Ekat pinnoitetut kummit
Prodessin ei uusiorenkaassa pitäisi(!) tarkoittaa pelkästään nimen paistamista kylkeen, vaan samanlaista valmistusprosessia kuin uudella renkaalla. Eli vanhan rungon päälle paistetaan uusi kumimateriaali kylkiä myöten. Niinpä kulutuspinnan pysyvyyden osalta niiden pitäisi olla parempia. Sinänsä uusiorengas ei muuten ole parempi, koska molemmissa on sama ongelma runkojen vaihtelevasta laadusta sen väsymisestä ja käytetystä rengastyypistä riippuen.9-5T kirjoitti: Ovatko uusiorenkaat pinnoitettuja parempia koska renkaan kylkeen on paistettu uusi nimi?
Niinpä ne Merlinin tarkoittamat kumit ovat tässä mielessä juuri uusiorenkaita. Renkaiden merkinnöissä taitaa vain olla hyväksytty ainoastaan ilmaus Pinnoitettu.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
olen , ameriikkalaisvalmisteisia , näkee useinkin 80-lukuisissa stw:issäAC kirjoitti:Jaa, ootko nähny hyviä pinnattuja?merlin kirjoitti:ei oikeastaan , niissä hyvissä pinnatuissa ei edes tiedä että ne on pinnoitetut ellei lue pientä pränttiä ja niissä on tosiaan valettu kuin koko kuoret renkaan päälle...
en ole vain näitä usalaisia pinnattuja löytänyt kuin kokoa 225/70/15
niin ei taida saabiin mahtua alle?
Minä en.
96 vm. 1975
Pinnoitettujen huono puoli on se että koskaan ei tiedä mille rungoille ne on laitettu. Saattaa huonolla tuurilla kaikki olla erimerkkisiä ja eri kudoksisia runkoja. Kaikkien myyjien omatunto ei ole niitä heti kolkuttavia.
Eiköhän ole parempi että laitetaan niitä vain ns. kesäautoihin vaikka vaarallisia ne niissäkin on.
Eiköhän ole parempi että laitetaan niitä vain ns. kesäautoihin vaikka vaarallisia ne niissäkin on.
Tuo kyljen yli tuleva pinnoitus ei paljon häpeä uutta rengasta. Itselläni on talvirenkaina tuollaiset pinnatut.merlin kirjoitti:mulla on mennyt kudokset 3:sta pinnatusta tän vuoden puolella , ihan hyviä ne on jollei ajele kauheen lujaa , oon huomannut että kun sahaa tuota moottoritietä laattalattiassa 120km/pv pelkkää työajoa niin pinnatut ei kyllä kestä , paitsi jos on ameriikkalainen( niissä pinta on paistettu koko renkaan leveydeltä kylken kiinni...
matinrenkaat pinnatuista talvikumeista lähti motarilla nappulat irti
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
Millä lailla se kyljen yli tuleva pinnoitus parantaa rungon ominaisuuksia. Vöitä voi olla toisessa renkaassa enempi kuin toisessa ja merkki mitä vain.
Jos kerran on vara auto ostaa niin kyllähän renkaat on se johon kannattaa satsata. Vaikka näkeehän tuolla noita karvanoppia joissa vanteet on maksanut enemmän kuin auto ja sitten jotkin halpis renkaat alla.
Jos kerran on vara auto ostaa niin kyllähän renkaat on se johon kannattaa satsata. Vaikka näkeehän tuolla noita karvanoppia joissa vanteet on maksanut enemmän kuin auto ja sitten jotkin halpis renkaat alla.
turhahan tuollaisesta asiasta on kiistellä kun tosiasia on kuitenkin se että pinnoitettujen renkaiden rungoissa on eroja. Vai luuletko että haetaan samaa rengasmallia ja sitten pinnataan ne. Miksi ne aloitettiin pinnoittamaan yli. Sehän ei varmasti muuta miksikään sitä renkaan ominaisuutta.
On mullakin ollut aikoinaan pinnoitettuja renkaita ja merkkiä kyljessä mitä milloinkin. Eiköhän se ylipinnoitus auta ko. asiaan. Varmaan nykyisin siinäkin on tullut asiat paremmaksi mutta niin kuin sanoin että kaikilla ei se omatunto ole niin kohdallaan. Tieto on muualta kuin mitä Essoa ehdottelit. Mutta uskokoon jokainen mihin vain ken tahtoo.
On mullakin ollut aikoinaan pinnoitettuja renkaita ja merkkiä kyljessä mitä milloinkin. Eiköhän se ylipinnoitus auta ko. asiaan. Varmaan nykyisin siinäkin on tullut asiat paremmaksi mutta niin kuin sanoin että kaikilla ei se omatunto ole niin kohdallaan. Tieto on muualta kuin mitä Essoa ehdottelit. Mutta uskokoon jokainen mihin vain ken tahtoo.
