"Cittarit"

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
mikkoimp
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

otetaan nyt tännekin kantaa kun alunperin otsikossa sitä kyseltiin...

eli itse olen cittareita vahvasti vastaan, ovat varsinaisia maasturin irvikuvia, vähän kuin esin nissan 100nx urheilu-autoista puhuttaessa.. jossain lehdessä kun viimee talvena vertailu niistä oli, niin eiväthän ne yhtään pidemmälle normaali autoja oikeastaan päässeet vaikka olivat "nelivetoja"

itsellä siis -83 vuotinen patrolli, ei ehkä mikään talous ihme 12-15 kulutuksella mutta on siellä nyt sentään se vajaa 200hv tehoa ja vääntöä tyhjäkäynniltä lähtien niinkuin vanhassa isossa dieselissä on niin ei ihan heti olla kiinni, vaikka ei lukkojakaan löydy, ainoastaan kitka takana, kyllä tuo ~80cm jousto aika hyvin pelastaa ja kunnon kumit...

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/p ... ay&id=6801

tuolla muutama kuva patrollista...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
necro
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja necro »

Tämä nyt ei ihan citymaasturiksi mene mutta koeajelin Lada Niva vm. 2007, kyllä tuntuu keviästi kulkevan oli alla mitä vain, löytyy myös alennusvaihteet ja kytkettävä lukko. Jos täytyisi oikeasti huonoilla teillä päästä etenemään niin suosittelen lämpimästi.

Hintaahan tällä on ~13.900e brand new. :!:
mikkoimp
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

hinta on 14,900 ja tuo lukko siis on vain keski tasauspyörästöön, ei akseleihin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Aika paha että tuo on vielä myynnissä!

Netistä löytyy hyviä koeajo juttuja :lol:

Asiasta varpusparveen, tällähetkellä taas tuntuu ettei cittaria voi Saabin rinnalla harkita. Prkl, sais Saabi tehdä piakkoin korotetulla maavaralla varustetun 9-3:n, niin ois meille wannabe erämiehillekin joku jolla vouhottaa!! 8O
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kuva

Odottaa vaan, tavaramerkkihän on jo rekisteröitykin.. :lol:
necro
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja necro »

mikkoimp kirjoitti:hinta on 14,900 ja tuo lukko siis on vain keski tasauspyörästöön, ei akseleihin...
Nettiautossa näytti joku liike Nokialta myyvän 13.900 uutta. Ulkomailta saa varmaan veroineen halvemmalla toki.

Tuo on kyllä epäilemättä hauskin auto millä olen ikinä ajanut jokatapauksessa :lol:

Kokemusta Ladoista on jonkunverran, perheessä niitä on ollut koko ikäni ja itse olen tässä viimeiset 3kk ajellut Samaralla.
pocky
"Aero"

Viesti Kirjoittaja pocky »

Cittariaiheinen linkki:
http://junttiauto.com/
lk
Matalapaineturbo

Re: "Cittarit"

Viesti Kirjoittaja lk »

Pittääpä kertoa tilanne päivitystä. Eli Saab 9-5 2.2 tid vaihtui syksyllä Volvo XC90 D5. Tilanne oli sellainen että Saabissa alkoi taas moottorinvika valo palaa. Käytin Auto Aineella ja testerin käytön jälkeen antoivat puolen kymmentä mahdollista vika-arviota. KOska olen nyt töissä pohjoisimmassa-Suomessa ei ollut aikaa alkaa taas viemää autoa joka VKL Aineelle viikoksi arvottavaksi. Sattui sitten jopparilla olemaan saksan tuonti Möhkö ja vaikka oli automaatit niin oli sitten vaihdettava sopivalla välirahalla siihen ja jätettävä Saabismi.

Kokemuksia:
Lähivalot on surkeat. Kaukovalot hyvät ja vielä lisäpitkät olen laittanut(Volvoissa on muuten valmiiksi pistoke lisäpitkien virran ottoa varten huomasin tämän vasta kun olin jo valot laittanut). LIsäksi kaarre ajo ominaisuudet ovat huonommat. DSTC on.

No muutama viikko sitten olin ajelemassa lumisella traktori uralla (lunta noin 50 cm). Pyörät alkoi sutia tyhjää loivassa ylämäessä. Aloin polkemaan jälkeä mutta ainakin pyörtä sutaisi tyhjää auto valui kohti ojaa. Lopulta oltiin ojan partaalla ja liikuttelun vuoksi auto luisui aina syvemmälle. No hälytettiin "oikea" maasturi paikalle. Positiivista oli huomata että Pajerollakin oli vaikeuksia edetä vaikka tuli paikalle Volvon polkemaa jälkeä pitkin. Valitettavasti ei Pajerossakaan potku riittänyt vetämiseen ja paikalle piti tilata Neli-veto traktori, joka sitten nykäisi auton pois.

NO viikko sitten oli suunnitelmissa lähteä taas metsäteille mutta kotipihassa näytölle iski teksti: "DSTC vaatii huoltoa". Pienellä testauksella karu totuus ilmeni. Auto jäi mihin vain kiinni kun luistonesto ei toimi. Kun yksi pyöri sutii tyhjää niin kiinni ollaan. NOrmaalisti siis DSTC jarruttaa sutivaa pyörää, jolloin voimaa menee muillekin pyörille. Normaalisti siis sutii toinen etupyörä ja molemmat takapyörät. Jos jotain positiivista hakee niin onneksi "vika" ilmaantui kotipihalla eikä missään erämaassa kymmenien kilometrien päässäässä auratusta tiestä. Kokeilin ottaa akun pois jos se poistaisi virheeen. 45 min akkukaapelit irti ei nollannut edes ajotietokonetta!!!

No nyt auto on paikallisella pajalla testerin selvitettävänä kun lähimpään merkkihuoltoon on yli 300 km ja työt painaa päällle niin ettei pääse auto sinne viemään.

p.s. vaihdetaan xc90 2wd hyvään diesel-Saabiiin.... Seuraavaksi mettä-autoksi otan sellaisen missä on OIkeat lukot....
hz81
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hz81 »

lk kirjoitti:Pittääpä kertoa tilanne päivitystä. Eli Saab 9-5 2.2 tid vaihtui syksyllä Volvo XC90 D5. Tilanne oli sellainen että Saabissa alkoi taas moottorinvika valo palaa. Käytin Auto Aineella ja testerin käytön jälkeen antoivat puolen kymmentä mahdollista vika-arviota. KOska olen nyt töissä pohjoisimmassa-Suomessa ei ollut aikaa alkaa taas viemää autoa joka VKL Aineelle viikoksi arvottavaksi. Sattui sitten jopparilla olemaan saksan tuonti Möhkö ja vaikka oli automaatit niin oli sitten vaihdettava sopivalla välirahalla siihen ja jätettävä Saabismi.

Kokemuksia:
Lähivalot on surkeat. Kaukovalot hyvät ja vielä lisäpitkät olen laittanut(Volvoissa on muuten valmiiksi pistoke lisäpitkien virran ottoa varten huomasin tämän vasta kun olin jo valot laittanut). LIsäksi kaarre ajo ominaisuudet ovat huonommat. DSTC on.

No muutama viikko sitten olin ajelemassa lumisella traktori uralla (lunta noin 50 cm). Pyörät alkoi sutia tyhjää loivassa ylämäessä. Aloin polkemaan jälkeä mutta ainakin pyörtä sutaisi tyhjää auto valui kohti ojaa. Lopulta oltiin ojan partaalla ja liikuttelun vuoksi auto luisui aina syvemmälle. No hälytettiin "oikea" maasturi paikalle. Positiivista oli huomata että Pajerollakin oli vaikeuksia edetä vaikka tuli paikalle Volvon polkemaa jälkeä pitkin. Valitettavasti ei Pajerossakaan potku riittänyt vetämiseen ja paikalle piti tilata Neli-veto traktori, joka sitten nykäisi auton pois.

NO viikko sitten oli suunnitelmissa lähteä taas metsäteille mutta kotipihassa näytölle iski teksti: "DSTC vaatii huoltoa". Pienellä testauksella karu totuus ilmeni. Auto jäi mihin vain kiinni kun luistonesto ei toimi. Kun yksi pyöri sutii tyhjää niin kiinni ollaan. NOrmaalisti siis DSTC jarruttaa sutivaa pyörää, jolloin voimaa menee muillekin pyörille. Normaalisti siis sutii toinen etupyörä ja molemmat takapyörät. Jos jotain positiivista hakee niin onneksi "vika" ilmaantui kotipihalla eikä missään erämaassa kymmenien kilometrien päässäässä auratusta tiestä. Kokeilin ottaa akun pois jos se poistaisi virheeen. 45 min akkukaapelit irti ei nollannut edes ajotietokonetta!!!

No nyt auto on paikallisella pajalla testerin selvitettävänä kun lähimpään merkkihuoltoon on yli 300 km ja työt painaa päällle niin ettei pääse auto sinne viemään.

p.s. vaihdetaan xc90 2wd hyvään diesel-Saabiiin.... Seuraavaksi mettä-autoksi otan sellaisen missä on OIkeat lukot....
OT: Ei pahalla.... :lol: 8)
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
lk
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja lk »

Paikallisella pajalla yrittivät testerillä tutkia. Paljon erillaisia virhe-ilmoituksia. DSTC-järjestelmään ei saa yhteyttä ja CAN-väylä tukossa... Kehottivat viemään merkkihuoltoon. Valitettavasti siis Volvonkin lähin merkkihuolto on 300 km päässä ja töitä on viikonloppuja myöten. Kaiken kukkuraksi on pirun liukkaat kelit....
Vastaa Viestiin