Maantiellä sattuu??
Tällä viikolla olin menossa C mesellä 45 tietä Hyvinkään suuntaan , siinä edessä meni VW Bora, kameratolppien takia kuski pumppasi nopeutta 80-100 välissä, alueella on 80 rajoitus. Kiltisti ajoin perässä pitkän matkaa kunnes käännyttiin Hanko-Hyvinkään tien suuntaan. Auto kiihdytti todella hitaasti matkanopeuteen kun olitiin käännytty, joten päätin ohittaa kun on hyvä suora. Nainen herpaantu ja sain kiihydyttää 140km/h asti että pääsin ohi siinä 80 alueella. Sitten alko ajaa perseessä kiinni kun jatkoin ajamista 100km/h , lopulta jäi sitten ja laskin nopeuden 90 kieppeille.
No näin sen saman auton Hyvinkäällä kun tuli niin samaan suuntaan , sielä se auto sitten töräytti vielä punaisia päin.
No näin sen saman auton Hyvinkäällä kun tuli niin samaan suuntaan , sielä se auto sitten töräytti vielä punaisia päin.
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Re: jagge tuli väärältä puolen liikenteenjakajaa
Äsh, te olette jo liian vanhoja tähän maailmanmenoon. Ei ennen kaikki ollut paremmin.Haksu kirjoitti:Osuit naulan kantaan.Minuteman kirjoitti:Kysymystä voisi jopa pohtia niinkin pitkälti kuin että mihin helvettiin tämän maan kulttuuri on menossa? Kilpailuasenne ja järjetön itsekkyys näkyy kaikkialla, eikä vähiten televisiossa mitä lapset katsovat imien vaikutteita "hyväksytyistä" toimintatavoista.Haksu kirjoitti:Mihin helvettiin tämän maan liikennekulttuuri on menossa.
Ennemmin murehtisin sitä, että mihin helvettiin tämän maan liikennekulttuuri, ja kulttuuri yleensäkin menee, kun tämä nykyinen "BB"- sukupolvi saa omia lapsia, ja omien kokemustensa pohjalta kasvattaa vielä uuden sukupolven liikenteeseen...![]()

#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: jagge tuli väärältä puolen liikenteenjakajaa
Voi olla, eikä varmasti ollutkaan. Kuitenkin kehitystä huonompaankin päin on tapahtunut, sen huomaa jo siitä että ketä ennen pidettiin sosio/psykopaattina, niin nykyään häntä ylistetään "menestyvänä ja dynaamisena" ihmisenä. Tämä kehitys näkyy ikävä kyllä liikenteessäkin.Raimo Miettinen kirjoitti:Äsh, te olette jo liian vanhoja tähän maailmanmenoon. Ei ennen kaikki ollut paremmin.
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Yksi piirre mikä näissä autofoorumien liikennekulttuurikeskusteluissa on kummallista, että kanssa-autoilijan käytös ja tekemiset peilautuvat juuri ajettavan automerkin mukaan: Hiton volvokuskit aina... ja bemaristi ylimielisenä... ja mersumies ilman vilkkua, prkl. Eihän se käytös merkkisidonnaista ole. Tällä yleistämisellä myös annetaan itselle mahdollisuus ylinopeuteen tai muuten törkeään käytökseen. Ja olenhan itsekin tähän syyllistynyt, sitä en kiellä.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Tarkoitukseni ei ollut laittaa mainitsemiani autoilijoita mihinkään kategoriaan,nämä autolijat nyt vain sattuivat tekemään sen minkä todistin ratin ja penkin välistä,toki olen muutaman Saabinkin bongannut,mutta tälläkertaa tuo mainitsemani "kolmikko" ajeli piittaamatta muista tiellä liikkujista.Raimo Miettinen kirjoitti:Yksi piirre mikä näissä autofoorumien liikennekulttuurikeskusteluissa on kummallista, että kanssa-autoilijan käytös ja tekemiset peilautuvat juuri ajettavan automerkin mukaan: Hiton volvokuskit aina... ja bemaristi ylimielisenä... ja mersumies ilman vilkkua, prkl. Eihän se käytös merkkisidonnaista ole. Tällä yleistämisellä myös annetaan itselle mahdollisuus ylinopeuteen tai muuten törkeään käytökseen. Ja olenhan itsekin tähän syyllistynyt, sitä en kiellä.
