karavaanarit (topgear 3.10)
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
Eri kuskien lisäksi powerläppiä heikentää totaalisen erilaiset sääolosuhteet, yllättävän moni on ajettu esim. kostealla radalla.
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
Niin no sääoloille ei voi paljoaa. Muistan, kun tästä joskus puhuttiin jotain. Radan piti olla aina aikakieroksia varten edes osittain märkä, jotta kierosajat olisivat paremmin vertailtevissa. Lopputulos oli liian pieni vesitankki radan kastelua varten ja muutama lammikko radalla Top Gearissa arvellaan, että märässä ajetut kierokset ovat yleensä 4 sekuntia hitaampia kuin kuivalla kelillä.
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
Kattelin noi pätkät ja kävin Youtubesta tsiikaan sen 9-5 Aero-pätkän ja pakko sanoa, että toi Mondeo menee etuvetoiseksi yllättävän. Valitettavasti jopa paremmin kuin Saab.
Tosin, kummastelen suuresti sitä miksi joka ohjelmassa jossa ajetaan etuvetoista niin kuljettaja ajaa mutkaan veto päällä. Eipä mikään ihme, että puskee. On siis ihan pakko sanoa, että ei sitä autoa käännetä jos siihen ei laiteta sivuttaisliikettä. Jos siis veto päällä ajaa niin onhan se varma, että tangentin suuntaan menee. Napakka jarrutus ennen mutkaa, ohjaus ja snadisti vetoa päälle ja ennen ku mutka aukeaa niin ronttonen lattiaan.
Sehän se kuiten on, että etuvetoinen häviää takapotkulle radalla kun voimaa ei kerta kaikkiaan saada kaikkea tiehen mutta minkäs teet.
Se kuiten on pakko sanoa, että ku pito alkaa oleen kaikille olematon (talvella) niin kehtaan sanoa, että etuveto on parempi (enligt min mening). Nimittäin, olen nähnyt kun 1.6D Jetalla kyykytetään melko tehokas takaveto
p.s. Ollappa nyt paalua niin ostaisin ***tuilematta tuollaisen Mazdan
Tosin, kummastelen suuresti sitä miksi joka ohjelmassa jossa ajetaan etuvetoista niin kuljettaja ajaa mutkaan veto päällä. Eipä mikään ihme, että puskee. On siis ihan pakko sanoa, että ei sitä autoa käännetä jos siihen ei laiteta sivuttaisliikettä. Jos siis veto päällä ajaa niin onhan se varma, että tangentin suuntaan menee. Napakka jarrutus ennen mutkaa, ohjaus ja snadisti vetoa päälle ja ennen ku mutka aukeaa niin ronttonen lattiaan.
Sehän se kuiten on, että etuvetoinen häviää takapotkulle radalla kun voimaa ei kerta kaikkiaan saada kaikkea tiehen mutta minkäs teet.
Se kuiten on pakko sanoa, että ku pito alkaa oleen kaikille olematon (talvella) niin kehtaan sanoa, että etuveto on parempi (enligt min mening). Nimittäin, olen nähnyt kun 1.6D Jetalla kyykytetään melko tehokas takaveto
p.s. Ollappa nyt paalua niin ostaisin ***tuilematta tuollaisen Mazdan
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
Tuolla Mazdalla tulivat kyllä nätisti kahva edellä kurveihin. Ja pääseehän sillä etuvedollakin tulemaan mutkia kylkimyyryssä jos vain osaa sen kaasun ja jarrun oikean käytön. Mutta tuntuvat tuossa Top Gearissa ajamaan aina tosiaan mutkiin talla pohjassa autolla kuin autolla. Takavetoa viedään pitkässä sladissa ja etuvedon annetaan puskea suoraan. Nelivedolla tullaan sitten siten miten se sattuu siihen tulemaan.
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
Näyttävyys ensin, nopeus sitten.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
Uskomattomin juttu tossa Mazda, Mondeo, Vectra vertailussa oli kun mainittiin se 3 sarjan Bemari. Bemari veloittaa samaa hintaa suorituskyvyltään suunilleen NG ysisatkun kanssa tasoissa olevaa autoa kuin Mazda yli 100 heppaa tehokkaammasta ja nelivedolla varustetulla autoa. Varustelukin oli varmaan muutenkin lähempänä tädellistä Mazdalla. BMW kun ei ole tunnettu anteliaisuudestaan . Se oli mielestäni hieno esimerkki siitä kun ennemmin maksetaan siitä BMW lätkästä kuin hyvästä autosta. Jos todellakin on niin kova hinku saada semmoinen BMW lätkä, voihan aina käväistä ostamassa BMW avaimenperä kaupasta
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
Onkohan se OPC-Vectra niin öykyrä, mitä ohjelmassa annettiin ymmärtää?.
