Kumpi vaihtoon ?.

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Kumpi vaihtoon ?.

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Muija vai tonnari?.

Muija kun ajaa niin syö 11-14l/100km
mulla 9-11l/100km

Saiskohan tohon muijaan työnnettyy sen tekin piuhan johonkin että näkis ne vika koodit?.

No tonnarista pääsee aina eroon (myyty) mutta toi muija voi vielä tulla vielä kalliiksi.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Re: Kumpi vaihtoon ?.

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

YKÄ kirjoitti: mutta toi muija voi vielä tulla vielä kalliiksi.
Väärin... eiköhän soo satavarma, että tulee kalliiksi :P
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Hahaaa......

Viesti Kirjoittaja crashline »

Meillä on ihan sama homma ajaa se millä tahansa niin saa se kuluttamaan auton aina enemmän kuin minä(mies) Ja se on kumma juttu että silti olen nopeammin perillä kuin hän vaikka ajan taloudellisemmin...Sen se on itsekkin myöntänyt että aja sinä kun menee nopeammin tämä reissu(esim...Ruuhka-aikaan) 8)

Pikku tarina...Olin tavannut nykyisen avopuolisoni juuri ja hänellä oli 95vuodenFarmari Golffi ja oli myymässä sitä ja saikin myytyä...Viikon päästä kaupoista uusi omistaja soitti että kytkin paskana? sanoimme että niitä saa kaupasta ja hyvää loppu vuotta,

Noo tässä muutama vuotta sitten ostin muijalle kauppa kassin 97vuoden almeran oli ajettu silloin 35000km ja itsekseen ajoi sillä, ja kun olimme myymässä pois sillä oli ajettu 115000km ja kaupoista oli mennyt taas pari viikkoa ja uusi omistaja soitti että kytkin paskana!!! Sanoin että saattaa olla muutakin paskana kun muija on ajanut sillä 80000km ja toivotin hyvät loppu vuodet kaverille sinne jonnekkin.... 8)

Kyllä mä oon miettiny et miten se osaa mut kai noi naiset osaa :D
Ei pahalla mut en osta ikinä autoa jos Myyjä sanoo et tää on ollu NAISELLA ajossa(HELLÄSSÄ HOIVASSA) ja Alkuperäisessä kunnossa??? Otan jalat alle ja juoksen pois äkkiä :D
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Itse olen omalla kohdallani huomannut, että naiset pitää autoa autona, ja itse pidän työkaluna.

Ja työkaluistahan pidetään huolta, autolla vaan ajetaan...
Muukkonen

Bmw 523 Touring
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

AIVAN...

Viesti Kirjoittaja crashline »

Saabistiuki kirjoitti:Itse olen omalla kohdallani huomannut, että naiset pitää autoa autona, ja itse pidän työkaluna.

Ja työkaluistahan pidetään huolta, autolla vaan ajetaan...
Naisille(siis suurimmalle osalle)auto on vain kulku väline jonka pitää näyttää ensinnäkin kivalta ja kaikenlisäksi toimia AINA!!!
Muulla ei ole niin väliä :D
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: AIVAN...

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

crashline kirjoitti:
Naisille(siis suurimmalle osalle)auto on vain kulku väline jonka pitää näyttää ensinnäkin kivalta ja kaikenlisäksi toimia AINA!!!
Juu hölömöjä nuo naiset, mä ainakin ostan auton sitä varten, että se on ruma, porsii joka toinen päivä ja sitten just se toinen joka toinen päivä jättää ihan muuten vaan tielle. :wink:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Hahaaa......

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

crashline kirjoitti:
Kyllä mä oon miettiny et miten se osaa mut kai noi naiset osaa :D
Ei pahalla mut en osta ikinä autoa jos Myyjä sanoo et tää on ollu NAISELLA ajossa(HELLÄSSÄ HOIVASSA) ja Alkuperäisessä kunnossa??? Otan jalat alle ja juoksen pois äkkiä :D
Tuosta asiasta sanon samat sävelet, sen verran tullut nähtyä "naisen hellässä huomassa" olleita autoja, erityisesti kytkimet paskana, joillekin ei millään mene selkäytimeen kytkimen oikea käyttö, eli että se EI olekaan täysin on/off-kytkin, ja toisaalta, kytkimellä EI säädellä ajonopeutta. :x
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tarina=2v sitten emännän nissan sunny uusintakatsastukseen piti käydä eturenkaat vaihattamassa. noh euromasterilla vanhempi asentaja tuumasi ku hörpin kahvia että nää eturenkaat on ajettu loppuun urheilullisella ajotavalla! mie nielasin ja tuumasin et emännän auto...tuli hiljaista sen jälkeen!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Pykälä
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 14:15
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Pykälä »

