Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Juusokas kirjoitti:
Juusokas kirjoitti:Mun T5 lpt vm.-00 kolkki kiihtyy 80-120 kolmosella n. 4,2 s (täysin modaamattomana muistaakseni 6,5). Softa on vakio, muuta pikkuista on kyllä tehty. Kahtotaan mitä tulevaisuus tuo tullessa, palaan tähän kun on kesätossut alla...
Pikkupäivitystä:

80-120 3,4s
100-150 4,6s

185 leveillä nastiksilla, en jaksanut oottaa niitä kesätassuja. Kesällä sitten uudestaan...
Mikähän stage alkaa oleen sisässä ? 8O
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

ööö, oma orkkisherne stage, softa tuolta Nordicilta (hyvä pulju). Kaikki ajothan ja mittaukset on suoritettu suljetulla alueella, jonka jälkeen auto on muutettu taas tieliikennekuntoiseksi. Määräykset kun on määräyksiä. Tuossahan vaikuttaa kylmä ilmanlämpötila, olisiko ollut -4°C joten todellakaan ei ole verrannollinen kesän vetoihin. Kun vaan noi asfaltit jo lämpenis...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja badfear »

Täytyy viikonloppuna testata 9-5 Aero 230hv vs. S4 287hv + Tempes GT sessio Aerolla ellei kauhean liukasta...suljetulla alueella tietenkin.
Nyt on Aeroa koeponnistettu ja ei voi muuta sanoa kuin että mahtavan auton isäukko osti! :)

Elikkäs 80-120 km/h Aerolla 4,6s (Tempes GT, läpiajaen) vaihteesta tai vaihdoista ei hajuakaan. Enempää vauhtia ei pystynyt kelaamaan kun suljettu tienpätkä loppui kesken.
Audi S2
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

lordofgreed kirjoitti:Tuo sigun 900T16, modattu apc... Olisikohan 7-ensiövälityksellä, huiput 3:lla ~130km/h.

EDIT: Uusia aikoja...

80-120km/h:
3-vaihteella - 4,3s
4-vaihteella - 4,8s
5-vaihteella - 7,1s
Sitähän minä ettei tuo tuolloin ihan älyssään ollut, tuli tuossa kokeiltua kun löytyi pätkä sulaa tietä.
8-120km/h:
3-vaihteella - 4,1s
4-vaihteella - 5,6s
Ahtoja näissä vedoissa paljon vähemmän, ennen piikkasi ~1,2, nyt korkeintaan 0,9 (eli melekein vakio). Ennemminkin loivaa ylämäkeä kuin tasaista, mittarista katsottu "virhemarginaalilla" eli käytännössä 80-125.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
0200572
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 20:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja 0200572 »

kokeilin tuota kiihdytystä 80-120 lentävällä lähdöllä. Autona 9000 aero -96
Sain seuraavanlaisia tuloksia:

3. vaihde----n. 4,4
4. vaihde----n. 5,3

Onko muilla tuloksia samanlaisella autolla? Onkohan tehot tallessa vai pitäiskö mennä nopeempaa?
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

3.77s kolmosella, autona -86 turbotonttu, ahdot 1.1bar.
Foxbody turbo
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

0200572 kirjoitti:kokeilin tuota kiihdytystä 80-120 lentävällä lähdöllä. Autona 9000 aero -96
Sain seuraavanlaisia tuloksia:

3. vaihde----n. 4,4
4. vaihde----n. 5,3

Onko muilla tuloksia samanlaisella autolla? Onkohan tehot tallessa vai pitäiskö mennä nopeempaa?
Varmaan aika kohdillaan on tuolle autolle. Kolmonen on niin pitkä, että kunnon veto alkaa vasta satasen paremmalla puolen.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

0200572 kirjoitti:kokeilin tuota kiihdytystä 80-120 lentävällä lähdöllä. Autona 9000 aero -96
Sain seuraavanlaisia tuloksia:

3. vaihde----n. 4,4
4. vaihde----n. 5,3

Onko muilla tuloksia samanlaisella autolla? Onkohan tehot tallessa vai pitäiskö mennä nopeempaa?
Kyllähän tuolla juuri liikkuvien kyydissä pysyy:

http://www.einszweidrei.de/jaguar/styper2002-1.htm

:D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Saab 9000 2,3i

0-100km/h ~11,3s.
80-120km/h ~8,2s.
100-140km/h ~9.8s.

:lol: Kylä lähtee!!! 8) :roll:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Henkka #2283 kirjoitti:
0200572 kirjoitti:kokeilin tuota kiihdytystä 80-120 lentävällä lähdöllä. Autona 9000 aero -96
Sain seuraavanlaisia tuloksia:

3. vaihde----n. 4,4
4. vaihde----n. 5,3

Onko muilla tuloksia samanlaisella autolla? Onkohan tehot tallessa vai pitäiskö mennä nopeempaa?
Kyllähän tuolla juuri liikkuvien kyydissä pysyy:

http://www.einszweidrei.de/jaguar/styper2002-1.htm

:D
Ei ollut 80-120 aikaa? :)
saabster
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: To Loka 14, 2004 07:38

Viesti Kirjoittaja saabster »

Tonnari- Aerot siis reippaasti nopeampia kuin nämä uudet 9-3/9-5 Aero- kohkotukset?

Painoeroa on tietysti vajaa 200 kg.. mut on noi tonnarit ja satkut vaan aika kovia kulkemaan... :lol:
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

saabster kirjoitti:Tonnari- Aerot siis reippaasti nopeampia kuin nämä uudet 9-3/9-5 Aero- kohkotukset?

Painoeroa on tietysti vajaa 200 kg
Ootsä ihan varma asiasta? (og93 on ainut reippaasti kevyempi)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

.
Viimeksi muokannut Saabinsti, Ke Tammi 17, 2018 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
saabster
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: To Loka 14, 2004 07:38

Viesti Kirjoittaja saabster »

Money For Nothing kirjoitti:
saabster kirjoitti:Tonnari- Aerot siis reippaasti nopeampia kuin nämä uudet 9-3/9-5 Aero- kohkotukset?

Painoeroa on tietysti vajaa 200 kg
Ootsä ihan varma asiasta? (og93 on ainut reippaasti kevyempi)
Joo tarkoitin 9000 vs 9-5 painoeroa tolla vajaalla parilla sadalla kilolla.. uusi 9-3 näköjään samoissa lukemissa tonnarin kanssa..

Saab 9000 CSE -98 omapaino 1475kg
Saab 9-3 SportSedan/SportCombi -07 omapaino 1440–1490kg
Saab 9-5 Sedan -07 omapaino 1575-1660kg
Saab 9-5 Wagon -07 omapaino 1642–1730kg
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Saabin antamia (esim. ohjekirja) painoja mulla ei tässä ole saatavilla, mutta esim oman Aeron reksiteriotteeseen merkitty paino on 1500 ja risat (olikohan 20-40kg), ja esim kaverin 9-5 2.0lpt (vm98) on ihan samoissa rekisteriotteen mukaan.

Ja jos luotetaan aina yhtä varmaan autotalli.comiin :lol:
Saab 9-5 Aero 1525kg (2005-)
Saab 9000 Aero 1500kg (93-97)
Wagonia en edes lähde tässä vertailemaan kun kerta kulkupuolesta puhutaan :wink:
9-3ss:lle mainittiin tuo mainitsemasi 1440.

Mutta, en välttämättä puhuisi ihan 200kg erosta (nus nus.... :lol: )

Edit: näin on kyllä kuultu väittämän, että se 9000 olisi hieman ripeämpi.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Vastaa Viestiin