Kesärengasvinkkejä/-testejä?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kulumis kestävyys kiinnostaisi kyllä. Kitkakerroin ,kertooko kestvyydestä mitää?

Kummat kuluvat nopeammin Continental premium..2
vai nokian NRVI tai NRHI??? Olen kahden vaiheilla merkistä. koko 195/60/15
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

nalleolut kirjoitti:kellään kokemusta fighter merkkisistä pinnatuista renkaista?
esim:185/65/15"=28e/kpl
205/55/15"=30e/kpl + mh rahti
Eipä ole kokemusta mainitusta merkistä, mutta muuten pinnoitetuista renkaista kyllä.

Jos haluat pinnatut renkaat halvalla, tule hakemaan Ristiinasta.
Pintaa jäljellä vielä vaikka kuinka paljon, ollut OGsatkussa. Vaihdan tilalle OIKEAT renkaat enkä koske enää IKINÄ pinnoitettuihin.
Vihonviimeisiä värkkejä, vetelee ja jyristää... Onneksi ei ollut itse ostamani, vaan tulivat kaupan mukana.

Pinnattuja renkaita voi käyttää korkeintaan peräkärrissä :!:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Musti kirjoitti:Kehuin sulle misukkaa moneen kertaan, taisi se sitten kuitenkin jäädä mieleen?
Musti
Totta. Mieluummin sitä uskoo kanssa-saabisteja, kun ne kehuu jotain tuotetta, kuin lehtien rengastestejä, sillä nuo lehtien rengastestit (tai oikeastaan tulokset) näyttävät eroavan toisistaan aika paljonkin.

Meikäläiselläkin on olleet Misukat NG900:n kesärenkaina vuodesta 2001. Malli on vain ollut Premacy, ei Pilot, mutta olen ollut tosi tyytyväinen niihin.

Ajattelin tosiaan, että jos säästäisi noissa rengashommeleissa hommaamalla alle hieman halvemmat renkaat, mutta ehkä on parempi ostaa kerralla hyvät renkaat, kuin ensin nuo halvemmat renkaat :arrow: heittää ne roskiin, kun on huomannut ne huonoiksi :arrow: ostaa kunnon renkaat tilalle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

MacTurbo kirjoitti:
Pinnattuja renkaita voi käyttää korkeintaan peräkärrissä :!:
Ei pinnattuja kannata peräkärryyn laittaa. Kärryn pyörät hajoaa kumminkin rungosta eikä kulumalla. Miksi laittaa alle valmiiksi vanhoja runkoja.

Peräkärryyn on kaikkein paras laittaa halpisrenkaat.

Toisaalta itse olen kallistunut siihen, että kärryssä olisi kaikkein fiksuinta olla kitkarenkaat.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Olis tuossa yhdet rengasehdokkaat halavalla, Aeron vanteissa kiinni. Kysymys kuuluu:

Onko kellään kokemuksia Kleber 225/45R17 renkaista?

Ciswami tuolla jo jutteli ilmeisesti kuluneista 16" ernkaista, mutta mites tuo isompi kokoluokka?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Eli jos joku pystyisi helpottamaan renkaan osto päätöstä näiden kolmen välillä:
-Nokian NRHi (H)
-GoodYear Hydragrip (H)
-Continental ContiEcoContact3 (T)
Onko jollain huonoja kokemuksia jostain näistä renkaista?
Tai sitten tosi hyviä?
Renkaat tulossa isän -00 tdi boraan ja kokohan on perus 195/65 R15
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Nyt olisi muutama rengas vaihtoehto ostateltavana:

1-Michelin Energy (360€ alle laitettuna)

2-Goodyear HydraGrip (360€ alle laitettuna)

3-Continental ContiEcoContact3 (370€ alle laitettuna)

onko kellään huonoja tai hyviä kokemuksia mistään näistä renkaista?
Goodyear olisi testivoittaja (TL-05), mutta huhuuvat ettei kestä kulutusta..
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Saabinsti kirjoitti:Nyt olisi muutama rengas vaihtoehto ostateltavana:

1-Michelin Energy (360€ alle laitettuna)

2-Goodyear HydraGrip (360€ alle laitettuna)

3-Continental ContiEcoContact3 (370€ alle laitettuna)

onko kellään huonoja tai hyviä kokemuksia mistään näistä renkaista?
Goodyear olisi testivoittaja (TL-05), mutta huhuuvat ettei kestä kulutusta..
Michelin Energystä on kokemuksia. Kohtuu äänekäs ja ei varsinaisesti tullut missään vaiheessa (moottoriteillä tai paikallisajossa) tunnetta, että alla olisi mitenkään epätavallisen hyvä rengas. Joskus ollut Goodyearin ja pirellin renkaissa semmonen mun rengas arsenaalista erottuva ajotuntuma, että ihan merkille tullut pantua, että rengas on mukava ja hyvä ajaa. Kaikki tarkemmat meikäläisen autoilusta tehdyt analyysit on tietysti mutupohjaisia, mutta Energystä tuli semmonen kuva, että parempiakin renkaita on.

