Vääränmerkin kysymys: Civicin kytkin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Vääränmerkin kysymys: Civicin kytkin

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Eli eli, potilaana tuollainen vanha -84 12V kikotin josta kytkin lauennut toimimattomaksi, ja nyt olisi tarkoitus vaihtaa koko asetelma.

Ongelma: Kun kokemusta ei ole kuin OG900:sen kytkimestä sekä sitten takatuuppareista joissa laatikko on helppo tiputtaa alas ja hoitaa homma, niin mitenkäs näissä sitten?

Alapallot irti ja vetarit ulos sekä kone ja laatikko erottaen, mutta saako niitä erilleen konehuoneessa vai täytyykö jompikumpi nostaa pois?

Ja jos jollakin on nimenomaan Hondista kokemusta niin onko näissä jotakin erityistä mikä tulisi ottaa huomioon? Aika UFO:lta vaikuttaa ainakin Saabistin näkökulmasta...
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

En nyt jaksa muistaa, miten kaveri teki sen lasiperä-civicin raatoonsa kun siitä on kymmenkunta vuotta, mut muitelen kuitenkin että nostamisen sijaan taisi laskea alas.. oliskohan ollu vaihdelaatikon.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Juu, sainkin jo selville että näin se käy. Enää ei ole muuta mietittävää ennen vaihdelaatikon tiputtamista kuin se, että käykö niinkuin joissakin autoissa käy että kun otan nopeusmittarin vaijerin irti laatikon päästä niin vaijerin välitysratas tipahtaa laatikon sisään?

Dynamiitti.com:istakin haulla pengoin, ei löytynyt, suurempi tietous tuntuu liittyvän erilaisten valoluomien ja muiden härpäkkeiden liimaukseen, joten piti jo turvautua Suomi24:ään josta yksi asiallinen vastaus tulikin tuosta laatikon laskusta.
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Taitaa tulla alakautta helpoimmiten ulos kun irroittaa toisen vetarin ja kokonaan ja toinen muljahtaa irti sisäpäästä kun nykäsee laatikosta. muistelen ettei mittarin vaijerin pyörittäjän kanssa tule ongelmaa. Aika ihmeellistä että tippuisi sisään. Itsellä löytyi varastoa tyhjentäessä juuri sellaisen civicin laatikko romukasan alta. kiva ylläri.. ollut joskus kaksikin 84 ja 87 molemmat sitä laatikko designia. Varmimmat autot mitä ollut tähän asti. toivotaan nyt saabista parasta..
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Poikarukka kirjoitti: Itsellä löytyi varastoa tyhjentäessä juuri sellaisen civicin laatikko romukasan alta.
Heititkö jo menemään? Ei vielä tiedä varmaksi että onko mennyt kytkin vaiko laatikko.

P*rkele tämän illan tapellut tässä tuon ufon kanssa, ahtaita paikkoja irroitella kiinnityksiä, mutta nyt laatikko on periaatteessa irti mutta ei tule erilleen moottorista kuin vajaan sentin kun joku panee vastaan. Kytkimen käyttövipu/irroitushaarukka liikkuu kuitenkin niin ettei sekään oikein voi olla syynä?

Kone on poikittaisessa kakkosnelosessa ripustettuna pienellä kuormaliinalla ja räikällä, ja laatikko altapäin tuettu Saab-tunkilla, eli kaikennäköisiä asentovariaatioita on tullut kokeiltua.

Hämärää :?
Poikarukka
"Hirsch"
Viestit: 893
Liittynyt: To Touko 10, 2007 16:17
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Poikarukka »

Laatikko on vielä tallella, mutta lähtee muutaman viikon sisään metallin keräykseen. Muutakin osaa hondaan löytyy. paljon pelti osia, ja nippeleitä, syyläri. Kaikki mitä unohdin antaa auton aikanaan ostaneelle. Osat saa kyllä hakea ja mielelläänkin ne annan, mutta lähettelemään en oikein innostu.. (kun en itse ole niitä lähettämässä) Rovaniemellä tavarat, itse HKI. Laatikko on ollut 1.5:ssa. Välitykset ei minusta kyllä ole vastaavan kokoisiin vehkeisiin verraten mitenkään lyhkäiset. Kulki ne pirut 190km/h (suljetulla alueella tottakai). Mites niin väärin päin pyörisi. Riippuu ihan miten sitä katsoo. kokeileppa ite koota auto pää alaspäin...
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Juu tuo Rovaniemi on hieman kaukana yhden laatikon hakemiseen..

Ei ei tule, ei lasta eikä p*skaa. Vaikka miten kiskoo, kääntelee ja vääntelee niin laatikko tulee vain sen sentin ulos ja on kuin jousen takana. Onkohan tuo levinnyt kytkin nyt kanittamassa, painelaakeri tähtijousikosta lävitse tms.?

Oli miten oli, nyt saa riittää tältä erää jumittakoon rauhassa, mutta kyllä se lopulta irrotetaan. Jos ei muuten niin pienellä rotulipaukulla :evil:
turrpo
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2007 10:59

Viesti Kirjoittaja turrpo »

Jos vaikka jumittaisi siihen alapuolella olevaan suojapeltiin kuten pari vuotta nuoremmassa konetta irrottaessa kävi.
Elikkäs poksauta vasen (kuskinpuali) vetari lootasta irti raudalla avittaen sekä poista alapuolelta suojapelti vetarin irrottamisen jälkeen. Nyt pitäisi olla jo hetken päästä laatikko pudonneena varpaille. :mrgreen:
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Vetarit on pois, samoin suojapellit.. Joku vaan tuossa nyt tökkii ja pahasti, ja nimenomaan siellä kytkimessä/asetelmassa. Laatikko tulee kiskomalla nyt jo noin reilun sentin ulos kunnes joku töksähtää vastaan, voiko kytkinakseli olla noin pahasti jumissa levyn keskiössä? Voimaa ja väkivaltaakin on käytetty mutta ei tuota tulosta.

Kohta kyllä panostan tuon kikottimen, saapahan perusteellisen "räjäytyskuvan"...
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Minuteman kirjoitti: voiko kytkinakseli olla noin pahasti jumissa levyn keskiössä?
Näköjään voi. Sain kuin sainkin lootan irti, kikkailemalla asetelman kiinnityspultit starttimoottorin aukon kautta irti. Iloisesti kilisten koneen ja lootan välistä tipahteli silppua ja kierrejousenpätkiä, levy oli hajonnut niin että keskiö pyöri valtoimenaan ja tuon jumituksen tosiaan aiheutti kytkinlevyn keskiö joka oli jumahtanut todella tiukasti kytkinakselin pooreille.

Ongelma ratkesi, ja minun puolestani Modet voivat poistaa tämän Jaappanilaishöpötyksen. :)
turrpo
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Heinä 02, 2007 10:59

Viesti Kirjoittaja turrpo »

Hyvä kun selvisi. Se on sitten sulake antanut periksi kun on yritetty katkaista vetoakseleita mielettömillä tehoilla. :mrgreen:
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Auto on ollut naisen "kevyessä käytössä", eli kyllähän sen tietää, kytkin sökönä... Oli levyn kierrejousetkin syöneet itsensä levyn runkoon ja vinoon ennenkuin olivat paukkuneet poikki, eli melkoisesti on kytkintä paukuteltu ja rysäytelty.. :roll:
Vastaa Viestiin