Päädyin itsekin samaan tulokseen, että syysvahaus on tehtävä perinteisillä tuotteilla. Talvella tallissa pestessä voi sitten antaa lisäsuojaa tälläisellä wet-wax tuotteella. Jostain syystä muuten Turtlen vastaava tuote on puolet halvempi kuin Autoglym Tiedän jo kumman valitsen...
Joku tuolla aiemmin kehui Lahegan vahoja. Tuosssa joku aika sitten motonetistä öljyä ostaessani ostin lahegaa pari purkkia (Cleaner ja Waxpolish) kun oli niin pirun halpaa (4,90€ purkki). Vahasin sitten ensin kliinerillä ja heti perään waxpolishilla ja voi perkele mikä kiilto! En ainakaan Glymin punaisella ole saanut samaa lopputulosta. Zainoa en ole kokeillut, mut tää oli ehdottomasti testaamistani paras. Kestosta en vielä osaa sanoa mitään.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Mites tuo Glymin punaisella pohjat ja sitten siitä Glymin kullanvärisestä putelista päälle?
Toimiiko?
En ole itse kokeillut, mutta jotkut väittää olevan hyväkin yhdistelmä.
Hyvän ja pitkän kiillon saa Korrekin TFX:llä ja kiilto säilyy pitkään ku pesee Korrekin kestopesulla (sisältää TFX vahaa).
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
apu,apupoika kirjoitti:Mites tuo Glymin punaisella pohjat ja sitten siitä Glymin kullanvärisestä putelista päälle?
Toimiiko?
En ole itse kokeillut, mutta jotkut väittää olevan hyväkin yhdistelmä.
Saahan silläkin kohtalaisen. Paremman olen saanut Zainon Z5+Z6 yhdistelmällä. Nyt tuli pintaan Prestaa, katsellaan miten kestää talven.
Saabisti -77 kirjoitti:Hyvän ja pitkän kiillon saa Korrekin TFX:llä ja kiilto säilyy pitkään ku pesee Korrekin kestopesulla (sisältää TFX vahaa).
Jos tuossa purkin kuvassa oleva maalipinta on Korrekilla vahattu pysyn ainakin minä siitä todella kaukana, sen verran upeasti näyttää suojaavan kun vesi jää pintaan tuolla tavalla
Kyllä niissä vahoissa on eroja
Kokeilin tuota korrekkia punaiseen satkuuni.Pakko sanoa että aivan persiistä koko vaha.Ei oikein tietänyt että milloin se oli kuivunut tarpeeksi kiillotusta varten.Jos taas liikaa odottaa niin työstö on hankalaa.Lopputuloksena oli läikikäs pinta vaikka 2 kertaan vahasin.
Glymin punasta+kultaa olen yleensä käyttänyt eikä tämän testin perusteella ole syytä linjaa muuttaa.
Olihan se korrekki ennenvanhaan todellakin markkinoiden parasta mutta ajat ja vahat ovat hieman muuttuneet.
tomaatti kirjoitti:Kokeilin tuota korrekkia punaiseen satkuuni.Pakko sanoa että aivan persiistä koko vaha.Ei oikein tietänyt että milloin se oli kuivunut tarpeeksi kiillotusta varten.Jos taas liikaa odottaa niin työstö on hankalaa.Lopputuloksena oli läikikäs pinta vaikka 2 kertaan vahasin.
Glymin punasta+kultaa olen yleensä käyttänyt eikä tämän testin perusteella ole syytä linjaa muuttaa.
Olihan se korrekki ennenvanhaan todellakin markkinoiden parasta mutta ajat ja vahat ovat hieman muuttuneet.
Samaan läikikkyyteen törmäsin myös. Vahaa käytin mielestäni juuri sopivasti, mutta lopputulos oli vähän niin ja näin. Hopeassa pinnassa ei läikkiä juurikaan erottanut, mutta tummemman värisestä ei hyvää saanut.
Saabisti -77 kirjoitti:Hyvän ja pitkän kiillon saa Korrekin TFX:llä ja kiilto säilyy pitkään ku pesee Korrekin kestopesulla (sisältää TFX vahaa).
Aivan samaa mieltä - olen käyttänyt Korrekin kestovahaa useamman vuoden ajan ja välillä on tullut harha-askelia eli kokeiltua muita, mutta aina on tullut palattua takaisin Korrekkiin.
Itsellä on kokemusta tuosta TFX:stä, Autoglymistä(punainen,hopea,violetti), Lahegasta ja Zainosta. Parhaan kiillon saa kyllä tuolla zainolla mutta kestävyydessä voisi olla toivomisen varaa, onhan tuo kyllä suuri töisinkin. Korrekin Autoglymin ja Lahegan arvioisin suunnilleen saman tasoisisiksi. Eli ihan ok kamaa kaikki.
9-5:ssa onnyt pari vuotta ollut Zainot pinnassa ja kyllä tosi hyvänä on pinta pysynyt kun kesässä antaa pari kertaa täyden käsittelyn ja silloin tällöin pesun jälkeen vetää suihkutettava Z-6:n pintaan
Frostgrey kirjoitti:Parhaan kiillon saa kyllä tuolla zainolla mutta kestävyydessä voisi olla toivomisen varaa, onhan tuo kyllä suuri töisinkin.
Minusta Zainoamisessa on suuritöisintä ensimmäinen käsittely ja sen jälkeen purkkien kantaminen/avaaminen. Säännöllisesti käytettynä 30 min riittää auton pesuun JA vahaukseen (vaha kahteen kertaan). Vahan kulutus on hämmästyttävän pientä, ruokalusikallinen riittää kahteen vahakerrokseen.
Itse pistin kolme kerrosta ensimmäisellä kerralla joka kai on myös maksimi. Kyllä tuossa vierähti se 7 ja puolituntia (30 minuutin vahan tarttumiset mukana). Hommaa piisaa kyllä todella paljon. Toisaalta voimaa hankaamiseen ei tarvita juurikaan vaan raskain vaihe taitaa olla helmojen juureen kyykkiminen. Tuo claybar on kieltämättä kätevä, vaikka pahimpien pikitahrojen poistoon tuokaan ei oikein riittänyt (ei myöskään putsaajan kärsivällisyys). Hellävarainen varmasti, kun muistaa vain pitää pinnan märkänä. Nyt lopputulos näyttää ihan ok-tasoiselta, mutta odotin kyllä parempaa. Veikkaan, että harmaa pilvinen keli ei tuo sitä syvyyttä esiin, joten täytyy ottaa kunnon kuvat aurinkoisena päivänä. Illalla/yöllä aiheutti hämmennystä, kun ensimmäinen kerros saatiin pintaan ja punainen katto muuttui "syvän mustaksi" ja taivaan tähdet alkoivat näkyä. Hetken aikaan luuliin värin vaihtuneet mustaksi! Oma moka, että homma viivästyi iltaan jolloin työnjälki ei ole aivan parasta ja pohjalle jäi kai epäpuhtauksia (vanhaa vahaa?). Kiilto näyttää paikoin hieman epätasaiselta.