Pysäköinti niin että toisen ajoneuvon liikkeelle lähtö estyy on kielletty oli se toinen miten laittomasti tahansa tai vaikka kyseessä olisi oma parkkipaikka.9-5T kirjoitti: Ok, sitten et saa sakkoa rikollisen taakse pysäköinnistä.
Viimeinen parkkiruutu
Ja siitä saa kans kuulla, kun kaivaa paikallesi ajaneen auton omistajan numeron ja soittaa jotta auto siirrettäisiin pois. Aivan ku se nyt olisi hankalaa ajaa se auto jotenkin 5:lle tyhjälle vieraspaikalle. Eeeeiiii, aivan loogistahan se on ajaa ensimmäiseen tyhjään ruutuunwesku kirjoitti:Pysäköinti niin että toisen ajoneuvon liikkeelle lähtö estyy on kielletty oli se toinen miten laittomasti tahansa tai vaikka kyseessä olisi oma parkkipaikka.9-5T kirjoitti: Ok, sitten et saa sakkoa rikollisen taakse pysäköinnistä.
Toinen on taskuperuutus kadun varrella. About yksi kolmesta ajaa liian lähelle taakse eikä sitten millään saa päähän ajatusta päähän, kun edellä olevassa on pakkivalot ja vilkku päällä
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
no voi herran jestas, koskaan ei oo autoo tarvinnu jättää silleen että se ois minkäännäköisen liikenteen esteenä niilläkään alueilla jolloin se ei muuten olisi sallittu (mm. messualueet ja tälläiset) ajetaanha sitä aina kerrostalonkin eteen niin että mahdollisen hälytysajoneuvon eteneminen estyy, eikä sitä kukaan ajattele. itse mietin tarkkaan mihin autoni sijoitan jos tälläiselle alueelle täytyy ajaa. Ei pelastumistielle saa millää lätkällä pysäköidä.9-5T kirjoitti:Olet väärässä ja jos pykälä on noin ei siinä oteta maalaisjärkeä mukaan, pidän tuota järjettömänä koska kortilliset saa mukamas jättää autonsa sinne missä pysäköinti on muuten kielletty ja voivat estää vaikka ambulanssin perille pääsyn.saab87 kirjoitti:tuota pykälää pidät järjettömänä ku ei tarvii kokea sitä lähellepääsyn vaikeutta kun voit sen auton etemmäkski jättää. ja maalaisjärki mukana siinä mihin sen auton oikeen tyrkkää ei sitä tarvii jättää sillee että se kaikkien olemista häiritsee.9-5T kirjoitti: Ok, sitten et saa sakkoa rikollisen taakse pysäköinnistä. Tuota pykälää pidän järjettömänä yleisen liikenteen sujuvuuden ja pelastusajoneuvojen yms. takia.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Vihje:katso TLL28b ja toinen momentti,kaiva asetussäädökset ja toivon mukaan selviää.
Esim. motarilla on pysäyttäminen kielletty ja luonnollisestikin pysäköinti. Kuvitteletko , että kaksi invaliditunnuksen haltijaa päättäessään mennä poimimaan mustikoita ,voisi jättää autonsa rinnakkain molemmille kaistoille tukkien moottoritien täysin?
Esim. motarilla on pysäyttäminen kielletty ja luonnollisestikin pysäköinti. Kuvitteletko , että kaksi invaliditunnuksen haltijaa päättäessään mennä poimimaan mustikoita ,voisi jättää autonsa rinnakkain molemmille kaistoille tukkien moottoritien täysin?
Otin räikeesti yliampuvan ja osittain virheellisenkin ( motarilla ei pysäköintiä ole kielletty liikennemerkein) esimerkin . Motarilla ei voi tulpata pysäköimällä , mutta ei pelastusteitäkään tulpata mielinmäärin.
Pelastusteistä taitaa olla maininta pelastuslaissa. Pelastustiet ovat ymmärtääkseni piha-alueilla , siis yksityisalueilla. Yksityisalueella ei kaupungin tai poliisiviranomaisen antama pysäköintilupa päde. Eli jos yhtiö on merkinnyt jonkun väylän pelastustieksi , niin sitä noudatettakkoon invatunnuksista huolimatta. Lappua vois tulla vaikka : luvaton pysäköinti yksityisalueelle , pelastustielle.
Eihän sunkaan omakotitalon pihaan voi naapuri parkata vaikka olis invatunnus?
