Saab malli kysely? "Lue niin ymmärrät" [c,i,s]

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

GL:hän periytyy ainaki joissaki autoissa siitä että karvalakkimallissa ei ollu mitään, L oli jotain "luxusta" lisää, GL vieläki enempi "luxusta"...
Sitä en muista oliko 80-luvun alussa miten esim. Ford Fiestaa myynnissä, L ja GL mallit ainaki oli, L piti olla karvalakki ilman keskikonsolia ja peruspeltivanteilla, GL taas keskikonsolilla ja niillä paremman näkösillä vanteilla. Muista eroista en niin tiedä. Itsellä oli jonkun aikaa muutama vuosi sitten tuollanen GL-malli, jostain kumman syystä siinä oli peruspeltivanteet mutta keskikonsoli oli helpottamassa cd-soittimen asennusta ;)
Automerkkikohtasia nuo merkinnät aika lailla, Nissaneissa SGL merkintä ei muistaakseni ollu mitenkään verrattavissa jonkun muun automerkin GLS:ään (ainakaan Cedricin/Glorian suhteen).
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Jostain syövereistä löydettyä :?: 8O :o

LPT = Low Pressure Turbo
HOT = High Output Turbo
C900 = classic 900 vm.93 (vm.94 vain cabriolet?) tai vanhempi
OG900 = old generation 900 vm.93 (vm.94 vain cabriolet?) tai vanhempi
OG900 classic = viimeistä vuosimallia? –93 (moottorit?)
EV-1 konsepti-auto 80-luvulla, näkynyt ainakin Paluu tulevaisuuteen elokuvassa
Sedan: 2- tai 4-ovinen
Combi coupe: 3-ovinen
Combi: 5-ovinen
Multicoupe:
Pystykeula: vm.<-86 C900, perusmallia aina vuoteen -89?
Vinokeula: vm.87- 93(94) C900 (vm.94 vain cabriolet?)
B-moottori: 99 ja C900 vm.<-81
H-moottori: 99, 90 ja C900 vm.81->
L: 99
LE: 99
GL: 96, 99, C900
GLs: 96, 99, C900 2-kaasutin malli
GLE: 99, C900 edustus-malli, polttoaineen-ruiskutus (myöh. C900 varustelupaketti)
EMS: 99 2- tai 3-ovinen, vm riippuen, C900 vain 3-ovinen, sport-malli, polttoaineen-ruiskutus
Gli: C900, mekaaninen ruiskutus, K-jetronic
i: 90(swe?), C900, 4-piste mekaaninen polttoaineen-ruiskutus, K-jetronic
i16: 900, 9000, 16-venttilinen sylinterikansi, 4-piste sähköinen ruiskutus, LH-jetronic
turbo: pakokaasuahdin (garret, mitsubishi)
t8: 8-ventt. Turbo k-jetronic
t16: 16-ventt. Turbo LH-jetronic, C900 vm.(89)90-> Lucas-ruiskutus
CC: 9000-korimalli, ensimmäinen (combi coupe?)
CS: 9000-korimalli, viimeinen (combi sedan?)
CD: C900 sedan pidennetty (20cm) edustus-malli, 9000 sedan ns. ”ministeri-malli”
Finlandia: 99, C900, ensimmäinen pidennetty (20cm) edustus-malli, 5-ov. combi-kori
SPG: C900 (Amerikan Aero)
Carlsson: C900, 9000 erikoismalli (swe)
Ruby Edition: C900 (erikoismalli brittein-saarilla)
900 Enduro: C900 (erikoismalli Australia)
Sonett: 97 urheiluauto-malli 60-70-luvulla (Sonett I, II & III)
Super turbo: C900 T8 vesiruiskutus n. 170-175hv (ei tuotantoon, tilalle kehitettiin t16)
Special (Lux)=99 kattoluukullinen erikoismalli ja C900t kaksivärinen erikoismalli
s = 99 ja C900 turbo malleissa vesiruiskutus, 9-3 sport vm. 90-93 900 matalapaineturbo +kat, amerikan C900i
Talladega = 9000, NG900
Airflow = helmasarja 99, 90, C900, 9000
Lumikko = 90 Airflow-sarja, aero-vanteet, koko valkoinen väritys n.20kpl rak. Suomessa
Redbox = saabin oma tehokkaampi muutettu apc-/moottorin punainen ohjausyksikkö
Saab Goes sport:
NG900 = new generation 900 vm.94 tai uudempi
S = Special
SE = Special Edition
OG9-3 = old generation 9-3 vm.02 tai vanhempi
C9-3 = classic 9-3 vm.02 tai vanhempi
(S turbo16) = vm. 90-93 900 täyspaineturbo +kat +vm.89-93 (900 sedan 4d kat mahd.)
SS = uusi vm.03-> 9-3 Sport Sedan
SC = vm.05-> Sport Combi
Helsinki Edition = SS/SC
Turbo Edition = SS/SC
Turbo Pilot = SS/SC 2007
Sport = ng900 205hv
Aero = sport-malli C900 T8(vain ruotsi?), T16, 9000, 9-3, 9-3ss/sc 9-5, varustelutaso
+tehokkain moottori vaihtoehto
Viggen = C9-3 tehokkain malli (2.3L 4-syl.)
Griffin = 9-5 luxus-malli
Jubilee = C9-3, 9000 juhlamalli
Sport = C9-3 varustelumalli
Business = C9-3 varustelumalli
Comfort = C9-3 varustelumalli
Premium = viimeinen 9-3 vanhasarja vm.02-03
Sonic = Laakkosen Juhlavuoden malli
SP = :wink:
Nordic = :wink:
BSR = :wink:
Maptun = :wink:
Hirsh = :wink:
Arc = varustelutaso
Linear = varustelutaso
Vector = varustelutaso sport
Aero = varustelutaso +tehokkain moottori vaihtoehto
Wagon = 9-5 farmari-malli
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

patse kirjoitti: EV-1 konsepti-auto 80-luvulla, näkynyt ainakin Paluu tulevaisuuteen elokuvassa
Missä kohti? Mä oon vain sitä DeLorean DMC-12:ta niin kuolannu etten mitään EV-1:tä nähny...
Wikipedian mukaan "An EV-1 can be seen in the background of Back to the Future Part II.", mutta.. taustalla missä?!

Löyty: http://www.imcdb.org/images/020/254.jpg ja http://img26.imageshack.us/my.php?image=0011506kg.jpg
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Kahdesta kohtaa erimieltä:

Combi coupe: 3-ovinen

Mulla ainakin oli vm-76 99 GL Combi coupe super ja se oli "oikeaoppisesti" viisiovinen.

CD: C900 sedan pidennetty (20cm) edustus-malli, 9000 sedan ns. ”ministeri-malli”

Miten niin pidennetty?
Sehän on ihan oma korimalli, ei sitä ole mistään pidennetty.

Niin ja sitten vielä tuo

SE = Special Edition

tuo minun Cabbe on SE, mutta eikös tuo S meinaa mopokonetta ja E parasta varustelutasoa, aivan kuten Tonnarin CSE?

Listasta muuten puuttuu:

Cabriolet = kova katto puuttuu :P
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin