Mikähän stage alkaa oleen sisässä ?Juusokas kirjoitti:Pikkupäivitystä:Juusokas kirjoitti:Mun T5 lpt vm.-00 kolkki kiihtyy 80-120 kolmosella n. 4,2 s (täysin modaamattomana muistaakseni 6,5). Softa on vakio, muuta pikkuista on kyllä tehty. Kahtotaan mitä tulevaisuus tuo tullessa, palaan tähän kun on kesätossut alla...
80-120 3,4s
100-150 4,6s
185 leveillä nastiksilla, en jaksanut oottaa niitä kesätassuja. Kesällä sitten uudestaan...
Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
ööö, oma orkkisherne stage, softa tuolta Nordicilta (hyvä pulju). Kaikki ajothan ja mittaukset on suoritettu suljetulla alueella, jonka jälkeen auto on muutettu taas tieliikennekuntoiseksi. Määräykset kun on määräyksiä. Tuossahan vaikuttaa kylmä ilmanlämpötila, olisiko ollut -4°C joten todellakaan ei ole verrannollinen kesän vetoihin. Kun vaan noi asfaltit jo lämpenis...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Nyt on Aeroa koeponnistettu ja ei voi muuta sanoa kuin että mahtavan auton isäukko osti!Täytyy viikonloppuna testata 9-5 Aero 230hv vs. S4 287hv + Tempes GT sessio Aerolla ellei kauhean liukasta...suljetulla alueella tietenkin.
Elikkäs 80-120 km/h Aerolla 4,6s (Tempes GT, läpiajaen) vaihteesta tai vaihdoista ei hajuakaan. Enempää vauhtia ei pystynyt kelaamaan kun suljettu tienpätkä loppui kesken.
Audi S2
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Sitähän minä ettei tuo tuolloin ihan älyssään ollut, tuli tuossa kokeiltua kun löytyi pätkä sulaa tietä.lordofgreed kirjoitti:Tuo sigun 900T16, modattu apc... Olisikohan 7-ensiövälityksellä, huiput 3:lla ~130km/h.
EDIT: Uusia aikoja...
80-120km/h:
3-vaihteella - 4,3s
4-vaihteella - 4,8s
5-vaihteella - 7,1s
8-120km/h:
3-vaihteella - 4,1s
4-vaihteella - 5,6s
Ahtoja näissä vedoissa paljon vähemmän, ennen piikkasi ~1,2, nyt korkeintaan 0,9 (eli melekein vakio). Ennemminkin loivaa ylämäkeä kuin tasaista, mittarista katsottu "virhemarginaalilla" eli käytännössä 80-125.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Varmaan aika kohdillaan on tuolle autolle. Kolmonen on niin pitkä, että kunnon veto alkaa vasta satasen paremmalla puolen.0200572 kirjoitti:kokeilin tuota kiihdytystä 80-120 lentävällä lähdöllä. Autona 9000 aero -96
Sain seuraavanlaisia tuloksia:
3. vaihde----n. 4,4
4. vaihde----n. 5,3
Onko muilla tuloksia samanlaisella autolla? Onkohan tehot tallessa vai pitäiskö mennä nopeempaa?
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllähän tuolla juuri liikkuvien kyydissä pysyy:0200572 kirjoitti:kokeilin tuota kiihdytystä 80-120 lentävällä lähdöllä. Autona 9000 aero -96
Sain seuraavanlaisia tuloksia:
3. vaihde----n. 4,4
4. vaihde----n. 5,3
Onko muilla tuloksia samanlaisella autolla? Onkohan tehot tallessa vai pitäiskö mennä nopeempaa?
http://www.einszweidrei.de/jaguar/styper2002-1.htm
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Ei ollut 80-120 aikaa?Henkka #2283 kirjoitti:Kyllähän tuolla juuri liikkuvien kyydissä pysyy:0200572 kirjoitti:kokeilin tuota kiihdytystä 80-120 lentävällä lähdöllä. Autona 9000 aero -96
Sain seuraavanlaisia tuloksia:
3. vaihde----n. 4,4
4. vaihde----n. 5,3
Onko muilla tuloksia samanlaisella autolla? Onkohan tehot tallessa vai pitäiskö mennä nopeempaa?
http://www.einszweidrei.de/jaguar/styper2002-1.htm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Ootsä ihan varma asiasta? (og93 on ainut reippaasti kevyempi)saabster kirjoitti:Tonnari- Aerot siis reippaasti nopeampia kuin nämä uudet 9-3/9-5 Aero- kohkotukset?
Painoeroa on tietysti vajaa 200 kg
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Joo tarkoitin 9000 vs 9-5 painoeroa tolla vajaalla parilla sadalla kilolla.. uusi 9-3 näköjään samoissa lukemissa tonnarin kanssa..Money For Nothing kirjoitti:Ootsä ihan varma asiasta? (og93 on ainut reippaasti kevyempi)saabster kirjoitti:Tonnari- Aerot siis reippaasti nopeampia kuin nämä uudet 9-3/9-5 Aero- kohkotukset?
Painoeroa on tietysti vajaa 200 kg
Saab 9000 CSE -98 omapaino 1475kg
Saab 9-3 SportSedan/SportCombi -07 omapaino 1440–1490kg
Saab 9-5 Sedan -07 omapaino 1575-1660kg
Saab 9-5 Wagon -07 omapaino 1642–1730kg
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Saabin antamia (esim. ohjekirja) painoja mulla ei tässä ole saatavilla, mutta esim oman Aeron reksiteriotteeseen merkitty paino on 1500 ja risat (olikohan 20-40kg), ja esim kaverin 9-5 2.0lpt (vm98) on ihan samoissa rekisteriotteen mukaan.
Ja jos luotetaan aina yhtä varmaan autotalli.comiin
Saab 9-5 Aero 1525kg (2005-)
Saab 9000 Aero 1500kg (93-97)
Wagonia en edes lähde tässä vertailemaan kun kerta kulkupuolesta puhutaan
9-3ss:lle mainittiin tuo mainitsemasi 1440.
Mutta, en välttämättä puhuisi ihan 200kg erosta (nus nus.... )
Edit: näin on kyllä kuultu väittämän, että se 9000 olisi hieman ripeämpi.
Ja jos luotetaan aina yhtä varmaan autotalli.comiin
Saab 9-5 Aero 1525kg (2005-)
Saab 9000 Aero 1500kg (93-97)
Wagonia en edes lähde tässä vertailemaan kun kerta kulkupuolesta puhutaan
9-3ss:lle mainittiin tuo mainitsemasi 1440.
Mutta, en välttämättä puhuisi ihan 200kg erosta (nus nus.... )
Edit: näin on kyllä kuultu väittämän, että se 9000 olisi hieman ripeämpi.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."