Olen ostanut 18tkm ajetun auton, jossa kytkin oli loppu. Edellisen omistajan mielestä oli mukavaa lepuuttaa jalkaa polkimella.

Oma rouva ajaa usein liian pienellä vaihteella ja kovilla kierroksilla. Hyvä lähtökohta nostaa kulutusta.
viiksi
"Tuplakaasari"
Viestit: 92
Liittynyt: Pe Joulu 01, 2006 16:41

Kumman vaihdan

Viesti Kirjoittaja viiksi »

Älä vaihda kumpaakaan! Ota oikean jalan kenkä pois siltä ja duunaa joku nupi kaasutallaan,oppii kevyesti painelemaan kaasua.HUUMORIA ! Koitappa neuvoa emoa jotenkin rauhallisempaan ajotyyliin,mutta tee sevarovasti! Papparaisella on vaimo ollut jo 46 v. mutta sillä ei olekkaan korttia,pääsee ainakin pienemmällä pensalla, muita kuluja kyllä piisaa..Viesti Ykälle!
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mitä noita naisväen liikkeellelähtöjä on joskus seurannut, niin helvetinmoisilla kierroksilla kytkin pohjassa ja luistattaen hiiiiiiiiitaaaasti liikkeelle........ ja sitten kierrätetään ykkönen lähes rajottimelle vajaakaasulla kunnes saadaan kakkosta sisään:D

Jotenka vinkiksi niille, kunnolla se pitää tehdä; kaasu kunnolla pohjaan ja oikea ajoitus kytkimen kanssa niin liikkeelle lähtö sujuu paljon joutuisammin sekä tavoitenopeus saavutettu nopeammin. :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Meillä se on just toisinpäin. Paras konsti alentaa kulutusta 1 - 1,5 litraa satasella, on pistää vaimo ajamaan.

Lisäksi vaimon auto on meidän perheessä se uusin, tehokkain ja parhaassa kunnossa...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Svc kirjoitti:Meillä se on just toisinpäin. Paras konsti alentaa kulutusta 1 - 1,5 litraa satasella, on pistää vaimo ajamaan.
Sama juttu meillä, vaikka puoliso ei ole edes mikään köröttelijä! Pitäisi kai ottaa häneltä taloudellisen ajon oppitunteja :lol:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Pojat pojat, hiljaa rivissä ;) miu automaattisatku (-89) vie alle 10/100km ja nyt kylmäkäynnistyksineen ja käyttöineen ehkä korkeintaan litran enempi. Mie en kuitenkaa oo mikää kaasun hivelijä va otan ilon irti siitä että hevonen kulkee. Kytkintä en voi hajottaa kun sellasta ei ole, vaikkaki tarkotus ny ois ajaa se manuaalikortti sittenki. Ite oon kans kironnu akkoja ratissa, minnuu ei kuulemma lasketa.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

saab87 kirjoitti:Pojat pojat, hiljaa rivissä ;) miu automaattisatku (-89) vie alle 10/100km ja nyt kylmäkäynnistyksineen ja käyttöineen ehkä korkeintaan litran enempi.
Millä sitä oikein ajetaan, höyhentyyny kaasupolkimella? Mulla menee lähelle 20 l/100 tolla satkulla.

OK, työmatka on muutama kilometri, välissä muistaakseni viidet valot ja auto on ulkoruokinnassa, joten jatkuvia kylmäkäynnistyksiä jne muita hyviä selityksiä.

SS:llä hallitus vetää normiajossa aina litran vähemmällä kuin minä, matka-ajossa saattaa mennä 1.5 l/100 vähemmän mutta siinä on jo keskinopeudessa eroja.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Vastaa Viestiin