9000 vs ng900 (cab)
9000 vs ng900 (cab)
Tausta:
Olis tarkoitus vaihta auto joskus ehkä syksyllä/talvella, ja tällä kertaa meinaan ostaa auton, joka ihan haluan.. jotain vähän ekstraa tällä kertaa.. silloin pitäis saada Satku myyty, mut.. se on toinen juttu.
Kysymys:
Niin, kaks mallia kiinnostaa, 9000 2,3T (ehkä jopa Aero) ja NG900 Cabriolet. Kokemuksia on tonnarista, mutta vain 2,0t moottorista, mut ei ollenkaan NG900sta.
Mikä olis parempi
-käyttöautoksi?
-halvempi huoltaa/ylläpitää?
-talvella parempi? (on kai aika selvä että on tonnari?kai?)
Niin, mut.. kokemuksia, mikä kannattaa/ei kannattaa ostaa?
Hintakin päättää aika paljon, mut nuo kyllä liikkuu samassa hintaluokassa. Ehkä pitäis hakea ruotsista, ku täällä ainakin ei oo tarjolla niin monta Aerotonnareita, tai 2,3T.
Omat mielipiteet ovat, että tonnari olis selvästi parempi talvella, liikkuis parempi, mut sit kesällä (tai silloin ku on yli +0 astetta) niin cabriolet olis lyömätön. (mut mielipiteet ilman kokemuksia)
Olis tarkoitus vaihta auto joskus ehkä syksyllä/talvella, ja tällä kertaa meinaan ostaa auton, joka ihan haluan.. jotain vähän ekstraa tällä kertaa.. silloin pitäis saada Satku myyty, mut.. se on toinen juttu.
Kysymys:
Niin, kaks mallia kiinnostaa, 9000 2,3T (ehkä jopa Aero) ja NG900 Cabriolet. Kokemuksia on tonnarista, mutta vain 2,0t moottorista, mut ei ollenkaan NG900sta.
Mikä olis parempi
-käyttöautoksi?
-halvempi huoltaa/ylläpitää?
-talvella parempi? (on kai aika selvä että on tonnari?kai?)
Niin, mut.. kokemuksia, mikä kannattaa/ei kannattaa ostaa?
Hintakin päättää aika paljon, mut nuo kyllä liikkuu samassa hintaluokassa. Ehkä pitäis hakea ruotsista, ku täällä ainakin ei oo tarjolla niin monta Aerotonnareita, tai 2,3T.
Omat mielipiteet ovat, että tonnari olis selvästi parempi talvella, liikkuis parempi, mut sit kesällä (tai silloin ku on yli +0 astetta) niin cabriolet olis lyömätön. (mut mielipiteet ilman kokemuksia)
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
osta kumpikin;) Ei vaan, kyllä se tonnari on ympärivuotisessa käytössä järkevämpi, tai riippuen tosin siitä, että kuinka paljon muita on kyydissa, ja paljonko tavaraa on matkassa mukana.
Jos tilaa tarvit niin silloin tonnari on ehdottomasti parempi, mutta jos rahaa on enemmän käytettävissä, osta kumpikin![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jos tilaa tarvit niin silloin tonnari on ehdottomasti parempi, mutta jos rahaa on enemmän käytettävissä, osta kumpikin
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
kumpikin haluaisin kyllä..
mut siihen ei oo varaa.. ei todellakaan..
Mutta, ympärivuotiseen käyttöön auto tulis, eikä olis autotallia, tosin ei olis yleensää muuta ku 2 ihmistä kyydissä, ja tilaa arvostan, mut harvoin mä niiin paljon kuitenkin tarvitsen (ja jos autolla olis vetokoukku niin kärry löytyy).. mut, olenhan mä itsekin ajatellut tuo tonnari, mut kyllä cabbe olis kesällä aivan parasta..![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
vaikeeta..
