Farmarin vaikea valinta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Ishtor
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Loka 13, 2006 12:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Ishtor »

Petter kirjoitti:Omat kokemukset 9-5 w perhekäytössä:
+ sisustus ja kojelauta laadukkat ja mieleiset, ei natinoita
Tuo oli jo tonnarissa hyvä piirre, iästä huolimatta. Joku saman ikäinen Opel natisee ja paukkuu joku paikasta. Ohjaamo on kaikin puolin viihtyisä!
+ hyvä ja tukeva ajettavuus (erityisesti matka-ajo)
Matka-ajossa valtateillä -89 tonnari oli kieltämättä jopa parempi kuin -00 A6. Mutkatiellä etu kääntyy selkeästi Audille.
+ tehokas
2.0t oli kieltämättä pirtsakan tuntuinen, mutta nykyinen 2.4 V6 on kyllä ajettavuudeltaan parempi tasaisen alaväännön ansiosta. Lastu pitäisi olla ehdottomasti jos Saabiin päätyy.
+ usein nahkasisustus 9-5:ssa, ei tahraudu lasten käytössä niin herkästi
Nahkasisustusta olen harkinnut joka tapauksessa merkistä huolimatta. Toisaalta koiran kynsi naarmuttaa nahan heti mutta kangasta ei. Epäilen suuresti ettei koira kertaakaan keksi hypätä "kuskiksi" jossain sopivassa tilanteessa.
- tavaratila pienehkö ja kannen alle jäävä tila erittäin matala, kova tavaratilan katto hankala esim. lastenvaunujen kanssa (tosin äänieristys hyvä)
Tuota mietin myös kun Saabia katseltiin. Kansi on tosin syytä ottaa joka tapauksessa kokonaan pois, automerkistä huolimatta. (kai sen saa kaikista?)
- ei suksiaukkoa kyynärnojassa
- takaistuintilatkaan eivät erityisen suuret
- mootorin käyntiääni "raaka"
Pieniä juttuja mutta kaikki lasketaan. Olen kyllä mieltynyt V6:n ääneen joten nelkku voi nyt kuulostaa raa'alta joka merkissä.
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Ishtor kirjoitti: Nahkasisustusta olen harkinnut joka tapauksessa merkistä huolimatta. Toisaalta koiran kynsi naarmuttaa nahan heti mutta kangasta ei. Epäilen suuresti ettei koira kertaakaan keksi hypätä "kuskiksi" jossain sopivassa tilanteessa.
Auto ilman nahkasisustaa on kuin polkupyörä ilman satulaa tai intiaanihevonen:) Meille ei hyväksytä autoja kangaspenkeillä (paitsi jonkun kiinnostavan autovanhuksen kohdalla harrasteautona). Koirat ja muut eläinkunnan edustajat takakonttiin. Satkussa kuskattiin jotain sukulaisten suomenajokoiraa takakontissa viikon verran. Sinne se tuntui mahtuvan. Välillä piti lasten työntää sitä kuonosta ettei yritä kiivetä penkeille, mutta sitä varten olisi koiraverkkokin takapenkin ja tavaratilan väliin hyvä olla koiranomistajalla.. OG900:n nahkaan koirankynsi oli vähän liian tylsä. Kissankynsi voisi sen hyvin rikkoakin. 9-5 Aerossa nahka tuntui vähän ohuemmalta,
Citroen C5, OG900t16
Ishtor
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Loka 13, 2006 12:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Ishtor »

