9000 vs ng900 (cab)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

9000 vs ng900 (cab)

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Tausta:
Olis tarkoitus vaihta auto joskus ehkä syksyllä/talvella, ja tällä kertaa meinaan ostaa auton, joka ihan haluan.. jotain vähän ekstraa tällä kertaa.. silloin pitäis saada Satku myyty, mut.. se on toinen juttu.

Kysymys:
Niin, kaks mallia kiinnostaa, 9000 2,3T (ehkä jopa Aero) ja NG900 Cabriolet. Kokemuksia on tonnarista, mutta vain 2,0t moottorista, mut ei ollenkaan NG900sta.

Mikä olis parempi
-käyttöautoksi?
-halvempi huoltaa/ylläpitää?
-talvella parempi? (on kai aika selvä että on tonnari?kai?)

Niin, mut.. kokemuksia, mikä kannattaa/ei kannattaa ostaa?
Hintakin päättää aika paljon, mut nuo kyllä liikkuu samassa hintaluokassa. Ehkä pitäis hakea ruotsista, ku täällä ainakin ei oo tarjolla niin monta Aerotonnareita, tai 2,3T.

Omat mielipiteet ovat, että tonnari olis selvästi parempi talvella, liikkuis parempi, mut sit kesällä (tai silloin ku on yli +0 astetta) niin cabriolet olis lyömätön. (mut mielipiteet ilman kokemuksia)
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

osta kumpikin;) Ei vaan, kyllä se tonnari on ympärivuotisessa käytössä järkevämpi, tai riippuen tosin siitä, että kuinka paljon muita on kyydissa, ja paljonko tavaraa on matkassa mukana.
Jos tilaa tarvit niin silloin tonnari on ehdottomasti parempi, mutta jos rahaa on enemmän käytettävissä, osta kumpikin ;)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

kumpikin haluaisin kyllä.. :lol: mut siihen ei oo varaa.. ei todellakaan.. :cry:

Mutta, ympärivuotiseen käyttöön auto tulis, eikä olis autotallia, tosin ei olis yleensää muuta ku 2 ihmistä kyydissä, ja tilaa arvostan, mut harvoin mä niiin paljon kuitenkin tarvitsen (ja jos autolla olis vetokoukku niin kärry löytyy).. mut, olenhan mä itsekin ajatellut tuo tonnari, mut kyllä cabbe olis kesällä aivan parasta.. 8)

vaikeeta.. :lol: :evil:
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Älä Aerotonnaria osta. Aina parempi mitä vähempi näitä tiellä liikkuu. :)
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Raimo Miettinen kirjoitti:Älä Aerotonnaria osta. Aina parempi mitä vähempi näitä tiellä liikkuu. :)
Tuskinpa Nikke_M seisonnassa ollutta Aeroa ostaa, joten ei se tiellä liikkuvien Aerojen määrää muuta, vaikka semmoisen ostaisi. :wink: Itse tosin olen vaikuttamassa siihen, kuinka paljon niitä Suomen teillä liikkuu.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

puu kirjoitti:
Raimo Miettinen kirjoitti:Älä Aerotonnaria osta. Aina parempi mitä vähempi näitä tiellä liikkuu. :)
Tuskinpa Nikke_M seisonnassa ollutta Aeroa ostaa, joten ei se tiellä liikkuvien Aerojen määrää muuta, vaikka semmoisen ostaisi. :wink: Itse tosin olen vaikuttamassa siihen, kuinka paljon niitä Suomen teillä liikkuu.
Niin, onhan se totta, etten mä seisonnassa ollutta aeroa ostais.. ;) tosin kyllä tavallinen 2,3T riittäis, riippuu ihan vaan mitä mä löydän sit, ku olen päättänyt ostanko(rupeenko etsimään) cabbe vai tonnari.. x)
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Vaikea on antaa yksiselitteistä vastausta, ja jos suosittelen molempia joku voi syyttää elvistelystä :D

Cabben talviominaisuuksista ei ole vielä kokemuksia, mutta kyllä Tonttu on takuulla toimivampi.
Kesällä taas on edes turha miettiä kummalla lähtee liikkeelle.