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Mutta, ympärivuotiseen käyttöön auto tulis, eikä olis autotallia, tosin ei olis yleensää muuta ku 2 ihmistä kyydissä, ja tilaa arvostan, mut harvoin mä niiin paljon kuitenkin tarvitsen (ja jos autolla olis vetokoukku niin kärry löytyy).. mut, olenhan mä itsekin ajatellut tuo tonnari, mut kyllä cabbe olis kesällä aivan parasta..
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
vaikeeta..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Älä Aerotonnaria osta. Aina parempi mitä vähempi näitä tiellä liikkuu. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Tuskinpa Nikke_M seisonnassa ollutta Aeroa ostaa, joten ei se tiellä liikkuvien Aerojen määrää muuta, vaikka semmoisen ostaisi.Raimo Miettinen kirjoitti:Älä Aerotonnaria osta. Aina parempi mitä vähempi näitä tiellä liikkuu.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Niin, onhan se totta, etten mä seisonnassa ollutta aeroa ostais..puu kirjoitti:Tuskinpa Nikke_M seisonnassa ollutta Aeroa ostaa, joten ei se tiellä liikkuvien Aerojen määrää muuta, vaikka semmoisen ostaisi.Raimo Miettinen kirjoitti:Älä Aerotonnaria osta. Aina parempi mitä vähempi näitä tiellä liikkuu.Itse tosin olen vaikuttamassa siihen, kuinka paljon niitä Suomen teillä liikkuu.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Vaikea on antaa yksiselitteistä vastausta, ja jos suosittelen molempia joku voi syyttää elvistelystä
Cabben talviominaisuuksista ei ole vielä kokemuksia, mutta kyllä Tonttu on takuulla toimivampi.
Kesällä taas on edes turha miettiä kummalla lähtee liikkeelle.
Varaosat ovat sitten ihan eri Sfääreissä, Cabben speciaaliosat maksavat kaikki 1000€ kpl. Sama mitä olet ostamassa
Joten ylläpidoltaan Cabbe on huomattavasti kalliimpi, toki moottorin yms. perusosat ovat samoja kuin Satkussa.
Mutta jos lompakko ei ole paksuhko, niin osta Tonnari.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Cabben talviominaisuuksista ei ole vielä kokemuksia, mutta kyllä Tonttu on takuulla toimivampi.
Kesällä taas on edes turha miettiä kummalla lähtee liikkeelle.
Varaosat ovat sitten ihan eri Sfääreissä, Cabben speciaaliosat maksavat kaikki 1000€ kpl. Sama mitä olet ostamassa
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Joten ylläpidoltaan Cabbe on huomattavasti kalliimpi, toki moottorin yms. perusosat ovat samoja kuin Satkussa.
Mutta jos lompakko ei ole paksuhko, niin osta Tonnari.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Ja jos tonnarin puolelle päädyt, hyvä sellainen tulee myyntiin lähiaikoina.
Satkukin kelpaa vaihdossa.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Rähmä, mulla olisi tuo satku vaihtariksi, mutta Tonnareita olisi sitten jo liikaa...Tri-Lo kirjoitti:Ja jos tonnarin puolelle päädyt, hyvä sellainen tulee myyntiin lähiaikoina.Satkukin kelpaa vaihdossa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Eniten mä pelkään just tuo jos ostaisin cabbe, et jos jotain menis rikki, niin ei olis varaa korjata sitä kunnolla.MacTurbo kirjoitti:Varaosat ovat sitten ihan eri Sfääreissä, Cabben speciaaliosat maksavat kaikki 1000€ kpl. Sama mitä olet ostamassa![]()
Joten ylläpidoltaan Cabbe on huomattavasti kalliimpi, toki moottorin yms. perusosat ovat samoja kuin Satkussa.
Mutta jos lompakko ei ole paksuhko, niin osta Tonnari.
