AJONEUVOVEROON KOROTUS
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Ja polttoaineverotulothan nousee nostamattakin aina kun bensan hinta nousee öljyn maailmanmarkkinahinnan nousun seurauksena. Siellä ne myhäilevät hiljaisina eduskunnassa ilman aikomustakaan huomioida asiaa. Antaa lisäeurojen kilistä kassaan vaan. Jonkun leipä siitä kapenee mutta se on vaan voi voi.
9000CS 2,3
Kanadassa autot ovat paljon kalliimpia kuin jenkeissä. Tätä ainakin valittivat siellä asuvat jenkit, joiden kanssa asiasta tuli juteltua.
Amerikassa johtavat virkamiehet vaihtuvat käsittääkseni vaalien yhteydessä. Turha tapella vastahakoisen virkamiehen kanssa, uusi tilalle niin alkaa tapahtua.
Ruotsissa biopolttoaineella käyvistä työsuhdeautoista saa merkittävän veroedun. Siksi Saabin bioautotuotanto myytiin loppuun aika äkkiä, vaikka muuten autoja ei oikein mennyt kaupaksi. Ja käyväthän ne bensallakin, tosin veroedun merkitys luonnolle jää tällöin arvoitukseksi
Linkki on hieman vanha mutta perusasiat pätevät käsittääkseni vieläkin:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 85,00.html
Etuja bioautosta Ruotsissa:
-Veroetu työsuhdeautosta 25 000 kr vuodessa (Saab 9-5 Biopower)
-Vapautus tietulleista Tukholmassa.
-Ilmainen parkki Tukholmassa,Göteborgissa ja Malmössä.
-Esim. Saabissa on Webasto tms. varmistamassa kylmäkäynnistystä. Ei paha, ajatellen että tästä ei rangaista vaan se lasketaan pakolliseksi 'biovarusteeksi'. Olen toisaalta sitä mieltä että kaikki moottorin esilämmittämiseen tähtäävät laitteet tulisi Suomessa vapauttaa veroista.
Määräykset vaikuttavat yhtä sekavilta kuin täkäläisetkin. Mielenkiintoista että Prius on työsuhdeautona samanarvoinen verottajan mielestä kuin Corolla 1,4. Kyllä tämä selittää ainakin Priuksen suosion.
http://www.skatteverket.se/rattsinfo/me ... 00317.html
Demokratiassa on etunsa, valveutuneita diktaattoreita kun ei ole historian aikana esiintynyt kovin montaa. Monelleko nykyiselle kansanedustajalle olisitte valmiita antamaan kaiken vallan heidän loppuiäkseen?
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Amerikassa johtavat virkamiehet vaihtuvat käsittääkseni vaalien yhteydessä. Turha tapella vastahakoisen virkamiehen kanssa, uusi tilalle niin alkaa tapahtua.
Ruotsissa biopolttoaineella käyvistä työsuhdeautoista saa merkittävän veroedun. Siksi Saabin bioautotuotanto myytiin loppuun aika äkkiä, vaikka muuten autoja ei oikein mennyt kaupaksi. Ja käyväthän ne bensallakin, tosin veroedun merkitys luonnolle jää tällöin arvoitukseksi
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Linkki on hieman vanha mutta perusasiat pätevät käsittääkseni vieläkin:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 85,00.html
Etuja bioautosta Ruotsissa:
-Veroetu työsuhdeautosta 25 000 kr vuodessa (Saab 9-5 Biopower)
-Vapautus tietulleista Tukholmassa.
-Ilmainen parkki Tukholmassa,Göteborgissa ja Malmössä.
-Esim. Saabissa on Webasto tms. varmistamassa kylmäkäynnistystä. Ei paha, ajatellen että tästä ei rangaista vaan se lasketaan pakolliseksi 'biovarusteeksi'. Olen toisaalta sitä mieltä että kaikki moottorin esilämmittämiseen tähtäävät laitteet tulisi Suomessa vapauttaa veroista.
Määräykset vaikuttavat yhtä sekavilta kuin täkäläisetkin. Mielenkiintoista että Prius on työsuhdeautona samanarvoinen verottajan mielestä kuin Corolla 1,4. Kyllä tämä selittää ainakin Priuksen suosion.
http://www.skatteverket.se/rattsinfo/me ... 00317.html
Demokratiassa on etunsa, valveutuneita diktaattoreita kun ei ole historian aikana esiintynyt kovin montaa. Monelleko nykyiselle kansanedustajalle olisitte valmiita antamaan kaiken vallan heidän loppuiäkseen?
Väyrysestä suomen diktaattori.oju kirjoitti:Monelleko nykyiselle kansanedustajalle olisitte valmiita antamaan kaiken vallan heidän loppuiäkseen?
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
VÄPÄ on jo suomen diktaattori...tai elkeet on sen oloiset.jsuomi kirjoitti:Väyrysestä suomen diktaattori.oju kirjoitti:Monelleko nykyiselle kansanedustajalle olisitte valmiita antamaan kaiken vallan heidän loppuiäkseen?
Ei mun mielestä toi,että pyyhkii perseensä kansan antamilla äänillä ole kusetus eikä mikään...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ONNEKS en oo kepuli...
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Kun kinastelet idiootin kanssa...pidä huoli ettei hän tee samoin!
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Saab 9000 2.3t jubilee -97
Edellisellä kerralla piti kirjoittamani, että eikö jo NYKYINEN polttoaineverotus ole mitä suurimmassa määrin käytön verotusta. En siis kannata polttoaineveron korottamista. Siinä kärsivät ne, joiden on pakko käyttää autoa. Ja Suomessa ei ole kovin montaa kaupunkia, joissa loppujen lopuksi kunnolla pärjäisi julkisen liikenteen varassa maaseudusta puhumattakaan.
Jotenkin vain logiikkana häiritsee, kun puhutaan vuotuisten käyttömaksujen korottamisesta käytön verottamisena. Nykyisinhän verotetaan pääosin ostamista, vuotuisilla maksuilla verotettaisiin omistamista.
Jotenkin vain logiikkana häiritsee, kun puhutaan vuotuisten käyttömaksujen korottamisesta käytön verottamisena. Nykyisinhän verotetaan pääosin ostamista, vuotuisilla maksuilla verotettaisiin omistamista.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
...taloudellinen motiivi hankkia vähäpäästöisiä autoja? Ostin vanhan vähäpäästöiseksi leimatun auton, siis sillä päästelen.Tuulilasi.fi kirjoitti:Pursiaisen mukaan ”nykyisin kuluttajilta puuttuu taloudellinen motiivi hankkia vähäpäästöisiä autoja. Nykyinen autoverotus ei edistä energiatehokkaiden autojen hankintaa. Verotuksen päämotiivina ovat valtion taloudelliset tarpeet, eikä autoverotuksen ohjausvaikutusta ole otettu käyttöön.”
Mielen kiinnolla haluaisin kuulla minkälaisella autoilla herrat ylijohtaja Arvela ja kansliapäällikkö Pursiainen ajaa, ja kuinka paljon. Oman auton mittariinhan omistusaikana on tullut about 14tkm vuodessa joten olisi kiva tietää kuinka paljon tällainen vanhalla autolla ajava kansalainen "saastuttaa" verrattuna valtion obersturmführereihin.
Entäpä harrasteautot joilla ajetaan vain muutama kuukausi vuodessa?
Joten olisikohan tarpeellista ottaa tämä päästövero polttoaineessa? Omalta osalta voisin kommentoida moista sillä, että olen Eskin kannalla asiassa. Samalla tulisi ns. kaksi kärpästä yhdellä iskulla; päästävero ja ajokilometrimäärän "suhteutettu" verotus. Joten jos ajat enemmän ==> saastutat enemmän ==> maksat enemmän; loogista vai mitä?
Ja tuo päästöverotus saataisiin tällöin koskemaan myös kaikkia bensaa ja dieseliä käyttäviä härveleitä; mopot, moottorikelkat, -veneet, -sahat, -pyörät, agregaatit, voimakoneet jne. Saastuttaahan nekin, vai mitä?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Sehän tässä perverssiä onkin, että Suomen virkamiehet (joita ei vaaleilla valita, vaan pysyvät virassansa kunnes töppäävät niin lujaa, että joutuvat lööppeihin, ja tuskin silloinkaan joutuvat pois viralta, niinkuin kävi Tampereen Poliisilaitoksen hallintojohtajalle, joka humalassa hakkasi oman alaikäisen tyttärensä), pesevät omia kasvojansa ajamalla asiaa juuri tässä autoasiassa ja verotukseen liittyvässä asiassa niin, että ikäänkuin täällä olisivat asiat niin että kansa olisi niin juntteja että oikein haluaisivat ajella vanhoilla autoilla.dimebak kirjoitti:
...taloudellinen motiivi hankkia vähäpäästöisiä autoja? Ostin vanhan vähäpäästöiseksi leimatun auton, siis sillä päästelen.
No okei, joskus haluttaakin..
KSML tänään:
EskiBensiini ja diesel kallistuvat
Hallituksen energialinjaukset nostavat bensiinin ja dieselin hintaa. Myös ajoneuvovero eli niin sanottu auton käyttömaksu kallistuu ainakin niissä autoissa, jotka päästävät paljon hiilidioksidia ilmaan. Kotitalouksien sähkölasku nousee ja lämmitysöljyyn kuluu aiempaa enemmän euroja.
Taitaa pian tulla simmonen juttu et häkäpönttö autoon kiinni, kattottaan mitä ne sit meinaa.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Niin mitkähän autot/kulutukset luetaan ns. runsaspäästöisiksiEski kirjoitti:KSML tänään:
EskiBensiini ja diesel kallistuvat
Hallituksen energialinjaukset nostavat bensiinin ja dieselin hintaa. Myös ajoneuvovero eli niin sanottu auton käyttömaksu kallistuu ainakin niissä autoissa, jotka päästävät paljon hiilidioksidia ilmaan. Kotitalouksien sähkölasku nousee ja lämmitysöljyyn kuluu aiempaa enemmän euroja.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
9-3Aero-01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Ajankohtaisen kakkosen "ilmastonmuutosilta" tulee parhaillaan. Pekkarinen on muutaman kerran pistänyt vihreän Satu Hassin hiljaiseksi. Mies ainakin huomioi yksityisautoilun välttämättömyyden eikä höpötä joukkoliikenteestä syrjäseuduilla.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Katselin hetken aikaa... mutta rupes ihan hirvittämään se että moni noista studioon tulleista ihmisistä todella päättää maamme liikennepoliittisista asoista.Raimo Miettinen kirjoitti:Ajankohtaisen kakkosen "ilmastonmuutosilta" tulee parhaillaan. Pekkarinen on muutaman kerran pistänyt vihreän Satu Hassin hiljaiseksi. Mies ainakin huomioi yksityisautoilun välttämättömyyden eikä höpötä joukkoliikenteestä syrjäseuduilla.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"