Saksalaiset eivät pidä Saabista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tri-Lo kirjoitti:
Moukarimies kirjoitti: Onko se jotenkin pakollista tehdä tuo virtalukko noin hankalaksi että joutuu kytkeä pakin päälle?
Pakkilukko taitaa teknisesti järkevin ratkaisu virtalukon ollessa pankkien välissä.
Itse ainakin poistin pakkilukon satkusta...
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Moukarimies kirjoitti: Kyllähän siinä laitetaan autot aina radalle, jotta nähdään mistä ne on oikeasti tehty. Esim. Opel Vectran urheilumallin bluffi paljastui, kun auto ei millään halua kääntyä mutkassa, vaan jatkaisi mielellään suoraan :lol: Se on meikäläiselle ainakin tärkeämpää tietää, kääntyykö auto mutkassa kuin se, kuinka monta kaljakoria takapaksiin mahtuu. Autot, joissa on kokoluokkaansa nähden iso takapaksi ovat monesti jotain kehitysmaan mallia kuten Dacia Logan tai se joku Fiatin uusi halpa sedan.

Ja mitä tuohon 9-5:n arviointiin tulee, mielestäni siinä ei valehdeltu. Onko 9-5:n vaihteensiirto sitten oikeasti täsmällinen tai onko 9-5 keilaradan kunkku? Onko se jotenkin pakollista tehdä tuo virtalukko noin hankalaksi että joutuu kytkeä pakin päälle?
Niin. Tästä saa hiukan sen käsityksen, että on ainoastaan kahdenlaisia auto-ohjelmia, niitä, joissa autot pistetään radalle, eikä testata takakontin tilavuutta sekä niitä, joissa nämä asiat ovat päinvastoin.

Itse kuitenkin katson mieluiten semmoista, joissa tehdään molemmat, mutta ei ajateta henkilöautoa suihkumoottorihävittäjää vastaan. Tämä siis siinä tapauksessa, jos haluan tietoa, johon voin edes jossain määrin uskoa. Viihteenä menee myös vaikka tuo Topgear.

Eikä siinä varmasti valehdeltukaan, mitä en ole missään vaiheessa väittänytkään, mutta eipä sitä kauhian tosissaankaan voi ottaa. Tuohon virtalukon sijoitteluun en ota kantaa, koska ajan autolla, jossa tuota seikkaa ei ole mietitty loppuun saakka :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Henkka #2283 kirjoitti:... Tuohon virtalukon sijoitteluun en ota kantaa, koska ajan autolla, jossa tuota seikkaa ei ole mietitty loppuun saakka :D
Noissakin lienee sitten yksilökohtaisia eroja kun meidän laina-tonnarissamme nimenomaan tuo yksityiskohta on tarkkaan mietitty ja erinomaisesti toteutettu :D
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

ng900aero kirjoitti:Noissakin lienee sitten yksilökohtaisia eroja kun meidän laina-tonnarissamme nimenomaan tuo yksityiskohta on tarkkaan mietitty ja erinomaisesti toteutettu :D
Voidaankohan tuosta päätellä, että esimerkiksi erään saksalaismerkin harrastama nappulatekniikka ei ole niin "state of art", koska on toteutettu hiukan toisella tapaa :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Henkka #2283 kirjoitti: Voidaankohan tuosta päätellä, että esimerkiksi erään saksalaismerkin harrastama nappulatekniikka ei ole niin "state of art", koska on toteutettu hiukan toisella tapaa :D
Tuohon en ota kantaa mutta 99:issäni käynnistys tapahtuu ohjauspyörän vasemmalla puolella sijaitsevasta starttinappulasta ;)
Taitaa olla aika mahdoton homma sovittaa 99:iin tonnarin ohjausakselia jolloin saisi virtalukon sijoitetua oikeampaa paikkaan ja tuolloin myös pakkilukon voisi diabloida eikä autoa käynnistettäessä auto liikkuisi taaksepäin startin voimin? :D
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Niin eli voisit pysäköidä ysiysin vaihde vapaalla kässärin varaan... ja sitten aamulla ihmetellä jäätyneitä vaijereita :D
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Juha96 kirjoitti:Niin eli voisit pysäköidä ysiysin vaihde vapaalla kässärin varaan... ja sitten aamulla ihmetellä jäätyneitä vaijereita :D
Epäilemättä :D

Onneksi omassa tuo on huomioitu asentamalla siihen automaattivaihteisto :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Juha96 kirjoitti:Niin eli voisit pysäköidä ysiysin vaihde vapaalla kässärin varaan... ja sitten aamulla ihmetellä jäätyneitä vaijereita :D
No ei rakenteluinto riittäisi ohjausakselin modifiointiin ja muutoskatsastukseen (liekö edes lupaakaan saisi moiseen hommaan).

Sinällään jäätyvä käsijarru ei ole tuossa suurikaan ongelma koska sijaitsee vetävillä pyörillä eikä jumiinkaan jäätyessään jaksa lukita pyörää täysin kiinni (ainakaan pitkäksi aikaa).
On tuo nykyisellään parempi noin kuin nyt on eli starttausta ei tarvitse tehdä virtalukolta. Tuossa kun on vanhanmallinen, ohut ja 1-puoleinen virta-avain joilla on taipumuksena katketa startatessa.
Nyt on ihan ok kun avainta ei tarvitse kääntää kuin virrat päällä -asentoon ja lukitusasentoon.
Tietty voisihan lukon vaihtaa uudemmanmalliseksi jossa olisi vahvempi avain mutta noinkin pärjää.