Pinnoitus koko renkaan yli kylkiä myöten auttaa siinä, että kulutuspinta ei voi kuoriutua pois renkaan päältä. Ja tietenkin tekijä saa tehtyä kylkiin oman tuotemerkkinsä. Muuten on aivan sama kummalla tavalla pinnoitus on tehty. Molemmissa voi rungot olla mitä vain jo alkujaan ja lisäksi tulee käytöstä riippuva erilainen rungon väsyminen.
Talvirenkaiksi en nykyään minkään sortin pinnoitettuja ottaisi (en kyllä muitakaan halpisrenkaita), koska kumimateriaalit eivät varmastikaan ole samaa luokkaa kuin alkuperäisissä merkkirenkaissa. Kuvion lisäksi materiaalilla on suuri merkitys renkaan ominaisuuksiin. Muutenkin talvella renkaiden ominaisuuksien erot näkyvät paljon suurempina kuin kesällä, minkä takia pyrin kyllä käyttämään vain jotakin parhaiksi testatuista rengasmalleista. Ehkä kalliimpi hinta renkaista ei harmita siinä vaiheessa yhtään, jos sillä välttää pahemmankin mällin.
Talvirenkaiksi en nykyään minkään sortin pinnoitettuja ottaisi (en kyllä muitakaan halpisrenkaita), koska kumimateriaalit eivät varmastikaan ole samaa luokkaa kuin alkuperäisissä merkkirenkaissa. Kuvion lisäksi materiaalilla on suuri merkitys renkaan ominaisuuksiin. Muutenkin talvella renkaiden ominaisuuksien erot näkyvät paljon suurempina kuin kesällä, minkä takia pyrin kyllä käyttämään vain jotakin parhaiksi testatuista rengasmalleista. Ehkä kalliimpi hinta renkaista ei harmita siinä vaiheessa yhtään, jos sillä välttää pahemmankin mällin.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Re: Ekat pinnoitetut kummit
Ei oikein vakuuta. Patongin alla tuli mukana kyseisen pajan paistamat talvirenkaat Michelinin kuviolla. Valmistusleima 15/06, eli vajaa kolme vuotta ajetut, pintaa jäljellä 5-6 milliä.east kirjoitti:Haminalainen CR-rengas, joka paistelee kiekot itse, myi setin (195x60x15) hintaan 250e. Kuvio misukan joku uudempi, näyttää hyvältä.
...
Kävikö tuuri vai onko jollain huonoja kokemuksia ko. pajan renkaista?
Kolmen viikon sisällä on ajettu parisen tuhatta kilometriä ja yksi rengas on alkanut vuotaa tänä aikana kahdesti kahden eri nastareiän alta. Vaikuttaisi siltä, että kyseisen renkaan pinta on hiottu liian ohueksi ennen uuden pinnan liimaamista ja nyt nastat ovat alkaneet syödä itseään läpi.
Renkaat tasapainotettiin ensimmäisen reiän paikkauksen yhteydessä. Joka renkaaseen meni painoja toistasataa grammaa. Tässä vuotavassa esim 125g.
Joka renkaassa on pintaheittoa useita millejä ja melu ainakin näin kuluneena aivan hirvittävä.
Vastapainoksi melulle, pidosta ei ole tietoakaan ei jäällä, eikä märällä asvaltilla.
ABS:t rutisevat jopa kaupunkinopeuksilla risteykseen hiljennettäessä.
Lunta ei ole ollut vielä niin paljoa, että olisi kokemusta.
Lyhyesti sanottuna: Aivan kelvottomat ainakin vajaan kolmen vuoden jälkeen.
Paras käyttökohde näille olisi meluvallin täytteenä.
Edellisen Xantian alla menneet samanikäiset Kleberin Kapnor 4:t (=Nokian HKPL2) olivat loistavat näihin verrattuna.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Ekat pinnoitetut kummit
Kyllä rengas on melko halpa henkivakuutus.Omiin ajoneuvoihin ei tule pinnattuja eikä halpiskumeja.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Ekat pinnoitetut kummit
Korjaus viestiini, löytyi vielä kolmaskin vuoto. Ja taas nastan alta. ![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ja juu, meinasin kyllä ostaa noiden tilalle ihan oikeat talvirenkaat.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Ja juu, meinasin kyllä ostaa noiden tilalle ihan oikeat talvirenkaat.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Ekat pinnoitetut kummit
Vaimon auto.Mimmi kirjoitti:Eikös olisi helpompi ostaa oikea auto (lueSvc kirjoitti:Korjaus viestiini, löytyi vielä kolmaskin vuoto. Ja taas nastan alta.Ja juu, meinasin kyllä ostaa noiden tilalle ihan oikeat talvirenkaat.
)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Siksi toisekseen, ei se oikea auto niitä talvirenkaan näköisiä esineitä miksikään muuttaisi...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11