Kiinnostaa, otan yhteyttä..Tri-Lo kirjoitti:Ja jos tonnarin puolelle päädyt, hyvä sellainen tulee myyntiin lähiaikoina. Satkukin kelpaa vaihdossa.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Ehdottomasti tietenkin ng-cabbe, on 100x paremman näköinen kuin tonnari ja monikäyttöisempikin kun katon saa auki isojen tavaroiden kuljettamiseksi ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Osta ehjä cabbe niin ei tarvitse huolehtia huoltokuluista, itse ostin vuosi sitten Italian 2. (vaiko 3.) kalleimman ng-caben merkkiliikkeestä täydellä huoltokirjalla, autoscoutin ja mobilen halvimmat romut kannattaa aina unohtaa.
Meidän oma tulee myyntiin kunhan saan vaihdettua uudet jarrut (uritetut levyt ja Greenstuffit) ja joko korjattua Sensonicin tai vaihdetua poljinkytkimen (parin tunnin homma).
Jos kiinnostaa aidosti helmikuntoinen cabbe niin laita privaviestiä![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Osta ehjä cabbe niin ei tarvitse huolehtia huoltokuluista, itse ostin vuosi sitten Italian 2. (vaiko 3.) kalleimman ng-caben merkkiliikkeestä täydellä huoltokirjalla, autoscoutin ja mobilen halvimmat romut kannattaa aina unohtaa.
Meidän oma tulee myyntiin kunhan saan vaihdettua uudet jarrut (uritetut levyt ja Greenstuffit) ja joko korjattua Sensonicin tai vaihdetua poljinkytkimen (parin tunnin homma).
Jos kiinnostaa aidosti helmikuntoinen cabbe niin laita privaviestiä
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Cabbe on toimivampi talvella kun on lämpöisempi ja pullauttaa itse lumet katoltaan = ei tartte harjata. Lisäksi kangaskatto pitää paremmin vettä kuin kova (meillä vuoti edellinen ng900 vettä katosta mutta tämä avo ei vuoda ja tiivisteet ovat suhinattomat kovakattoversioon verrattuna, varmaankin paremmin tehty) Mitä ihmeen speciaaliosia cabbeen tarvitsee ostaa jos/kun toimii, en usko että kattomekanismiin voi tulla mitään ongelmia kovinkaan helposti ja mut osathan ovat ihan samoja kuin kovakattoisessakin.MacTurbo kirjoitti:Vaikea on antaa yksiselitteistä vastausta, ja jos suosittelen molempia joku voi syyttää elvistelystä![]()
Cabben talviominaisuuksista ei ole vielä kokemuksia, mutta kyllä Tonttu on takuulla toimivampi.
Kesällä taas on edes turha miettiä kummalla lähtee liikkeelle.
Varaosat ovat sitten ihan eri Sfääreissä, Cabben speciaaliosat maksavat kaikki 1000€ kpl. Sama mitä olet ostamassa![]()
Joten ylläpidoltaan Cabbe on huomattavasti kalliimpi, toki moottorin yms. perusosat ovat samoja kuin Satkussa.
Mutta jos lompakko ei ole paksuhko, niin osta Tonnari.
Jos lompakko on paksu niin kannataa ostaa tonnari, vikoja nimittäin riittää
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Empä ole koskaan nähnyt yhtään osaa joka ei vanhetessaan hajoaisi.ng900aero kirjoitti:Mitä ihmeen speciaaliosia cabbeen tarvitsee ostaa jos/kun toimii, en usko että kattomekanismiin voi tulla mitään ongelmia kovinkaan helposti ja mut osathan ovat ihan samoja kuin kovakattoisessakin.
Jopa metrinen rautatiekiskonpätkä hajoaa hiljalleen.
Eikä käytettyä autoa ostaessa voi koskaan olla varma mitä joutuu korjaamaan seuraavan 2-3 vuoden kuluessa.
nimim. kattokotelon moottorin 2-senttistä hammasratasta metsästänyt, uusi olisi maksanut 1500€. M.O.T.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."