Terve,
Kaivetaan taas tämä kesäaihe esiin.
Viimeksi oli kysely aiheesta "mitä merkkiä" ja AutoGlym oli vahvoilla.
No, nyt utelen käyttääkö kukaan autoissaan värivahaa?
Nimittäin itse käytän (ihan kuin tämä ois jotenkin noloa..).
Lähinnä varmaan siksi kun autoilla on ikää yli 10 vuotta ja
ovat väriltään punaisia. Eli aurinko jättää jälkensä.
Olen siis käyttänyt kerran kesässä seuraavaa reseptiä:
syvä/hiova puhdistaja, Turtlen punainen vaha ja Glymin
extra glossia pintaan. Tulee aika nättiä jälkeä ja vielä todella
kestävää. Pysyy tuo värivaha ympäri vuoden ihan reilusti.
Huomaa hyvin kun alkukesästä hankaa puhdistavalla vahalla
auton ympäriinsä niin punaista lähtee (no, hiovalla kyllä muutenkin)
mutta siis tuo vaha pysyy pinnassa vuoden ympäri.
Tämän lisäksi pari kertaa perus-Glymillä pikaiset käsittelyt.
Muovi/kumi listoihin olen käyttänyt Glymin bumper-carea, joka
taas ei pysy kyllä montaa viikkoa mutta näyttää silti hyvältä parin pesun
jälkeen . Tonnarin mustat kylkilistat vain on jotenkin liian tiivistä
muovia kun ei tuo BC siihen oikein tehoa. Onko kellään siihen parempaa
vaihtoehtoa.
Keskustelua aiheesta maalipinnan hoito!
Maalipinnan hoito: Vahaa vai värivahaa vai jotain muuta?
Maalipinnan hoito: Vahaa vai värivahaa vai jotain muuta?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Puskureihin/listoihin, joihin ei vahakäsittely pure, voi kokeilla kuumailmapuhallinta. Esim. og-satkun "pystykeulan" puskureihin tämä on hyvä käsittely, kuumennetaan varoen yhtä kohtaa lämmitellen jo vierestä... kun pinta "kiehahtaa" kiiltäväksi niin jatketaan eteenpäin eikä polteta pintaa.
Todella kamalaan kuntoon menneet puskurit saa tällä elvytettyä inhimillisiksi, kunhan varoo ja toisaalta uskaltaa.
Edit: Viistokeulaan en ole kerennyt vielä kokeilla.
Todella kamalaan kuntoon menneet puskurit saa tällä elvytettyä inhimillisiksi, kunhan varoo ja toisaalta uskaltaa.
Edit: Viistokeulaan en ole kerennyt vielä kokeilla.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)