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
-
- "Hölösuu"
Yleistäminen on typerää minustakin, yleensä. Mutta kyllä minä ainakin omien havaintoejn perusteella olen valmis sanomaan että tietyn merkin kuljettajat silmiinpistävän usein käyttäytyvät samalla tavalla liikenteessä. On tästä jo yli 20 vuoden havainnot niin kehtaa jopa yleistää.Raimo Miettinen kirjoitti:Yksi piirre mikä näissä autofoorumien liikennekulttuurikeskusteluissa on kummallista, että kanssa-autoilijan käytös ja tekemiset peilautuvat juuri ajettavan automerkin mukaan: Hiton volvokuskit aina... ja bemaristi ylimielisenä... ja mersumies ilman vilkkua, prkl. Eihän se käytös merkkisidonnaista ole. Tällä yleistämisellä myös annetaan itselle mahdollisuus ylinopeuteen tai muuten törkeään käytökseen. Ja olenhan itsekin tähän syyllistynyt, sitä en kiellä.
BMW on tietysti klassikko. Sillä on sporttinen imago joten sellaisen ostaa usein spottisena, eteenpäin pysrkivänä itseään pitävä ihminen ja ajotyyli kuvastaa usein luonnetta.
Niin se vaan menee että autot ostetaan usein mielikuvien perusteella.
Ei auto varmasti muuta ihmistä mutta ehkä tietynlaiset ihmiset ostaa tietynlaisia autoja.
9000CS 2,3
Kerran meni hermot takapuskurissa roikkuvan isohkon maastoauton kuljettaja kanssa. Ajoin ite rajoituksen mukaista nopeutta ja se roikkui kokoajan takana. Pudotin vauhtia hyvällä suoralla, näytin vilkkua oikealle ja annoin sen mennä ohi. Arvelin että pääsen eroon tuosta perseessäroikkujasta ja samalla näen hänen käsityksensä oikeasta ajonopeudesta. Mitenkäs kävi? Se pahkeinen ei sitten ajanutkaan kovempaa kuin minä! Se jäi siihen eteen laahaamaan alle rajoituksen olevaa nopeutta. No, miulla ei ollu kiire minnekkään joten aattelin että katotaan nyt mitä se oikein aikoo. Se kääntyikin ehkä noin 5km päässä risteyksestä sivutielle. Tämän kokemuksen jälkeen en ole antanut tietä muille, kuin hälytysajossa oleville ajoneuvoille, kuten poliisi, ambulanssi tai palokunta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tuo on muuten todella yleistä.Mitenkäs kävi? Se pahkeinen ei sitten ajanutkaan kovempaa kuin minä! Se jäi siihen eteen laahaamaan alle rajoituksen olevaa nopeutta. No, miulla ei ollu kiire minnekkään joten aattelin että katotaan nyt mitä se oikein aikoo. Se kääntyikin ehkä noin 5km päässä risteyksestä sivutielle.
Muutenkin mietin liikennettä aamulla kun seisoin ruuhkassa Tuusulanväylällä siinä Maunula/Ogeli liittymässä Helsinkiin päin. Että todella moni ajaa siitä Bussikaistan kautta läpi. 15 vuotta taaksepäin siinä oli samanlaiset ruuhkat mutta aika harva ajoi sitä bussikaistaa laittomasti läpi metsälänliittymään
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Toisaalta ihmettelen miksi monet jotka syyllistyvät jatkuvasti päiväsakkojen arvoisiin suorituksiin, eivät kuitenkaan ajele bussikaistoja silloin kun sieltä näyttää pääsevän sopivasti etuilemaan. Onko kyseessä vain pelko siitä ettei pääse tunkemaan takaisin vai mistä tuollainen kunnioitus kuitenkin melko lievästi rangaistavan rikkomuksen suhteen ?Tomi9000T kirjoitti:.....aika harva ajoi sitä bussikaistaa laittomasti läpi.....
Minusta tuntuu olevan suht yleistä ajaa tuosta Bussikaistan kautta Maunula/Ogeli liittymän kohdalla. Siinä sitten ohitellaan muut etc...
Mutta ei ole yhtään niin yleistä että samaa temppua kokeilisi Vaakalinnuntie Shell Valoista Bussi/Taksi kaistaa pitkin.
Luulen että yleinen mielipide on se että kiilajille ei anneta tilaa, mikä minusta ok. Mutta joskus tuntuu että sielä liikentees on se asenne että minulla kiire, mä tärkeämpi kuin te muut....etc.
Kaikista eniten ottaa pannuun nämä jotka ruuhka aikaan ajaa ihan jonon etupäähän ja vilkku sivulle että nyt vaihdankin kaistaa. Samalla nää urvelot estää kokonaan toisen kaistan käytön ja lisää ruuhkaa.
Mutta ei ole yhtään niin yleistä että samaa temppua kokeilisi Vaakalinnuntie Shell Valoista Bussi/Taksi kaistaa pitkin.
Luulen että yleinen mielipide on se että kiilajille ei anneta tilaa, mikä minusta ok. Mutta joskus tuntuu että sielä liikentees on se asenne että minulla kiire, mä tärkeämpi kuin te muut....etc.
Kaikista eniten ottaa pannuun nämä jotka ruuhka aikaan ajaa ihan jonon etupäähän ja vilkku sivulle että nyt vaihdankin kaistaa. Samalla nää urvelot estää kokonaan toisen kaistan käytön ja lisää ruuhkaa.
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Helssingin ruuhkista ei itsellä ole onneksi kokemusta, mutta ruuhkassa yleensäkin, se on veteen piirretty viiva missä kohtaa joku kiilaa, vai yritetäänkö siinä vilpittömästi kuuluisaa "vetoketjuperiaatetta".Tomi9000T kirjoitti:
Luulen että yleinen mielipide on se että kiilajille ei anneta tilaa, mikä minusta ok.
Vetoketjuperiaate toimii lähinnä silloin jos on kyse jonon jakamisesta parijonoksi ja lyhentäminen sillä tavalla. Toimii esim. päättyvän kaistan tilanteessa, ja valoissa läpimenon tuplaamiseksi. Valitettavasti Suomessa homma ei kyllä toimi asiallisesti juuri missään.Minuteman kirjoitti: ruuhkassa yleensäkin, se on veteen piirretty viiva missä kohtaa joku kiilaa, vai yritetäänkö siinä vilpittömästi kuuluisaa "vetoketjuperiaatetta".
Tulipa taasn todistettua jotakin järjen jättiläistä. Valoristeyksessä on yksi kaista kuhunkin suuntaan, vasemmalle on oma nuolivalonsa ja suoraan sekä oikealle kääntyville sitten sama valo. Suoraan menevällä kaistalla on ensimmäisenä täydessä lastissa oleva täysperävaunuyhdistelmä (60ton) ja tämän perässä siten jokunen henkilöauto. Oikealle kääntyvällä kaistalla on sitten muutama henkilöauto. Itse olin siinä kohdilla jossa tuo kääntyvien kaista erkanee. Noin viiden auton päästä takaa hyökkää yllättäen yksi auto pientareen kautta tuolle kääntyvien kaistalle ja odotteli siinä valojen vaihtumista. Ei tässä vielä mitään, mutta kun valot vaihtuivat vihreiksi ja jonot lähtivät liikkeelle tuli nähtyä tuolta kaistaa vaihtaneelta kuskilta tyylipuhdas suoritus. Jatkoi matkaansa sitten suoraan risteyksen yli, tai niin pitkälle kuin pääsi ja odotteli siinä koko suoraan menevän jonon lipumista ohitse. Tarkoituksena tuntui olevan päästä kiilaamaan koko jonon keulille, sillä sen verran nopeasti mentiin siihen kaiteen viereen.