Sami kirjoitti:Koirat ja muut eläinkunnan edustajat takakonttiin. Satkussa kuskattiin jotain sukulaisten suomenajokoiraa takakontissa viikon verran. Sinne se tuntui mahtuvan. Välillä piti lasten työntää sitä kuonosta ettei yritä kiivetä penkeille, mutta sitä varten olisi koiraverkkokin takapenkin ja tavaratilan väliin hyvä olla koiranomistajalla..
Juu, ilman muuta noin on tarkoituskin. Tarkoitin lähinnä tilannetta joka voi sattua kerran elämässä mutta harmittaa loppu iän, eli vaikkapa sellainen että kotipihalla pakkaillaan autoa reissua varten ja ovet on auki ja koira päättää hypätä kabiiniin. Sitten on pysyvä naarmu nahassa, tai venynyt kuoppa koiran kynnen painamana... En tiedä kuinka herkästi tuollaista sattuu käytännössä, mutta se oli vaan teoria. Yleensä koiraperheessä, ainakin olohuoneen sohvan tapauksessa kangassohva on kestävämpi ratkaisu kuin nahka. Siitä tuo logiikka. ;)
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Listassa kun oli muut saksalaismerkit jo mainittuna niin miksi siitä puuttui se ainoa ja oikea eli M-B :wink:

Väyrysmallin farmari-E:n 320 CDI-koneella luulisi täyttävän kaikki vaatimukset, kulutuksenkin vielä pysyessä inhimillisellä tasolla. Eikä ne vuosituhannen vaihteen mallit enää niin mahdottomissa hinnoissakaan pyöri :roll:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

Ishtor kirjoitti: ...Mutta 9-5 wagon on mielestäni ruma kuin mikä. Mikä ihme siinä on että pitää farmarimalli suunnitella minimityöllä, laittamalla sedanin perään tuollainen typerä lasikupu. Eikö edes siinä olisi voinut ottaa mallia kaikista maailman muista automerkeistä ja niiden farmareista. :evil: ...
Offtopic:
Itse olen pitänyt farkku 9-5 jopa hienompana kuin sedania.
Ja muutenkin onnistuneimpana farkkumallina yleensäkin.(siis ainakin muotoilun osalta) 8)

Kauhistuin vaan kommenttiasi, joten oli pakko puolustella... :D
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Arsesta tuo farmarin kaartuva katto. V*lvossa on sentään käytetty peräkontti koko korkeudeltaan hyväksi.

Meillä on kaksi isoa koiraa, paras ratkaisu saattaa olla pakettiauto... :cry: :cry: :x
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:Ainakaan 9-5:een ei mahdu koira ja yhdistelmärattaat mitenkään yhtäaikaa.
Meillä mahtuisi, mutta kun en omista 9-5:sta :wink:

Edit: meillä on yksi pieni koira, joka painaa 2+ kiloa :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minua myös ihmetytti tuo kommentti, että 9-5 farmari olisi ruma. Minusta melko tyylikäs ja onnistunut farmariversio. Toki jos ei lapsia olisi, niin en kyllä farmarilla ajelisi.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Jyri9000T
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Heinä 13, 2006 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jyri9000T »

Jos niitä sakemanneja tosissaan alkaa kattomaan ni MB on ainut oikee valinta.
Ja mondeossa pitää muistaa että, Uus mondeo=uus volvo v70. :evil: Noh, tietenkin riippuu mistä tykkää. :wink:
Jyri9000T
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: To Heinä 13, 2006 20:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jyri9000T »

Ainakin taksissa mikä meillä on ollut väyrynen on ollu tilava ja taloudellinen.
Ja yleensä kun farmari ostetaan niin mitä siltä vaaditaan? Että se on tilava ja silti taloudellinen. :)
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Jos tilavaa ja taloudellista (=edullinen) haluaa, kannattaa harkita Vectra farmaria. Jos mm. tyylikkyys on olellista, 9-5 on parempi.
Vaikka 9-5 sedanin tavaratila on litroissa jollakin tavalla mitattuna suurempi kuin farmarin, on se tietyissä kuljetuksissa kuitenkin huonompi. Eikös tässä kysyjällä ollut tarkoitus kuljettaa mm. koiria takakontissa?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikö alkuperäisen kyselijän kriteereihin sopisi Ansiksen kaupittelema ehjä 9-5 Aerofarkku, en voi tajuta miksei ehjä auto mene kaupaksi vähän sama homma kuin omissa kaupoissani, kun tuote on pitkään myymättä ja jos myyjä tiputtaa hintaa niin ostajakunta luulee tiety että tuote on huono kun ei ole kenellekään kelvannut :( )
Tuollainenhan maksaa saman verran ulkomailta tuotuna rahtikuluineen + verot päälle vielä. Itse ostaisin tuon heti jos olisi cabbe jo myyty.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

ng900aero kirjoitti:Eikö alkuperäisen kyselijän kriteereihin sopisi Ansiksen kaupittelema ehjä 9-5 Aerofarkku, en voi tajuta miksei ehjä auto mene kaupaksi vähän sama homma kuin omissa kaupoissani, kun tuote on pitkään myymättä ja jos myyjä tiputtaa hintaa niin ostajakunta luulee tiety että tuote on huono kun ei ole kenellekään kelvannut :( )
Tuollainenhan maksaa saman verran ulkomailta tuotuna rahtikuluineen + verot päälle vielä. Itse ostaisin tuon heti jos olisi cabbe jo myyty.
Naulan kantaan, musta I sukupolven farmari Aero... siitä ei auto kyllä enää paljon parane.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Petter kirjoitti:
Naulan kantaan, musta I sukupolven farmari Aero... siitä ei auto kyllä enää paljon parane.
Näin varmaan (jossei halua e39 buimurin herkkuvarustuksia ja mukavuutta, itse kun ostin kyseisenlaisen hyvinvarustellun auton niin rupesi eniten harmittamaan (konevauriotakin enemmän) farkkuperä).

Siis mitä olen kyseistä kampetta ihaillut potkijaisissa niin todellakin ihmetyttää miksei ole mennyt jo aikoja sitten kaupaksi esim. aiemmalla 15 kiloeuron hintapyynnillä.
Ajokilometrejäkään ei ole kuitenkaan paljoa ja koska ei ole tähän mennessä porsinut niin tuskin tulee porsimaan jatkossakaan, Saabin koneillahan ajaa hyvin huollettuna ainakin sen 500tkm.

Ostakaahan nyt hyvänen aika joku pois moinen puoli-ilmainen herkkupeli, vai eikait kaikki voi olla niin daijua porukkaa että haluaisivat ehdottomasti jonkin matalapaineversion säkkikanganspenkeillä :roll: :?:

No itse jos (ja kun) ostaisin vielä Saabin niin sen pitäisi olla joko 2002-> 9-5 3.0TiD Vector ti Aero, Aeroista tosin kelpaisivat nuo ensimmäisetkin vuosikerrat.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Eski kirjoitti:Ainakaan 9-5:een ei mahdu koira ja yhdistelmärattaat mitenkään yhtäaikaa.
Hmmm. Meillä ainakin mahtui og900 konttiin yhtä aikaa yhdistelmävaunut ja koira. Aikanaan valittiin yhdistelmävaunut juurikin og:n kontin mittojen mukaan, pitää mahtua pitkittäin kovan kannen alle ilman että irrottaa renkaita. Brio Flex -yhdistelmävaunut täyttää vaatimukset juuri ja juuri: kansi painaa kevyesti vaunujen kuomua eikä pituussuunnassa jää tilaa yhtään yli, ei edes tarvitse laittaa vaunujen jarrua päälle kontissa.

Yhtä aikaa konttiin mahtui myös siskon Labradorinnoutaja (siis ihan koiran kokoinen, vaikkei sentään iso sellainen). Ja jees, koiraverkkokin löytyy.

Niin, siis en ole tunkemassa og900 tähän vertailuun mukaan, pointti vain on, että riippuu myös aika paljon niistä vaunuista ja minkälaiseen nippuun menevät.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Vastaa Viestiin