Motonetissa vaihtuu omistaja.
Motonetissa vaihtuu omistaja.
Eilen illalla TV1 iltauutisissa klo 22,55 kerrottiin Motonetin myynnistä. Uusi omistaja on Broman Group. Taitaapi Motonetista tulla osa AD ketjua? Tässä vinkki uudelle omistajalle: Hinnat alas ja laatu ylös.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Aika hassua. Motonettihän on viime vuosina panostanut tuohon kasvamiseen käsittääkseni aika vahvasti. Ei kait noita jokunen vuosi sitten ollut kuin Vantaalla ja Lahdessa? Oisko loppunu paukut kesken...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Porukkahan perusti tän Motonetin Turkuun kun Bilteema oli rakentanut uudet toimitilat Piispanristille. Pienestä alusta on kasvanut suuri jo lähes etelä-Suomen kattava myymäläverkosto joka yhä jatkaa laajenemistaan. Luulen tällaisen ryppään vetämisen käyvän jo suuresti voimille jolloin pirunmoinen kasa rahaa saa miettimään oleilua "palmun alla" ja NAUTTIMAAN niistä . Motonethan toimii perheyrityksenä! Nyt kun vauhti on ollut kaikilla osaalueilla mahtavaa niin on tuo myyntihintakin ollut varmaan sopiva Jäädään odottelemaan kuinka tämä Saabien varaosien saannin/ hinnoittelun käy
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Tavallan paukut loppuivat kesken, poika ei halunut jatkaa isänsä jalan jäljissä. Tässä juttu tämän päivän Aamulehdestä:V.J.S kirjoitti:Aika hassua. Motonettihän on viime vuosina panostanut tuohon kasvamiseen käsittääkseni aika vahvasti. Ei kait noita jokunen vuosi sitten ollut kuin Vantaalla ja Lahdessa? Oisko loppunu paukut kesken...
Aamulehti kirjoitti: Autojen varaosakauppa keskittyy ja ketjuuntuu
Yrityskauppa: Motonet-ketju myytiin joensuulaiselle Broman Groupille
Kari Happonen
Autojen varaosien ja tarvikkeiden markkinat muuttuvat. Kauppa keskittyy ja ketjuuntuu. VaraosaMaailma Oy:n omistava Broman Group on ostanut Datateema Oy:n koko osakekannan.
Datateema tunnetaan paremmin vähittäiskaupan aputoiminimestään Motonet. Motonetilla on kymmenen myymälää, joista yksi Tampereella.
Motonetin liiketoiminnot jatkuvat itsenäisenä tytäryhtiönä Broman Group -konsernissa. Motonetin toimitusjohtajaksi on 30. maaliskuuta nimitetty Eero Broman. Yhtiön hallituksen puheenjohtajaksi on valittu Väinö H. Broman.
Datateeman omistajat, Lauri Juntunen, Mauno Johansson sekä Paavo Juntunen jatkavat yhtiön palveluksessa toistaiseksi. Johansson ja Paavo Juntunen jäävät tänä vuonna eläkkeelle.
- Olisin jäänyt yksin vetämään yritystä. Kun nuorin poikani ei ollut halukas jatkamaan yritystoimintaa oli myynti perusteltu, sanoo Lauri Juntunen.
Juntusen mukaan kauppaneuvotteluja käytiin pitkään. Samaan aikaan Motonet-ketju laajeni ja ”kauppahintakin nousi”
- Muille yrittäjille voin sanoa, että kun pitää yrityksensä hyvässä kunnossa, niin se on helppo myydä, Lauri Juntunen toteaa. Hänellä on kilpailukielto saman alan vähittäiskaupassa kolmen vuoden ajan. Juntunen uskoo, ettei hän jää laakereilleen lepäämään, vaan aloittaa yritystoiminnan jollakin toimialalla.
Hankintamäärät kasvavat
Eero Broman perustelee Motonetin ostoa sillä, että yhtiön tulos ja tase ovat vahvat. Kauppahintaa osapuolet eivät kerro.
- Yritykset täydentävät hyvin toisiaan. Ajan myötä volyymiedut tuovat etuja asiakkaille, kun pystymme tarjoaamaan tuotteita entistä edullisemmilla hinnoilla, Broman sanoo.
Bromanin mukaan varaosamarkkinoilla on käymässä muutos. Se johtuu siitä, että monessa pienessä yrityksessä omistaja on jäämässä eläkkeelle.
- Uskon, että alan keskittyminen jatkuu edelleen. Me sulattelemme ostosta, emme hanki uusia yrityksiä, Broman sanoo.