Tää alkaa menemään viilailuks. Jokainen ajatteleva ,myös invatunnuksen haltija tajuaa ,ettei saa pysäköinnillään estää toisia tienkäyttäjiä eikä pelastusviranomaisia liikennöimästä. Usko huvikseksi , että aina löytyy jostain pykälä ja sanktiot.
Pelastusteistä taitaa olla maininta pelastuslaissa. Pelastustiet ovat ymmärtääkseni piha-alueilla , siis yksityisalueilla. Yksityisalueella ei kaupungin tai poliisiviranomaisen antama pysäköintilupa päde. Eli jos yhtiö on merkinnyt jonkun väylän pelastustieksi , niin sitä noudatettakkoon invatunnuksista huolimatta. Lappua vois tulla vaikka : luvaton pysäköinti yksityisalueelle , pelastustielle.
Eihän sunkaan omakotitalon pihaan voi naapuri parkata vaikka olis invatunnus?
Tää alkaa menemään viilailuks. Jokainen ajatteleva ,myös invatunnuksen haltija tajuaa ,ettei saa pysäköinnillään estää toisia tienkäyttäjiä eikä pelastusviranomaisia liikennöimästä. Usko huvikseksi , että aina löytyy jostain pykälä ja sanktiot.
Mäkin haluan osallistua keskusteluun. Jos taloyhtiö on merkinnyt jonkun tien pelastustieksi virallisella liikennemerkillä, niin silloin se kuuluu kaupungin pysäköintivalvonnan piiriin, ja silloin lupa on voimassa. Isännöitsijä voi halutessaan kutsua pysäköinnintarkastajan paikalle, joka sitten harkintansa mukaan sakottaa.AnttiR kirjoitti:Yksityisalueella ei kaupungin tai poliisiviranomaisen antama pysäköintilupa päde. Eli jos yhtiö on merkinnyt jonkun väylän pelastustieksi , niin sitä noudatettakkoon invatunnuksista huolimatta. Lappua vois tulla vaikka : luvaton pysäköinti yksityisalueelle , pelastustielle.
Säätäminen on kivaa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
ja mannet, tai näin ainakin täällä päin näyttää olevanInvapaikkoja saa käyttää invakortillisten lisäksi invataksit
Ihmiset on kyllä itsekkäitä ja laiskoja, kun kerrostalossa missä tällä hetkellä asun on 24 asuntoa ja 6kpl vakituisia autoja pihassa, eli vapaata parkki tilaa on aika runsaasti. Silti usein on joku(vieraat) jättänyt auton aivan ulko-oven eteen. Näin estetään tehokkaasti esim. Ambulanssin/paloauton pääsy ovelle. Talon asukkaiden ikärakenne on sellainen että näitäkin kulkineita tarvitaan kohtuu useasti..
Tosin ei ole mitään kieltomerkkiä, mutta luulisi tuollaisen järkikin sanovan
Saab 9-3 TTID Vector 2008
JKen:Mäkin haluan osallistua keskusteluun. Jos taloyhtiö on merkinnyt jonkun tien pelastustieksi virallisella liikennemerkillä, niin silloin se kuuluu kaupungin pysäköintivalvonnan piiriin, ja silloin lupa on voimassa. Isännöitsijä voi halutessaan kutsua pysäköinnintarkastajan paikalle, joka sitten harkintansa mukaan sakottaa.
Tota en tällä hetkellä niele. Eli väitäkö ,että (taasen miikkihiiriesimerkki) saat omakotisi piha-alueen osaksi kunnallista pysäköinninvalvontajärjestelmää laittamalla pihallesi jonkun liikennemerkin????
Yksityisalueen haltija ( esim. taloyhtiön isännöitsijä) voi pyytää kunnallista pysäköinnin valvojaa tai poliisia laputtaamaan alueelle pysäköidyn auton. Mutta liikennemerkki ei tee todellakaan aluetta julkishallinon valvontakohteeksi!
Tota en tällä hetkellä niele. Eli väitäkö ,että (taasen miikkihiiriesimerkki) saat omakotisi piha-alueen osaksi kunnallista pysäköinninvalvontajärjestelmää laittamalla pihallesi jonkun liikennemerkin????
Yksityisalueen haltija ( esim. taloyhtiön isännöitsijä) voi pyytää kunnallista pysäköinnin valvojaa tai poliisia laputtaamaan alueelle pysäköidyn auton. Mutta liikennemerkki ei tee todellakaan aluetta julkishallinon valvontakohteeksi!
