Taas se iski: SAABismi. Pakko saada saabbi! Mutta ei ole vielä ajokorttia, enkä saa vielä opintotukea,eikä autotalliakaan ole, mutta silti se on saatava juuri tänä päivänä!
Pelkään että kahden vuoden päästä kun olen töissä ei keltaisen pörssin auto-osastolla ole enää kovin montaa ysivitosta hintaan 700 euroa. 2 vuoden päästä on monta ysiysiä mennyt paaliksi. Pelkään että olen parantunut saabismista kahden vuoden kuluttua.
Koulussa kaverit pilkkaavat kun kansion kyljessä lukee SAAB, mutta silti PAKKO SAADA SAABBI!!!Kun eka kertaa näin ysivitosen livenä( saattoi olla se viimeinen Suomessa tehty, ainakin oli harmaa) olen siitä asti haavellut tästä maanteiden kaunottaresta. Näen jopa unta Saabeista. Onko saabismiin muuta hoitokeinoa kuin ostaa SAAB. saako apteekista ilman reseptiä lääkkeitä? --------------------------------------------------------------------------------
Jossakin vanhassa mobilistissa oli juttua ysivitosesta ja siinä jutussa luki että ysivitonen, varsinkin kumipuskuriset ovat aliarvostettuja saab-klubin keskuudessa. Onko tämä totta? Jos on ,niin pitäis pikkusen kiiresti alkaa tajuamaan että (kumipuskuriset) ysivitoset ovat kohta harvinaisuuksia.
Saabismi iskee, onko lääkkeitä?
Saabismi iskee, onko lääkkeitä?
Saab 9000 CD -96
Re: Saabismi iskee, onko lääkkeitä?
Mobilistin jutun kirjoittajana lienen sopiva vastaamaan.Leipuri kirjoitti: Jossakin vanhassa mobilistissa oli juttua ysivitosesta ja siinä jutussa luki että ysivitonen, varsinkin kumipuskuriset ovat aliarvostettuja saab-klubin keskuudessa. Onko tämä totta? Jos on ,niin pitäis pikkusen kiiresti alkaa tajuamaan että (kumipuskuriset) ysivitoset ovat kohta harvinaisuuksia.
Kumipuskuri 95 malleja on tehty vain 80 kpl Suomessa. Mallihan muuttui 1976. Minusta se on harvinainen juuri noin vähäisen valmistusmäärän vuoksi. Ruotsissa niitä tehtiin enemmän. "Aliarvostus" johtuu lähinnä siitä, että kumipuskuri kajakit ovat sieltä nuoremmasta päästä ja peltipuskurimallit tietyllä tapaa sopusuhtaisemman näköisiä. Eli voisi sanoa, että kumipuskuri kajakkeihin ei ole vielä herätty. Sama ilmiö on myös 99:n kohdalla, mitä tulee arvostukseen pois lukien erikoismallit
Jos päähänpinttymäsi on kumipuskuri 95 niin oletpa kaukokatseinen nuori. Jos jostain vielä löydät edes jonkinlaisen kumpuskuri 95:n niin se on AINA tallentamisen arvoinen peli.
Muutamia on kerhossa tallessa ja Lehtosen Juhalla se viimeinen Suomessa tehty. Auto on museokatsastettu ja hyvissä voimissa.
Suurin osa lienee jo manan majoilla.
Itse muistan kun muutama vuosi sitten ostin nykyisen ysisatkuni, niin ei sitä ensimmäisinä öinä tullut paljon nukuttua.. Säännöllisin väliajoin piti käydä "tarkastamassa" paikat ja tottakai istumassa ratin takana.. Kyllä siinä naapurit ihmetteli ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Minulla on nyt tämä akuuttivaihe menossa näiden ysiysien kanssa. Tuskin maltan pysyä housuissani, että löydän etsimäni...
Työt vain häiritsevät tätä harrastustoimintaa. Ja toisinpäin.
Työt vain häiritsevät tätä harrastustoimintaa. Ja toisinpäin.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari