"Cittarit"

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kuvahan on KAUNIS...Incat ja kaikki. :D
K900C
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 07:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja K900C »

Kuva on kaunis, ja eiköhän tuon "halkokuorman" ideana ollut esittää, että auto toimii biopowerilla eli etanolibensalla E85. Luontoystävällisyys&hi-tech yhdessä.
#2884
Saabiton
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7378
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: "Cittarit"

Viesti Kirjoittaja tetammi »

rmeller kirjoitti:
Marko A kirjoitti:* varoitus - juttu ei sisällä paljoa Saabismia, päinvastoin *Mutta jos nyt kumminkin lähdetään siitä, että mökkiteitä ja metsäteitä ajellaan säännöllisesti. Puukuormat ja venetrailerit perässä.

Onko täällä muita jotka tämmösiä joutuu mielessään pyörittelemään? Mulla kun on koirakin aina mukana, niin farmari on periaatteessa pakollinen. Ja jos noita karvapäitä tulee kohta toinenkin niin menee 9-3:n kontti pieneksi.
Oma mielipide joka nyt muutaman kuukauden aikana on vahvistunut on että jätän maasturit sikseen ja ajelen Massey-Ferguson 135:llä puut tien reunaan (tein vetoaisoihin sovitteen auton kärrylle) ja kytken kärryn Saabin/Citikan perään ja vedän kärryn pihaan ja nyt tuon C5:n myötä pääsen jälleen pihan perukoille suoraan Palaxin/puukasojen viereen ilman pelkoa öljypohjan/katin tms. kolisemisesta.

Rami
Itsellä sama oli mielessä kun tuossa parisen vuotta sitten tuli muutettua maalle ja talvisin tahtoo toi viimeinen muutama sata metriä olla ummessa melko usein jopa ihan tuulen tuiskuttumana.

Tosin uusi cittari ei ollu vaihtoehtona vaan kattelin enempi noita vanhempia maastureita.
Aikani ajettavuuksia ja kuluja ihmeteltyäni päätysin hyvin samanlaiseen ratkaisuun kuin Ramikin.
Pihalla on vanha traktori jolla pääsee vähän huonommallakin kelillä ja lisäksi tein auraussopimuksen kun tuo vanha vaatii aina melko pitkän lämmitysajan ennen kuin raaskii laittaa tulille(ja aamulla ei taho päästä ajois ylös muutenkaan).

Jos tosiaan toi veneen ja puiden kuskaus on tosiaan aina samalle mökille niin silloin toi olisi varmaan ihan varteenotettava vaihtoehto, noita vanhoja traktoreita/maastureita kun saa kumminkin melko edukkaasti, ainakin kun vertaa mitä autonvaihdossa yleensä menee. :D

Jos kala/saunapaikka vaihtuvat tiheään niin sitten toi ei tietenkään toimi.

Kontti ei tietenkään kasva mutta ainakin haukut pääsee paremmin saban kyytiin. Et tainnu missään mainita että minkä kokosia koiria sulla on/tulossa, kun omasta mielestäni koirat kyllä kulkee melko pienessäkin tilassa(ainakin omat), meinaan eihän sitä itselläänkään ole matkan aikana kauheesti tilaa vaihdella asentoa. Tauko verrettelykävelyineen on varmaan haukun mielestä kumminkin paljon parempi mitä muutama litra lisää tilavuutta...
Tietty jos ajatuksena on rakentaa kunnon kuljetushäkki väliseinällä niin sitten tilaa vaaditaan enempi.

Valitettavasti tää nyt ei ihan vastannu alkuperäiseen kysymykseen. :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Joo. Kuva on kaunis ja vanteet aivan järjettömän hienot!!
Tyhmä kun olen niin empä tajunnut tuota biopower jutskaa, eli siksihän ne pölkyt siinä on. Tosiaankin. Hyvä kun oikaisitte.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Joonatan
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 22:10
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Joonatan »

Tämäkin on hiukan ot.

Tuo Mersukin ilmestyi "meille" kakkos autoksi, millä pääsee mökille myös silloin kun keli ei ole ihan paras mahdollinen. Ei tarvitse olla teiden aina aurattuna tai muutenkaan huippu kunnossa. Mersua oli tässä testattu myös vähän huonommalla tiepätkällä, matka n. 60 km ja aikaa oli mennyt n. 1,5 tuntia. Parhaimmillaan oli kuulema päässyt ajelemaan 70km/h.

Auton edullisuudesta en mene sanomaan mitään, ainakin minusta nuo meset on aika hyvän hintaisia vehkeitä, vanhatkin. Mese on varustettuna automaatilla ja koneena on 3 litran suora kutonen, bensana. Kevyesti ajettuna saa satasen kulutuksen pidettyä tuollaisessa järkevässä 13l/100km. Eli näissä vehkeissä ei ole järki mukana, käyttökustannukset ovat melko korkeat, osia saa etsiä vähän muualtakin kuin Vehon tiskiltä (halvemmin ja nopeiten osia saa hankittua suoraan ulkomailta, itse asiassa tuo itänaapuri on osoittautunut melkoiseksi aarreaitaksi osien suhteen). Mutta eipähän tarvitse enää syksyllä ostaa uusia pakoputkia+katalysaattoreita saappaisiin ja hitsata haljenneita öljypohjia ehjäksi. Viime syksy oli vain vähän liian kallis syksy...

Myös vanha traktorikin löytyy, millä pääsee myös liikenteeseen, ei vain ole ykkösvaihtoehto metsälle mennessä, sille on varattu omat tehtävät.
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pocky »

Kävikös Marko A koskaan testaamassa VW Touaregia tai Dodge Caliberia?
Mielestäni tuo Dodgehan menee lähes samaan kastiin mitä Honda CR-V.
#3431
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

pocky kirjoitti:Kävikös Marko A koskaan testaamassa VW Touaregia tai Dodge Caliberia?
Mielestäni tuo Dodgehan menee lähes samaan kastiin mitä Honda CR-V.
Eipä ole tullut käytyä. Dodge hylkii jostain syystä, mutta pitäis kai sitä siihenkin tutustua. En ole yhtään perehtynyt ko. autoon. Touaregia sen verran katsellut, että tietää mistä on kyse. Aika hinnakkaita ovat.

Mitenhän tuo Freelander 2? Jonkin ajan kuluttua alkaa olla niitä 2.2 TD4 versioita vähän ajettuna tarjolla. Ei vain täälläpäin ole ollut vielä mahdollisuutta koeajaa.

Toisaalta, nyt kun noita möhkäleitä on ajanut niin koko ajan vahvistuu tunne siitä, että ajaa tällähetkellä aivan sairaan hyvällä autolla :lol:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Fossiili
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 07:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Land Rover Oulu
Wetteri Oy >>
Osoite: Äimäkuja 2, 90400 Oulu

Eikös tuolla ole Lantikoita?
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Fossiili kirjoitti:Land Rover Oulu
Wetteri Oy >>
Osoite: Äimäkuja 2, 90400 Oulu

Eikös tuolla ole Lantikoita?
Tuli kokeiltua. Ja paljon lisää muitakin autoja. Lyhyesti:

Dodge Caliber - ei hyvä millään lailla IMO. Onnettomat tilat.

Jeep Compass Limited - muovinen ja rämisevä, halvan oloinen. Onnettomat tilat. Hyvä ajaa.

Jeep patriot (vain kylmät tyypit) - asenne kohdallaan. Muutapa ei paljoa olekkaan. Toivottavasti ajettavuus ja maasto-ominaisuudet on hyvät. Muuten ei paljoa sytyttänyt. Surkea tavaratila kokoonsa nähden.

Freelander 2 - Massiivinen ja varmaan maastokykyinen. Aivan liian korkea lastauskynnys ja hinta. Luksus auton tuntuinen. Ei raaskis ajaa metsään...

Nissan X-Trail - Ruma. Todella loistavat tilat ja hyvä ajettavuus sekä kohtuu hiljainen ja hyvin varusteltu. Huonot penkit. Diesel/automaatti on iso +! Tän vois vaikka ottaa monien sopivien ominaisuuksiensa vuoksi.

BMW X3 - kompakti ja näppärän oloinen. Kallis ja hintaansa nähden huonot varusteet. M***njatke imago.

Subaru Outback 2.5 AT - Onneton kone. Kuluttaa järjettömästi eikä kulje mihinkään! Missä ne bokserin loistavat ominaisuudet oli? Auttamattomasti liian pieni kone autoon/laatikkoon. Hyvä ajotuntuma, nelivedosta ei osaa kokeillun perusteella sanoa mitään. Etuovien lasinkehysten puuttuminen tuntuu jotenkin eppämääräisen vanhanaikaiselta.