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
Eikös ne tullut niillä kaikilla etuvetoisilla siihen mutkaan kaasu pohjassa Mutta opel vaan suoriutui huonoimmin noista autoista siitä,mazda ja ford menivät vähän paremmin mutkassa kuin opel mutta opel oli joukon nopein kumminkin
Ja tämä ei ole mikään puolustuspuhe opelia kohtaan
Ja tämä ei ole mikään puolustuspuhe opelia kohtaan
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
Loisto ohjelma tuo top gear. Tuo stigin persoona on aika mysteeri, mutta luulis, ettö jonkinlainen formula tausta miehellä on kun antovat toyotan f1 auton käsiin.
Saab 9000 CD vm-90 2.3i
Suzuki GSX-R 1000 vm-11
Suzuki GSX-R 1000 vm-11
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
Vähän oli varmaan hakemalla haettua tuo Opelin puskeminen kuvanauhalle, vaan eikös se Fordikin etuvetoinen ole eikä sitä moitittu. Mazda on nelivetoinen. Opelilla joukon korkein huippunopeus, sitä tarkoittivat.saba90 kirjoitti:Eikös ne tullut niillä kaikilla etuvetoisilla siihen mutkaan kaasu pohjassa Mutta opel vaan suoriutui huonoimmin noista autoista siitä,mazda ja ford menivät vähän paremmin mutkassa kuin opel mutta opel oli joukon nopein kumminkin
Ja tämä ei ole mikään puolustuspuhe opelia kohtaan
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
Taitaapi olla turha ja lapsellinen tämä mun kommenttini, mutta kaikki etuvetoiset eivät käyttäydy läheskään samalla tavalla. On sekä yli, että aliohjaavia ja myöskin neutraaleja. Urheilullisuutta arvostavissa piireissä aliohjautuvuus on aina saanut pitkän miinuksen. Se on kuitenkin uskoakseni hyvin yleisesti tarkoituksella autoon haettu ominaisuus. Esimerkiksi TM:n juttujen mukaan aliohjautuvuus on turvallinen. Se pakottaa laskemaan vauhtia, mikäli haluaa saada auton kääntymään. Ja myöskään ei aiheuta perän irtoamista, mikä olisi kokemattomalle kuljettajalle vaarallinen tilanne.
Uusi SS/SC Saab on saanut perän ohjautuvuutta huimasti lisää verrattuna aiempiin Saab malleihin (johtuneeko ReAxx peräntuennasta?). Tämä taas aiheuttaa sen, että esim liukkaalla kelillä kovasti kanttaillessa saattaa perä irrota mutkassa (ainakin SC:ssä) ja se voi yllättää äkkinäisen. Jopa märällä asfaltilla irtoaa jos ajaa mutkan reilusti kaasulla.
Uusi SS/SC Saab on saanut perän ohjautuvuutta huimasti lisää verrattuna aiempiin Saab malleihin (johtuneeko ReAxx peräntuennasta?). Tämä taas aiheuttaa sen, että esim liukkaalla kelillä kovasti kanttaillessa saattaa perä irrota mutkassa (ainakin SC:ssä) ja se voi yllättää äkkinäisen. Jopa märällä asfaltilla irtoaa jos ajaa mutkan reilusti kaasulla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Stigbenderi kirjoitti:Loisto ohjelma tuo top gear. Tuo stigin persoona on aika mysteeri, mutta luulis, ettö jonkinlainen formula tausta miehellä on kun antovat toyotan f1 auton käsiin.
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
Ei onneksi opelixinkaan alusta saa pahemmin kehuja:
http://www.youtube.com/watch?v=0k5pyUMFI_4
Samaa mieltä Vectrasta
http://www.youtube.com/watch?v=0k5pyUMFI_4
Samaa mieltä Vectrasta
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: karavaanarit (topgear 3.10)
ST220 on edelleen paras ajamani etuvetoinen isompi auto (mini paras). Käyttäytyy todella hyvin, eikä puske juuri yhtään. Saab on kaukana tuosta urheilullisessa ajossa. Mutta se on taas, mitä autolta haluaa. Normi Mondeo taasen häviää normi 95:lle...
Ite Top Gearista. Loisto sarja, harmi vain kun oikeasti se ei kerro autoista hirveästi. Viihdyttävyydestä täydet pisteet, mutta juuri Stigin pitäisi antaa ne kommentit auton todellisesta ajettavuudesta. Clarkson kun ei oikein osaa ajaa
Ite Top Gearista. Loisto sarja, harmi vain kun oikeasti se ei kerro autoista hirveästi. Viihdyttävyydestä täydet pisteet, mutta juuri Stigin pitäisi antaa ne kommentit auton todellisesta ajettavuudesta. Clarkson kun ei oikein osaa ajaa
STCF #3