Itse olen päätymässä tuohon Hydragripiin (varasin jo ajan suuntaukseen ja alleasennukseen). Mulla nyt on kaikki renkaat aina kulunut ajamalla, joten se, että noi goodyearitkin kuluvat ei ole mikään uutinen, eikä vaikuta meikäläisen ostopäätökseen.

Kerrompa ensiviikolla mutukokemuksia, ellet ole jo ehtinyt siihen mennessä hankkia renkaita. Netti on niin pullollaan testejä ja kokemuksia + autolehdet, joten eipä ollut helppo minunkaan päätös.. Tämän kertainen ostopäätös syntyi enemmän mielikuvan ja aikaisemman hyvän kokemuksen pohjalta goodyear eagle NTC renkaista. Voi olla, ettei mitenkään vastaa sitten todellisuutta, mutta eiköhän noillakin renkailla ajele. Jos ovat hyvät niin se on vain plussaa..
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Saabinsti kirjoitti:

onko kellään huonoja tai hyviä kokemuksia mistään näistä renkaista?
Goodyear olisi testivoittaja (TL-05), mutta huhuuvat ettei kestä kulutusta..
Jos rengas kuluu nopeasti, pitäisi siinä olla hyvä kuivapito (tämä ei kyllä ole aukoton teoria).

Ja HydraGripin kuvio näyttää kyllä siltä että vesiliirtoa ehkäisee (nimikin jo viittaa siihen).

Itse jos nyt renkaita tarvitsisin niin HydraGrip olisi vahva ehdokas.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Niin, kuluipa rengas tai ei, olen itse pyrkinyt ajamaan renkailla maksimissaan kolme kesää/talvea. Jostain syystä vanhetessaan renkaat on tuntuneet muuttuvan huonoksi jokatapauksessa vaikka pintaakin on jäljellä. Talvirenkaista on hävinnyt pito ja kesärenkaat on alkaneet luistelemaan varsinkin kostealla pinnalla. Kuten monet tuolla aiemmin totesivat, on siinä vaiheessa aika hyödytöntä satsata muuhun autoon, jos renkaat eivät ole kunnossa.

Loppujen lopuksi vanhaan saabiin vakuutuksien ohella aika pieni kulu kerran parissa vuodessa uusia renkaat.

Kiinnostavaa tietysti nyt on, että mikäs ois ehdottomasti halvin goodyear liike pääkaupunkiseudulla? Näyttää tässä sesongin aikana hinnat vaihtelevan 360e:stä 400e:hen..? Onko joku löytänyt Hydragripit alle 360e?
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Sami kirjoitti: Kiinnostavaa tietysti nyt on, että mikäs ois ehdottomasti halvin goodyear liike pääkaupunkiseudulla? Näyttää tässä sesongin aikana hinnat vaihtelevan 360e:stä 400e:hen..? Onko joku löytänyt Hydragripit alle 360e?
Mikä koko?
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

meverkko kirjoitti:
Sami kirjoitti: Kiinnostavaa tietysti nyt on, että mikäs ois ehdottomasti halvin goodyear liike pääkaupunkiseudulla? Näyttää tässä sesongin aikana hinnat vaihtelevan 360e:stä 400e:hen..? Onko joku löytänyt Hydragripit alle 360e?
Mikä koko?
195/60/15,

kiitos jo etukäteen, jos joku löytää halvan liikkeen. Netistä löytää länsivuomessa tehtyjä hintavertailuja melko isolla haitarilla, muttei pääkaupunkiseudulta. Noin viiteen kauppaan olen soitellutkin. Vantaalla sijaitseva autotek oli hauskin:

-Puhelimessa myyjä teki tarjouksen 390e.
-Kävin ruokatunnilla essolla syömässä ja menin huvikseen viereiseen liikeeseen kysymään tarjousta huomaamatta liikkeen nimeä ja sain tarjouksen 400e.

Poistuessani huomasin, että kyseessä on sama liike, johon soitin:)

Eli hinnat elää jonkinverran.. Tällä hetkellä aika varattuna ensiviikoksi tänne: http://www.rengastotal.fi/?sn_type=3&sn ... ngasmerkit

Tarjous oli Hydragrip asennettuna 370e. Lopulta pyysin tarjouksen renkaista sekä ohjauskulman suuntauksesta ja sain 430e...
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Eihän siinä kulumisessa mitään jos kestäisikin sen pari kesää, tuossa porukoitten härpäkkeessä oli alla jotkut eagle touringit(?) W-luokkaa, kyllähän niissä ihan hyvänoloinen pito oli muttei niillä kyllä mitenkään yhtä kesää päässyt (<15tkm). Saa nähdä mitkä rinkulat ukko on nyt arponut alle...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tuosta Goodyearin Grip-sarjasta on minulla hyviä kokemuksia, tosin talvirengaspuolelta :)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

pitää isukille tilata godiyearit tuonne rengasliikkeeseen lähiviikkoina.....
kiitoksia taas valinnan helpottamisessa :wink:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Vastaa Viestiin