Olen päättänyt ryhtyä halveksimaan kuolemaa. Huomenna ajan 370tkm ajetun -82 315 BMW:n Kauhavalta Tampereelle puolison pyynnöstä.(Rakastaakohan hän minua enää?)
On vain niin että Bemu tarvitsee uuden akun. Minkälainen akku, ja mitä työkaluja tarvitsen mukaan? Siis akun vaihtamiseen..
Josko löytyisi apuja täältä?
315 Bemari
315 Bemari
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Vartan sivu antaa tälläisen patterin:
Akkuhaku soveltuvuuden mukaan
Valmistaja/merkki BMW
Tuotelinja/malli 3 (E21)
Malli 315 kW 55 / 75
alkaen 1981-03
päättyen 1984-03
Tuotenumero 544 059 036 3172
Tuotelinja BLUE dynamic
Jännite (V) 12
Akkukapasiteetti (Ah) 44
Kylmätestattu jännite, EN (A) 360
Pituus (mm) 207
Leveys (mm) 175
Korkeus (mm) 190
Pohjalistan muoto B13
Napajärjestys 0 = Navat ovat pitkällä sivulla ja ollessaan katsojan puolella, + napa on oikealla
Akkuhaku soveltuvuuden mukaan
Valmistaja/merkki BMW
Tuotelinja/malli 3 (E21)
Malli 315 kW 55 / 75
alkaen 1981-03
päättyen 1984-03
Tuotenumero 544 059 036 3172
Tuotelinja BLUE dynamic
Jännite (V) 12
Akkukapasiteetti (Ah) 44
Kylmätestattu jännite, EN (A) 360
Pituus (mm) 207
Leveys (mm) 175
Korkeus (mm) 190
Pohjalistan muoto B13
Napajärjestys 0 = Navat ovat pitkällä sivulla ja ollessaan katsojan puolella, + napa on oikealla
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Bilteman 55 Ah:n akku kävi heittämällä. Ja kympin lenkeillä kaapelit sai irti (ja kiinni). Puolen vuoden seisonnan jälkeen auto käynnistyi ensi yrittämällä. Siinä ne ajomatkan hyvät puolet sitten olivatkin. Kyllä pitkän miehen on hirveää istua bemarin penkeillä. Virroilta Tampereelle veti koko ajan suonta, kun istuma-asento oli huono ja sitä myöten kaasujalkaa ei saanut lepoon, vaan sitä piti jännittää koko ajan. Auto eteni kyllä letkeästi mutta Bemarin 1.6 kone vie näköjään yli kympin reilun satasen tuntivauhdissa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Hmm, paha sanoa näin yhden kokemuksen perusteella, mutta aikanaan ajoin pätkän työkaverivainaan jotakin 318i:tä 80-90 taitteesta, en noista tarkemmin tiedä. Se täytyy sanoa että fiilis noinniinkuin ajoasennon osalta oli niinkuin olisi riippumattoon heittäytynyt.
Näin välilevy pullahtaneena sitä osaa kummasti arvostaa, ja viihtyy Saabin penkissä, kiitos jämäkän ja säädettävän, ja vielä toimivan ristiselän tuen.
Näin välilevy pullahtaneena sitä osaa kummasti arvostaa, ja viihtyy Saabin penkissä, kiitos jämäkän ja säädettävän, ja vielä toimivan ristiselän tuen.
Eiköhän Biltema MotorWorksiin ihan bilteman akku mee.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212