onkos kellään kokemusta tällaisesta OBD-testeristä?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Näyttääkö tuo Diamex esimerkiksi lambda arvon anturilta ja toimiiko hyvin Saabissa?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

juhokare kirjoitti:ElmOScan 2005 ja 2007
Onko muita listan ohjelmia käytetty menestyksekkäästi.
Tilasin tuon USB-liitännäisen eilen.

Ps. kunhan saan tuon homman toimimaan, voi OBD-palveluja kysellä minulta Mikkelin seudulla. (tietysti vain jäsenille/tutuille).
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Tilasin tämän ja laite heittämällä toimintakunnossa.

http://www.elekma.com/epages/Kaupat.axl ... ts/0600028
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

NG900T kirjoitti:Tilasin tämän ja laite heittämällä toimintakunnossa.

http://www.elekma.com/epages/Kaupat.axl ... ts/0600028
Mitäs kaikkia parametrejä tolla voi seurata jos loggaamista ajatellaan?
Vois olla kesän aikana ostoslistalla :P
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

pade kirjoitti:Mitäs kaikkia parametrejä tolla voi seurata jos loggaamista ajatellaan? Vois olla kesän aikana ostoslistalla :P
Tommosta. (ei omasta, kuva googelsta)
Muusta softasta ei ole omakohtaista kokemusta kuin ilmaisesta scantool for windows 1.13 joka tuli cd:llä mukana. Sitäkin vain nopeasti kokeilin..
Kuva
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

No siinähän on sitten ihan hyvin noita eri parametrejä.
Eiköhän tuollaisella pääsisi ihan hyvin alkuun ainakin : )
paerikss
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ke Helmi 28, 2007 02:43
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja paerikss »

Diamex oli tänään kuulemma tippunut luukusta. Viikonloppuna täytyy testailla. Laittelen sitten kommenttia.
-05 9-5 Linear Business Sport B235R, -20 Focus 1.5 A8 ST-Line, -22 Corolla Sports Tourer, tilattuna MY-23 EV6 4WD, -59 T-Bird sekä 3 kilpuria. Ex Saabeina 99, 2 x 900 ja 93 aero.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ajattelin täs tollasen Digimoton tilata itelleni. näyttäis olevan aika kattava ohjelma ja kaikkee.
ilmoittelen ku saan sen.

http://www.digimoto.com
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Testailin tuota digimoton jotain aikaisempaa versiota pari vuotta sitten ja ainakin Trionic 5 pohjaisissa saabeissa tuo odb portin päivitysnopeus oli sitä luokkaa, että mitään vv-filtsun tuomia etuja/haittoja ei tuolla saanut näkyviin... Puhumattakaan muista muutoksista.. kun tarkkuus/päivitysnopeus oli sitten noin 1sec luokkaa.. :lol:
T7 päivittänee hieman tiuhempaan, mutta ei siitäkään käytännössä ole mihinkään ajanottoon. Lähinnä tuon portin ilot on sensoridata sekä vikakoodit obd lukijalla.

Kerro sitten kun olet hetken leikkinyt, niin viimeisimmän version ilot ja surut T7 pelissä 8)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

NG900T kirjoitti:
pade kirjoitti:Mitäs kaikkia parametrejä tolla voi seurata jos loggaamista ajatellaan? Vois olla kesän aikana ostoslistalla :P
Tommosta. (ei omasta, kuva googelsta)
Muusta softasta ei ole omakohtaista kokemusta kuin ilmaisesta scantool for windows 1.13 joka tuli cd:llä mukana. Sitäkin vain nopeasti kokeilin..
Kuva
No ompa joku äärimmäisissä olouhteissa kokeillut, coolant temp -39C ja aikamoisessa alipaineessa 8kPa kun jo ilmakehä on noin 100 kPa:ta. Ei ole tainnut testaaja selvitä hengissä logitukseta :wink:

Muutenhan noi on ihan ok, noin monta parametriä ei vaan päivity kovin tiheästi, MAF nyt tuskin ollenkaan (T5:ssa).

Sorry, oli pakko kuitata kun oli sen verran hurjat luvut.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Juusokas kirjoitti:Sorry, oli pakko kuitata kun oli sen verran hurjat luvut.
Jep. Sillä erikseen mainitsinkin ettei kyseessä oma pirssi ;)
Mutta tuossahan ne lienee samassa nipussa kaikki tärkeimmät aktiiviset mittarit kun testaamallani scantoolilla on jaeltu eri sivuille.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Sopisi tämä aihe paremmin tuonne yleisen puolelle, koska minusta jos se on autonmallin alla siinä on malliin liittye yllä olevasta aiheesta, mutta kun yleisesti voisi kysellä nuista testereistä muihinkin malleihin. onnistuuhan se tietysti tässäkin mutta vastaaja kanta rajoittuu 9-3 ja NG900 miehistöön ellei sattumalta joku satu etsimään. yleisen puolella aihe olikin jo lukittu, minusta tämä pitäisi siirtää sinne. voihin toki olla että siellä yleisessä onkin jo topic, mutta jäi minulla löytämättä joten sori jos turhaa ölisen.

mitä mieltä väki on tästä kalliimmasta mallista? saako hyötyä uudempiin vehkeisiin ja muun valmistajan autoihin jos hankkisi tällaisen:
http://www.elekma.com/epages/Kaupat.axl ... ories/Saab
elikkä GENISCAN 400. Tavoitteena olisi etsiä yleinen työkalu omaan autoon 2004 SS9-3 ja varmasti muitakin vehkeitä sillä sitten tulisi käytyä testaamassa jos onnistuu.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Siirretty Yleiseen.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Aiemmassa viestissä esitetty GS400 olis nyt ehdolla. Onko muita hyviä vaihtoehtoja. Olisi tarkoitus tulla omaan autoon, mutta myös yleiskäyttöiseksi. Olisi hyvä mitä monipuolisempi ja sopivampi. Kattaisi VAG, BMW, GM, +japseja. Edelliseen ehdokkiin oli adaptereita tarjolla ja pakettina tulis aika suolainen hinta. onko laadukkaita paketteja tarjolla. Nyt ei haeta sitä helpointa tapaa sammuttaa valoa kojelaudasta vaan todella saada tietoa ulos. Ja kolvaamaan en rupea tai läppärillä vemputtamaan, tosin softapurku / tiedon käsittely jälkikäteen olisi etu.
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

paerikss kirjoitti:Diamex oli tänään kuulemma tippunut luukusta. Viikonloppuna täytyy testailla. Laittelen sitten kommenttia.
Oletko kokeillut jo tuota laitetta. Itselleni tuli tänään ja ilmoittaa luetta parametreja "lukuvirhe luettaessa". Muuten löytää (3) protokollan. Pitäiskiköhän manuaalisesti valita joku noista protokollista vai miten toimii?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Vastaa Viestiin