Toyota RAV4 D4D - Kevyt ja kätevä. Halvan oloinen, rämisee, neliveto on "neliveto" (tuli testattua kunnon hiekkaesteellä), mutta kyllähän tuollakin pääsee. Hyvät tilat. Sivulle aukeava takaovi mielestäni huono ratkaisu.

Että silleen. Saab 9-3 SC asettaa laatuvaatimukset niin korkealle, että kaikki tuntuu järkiään jotenkin halvoilta, taikka muuten vain teennäisiltä. Dodge ja Jeep veti kyllä pohjat. 80-luvulla corolloissa oli paremmat sisutukset...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Painkiller
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 15:08
Paikkakunta: KEMI

Viesti Kirjoittaja Painkiller »

Katumaasturi-testi oli Tuulilasin numerossa 9/2007. Maasto-ominaisuudet näkyy mm. Outlander ristiriipunnassa

Ulosjoustot ovat hyvinkin rajoittuneet mutta neliveto selvittää tilanteen.
Saabit myyty pois, uutta hakemassa.
ex 99x2kpl, 900x2kpl,900 Cab, 9000Aero....
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Onkos kukaan maininnut Range Roveria. Muistaakseni pärjäsi varsin hyvin testeissä, mutta hintakin on sitten sen mukainen.

http://www.landrover.fi/

Monenlaista mallia löytyy.

Tuo kevyin maasturikin kulkee omiemme kokemustemme mukaan ihan hyvin maastossa - kertaakaan ei ole meinannutkaan jäädä kiinni. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kuva

Kuva
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Fossiili
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 07:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Marko A kirjoitti: Freelander 2 - Massiivinen ja varmaan maastokykyinen. Aivan liian korkea lastauskynnys ja hinta. Luksus auton tuntuinen. Ei raaskis ajaa metsään...

Nissan X-Trail - Ruma. Todella loistavat tilat ja hyvä ajettavuus sekä kohtuu hiljainen ja hyvin varusteltu. Huonot penkit. Diesel/automaatti on iso +! Tän vois vaikka ottaa monien sopivien ominaisuuksiensa vuoksi.
Nelivetoinen diesel-automaatti on vielä melkoinen harvinaisuus ja toinen vaihtoehto olikin X-Trail. Lähtöhintaero Freelanderiin vaivaiset 300 euroa, tosin vastaavilla varusteilla tulee Lantikka kyllä selvästi kalliimmaksi.
Vaakakuppia myös käänsi paikallisen Autokeskuksen tietämättömyys tulevista koeajoautoista vielä tuossa heinäkuun puolella. Myös toimitusaika olisi kuulemma mennyt ensi vuoden puolelle.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Nelivetoinen diesel-automaatti on vielä melkoinen harvinaisuus ja toinen vaihtoehto olikin X-Trail. Lähtöhintaero Freelanderiin vaivaiset 300 euroa, tosin vastaavilla varusteilla tulee Lantikka kyllä selvästi kalliimmaksi.
Vaakakuppia myös käänsi paikallisen Autokeskuksen tietämättömyys tulevista koeajoautoista vielä tuossa heinäkuun puolella. Myös toimitusaika olisi kuulemma mennyt ensi vuoden puolelle.
Freelander ois varmaan huippu, mutta minä jouduin sulkemaan sen vaihtoehdon, kun lastauskorkeus (koirakäyttöön) on auttamatta liian korkea. X-Trailissa on matalin kaikista tsekkaamistani. Tuo Nissanin laatu yms jutut arveluttaa kyllä kovin. Ja tosiaan LE varusteltu traili ois kaupassa aikaisintaan tammikuussa. Mutta voipi kyllä ollakin, että tämä talvi ja ens kesäkin mennään Saabilla ja katsotaan peli uusiksi ensi syksyllä. Eipä vielä tiedä.

Joko siis olet saanut Freelanderin?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Fossiili
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 07:08
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Fossiili »

Marko A kirjoitti: Joko siis olet saanut Freelanderin?
Piti olla pihassa jo elokuussa, mutta tietäähän ne automyyjät. :?
No tässä kuussa kuulemma tulee. On vaan pirun pitkä tämä odottavan aika.
Vastaa Viestiin