315 Bemari

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

315 Bemari

Viesti Kirjoittaja kt »

Olen päättänyt ryhtyä halveksimaan kuolemaa. Huomenna ajan 370tkm ajetun -82 315 BMW:n Kauhavalta Tampereelle puolison pyynnöstä.(Rakastaakohan hän minua enää?)

On vain niin että Bemu tarvitsee uuden akun. Minkälainen akku, ja mitä työkaluja tarvitsen mukaan? Siis akun vaihtamiseen.. :twisted:

Josko löytyisi apuja täältä?
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

Eiköhän siihen sovi ihan yleismallin akku.
Zandmann
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 08:45
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Zandmann »

Akku varaosakaupasta ja mukaan, hiukan riippuen kastikkeesta, jakoavain tahi ruuvimeisseli. Phillips tahi taltta.
Varaosakaupassa osannevat myydä oikeanlaisen akun - ehkä.

Ei mitään isompia ongelmia pitäs olla...

Ja herneet nekkuun jakoavaimen käytöstä? :)

-Janne-
Saab 9-3 TiD '99
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Vartan sivu antaa tälläisen patterin:

Akkuhaku soveltuvuuden mukaan


Valmistaja/merkki BMW
Tuotelinja/malli 3 (E21)
Malli 315 kW 55 / 75
alkaen 1981-03
päättyen 1984-03

Tuotenumero 544 059 036 3172
Tuotelinja BLUE dynamic
Jännite (V) 12
Akkukapasiteetti (Ah) 44
Kylmätestattu jännite, EN (A) 360
Pituus (mm) 207
Leveys (mm) 175
Korkeus (mm) 190
Pohjalistan muoto B13

Napajärjestys 0 = Navat ovat pitkällä sivulla ja ollessaan katsojan puolella, + napa on oikealla
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Bilteman 55 Ah:n akku kävi heittämällä. Ja kympin lenkeillä kaapelit sai irti (ja kiinni). Puolen vuoden seisonnan jälkeen auto käynnistyi ensi yrittämällä. Siinä ne ajomatkan hyvät puolet sitten olivatkin. Kyllä pitkän miehen on hirveää istua bemarin penkeillä. Virroilta Tampereelle veti koko ajan suonta, kun istuma-asento oli huono ja sitä myöten kaasujalkaa ei saanut lepoon, vaan sitä piti jännittää koko ajan. Auto eteni kyllä letkeästi mutta Bemarin 1.6 kone vie näköjään yli kympin reilun satasen tuntivauhdissa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Hmm, paha sanoa näin yhden kokemuksen perusteella, mutta aikanaan ajoin pätkän työkaverivainaan jotakin 318i:tä 80-90 taitteesta, en noista tarkemmin tiedä. Se täytyy sanoa että fiilis noinniinkuin ajoasennon osalta oli niinkuin olisi riippumattoon heittäytynyt.

Näin välilevy pullahtaneena sitä osaa kummasti arvostaa, ja viihtyy Saabin penkissä, kiitos jämäkän ja säädettävän, ja vielä toimivan ristiselän tuen.
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Eiköhän Biltema MotorWorksiin ihan bilteman akku mee.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Vastaa Viestiin