Menee aika OT:ksi jo keskustelu mutta jos vaikka saksalaiset eivät halunneet ostaa tupliksia koska vierastivat virtalukon sijoituspaikkaa :D
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

ei ainoastaan mielikuvat

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Moukarimies kirjoitti:Saksalaiset laatuautot herättävät aina paljon keskustelua ja joillekin ne ovat kuin punainen vaate. Mikä siinä oikein on niin kiinnostavaa, kun ne kerran ovat huonoja? Eikö sitten pidä olla vaan tyytyväinen, kun itsellä ei ole VW:tä, BMW:tä, Audia tai Mercedestä vaivoina? En tarkoita, että erityisesti tällä palstalla sellaista turhaa haukkumista olisi, mutta monella palstalla asialliset keskustelut pilataan kommenteilla, kuinka Toyota on satakertaa parempi yms.

Kysytäänpäs nyt sitten seuraavaa: Miksi saksalaisten kannattaisi ostaa Saabeja? Mitä siis Saabilla on tarjota saksalaisille kuluttajille?
Minulla on tällä hetkellä Ford, Toyota, Saab ja MB. Mersu niistä eniten rikki on, vaikka on ihan perusmalli ilman hilavitkuttimia. Tosin mersulla ajetaan eniten. Vanhojahan nuo ovat, mutta kyllä niiden laatuja verrata voi. Bemareista luovuin neljännen jälkeen kun ei kestänyt kone eikä voimansiirto kuin yhdessä yksilössä. Häpeän vain että uskoin vasta neljännen bemarin jälkeen että se ei pysy kunnossa kertakaikkiaan millään huolenpidolla. Kieltämättä tietynlaiset tytöt hinkusivat kyytiin, jos se nyt sitten on edes hyvä asia.

Vain ford on osoittautunut bemaria vikaisemmaksi oman kokemukseni mukaan. Mielelläni mersustakin luopuisin, mutta Saabilla kun ei ole omaa dieselmoottoria.

Kai saksalaisten on vaikea uskoa että mersu ja bemari eivät ole niitä kestävimpiä merkkejä ainakaan enää. Hyvä vain etteivät Sakut osta Saabeja ettei käy niin tasapäiseksi kuin jollain volkkarilla ajaminen.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

On se bemarinkin virtalukko joskus lattialla ollut, 700-mallissa (E107 / E119) 60-luvulla. Tosin ei vaihdekepin takana vaan sen edessä, jonkinlaisesta vaihdelukkosysteemistä siinäkin oli kyse.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: ei ainoastaan mielikuvat

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Moukarimies kirjoitti: Kysytäänpäs nyt sitten seuraavaa: Miksi saksalaisten kannattaisi ostaa Saabeja? Mitä siis Saabilla on tarjota saksalaisille kuluttajille?
En jaksa ymmärtää että ketä voisi kiinnostaa millä saksalaiset ajaa. Mun puolesta ainakin saavat ajaa vaikka massey fergusonilla. Tai polkupyörillä.
Keskittyisivät vaan tekemään niitä pornoleffoja kun ne on siinä hyviä.
9000CS 2,3
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti: Tuohon en ota kantaa mutta 99:issäni käynnistys tapahtuu ohjauspyörän vasemmalla puolella sijaitsevasta starttinappulasta ;)
Heh, omassakin 99:issä starttinappula, mutta oikealla puolella! :) Onkohan noita laitettu paljonkin, ja miks? :?
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: ei ainoastaan mielikuvat

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Saappi Kuski kirjoitti:
En jaksa ymmärtää että ketä voisi kiinnostaa millä saksalaiset ajaa. Mun puolesta ainakin saavat ajaa vaikka massey fergusonilla. Tai polkupyörillä.
Keskittyisivät vaan tekemään niitä pornoleffoja kun ne on siinä hyviä.
Tuosta tuli mieleen, kun saksalaisen tekniikan proffan kanssa tuli autoista puhetta, niin ihmetteli kovin tätä melko yleistä suomalaista käsitystä siitä, että "sakut ajaa vain mersuilla ja bemareilla, koska ne ovat tarkkaan harkitun ostoanalyysin perusteella niin ylivoimaisia suhteessa muihin"... oikeasti lähinnä kyse taitaa olla kotimaisen suosimisesta ja tottumiskysymyksestä. Itse ajaa rellulla.

No, eiköhän hetikohta joku ole selittämässä joitain täysin päinvastaisia kokemuksiaan :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: ei ainoastaan mielikuvat

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Henkka #2283 kirjoitti:oikeasti lähinnä kyse taitaa olla kotimaisen suosimisesta ja tottumiskysymyksestä.
Samat syyt varmaan joltain osin vaikuttivat aikanaan myös Saabin suureen suosioon täällä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: ei ainoastaan mielikuvat

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Juha96 kirjoitti:
Henkka #2283 kirjoitti:oikeasti lähinnä kyse taitaa olla kotimaisen suosimisesta ja tottumiskysymyksestä.
Samat syyt varmaan joltain osin vaikuttivat aikanaan myös Saabin suureen suosioon täällä.
Aivan varmasti. Samoin on Saabilla ja Volvolla nykyään Ruotsissa, Fiatilla Italiassa, Pösöllä Ranskassa, Letukalla Jenkeissä jne.

Hassulta lähinnä vaikuttaa vain se, että joidenkin suomalaisten mielessä ja puheessa saksalaiset kuluttajat jotenkin muodostavat poikkeuksen tuohon asiaan.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin