Turun Autohalli

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sakari Satku
"Tuplakaasari"

Turun Autohalli

Viesti Kirjoittaja Sakari Satku »

Tonnari alkoi käydä kolmella ja vein auton tutkittavaksi Turun Autohalliin. Siellä mitattiin puristukset ja kävi, ilmi että kakkospesästä puuttui puristukset.

Kannen avaaminen maksaisi heillä vähintään 1500€, joten päätin teettää remontin muualla. Kun kävin hakemassa auton pois Autohallista, minulta veloitettiin kahden tunnin työstä eli 148 euroa. Kysyin kuinka siihen puristusmittaukseen on voinut mennä kaksi tuntia, minulle vastattiin, että osia täytyy purkaa niin paljon. En hyväskynyt saamaani vastausta nielemättä, joten minulle sanottiin, että voin jatkaa keskustelua toisen huoltoneuvojan kanssa.

Soitin sitten tälle toiselle huoltoneuvojalle, joka kertoi että he olivat myös kokeilleet uusia tulppia ja sitäpaitsi he veloittavat aina vähintään kahden tunnin työstä vianetsinnästä, jos myös vian korjausta ei tilata heiltä.

Onko tämä kahden tunnin minimiveloitus kuinka yleinen merkkiliikkeissä?

P.S. Minulle osattiin myös kertoa, että tasapainoakseleiden rattaiden hajoessa tuskin tulee mitään vahinkoa moottorille, koska Saabissa kuulemma rattaiden metallimuruset jäävät nätisti öljynpohjaan. :roll:
Juha96
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Kannattaisko ensi kerralla viedä Saabi Metro-Autoon? Varsinkin, kun ei ole tämän vuosikymmenen tuotteesta kyse. Turun Metrolla on lähes 40 vuoden kokemus Saabeista, Autohallissa (Uudenkaupungin sivupistettä lukuunottamatta) edustus on tainnut olla vasta pari vuotta, jos sitäkään?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Sakari Satku
"Tuplakaasari"

Totta on, että Metro-Autolla on pidempi kokemus Saabeista. Tämä toinen liike aloitti Saab-huollot Raisiossa vasta viime syksynä. Jatkossa taidan kyllä välttää merkkiliikkeitä kokonaan. Osaamisen taso ei mielestäni ihan vastaa hintatasoa, ainakaan vanhojen 90-l autojen osalta. Eikä talouteni onneksi kaadu kahden tunnin työhön. Tulevaan koneremppaan se tulee kaatumaan :wink:
KN/Lieto
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Onpa erikoista - luulisi tälläisessa tilanteessa asiakkaita oikein yrittämällä saada pois Metro Auton suunnalta, mutta ilmeisesti Opelit pitävät Autohallin kiireisenä, joten mitä turhia...tyhjästä veloittaminen saa ainakin minun kiukkuni nousemaan! Kaikenkaikkiaan tuntihinnat on menneet alyttömyyksiin, vanhaa rahaa 400mk tunti...hohhoijaa. Itse olen ainakin toistaiseksi (harvoin) asioidessani saanut Metro Autosta loistavaa palvelua, ja myös työstä on vastattu takuun muodossa.
valtteri
"Hölösuu"

Re: Turun Autohalli

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Sakari Satku kirjoitti:Tonnari alkoi käydä kolmella ja vein auton tutkittavaksi Turun Autohalliin. Siellä mitattiin puristukset ja kävi, ilmi että kakkospesästä puuttui puristukset.

Kannen avaaminen maksaisi heillä vähintään 1500€, joten päätin teettää remontin muualla. Kun kävin hakemassa auton pois Autohallista, minulta veloitettiin kahden tunnin työstä eli 148 euroa. Kysyin kuinka siihen puristusmittaukseen on voinut mennä kaksi tuntia, minulle vastattiin, että osia täytyy purkaa niin paljon. En hyväskynyt saamaani vastausta nielemättä, joten minulle sanottiin, että voin jatkaa keskustelua toisen huoltoneuvojan kanssa.

Soitin sitten tälle toiselle huoltoneuvojalle, joka kertoi että he olivat myös kokeilleet uusia tulppia ja sitäpaitsi he veloittavat aina vähintään kahden tunnin työstä vianetsinnästä, jos myös vian korjausta ei tilata heiltä.

Onko tämä kahden tunnin minimiveloitus kuinka yleinen merkkiliikkeissä?

P.S. Minulle osattiin myös kertoa, että tasapainoakseleiden rattaiden hajoessa tuskin tulee mitään vahinkoa moottorille, koska Saabissa kuulemma rattaiden metallimuruset jäävät nätisti öljynpohjaan. :roll:
Käykö auto 3:mella kokoajan vai vain tyhjäkäynnillä / hiljaisilla kierroksilla ??

Jos käy kolmella vain hiljaisilla kierroksilla niin voi olla yksi venttiillin nostaja/nokka-akseli viallinen.... ,avaa tai avauta ventiilikoppa ja katso että kaikki on kunnossa siellä ennenkuin rupeat suurempaan remontiin.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... yhj%E4k%2A
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Sakari Satku
"Tuplakaasari"

Mielestäni käy kolmella koko ajan, mutta kone käy selvästi nätimmin kun kierroksia on yli 2000. Valtterille kiitos tuosta yllä olevasta linkistä. Saattaa hyvinkin olla sama vika.

Venttiilin palamista veikkailtiin alustavasti syyksi mainitussa Saab/Opel-liikkeesä. Joka tapauksessa auto menossa pienemmälle pajalle vapun jälkeen. Siellä katsotaan venttiileiden kuntoa tarkemmin ja ihan kohtuulliseen hintaan. Ja vikahan alkoi moottoritiekiihdytyksessä kuinka ollakaan.
PVI
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja PVI »

Länsikeskuksen liepeillä on paikallinen Saab huolto (siis yksityinen). En ole itse autojani siellä käyttänyt mutta hyvää olen ko. puljusta kuullut.

Nimi on Länsikeskuksen autohuolto. Korjannut saabbeja kauan.

Katsos tuota:
http://www.vippet.net/saabkorjaamo.html
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
pertti666
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

PVI kirjoitti:Länsikeskuksen liepeillä on paikallinen Saab huolto (siis yksityinen). En ole itse autojani siellä käyttänyt mutta hyvää olen ko. puljusta kuullut.

Katsos tuota:
Oli aikanaan mun tonnarin "hovi-korjaaja vuosia, teetin mm kansiremppaa sun muuta. Uskallan suositella
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Red Dragon
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

PVI kirjoitti:Länsikeskuksen liepeillä on paikallinen Saab huolto (siis yksityinen). En ole itse autojani siellä käyttänyt mutta hyvää olen ko. puljusta kuullut.

Katsos tuota:
Itse olen siirtynyt Metroautosta tuonne Länsikeskukseen.
Ainoa negat. on pitkät jonot...

t.Sami R.
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
2.3i-16
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Katsos tuota:

Länsikeskuksen autohuolto = Seppo Laine. Asiantunteva kaveri etenkin vanhempien saabien kohdalla.

Toinen kokeilemisen arvoinen kaveri, joka kolarikorjauksen lisäksi myös korjaa saabeja ja pitää laajaa purkuvaraosavarastoa on Autopeltikorjaamo T Järvinen Nousiaisissa. Timpasta olen myös kuullut pelkkää hyvää, joskin kiirettä kaiketi riittää. Seppo hakee osia kuuleman mukaan myös Nousiaisista. Paja on aika paljon isompi kuin Laineen Sepolla.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Juha96
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

2.3i-16 kirjoitti: Järvinen
Voin myös suositella. On pitkä kokemus, oli jo 80-luvulla Saabin merkkikorjaamolla.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Saabisti-76
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Myös AD-huolto Hintukainen on hoitanut mun Saabit aina kunnialla ja suht edullisesti.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Vastaa Viestiin