Ehkä olisi syytä opetella käyttämään tuota "lainaa"- nappulaa, niin ei olisi niin sekavaa juttua lukea?AnttiR kirjoitti:Frostgrey:Lainaus:
Invapaikkoja saa käyttää invakortillisten lisäksi invataksit.
Lainaus oli varmaan 9-5T : tekstistä . Nyt en ymmärrä pointtiasi. Ehkäpä lainattuun teksiin olisi pitänyt liittää sana "laillisesti" käyttää sanan jälkeen.
Alkaa mennä leppäkertun miehen hommiksi ... Otetaan se kuvitteellinen taloyhtiö: Pysäköinnin kieltävä liikennemerkki pitää olla, jotta pysäköinninvalvoja voi sakottaa väärästä pysäköinnistä. Automaattisesti he eivät kiertele taloyhtiöiden pihoilla, vaan tulevat isännöitsijän kutsusta. Alue kuuluu pysäköinninvalvontajärjestelmään, kutsuperiaatteellaAnttiR kirjoitti:Eli väitäkö ,että (taasen miikkihiiriesimerkki) saat omakotisi piha-alueen osaksi kunnallista pysäköinninvalvontajärjestelmää laittamalla pihallesi jonkun liikennemerkin????
Yksityisalueen haltija ( esim. taloyhtiön isännöitsijä) voi pyytää kunnallista pysäköinnin valvojaa tai poliisia laputtaamaan alueelle pysäköidyn auton. Mutta liikennemerkki ei tee todellakaan aluetta julkishallinon valvontakohteeksi!
Jos liikennemerkkiä ei ole, ei se pysäköinninvalvojaakaan kiinnosta. Silloin oikea instanssi lienee poliisi, jolle minäkin ensin soittasin, jos joku päättäisi pysäköidä tojotansa mun marjapensaiden päälle. Tai jos isännöitsijää harmittaa se puoli vuotta taloyhtiön roskakatoksen vieressä ollut mazda 323.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Sehän onkin itse asiassa paljon parempi jos poliisi saadaan sakottamaan pihalle pysäköinnistä niin tulee päiväsakkoja eikä selviä pysäköintivirhemaksulla. Tosin siinä tapauksessa on oltava näyttö siitä kuka auton on pysäköinyt, vain pysäköintivirhemaksun voi antaa haltijalle mutta päiväsakot tulee kuljettajalle. Taitaa olla kuitenkin niin että niissä kaupungeissa joissa on pysäköinninvalvonta ei poliisi lähde sakottamaan lainkaan.
Hyvä konsti on pysäköidä aivan ruudun reunaan niin lähelle viereistä autoa oikeat kyljet vierekkäin ettei siitä kukaan edes yritä sisään ennenkuin autoa on siirretty (paitsi jos viereisessä autossa näyttää olevan turvaistuimia). Näin jää vasemmalle puolelle reilusti tilaa ettei tarvitse itse kolhia sillä puolella olevaa autoa. Monasti ruudut ovat myös niin kapeita ettei ole kovinkaan helppoa päästä ulos ilman ovikosketusta jos kaikki autot rivissä ovat samansuuntaisesti ja ruutujen keskellä.
voi hyvänen aika mitä säätämistä
mie joka satun sen invapysäköintiluvan omistamaan , omistan myös aivot, saanhan autoakin ajaa. En käytä sitä pysäköintilupaa parkkeeratakseni ihan päin helvettiä, vaan tilanteissa joissa on päästävä lähelle paikkaa mihin olen menossa, ja tarkkaan oon kattonu mihin saabini tyrkkään ettei se ole KENELLEKKÄÄN häiriöksi. Mikään lupa ei oikeuta estämään pelastushenkilökuntaa yms. pääsemästä eteenpäin tarvittaessa
mie joka satun sen invapysäköintiluvan omistamaan , omistan myös aivot, saanhan autoakin ajaa. En käytä sitä pysäköintilupaa parkkeeratakseni ihan päin helvettiä, vaan tilanteissa joissa on päästävä lähelle paikkaa mihin olen menossa, ja tarkkaan oon kattonu mihin saabini tyrkkään ettei se ole KENELLEKKÄÄN häiriöksi. Mikään lupa ei oikeuta estämään pelastushenkilökuntaa yms. pääsemästä eteenpäin tarvittaessa
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70