Varaosat ovat sitten ihan eri Sfääreissä, Cabben speciaaliosat maksavat kaikki 1000€ kpl. Sama mitä olet ostamassa :?
Joten ylläpidoltaan Cabbe on huomattavasti kalliimpi, toki moottorin yms. perusosat ovat samoja kuin Satkussa.
Mutta jos lompakko ei ole paksuhko, niin osta Tonnari.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ja jos tonnarin puolelle päädyt, hyvä sellainen tulee myyntiin lähiaikoina. :wink: Satkukin kelpaa vaihdossa.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tri-Lo kirjoitti:Ja jos tonnarin puolelle päädyt, hyvä sellainen tulee myyntiin lähiaikoina. :wink: Satkukin kelpaa vaihdossa.
Rähmä, mulla olisi tuo satku vaihtariksi, mutta Tonnareita olisi sitten jo liikaa...
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

MacTurbo kirjoitti:Varaosat ovat sitten ihan eri Sfääreissä, Cabben speciaaliosat maksavat kaikki 1000€ kpl. Sama mitä olet ostamassa :?
Joten ylläpidoltaan Cabbe on huomattavasti kalliimpi, toki moottorin yms. perusosat ovat samoja kuin Satkussa.
Mutta jos lompakko ei ole paksuhko, niin osta Tonnari.
Eniten mä pelkään just tuo jos ostaisin cabbe, et jos jotain menis rikki, niin ei olis varaa korjata sitä kunnolla.
Tri-Lo kirjoitti:Ja jos tonnarin puolelle päädyt, hyvä sellainen tulee myyntiin lähiaikoina. Satkukin kelpaa vaihdossa.
Kiinnostaa, otan yhteyttä.. :D
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ehdottomasti tietenkin ng-cabbe, on 100x paremman näköinen kuin tonnari ja monikäyttöisempikin kun katon saa auki isojen tavaroiden kuljettamiseksi ;)

Osta ehjä cabbe niin ei tarvitse huolehtia huoltokuluista, itse ostin vuosi sitten Italian 2. (vaiko 3.) kalleimman ng-caben merkkiliikkeestä täydellä huoltokirjalla, autoscoutin ja mobilen halvimmat romut kannattaa aina unohtaa.

Meidän oma tulee myyntiin kunhan saan vaihdettua uudet jarrut (uritetut levyt ja Greenstuffit) ja joko korjattua Sensonicin tai vaihdetua poljinkytkimen (parin tunnin homma).

Jos kiinnostaa aidosti helmikuntoinen cabbe niin laita privaviestiä ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

MacTurbo kirjoitti:Vaikea on antaa yksiselitteistä vastausta, ja jos suosittelen molempia joku voi syyttää elvistelystä :D

Cabben talviominaisuuksista ei ole vielä kokemuksia, mutta kyllä Tonttu on takuulla toimivampi.
Kesällä taas on edes turha miettiä kummalla lähtee liikkeelle.

Varaosat ovat sitten ihan eri Sfääreissä, Cabben speciaaliosat maksavat kaikki 1000€ kpl. Sama mitä olet ostamassa :?
Joten ylläpidoltaan Cabbe on huomattavasti kalliimpi, toki moottorin yms. perusosat ovat samoja kuin Satkussa.
Mutta jos lompakko ei ole paksuhko, niin osta Tonnari.
Cabbe on toimivampi talvella kun on lämpöisempi ja pullauttaa itse lumet katoltaan = ei tartte harjata. Lisäksi kangaskatto pitää paremmin vettä kuin kova (meillä vuoti edellinen ng900 vettä katosta mutta tämä avo ei vuoda ja tiivisteet ovat suhinattomat kovakattoversioon verrattuna, varmaankin paremmin tehty) Mitä ihmeen speciaaliosia cabbeen tarvitsee ostaa jos/kun toimii, en usko että kattomekanismiin voi tulla mitään ongelmia kovinkaan helposti ja mut osathan ovat ihan samoja kuin kovakattoisessakin.
Jos lompakko on paksu niin kannataa ostaa tonnari, vikoja nimittäin riittää ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Ehdottomasti tonnari. On niin paljon komeampi.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Osta NG. Siinä on sentään virtalukko oikeassa paikassa :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

ng900aero kirjoitti:Mitä ihmeen speciaaliosia cabbeen tarvitsee ostaa jos/kun toimii, en usko että kattomekanismiin voi tulla mitään ongelmia kovinkaan helposti ja mut osathan ovat ihan samoja kuin kovakattoisessakin.
Empä ole koskaan nähnyt yhtään osaa joka ei vanhetessaan hajoaisi.
Jopa metrinen rautatiekiskonpätkä hajoaa hiljalleen.

Eikä käytettyä autoa ostaessa voi koskaan olla varma mitä joutuu korjaamaan seuraavan 2-3 vuoden kuluessa.

nimim. kattokotelon moottorin 2-senttistä hammasratasta metsästänyt, uusi olisi maksanut 1500€. M.O.T.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin