Millainen vaunu olisi painoltaan sopivin vedettäväksi auto Saab 900 2.3 150 heppanen...ettei tulisi turhaa ostosta.Millaisia vaunuja ite vetelette!?
Kesäksi 2008 olis aikomus hankkii!Nyt se vuosi 2008 koitti ja vaunua etsiskelemme...eli lisää keskustelua aiheesta pliis!!!535 "lämsy"olis kiikarissa...VASTAUKSIA SIIS!!!
Viimeksi muokannut heli62, Su Kesä 08, 2008 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No nyt on perässä 6-metrinen teli solikka (just täysi-ikäinen), paino juuri alle 1500, aiemmin ollut kevyempi/lyhyempi ja yksiakselinen. Sitä vedin mm og900i16:lla. Nyt tuo teli tuli oikein mukavasti 2.2 hdi C5:n perässä, tonnarilla en ole kokeillut/ehtinyt vetää kun vasta yksi reissu tehty. Mutta kun autoa pakkasin 1500 kilometrin reissua varten niin citikka tuli keulalle seuraavista syistä: diesel, enemmän vääntöä (max vääntö noin 2000rpm ylöspäin ja koneessa 2200 kierrosta 85 vauhdilla 4.vaihteella), halvempi polttoainelasku, koira mukana eli farkku ja automaagisesti säätyvä perän jousitus. Kokemus oli sen verran positiivinen että ajattelin olla aika tylsä ja jättää jatkossakin saabin pihaan kun vaunun kanssa lähdetään.
Palataksesi tuohon kysymykseesi: koita härskisti saada "koeajolle" joku vaunu jostain liikkeestä niin pääset jyvälle miten minkäkin painoinen tulee perässä tai jos joku tuttu suostuu lainaamaan omaansa koeajon verran. sf-caravaanin nettisivuiltakin joku keskustelufoorumi löytyy joten sieltä voisi koittaa myös. Toista tonnia kuitenkin uskoisin perässä tulevan, nimen omaan uskoisin. Ja itse käyttäisin vitosta vain pitkissä alamäissä.
Teli tulee nätimmin (oma havainto) mutta on toki raskaampi käsitellä mutta en minä itse ainakaan aio käsin sitä vaunua mihinkään pukata joten telissä aion pysyä.
Jahas, eipä tainnut olla apua mutta vastasinpa kuitenkin.
Rautakaupoista irtoaa usein kärry helposti lainaan, esim Starkilta. Telikärry tulee perässä todella paljon rauhallisemmin ja on tästä syystä mukavampi, myös peruuttaessa menee helpommin suoraan ja omasta mielestäni juuri tästäkin syystä helpompi tapaus. Normaalikärry on halvempi hankkia mutta rauhattomampi ja pomppuisella tiellä saattaa kokoajan hakea linjojaan hieman.
Make5 kirjoitti:Rautakaupoista irtoaa usein kärry helposti lainaan, esim Starkilta. Telikärry tulee perässä todella paljon rauhallisemmin ja on tästä syystä mukavampi, myös peruuttaessa menee helpommin suoraan ja omasta mielestäni juuri tästäkin syystä helpompi tapaus. Normaalikärry on halvempi hankkia mutta rauhattomampi ja pomppuisella tiellä saattaa kokoajan hakea linjojaan hieman.
Aina roiskuu kun rapataan, pahoittelen eksymistäni aiheesta pointit kärryn käyttäytymisestä ovat kuitenkin todennäköisesti valideja vaikka kyseessä olisikin asuntovaunu.
Joskus edellisellä satkulla (NG900 2,3i) vetelin -86 noin kuusimetristä Burstneria, kokonaismassa n.1100kg, kokemukset oli muuten hyvät mutta vauhtia kun alkoi olla yli 90 alkoi vaunu vimputtamaan aikalailla...? Kone jaksoi vetää ihan hyvin vaikkei turboa ollutkaan. 9-5:lla tuli todella kauniisti perässä, ja syksyllä päästään kokeilemaan miten toi 9-3 jaksaa...