, 2007 23:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ruosteviat # Ruostuminen alkaa ovien alareunoista.
:lol: Onko tuo ihan saletisti sitten noin?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Firges9000 kirjoitti:NG900:n V6:sen jakohihnan vaihto ???????

Onko Hesarin keksimä malli :wink:
Tuossa tuo leike:

Saab 900 (1993-1998)


Moottoriviat


Moottorin öljyvuotoa kampiakselin tiivisteistä.
V6-moottorin osalta varmistu jakohihnan vaihdosta. Vaihtoväli on vuosimallista riippuen 50 000-100 000 km. Muissa moottoreissa jakopää on ketjukäyttöinen.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Firges9000 kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:NG900:n V6:sen jakohihnan vaihto ???????

Onko Hesarin keksimä malli :wink:
Tuossa tuo leike:

Saab 900 (1993-1998)


Moottoriviat


Moottorin öljyvuotoa kampiakselin tiivisteistä.
V6-moottorin osalta varmistu jakohihnan vaihdosta. Vaihtoväli on vuosimallista riippuen 50 000-100 000 km. Muissa moottoreissa jakopää on ketjukäyttöinen.
Ei ole hesarin keksimä malli vaan alkuaikojen NG900 käytettiin saabin omien koneiden lisäksi ooppelin V6 konetta missä on siis hihna.

http://www.ajovalo.net/Mallit/Saab900.htm
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Aina sitä oppii uutta.
Hihna hyi hitto :twisted:
Maistui vain ensilukemalta utopistiselta.
Onko tosiaan satkussa ollut V6 kone 8O
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin