Konstaapeli Reinikainen?
Viherahon kotisivuilta löytää tuon videon huomattavasti paremmalla kuvanlaadulla.
Ja löytyyhän sieltä tietysti Viherahon muitakin videoita ja kannanottoja, mm. legendaariseksi muodostunut "mielipide teiden suolaamisesta" :)
Onhan se ihan hyvä, että joku kyseenalaistaa eri säännäksien järkevyyden.
Onneksi ei kuitenkaan kaikki..
Ja löytyyhän sieltä tietysti Viherahon muitakin videoita ja kannanottoja, mm. legendaariseksi muodostunut "mielipide teiden suolaamisesta" :)
Onhan se ihan hyvä, että joku kyseenalaistaa eri säännäksien järkevyyden.
Onneksi ei kuitenkaan kaikki..
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Niin alunperinhän tuo homma lähti kai liikkeelle vasemmalla kaistalla ajamisesta joka ei mitenkään selvästi ole kiellettyä. Ei etenkään tilanteessa jossa oikealla kaistalla heti takana ajaa joku, eihän sillloin oikea kaistakaan ole vapaa. Takaoikealla roikkumalla saadaan varmaan moni yllytettyä ylinopeuteen ja jos se ei ole 4 km matkalla onnistunut, pitää sitten kai antaa sakot vasemmalla ajamisesta ?Defeat kirjoitti: Onhan se ihan hyvä, että joku kyseenalaistaa eri säännäksien järkevyyden..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
...ja homma jatkuu: http://www.youtube.com/watch?v=q8K1HrPeoxc
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Konstaapeli Reinikainen?
Päätös pitäisi kai olla tuolla mutta sivut eivät ainakaan nyt näytä toimivan ?
http://www.viheraho.com/poliisi_luo_turvaa/
http://www.viheraho.com/poliisi_luo_turvaa/
Re: Konstaapeli Reinikainen?
Aika naurettavasta on Poliisi pysäyttänyt, kuulostaa aikamoiselta vainoamiselta. Tosin onpa tuo Viherahonkin asenne aika outo...
Tätä en nyt ihan ymmärrä, kaistan vaihtaminenko ei onnistu, jos takaoikealla on auto? Tuollaisessa tilanteessa joko kiihdytetään tai hidastetaan vauhtia sen verran, että voidaan turvallisesti vaihtaa kaistaa. Aika omituinen argumentti siis, ettei kaistan vaihtaminen muka olisi onnistunut.Ei etenkään tilanteessa jossa oikealla kaistalla heti takana ajaa joku, eihän sillloin oikea kaistakaan ole vapaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Konstaapeli Reinikainen?
Jos oikea kaista ei ole vapaa ei sinne tarvitse siirtyä vaikka kyseessä olisi moottoritie. Miksi pitäisi kiihdytellä tai hidastella vain vaihtaakseen ajokaistaa jos ei siihen ole mitään tarvetta ? Muun liikenteen nopeutta ajaville periaatteessa ainoat syyt ajokaistan vaihtamiseen ovat ryhmittyminen tai edessä ajava hitaampi jos kyseessä ei ole moottoritie. Viherahon tapauksessa ei olisi ollut mitään kiirettä oikealle edes moottoritiellä.
Re: Konstaapeli Reinikainen?
Ei tarvitse ei, tässä nyt ei vaan käy ilmi, onko siellä oikealla kaistalla muutakin liikennettä vaiko ainoastaan yksi poliisiauto.Jos oikea kaista ei ole vapaa ei sinne tarvitse siirtyä vaikka kyseessä olisi moottoritie.
Jos oikealla kaistalla on vain se yksi ainoa auto, niin siinä tapauksessa vasemmalla ei ainakaan motarilla saa körötellä, ellei sitten ole ohittamassa. Moottoritiellä vasen kaista on tehty selkeästi ohittamiseen ja oikealle siirrytään jahka tilaa on, vaikka joka päivä noita vasemmalla kaistalla kökkiviä tumpeloita tuntuu eteen osuvan.Viherahon tapauksessa ei olisi ollut mitään kiirettä oikealle edes moottoritiellä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Konstaapeli Reinikainen?
Esimerkkitilanne: olet ohittamassa moottoritiellä autoa, joka ajaa vaikkapa 110km/h, oman vauhtisi ollessa 120km/h. Juuri kun olet rinnalla niin tuo ohitettava kiihdyttää vauhtinsa rajoituksen mukaiseksi.wesku kirjoitti:Jos oikea kaista ei ole vapaa ei sinne tarvitse siirtyä vaikka kyseessä olisi moottoritie. Miksi pitäisi kiihdytellä tai hidastella vain vaihtaakseen ajokaistaa jos ei siihen ole mitään tarvetta ? Muun liikenteen nopeutta ajaville periaatteessa ainoat syyt ajokaistan vaihtamiseen ovat ryhmittyminen tai edessä ajava hitaampi jos kyseessä ei ole moottoritie. Viherahon tapauksessa ei olisi ollut mitään kiirettä oikealle edes moottoritiellä.
Et kai ole sitä mieltä että tuossa ajellaan sitten vaikka maailman tappiin asti (eli siihen asti että jompikumpi poistuu moottoritieltä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Konstaapeli Reinikainen?
Ei kai ainakaan tieliikennelaki velvoita em. tilanteessa kumpaakaan mihinkään toimenpiteisiin ? Ajamisessa useampikaistaisella tiellä on kyse vain kaistan valinnasta siinä liikennetilanteessa joka milloinkin on päällä, ei siinä mitään suorituksia tarvitse miettiä.Turbolag kirjoitti: Esimerkkitilanne: olet ohittamassa moottoritiellä autoa, joka ajaa vaikkapa 110km/h, oman vauhtisi ollessa 120km/h. Juuri kun olet rinnalla niin tuo ohitettava kiihdyttää vauhtinsa rajoituksen mukaiseksi.
Et kai ole sitä mieltä että tuossa ajellaan sitten vaikka maailman tappiin asti (eli siihen asti että jompikumpi poistuu moottoritieltä) rinnakkain , jos kummankaan ei kerran tarvitse hidastaa tai kiihdyttää? Onko ohitus siis käynnissä käytännössä ikuisesti, eikä sen loppuun suorittamiseksi tarvitse tehdä mitään?
Re: Konstaapeli Reinikainen?
TLL:wesku kirjoitti: Ei kai ainakaan tieliikennelaki velvoita em. tilanteessa kumpaakaan mihinkään toimenpiteisiin ? Ajamisessa useampikaistaisella tiellä on kyse vain kaistan valinnasta siinä liikennetilanteessa joka milloinkin on päällä, ei siinä mitään suorituksia tarvitse miettiä.
9 §:Ajoneuvon paikka ajoradalla
Ajoneuvoa on ajoradalla kuljetettava muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa kuin turvallisuutta vaarantamatta on mahdollista. Tämä säännös ei koske ajoa yksisuuntaisella ajoradalla.
Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla.
Tulkitsisin kyllä niin että velvoittaa. Jos ei ole siitä toisesta autosta (syystä tai toisesta) pääsemässä ohi, niin eikö velvollisuus silloin ole palata takasin oikealle kaistalle?
18 §: Ohituskiellot
Ohitus, johon käytetään vastaan tulevan liikenteen puolta, on kielletty:
3) jollei ohittaja ohituksen jälkeen vaaratta ja muuta liikennettä oleellisesti häiritsemättä voi palata jonoon
Vaikka tuossa puhutaankin ohituksesta, johon käytetään vastaan tulevan liikenteen puolta, niin näkisin tuon kohdan analogisen soveltamisen mahdollisena myös moottoritielle.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson