JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja Bob »

Tänä iltana JIM:llä Kaarakaksikko -ohjelmassa 20.00-21.00 laittelevat Saab 900 Turboa - kaikki asiasta kiinnostuneet sinne...
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja tami »

Taitaa olla kyseessä vissiin alkuperäiseltä nimeltään englantilainen(?) Wheeler Deelers. Netistä löysin pari vuotta sitten tämän jakson, kannattaa kyylätä.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja dq »

Juu Wheeler Dealers, hyvä sarjahan tuo. YouTubesta taitaa melkein kaikki jaksot löytyäkin.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Itekkin katsoin youtubesta ekan kerran ja nyt sitten jimiltä suomennoksien kera :)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja Eski »

Heppu kehui, että koska Saab 900 Turbo on kulttiauto, niitä on vaikea löytää halvalla. No kuitenkin löytyi varsin siisti M1985 Aero peräti 860 eurolla. Todella paha vika oli, että sähköikkunat eivät toimineet. Vaihtoivat sen enempää tutkimatta molemmat moottorit (170 eur). Sisustan vaihtoon suosittelivat hankkimaan korjausoppaan. Ekalla koeajolla autossa kuulosti olevan jonkinlaista venttiilivikaa, mutta sekin ilmeisesti korjaantui takaäänenvaimentimen ja öljyjen vaihdolla...

Eski
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Halvalta tuntui jarruremontti, jos 100 € kustansi koko lysti. Mut ihan kivan näköinen peli tuli laiton jälkeen, kelpais mullekin. Ja kun kyseessä sattui olemaan laatuauto, niin eipä tarvinnut turvautua maalipinnan korjauksiin spraymaalilla, kuten vaikka Porschen tapauksessa :D
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eipä nuo motonetissakaan kauheasti yli 100e maksa.

sitä ihmettelin ettei 16v turbossa ollut jäähdytettyjä laikkoja edessä..... vai onks tuo niin vanha ettei siin vielä ole....

hep
JARRUPALASARJA
900 79--87 Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-1037 8.44 ???
900 79--87 Taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-1001 6.73 ???
JARRULEVYT :
900 81--87 Eteen (H-moottori/ei 16V). . . . . . . . . . . . 22-5067 16.48 ???
900 78--87 TAAKSE (Käsijarru EDESSÄ). . . . . . . . . . . . 22-5065 15.90 ???

nopeesti laskien...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, vanhoissa T16:ssa ei ole jäähdytettyjä levyjä (ainakaan vakiona). Eihän niitä jäähdytettyjä levyjä noihin etukäsijarrullisiin edes saa oikein mistään. Vaatii myös erilaiset satulat.

Ohjelmassahan kuitenkin todettiin, että itse tekemällä jarruremontissa säästettiin noin 500 euroa työkustannuksia...

Eski
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Eski kirjoitti:Jep, vanhoissa T16:ssa ei ole jäähdytettyjä levyjä (ainakaan vakiona). Eihän niitä jäähdytettyjä levyjä noihin etukäsijarrullisiin edes saa oikein mistään. Vaatii myös erilaiset satulat.
Jarruliikkeistä tilaamalla saa leveämmät satulat ja jäähdytetyt levyt. Ainakin Turun Jarruosan listoilta pitäisi löytyä.

Rataluokan autoissa käsittääkseni noita on näkynyt, mutta kuulemma sieltä on turha mennä kyselemään, että mistä niitä saa ostaa. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Se 924 possu mua nauratti.Jätkä vetäs koko takakyljen spray maalilla.Autohan oli kuulemma hyvä vaikka esim.kuvasta kyllä näki että mm.joka rengas oli erimerkkiä..
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Jäähdytettyjä levyjä 114,3 jaolla löytynee esim motonetistä.

900 84--87 Eteen JÄÄHDYTETTY 16-ventt. . . . . . . . . . . 22-5131 37.67 ???


-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tuomas kirjoitti:Jäähdytettyjä levyjä 114,3 jaolla löytynee esim motonetistä.

900 84--87 Eteen JÄÄHDYTETTY 16-ventt. . . . . . . . . . . 22-5131 37.67 ???


-tuomas-
heh, en voi olla ynnäämättä 1+1=2, vai kestääkö motonetin jäähdyttämättömät levyt suorina yhtäkään vuotta? :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Loppuikohan pojilta budjetti vai taidot kun eivät vaihtaneet Saabiin palanutta parkkivalo poltinta? :lol:
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Anthuan kirjoitti:Loppuikohan pojilta budjetti vai taidot kun eivät vaihtaneet Saabiin palanutta parkkivalo poltinta? :lol:
Se oli varmasti mennyt siinä kuvauslenkillä :lol: Anyway ja eipä leipä. Aika romsin näköinen raaseri oli ja kyllähän tuollaisen vois hommata harrastekiesiksi 8)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Re: JIM:llä Kaarakaksikko: 900 turbo

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Olin katsovinani että se poltin oli palanut jo kun kävivät ostamassa satkun, mutta kyllähän tuosta silti tuon 860€ maksaisi. :wink: :lol:
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Vastaa Viestiin