Haluja suitsii sekin, että uusi omistaja toteuttaa Motonetin laajentumissuunnitelmat. Motonet-myymälä ollaan avaamassa tänä vuonna Lappeenrannassa ja Rovaniemellä, ensi vuonna Kajaanissa ja Kuopiossa.
Sadan miljoonan euron konserni
Yritysoston jälkeen Broman Groupin liikevaihto nousee noin sataan miljoonaan euroon.
Turkulainen Motonet on perustettu 1990. Yhtiön liikevaihto on vajaat 60 miljoonaa euroa. Yhtiön palveluksessa on noin 250 henkilöä. Motonetilla on toimintaa kymmenellä paikkakunnalla: Turussa, Helsingissä, Espoossa, Salossa, Hämeenlinnassa, Tampereella, Lahdessa, Porissa, Joensuussa sekä Kuusankoskella.
Joensuulainen Broman Group -konsern on perustettu 1965. Konserni muodostuu tytäryhtiöistä VaraosaMaailma Oy, TKP-tools Oy ja Laakerikulma Oy. Konsernin liikevaihto on noin 40 miljoonaa euroa. Työntekijöitä on noin 190.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jaahas, taas tätä pullamössösukupolvea, joka myy vanhempiensa rakentaman omaisuuden ja suuntaa kohti laveaa jet-set elämää Kohta se on Motonettikin ryypättymejole kirjoitti:Tavallan paukut loppuivat kesken, poika ei halunut jatkaa isänsä jalan jäljissä.V.J.S kirjoitti:Aika hassua. Motonettihän on viime vuosina panostanut tuohon kasvamiseen käsittääkseni aika vahvasti. Ei kait noita jokunen vuosi sitten ollut kuin Vantaalla ja Lahdessa? Oisko loppunu paukut kesken...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Itse kyllä ymmärsin, että isä myi, ei poika.. Mutta voihan asia olla noinkin..V.J.S kirjoitti:Jaahas, taas tätä pullamössösukupolvea, joka myy vanhempiensa rakentaman omaisuuden ja suuntaa kohti laveaa jet-set elämää Kohta se on Motonettikin ryypättymejole kirjoitti:Tavallan paukut loppuivat kesken, poika ei halunut jatkaa isänsä jalan jäljissä.V.J.S kirjoitti:Aika hassua. Motonettihän on viime vuosina panostanut tuohon kasvamiseen käsittääkseni aika vahvasti. Ei kait noita jokunen vuosi sitten ollut kuin Vantaalla ja Lahdessa? Oisko loppunu paukut kesken...
Niin siis Juntusethan olivat Turkulaisia, ja turussa oli myös ensimmäinen motonet.V.J.S kirjoitti:Aika hassua. Motonettihän on viime vuosina panostanut tuohon kasvamiseen käsittääkseni aika vahvasti. Ei kait noita jokunen vuosi sitten ollut kuin Vantaalla ja Lahdessa? Oisko loppunu paukut kesken...
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Nyt kun tuosta kaupasta on aikaa kulunut, lienee paikallaan kysyä:
Onko kukaan huomannut Motonetin/Varaosamaailman hinnoissa muutosta mihinkään suuntaan?
Täällä paikallisessa "maailmassa" on jonot lyhentyneet (=asiakkaita vähemmän) Motonetin tultua, mutta puhelimeen vastaavat yhtä huonosti kun ennenkin
Onko kukaan huomannut Motonetin/Varaosamaailman hinnoissa muutosta mihinkään suuntaan?
Täällä paikallisessa "maailmassa" on jonot lyhentyneet (=asiakkaita vähemmän) Motonetin tultua, mutta puhelimeen vastaavat yhtä huonosti kun ennenkin
Eipä tuo Motonet aina oo edes halvin paikka ostaa osia. Kannattaa kiusata muidenkin ketjujen varaosamyyjiä. Mie kilpailutan tylysti isommat ostokset. Esim. 9-5:n iskareita ostaessani sain useiden kymmenien eurojen hintaeroja...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Paikallisesta Hessumobiilista olen saanut aina kaiken 10-30% halvemmalla kuin Motonetista.Mertmi kirjoitti:Eipä tuo Motonet aina oo edes halvin paikka ostaa osia. Kannattaa kiusata muidenkin ketjujen varaosamyyjiä. Mie kilpailutan tylysti isommat ostokset. Esim. 9-5:n iskareita ostaessani sain useiden kymmenien eurojen hintaeroja...