Höhö..V.J.S kirjoitti: Fujitsu-Ten F1, autohifien aatelia 80-luvulta
Joo...eli Novan klo 06:00 uutimet.
Joo, no sen arvelinkin jo tuosta MTV3-linkistä.
Höhö..V.J.S kirjoitti: Fujitsu-Ten F1, autohifien aatelia 80-luvulta
Joo...eli Novan klo 06:00 uutimet.
Olen täysin eri mieltä kanssasi asiasta - polttoaine on jo nyt tarpeeksi kallista, eikä siihen tule enää veroja lisätä.V.J.S kirjoitti: ...Ainut järkevä tapa auton käytön, ja siten myös päästöjen, verotukseen on siirtää ajoneuvovero polttoaineen hintaan...
nyt hyödyntämään sähköistä tiedonsiirtoa ja otetaan VJS nimimerkistä mallia. aletaanhan raapustamaan päättäjille mustaa valkoisella elämän tosiasioista, ennen kuin on myöhäistä.uutiset 18.6. kirjoitti:Ajoneuvoveron uudistus on lähdössä lähiviikkoina lausuntokierrokselle, ennen syksyistä eduskuntakäsittelyä.
Tarkennan "kannanottoani" sen verran, että "kauhea vouhkaus" on päällä autoverotuksen siirtämiseksi päästöihin perustuvaan järjestelmään. Mikäli todella halutaan verottaa päästöjä, verotetaan päästöjen aiheuttajaa. Ei se auto saastuta mitään, jos ei kone käy (mitä ny vähä saappi tykkää öljyjä tiputella ). Verottamalla pelkästään polttoaineen OIKEAA kulutusta, ei mitään typerää taulukkoarvoa, on järjestelmä tasapuolinen kaikille. Kuten myös yllä kirjoitin, niin kyseinen järjestelmä VAATII rinnalleen verohelpotuksia niille, joiden on pakko käyttää omaa autoa päivittäisten askareiden hoitoon. Jos näitä helpotuksia ei olisi, olisi bensaveron korottaminen erittäin epäoikeudenmukaista syrjäseuduilla asuville ja pitkää työmatkaa omalla autolla taittaville.Bob kirjoitti:Olen täysin eri mieltä kanssasi asiasta - polttoaine on jo nyt tarpeeksi kallista, eikä siihen tule enää veroja lisätä.V.J.S kirjoitti: ...Ainut järkevä tapa auton käytön, ja siten myös päästöjen, verotukseen on siirtää ajoneuvovero polttoaineen hintaan...
Päästöihin perustuva malli näyttää AKE:n sivujen perusteella kohtuullisen hyvältä esim....
no meikä aloittaa tässä kohta projektin, missä tuo sigussa näkyvä oldsmobile saa keulaan 5.7dx dieselin . Auto on rekisteröity pakuksi, joten vero on noin 80€ vuodessa, kulutus matkassa noin 9l/100km. Eihän auto tietysti muodoltaan ole tiiliskiveä kummempi, mutta ihan mukava ajaa matkaa. Ja jos pakujen dieselverot nousee, tulee tilalle GMC suppari. Kun jo nyt välillä semmonen käyny mielessä.VVV kirjoitti:Juuri näinhän meinaavat tehdä... Bensaveron korotus on ilmeisesti jo lyöty lukkoon. Tietulleja ei sentään vielä. Kaikista törkeintähän kilometripohjaisessa verotuksessa olisi sen silmiinpistävä epäreiluus pitempää matkaa päivittäin ajaville. Mieluummin sitten vaikka tuo päästöverotuskin. Suoraan persiistähän ne ovat molemmat, etenkin jos uusiakin autoja verotetaan yhtä rankasti kuin tähänkin asti. Luulevatko ne viisaat päättäjät tosiaan, että ihmisillä joilla on tällä hetkellä juuri ja juuri varaa ostaa/pitää esim. 20v vanhaa autoa, maagisesti löytävätkin uuden verotuksen aikana jostakin 20 000 € lisää rahaa ja ostavat uuden auton.V.J.S kirjoitti: Vielä kun keksivät samaan syssyyn verottaa bensaa hiukan kovemmin ja laittavat tietullit, niin eipä enää pahemmin voi yksityisautoilijoille persettä näyttää.
Nykyisen ehdotuksen mukaanhan (tämän, jo aiemmin postatun linkin perusteella: http://194.157.221.15/portals/akl/posti ... _62007.pdf ) vanhoja autoja joille ei ole "normin mukaista" päästölukemaa olemassa, aletaan verottamaan painon mukaan. Painon käsite jäi tosiaan hieman epäselväksi, eli ilmeisesti auton omapaino + kantavuus.Jamppa kirjoitti:no meikä aloittaa tässä kohta projektin, missä tuo sigussa näkyvä oldsmobile saa keulaan 5.7dx dieselin . Auto on rekisteröity pakuksi, joten vero on noin 80€ vuodessa, kulutus matkassa noin 9l/100km. Eihän auto tietysti muodoltaan ole tiiliskiveä kummempi, mutta ihan mukava ajaa matkaa. Ja jos pakujen dieselverot nousee, tulee tilalle GMC suppari. Kun jo nyt välillä semmonen käyny mielessä.
Ainoa hyvä puoli koko asiassa on se, että nyt on tultu ulos konkreettisen ehdotuksen kanssa huhujen ja vihjailujen sijaan.V.J.S kirjoitti: En yksinkertaisesti keksi mitään hyvää tuosta uudesta ehdotuksesta.
Nythän oli juuri kolmosen uutisissa, että tiestön kunnostukseen suunnitellaan uusia tiemaksuja. Ja miksiköhän tuossa uutisessa ei mainittu niistä muutamasta nyt jo tieliikenteestä kerättävästä miljardista, joista reilu 10% palautuu takaisin liikenteeseen...Henri S kirjoitti:Kaikesta eniten minua näitten autoiluun liittyvien verojen ja muitten maksujen perimisessä riepoo että net ei näytä tulevan takasin liikenteeseen. Tiet, liikennejärjestelyt ja valvonta mättää, julkinen liikenne ei toimi. Ja ko se oma kinneri on pakko olla että pääsee töihin. Minen ainakhan lähe reippaileen 15 km:n päähän kolmenkympin pakkasessa, saati reippaile takasin sieltä 12 tunnin päivän päätteeksi. Tai jos se siihen mennee niin valtio saa maksaa goretexit.